Şimdi Ara

Intel OneAPI, World of Tanks'e Ray Tracing Getiriyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
2.295
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Intel'in OneAPI Rendering Toolkit hizmeti sayesinde çok yakında World of Tanks adlı oyunda DirectX 11 ve üzeri destekleyen her GPU için (markadan bağımsız) Ray Tracing gölgeleri eklenecek. Hatırlanacağı üzere RT gölgeleriyle ilk olarak Tomb Raider serisinin son oyununda karşılaşmıştık. World of Tanks'in resmi sitesinden yapılan açıklamaya göre yakında yayınlanacak yama ile gelecek bu yeni özellik sadece direkt güneş ışığı altındaki aktif tanklarda görülebilecek. Efekt aktif hale getirildiğinde ne kadarlık bir performans kaybı yaşanacağı henüz belirtilmemiş.






    Öte yandan NVidia'dan konuyla ilgili ilk tepkiler de gecikmemiş. NVidia CEO'su Huang, konuyla ilgili yaptığı açıklamada Intel'in OneAPI yaklaşımını gerçekçi bulmadığını belirtmiş ve eklemiş "programcılık, Powerpoint sunumu hazırlamak kadar kolay değildir".
    https://www.pcgamesn.com/nvidia/intel-one-api-jen-hsun-huang
    https://www.dom1n.com/newsy/ray-tracing-w-world-of-tanks/https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/wargaming-fest-2019/https://www.pcgamesn.com/intel/ray-tracing-world-of-tanks



  • Evet nvidia vurdu gol oldu. Yakında kimin cennete gidip kimin gidemiyeceğine de karar vermeye başlar. Yapmadığı tek saçma açıklama o dalda çünkü.
  • quote:

    "programcılık, Powerpoint sunumu hazırlamak kadar kolay değildir"

    Geçmişinde maket kart ile sunum yapan adam mı söylüyor bunları?
  • "programcılık, Powerpoint sunumu hazırlamak kadar kolay değildir"

    Ulan sen kimsin koskoca Intel'e bu lafları söyleyebiliyorsun. Senin uydurduğun teknolojileri daha kendi kartların bile adam gibi kullanamıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Respect***

    "programcılık, Powerpoint sunumu hazırlamak kadar kolay değildir"

    Ulan sen kimsin koskoca Intel'e bu lafları söyleyebiliyorsun. Senin uydurduğun teknolojileri daha kendi kartların bile adam gibi kullanamıyor
    Ray Trace teknolojisinin Nvidia uyduruğu olup bu konuda başarısız olduğu kanaatine nerden vardınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vamp

    Ray Trace teknolojisinin Nvidia uyduruğu olup bu konuda başarısız olduğu kanaatine nerden vardınız?

    Alıntıları Göster
    Uydurduğu derken kastettiğim şey, henüz gelişmemiş bu teknolojiyi sanki gerçekten oyunculara verebilecekmiş gibi sunmasıydı.

    Bugün hangi RTX kartı alırsanız alın oyunlarda ray tracing'i aktif ettiğinizde performansa çok büyük darbe vuruyor ve en kötüsü ray tracing açık-kapalı arasında neredeyse hiçbir fark bulunmuyor. Oyun esnasında durup gölgeleri ve su yansımalarını seyredereniz ray tracing'i fark edebiliyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Respect***

    Uydurduğu derken kastettiğim şey, henüz gelişmemiş bu teknolojiyi sanki gerçekten oyunculara verebilecekmiş gibi sunmasıydı.

    Bugün hangi RTX kartı alırsanız alın oyunlarda ray tracing'i aktif ettiğinizde performansa çok büyük darbe vuruyor ve en kötüsü ray tracing açık-kapalı arasında neredeyse hiçbir fark bulunmuyor. Oyun esnasında durup gölgeleri ve su yansımalarını seyredereniz ray tracing'i fark edebiliyorsunuz.

    Alıntıları Göster
    Hangi yeni teknolojide dediğiniz olmuyor ki? Tesselation ın geçmişine bakın 10 sene önce AMD reklamlarını yapıyordu. Ancak daha yeni nimetlerini görüyoruz. RT de geleceğin vazgeçilmezi. Erken sahip olmak isteyen zenginler alsın denesin. Oturmuş bir teknolojiyi satın almak kullanıcının zekasına bırakılan bir şey. Kimse size %100 vereceğiz demez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -dehşet-

    quote:

    "programcılık, Powerpoint sunumu hazırlamak kadar kolay değildir"

    Geçmişinde maket kart ile sunum yapan adam mı söylüyor bunları?
    Aynı adam Larrabee projesinin de kağıt üstünde (powerpoint sunumu olarak) kalacağını söylemiş ve baya dalga geçmişti. Sonunda anlaşıldı ki adam haklıymış. Aradan geçen 10 yılın ardından Intel yine GPU yapacağım diyor. Hayırlısı olsun.

    @***Respect***

    Şimdiye kadar yeni grafik teknolojileri ilk nesilde genel olarak berbat performans sergilemişlerdir. Mesela DX7 ile gelen T&L, DX8 ile gelen pixel shader, DX9 ile gelen HDR, DX10'un bizzat kendisi, DX11'de tessellation, DX12'de de performansı toparlayacaklardı sözde, Ray Tracing ile o da yalan oldu. Gerçi DX12'de görüntü namına yeni bir şey de yoktu.

    Nvidia kartların esas sıkıntısı pahalı olmasıydı. Yoksa Ray Tracing performansı düşük diye kimse fazla eleştiremez. Node değişmeden yeni nesil mimari sundu adamlar. Bunun adam olacağı yer 7nm. Tahmin etmek zor değil. Ama orada bile Ray Tracing istenen noktaya gelmeyecektir. AMD'nin şuan için 7nm'de bile Ray Tracing çözümü yokken, ve Nvidia kartlarının üzerinden tam olarak 1 yıl geçmişken, teknik olarak Turing'leri eleştirmek güç. Fiyatlarına saydırın.



    Habere gelecek olursak, muhtemelen Ray Tracing tarafında donanımsal desteğin, planları kötü yönde etkilediğini gördükleri için bu tip çözümlere girişiyorlar. AMD de başta benzer işler yapacak oldu ama 7nm'nin etkisiyle donanımsal bir çözüm geliştiriyor olması muhtemel. O işte iyi bir netice alırlarsa bu tip "yazılımla da ray tracing oluyor bakın" mevzularını bırakırlar. Ama baktılar olmuyor, o zaman anlayın ki Intel ve AMD yine kolkola böyle bir çözüme yönelir gibi. İş bir yerde donanımsal tarafta da çözülür elbet. Ama halihazırda donanımsal çözümü olan Nvidia da boş durmuyordur. 7nm'de yeni bir şey sunacaktır. Önemli olan Intel'in ve AMD'nin bu yeni çözümle ne ölçüde rekabet edebileceği.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M@U -- 19 Eylül 2019; 17:54:38 >
  • M@U kullanıcısına yanıt
    Intel gücü itibariyle GPU yapacağım diyorsa dikkate alınır. Bundan doğal ne olabilir? Jensen'in üçkağıtlarını anlatmaya başlasak sabah olur. Jensen denilince benim aklıma iki tabir geliyor: dâhi ve üçkağıtçı. Ayrıca Jensen'in Intel ile ilgili bir konuda haklı çıkması maket kartla sunum yaptığını gerçeğini değiştirmiyor.
  • @sadtneverdie @M@U

    Sizlerin söylediklerinize aynen katılıyorum ancak benim mesajımda verdiğim tepki, Jensen'in daha kendi şirketi bile bu teknolojiyi oyunlarda fark yaratacak düzeyde sunamıyorken kalkıp Intel'e laf atmasıydı. Ray tracing ile bir alıp veremediğim yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -dehşet-

    Intel gücü itibariyle GPU yapacağım diyorsa dikkate alınır. Bundan doğal ne olabilir? Jensen'in üçkağıtlarını anlatmaya başlasak sabah olur. Jensen denilince benim aklıma iki tabir geliyor: dâhi ve üçkağıtçı. Ayrıca Jensen'in Intel ile ilgili bir konuda haklı çıkması maket kartla sunum yaptığını gerçeğini değiştirmiyor.
    Intel bir şey yapacam diyorsa tabi dikkate alınır. Ama hemen her şeyi çok şahane yapacak gibi de görmemek gerekir. Jensen deyince akla bir sürü şey geliyor da Intel deyince gelmiyor mu? Jensen işi bilen adam. Intel çok daha garip işlere imza atan bir firma. Mesela bir vlc player mevzusu var ki dillere destan. Ama onu herkes unuttu gitti. Hala Jensen'in maket kartı konuşuluyor. O tanıtımda çalışan demolar da gösterilmişti ve o demoları çalıştıran kartlar mühendislik örneği olduğu için gösterilmemişti. Jensen'in gösterdiği o maket kart "aha Fermi böyle olacak" şeklinde gösterdiği prototipti. Yani zaten maketti. Çalışmadığı falan biliniyordu. Fermi'den bu yana Nvidia'nın neredeyse yanlış işi olmadı. En fazla 970'in bellek sorunu falan söylenebilir ki onda bile firma bu yanlış bir işti, bir daha olmayacak şeklinde açıklama yaptı. Çünkü yıllardır Nvidia baya iyi gidiyor.

    Larrabee ise Intel'in en güçlü döneminde çıkarmayı başaramadığı, hem de Nvidia'nın nispeten başarısız olduğu veya tökezlediği bir dönemde Nvidia'ya karşı başarısız olmuş bir proje. Şimdi Nvidia bu kadar güçlüyken ve ürünleri başarılıyken (Turing'lerin gayet iyi kartlar olduğu ortada) Intel'in GPU yapmak istemesi, evet dikkate alınır ama önce bir görelim dedirtiyor.

    @***Respect***

    DX10'dan itibaren grafik dünyasında 'yeni' olarak duyurulan hiçbir şeyin tam manasıyla fark yaratabildiğini görmedim. Çok parlatılan tessellation bile yıllar sonra anca karakterlerin kulaklarının kenarını düzeltiyordu. O yüzden bu Ray Tracing işine de çok takılmayın derim. Ha doğru düzgün oyunlarda tanıtılsa, ciddi iş yapabilirdi. Mesela Mirror Edge gibi. Ya da Cyberpunk gibi. Daha modern zamanlarda daha ışıltılı oyunların içinde yani. Eskiden teknolojilere göre oyunun yapısı şekillenirdi. Ya da teknoloji, kendini gösterecek oyunda kullanılırdı. Zamanında DooM3, Far Cry, Half Life 2, Crysis gibi oyunlarda bunu görmüştük. Şimdi yansımalardan ibaret Ray Tracing 2. dünya savaşı atmosferinde gösterilmeye çalışılıyor, garip.
  • World of Tanks enCore RT demosu nihayet yayınlanmış. Şu adrese girip benchmark'ı indirebilirsiniz yalnız indirme yazılımı öncelikle Wargaming.net Game Center'ı kuruyor, demo oradan ayrıca indirilip kurulmakta:
    https://wotencore.net/en-eu/
  • Father Torque kullanıcısına yanıt
    ızıcık geç kalmakla birlikte şuradan bir kaç sonuca bakabilirsiniz.dx11 her kartta çalışıyor RT gölgelendirme.
    https://www.techpowerup.com/forums/threads/world-of-tanks-encore-rt-benchmark-raytracing-on-any-gpu.260172/
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.