Şimdi Ara

Horizon Zero Dawn Complete Edition (2020) [PC ANA KONU] (35. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.066
Cevap
18
Favori
59.818
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Terminator T-800

    Nvidia yeni sürücü güncellemesi yayınladı(452.06 WHQL) fakat içeriğinde Horizon Zero Dawn için herhangi bir düzeltme yada iyileştirme yer almıyor.Eğer sürücü güncellemesi yaparsanız oyunun tekrardan shader compilation işlemini yapacağını belirtmek isterim.Bu nedenle sürücü herhangi bir iyileştirme içermediği için yüklemenize gerek kalmıyor.

    Oyunda 50 saati geride bıraktım,henüz çökme ve grafik hatası ile karşılaşmadım.Oyunu bitirmek için değilde artık ne zaman çökecek diye oynuyorum.Oyun Nvidia yada Amd ekran kartı seçmeksizin çökebiliyor olsada henüz bu sorunla karşılaşmamam daha önce paylaştıklarımın işe yaradığını gösteriyor diğer türlü herkesin yaşadığı bu sorunun bir kezde olsa oyunda olması gerekirdi.
    Hocam Nvidia'nın yapabileceği pek bir şey olduğunu sanmıyorum, sorun donanımsal değil, bu bariz belli. Port oyunlarının klasik sorunları ve hiç test edilmeden çıkarılmış belli ki. Tek sorun performans sorunu olsa, Nvidia ile birlikte çözebilirler de, birçok insan oyunu hiç oynayamıyor, sürekli crash veriyor. Ve bu crash sorunun performans ile hiçbir ilgisi yok. Ana menüde de bile crash verebiliyor, ilk 5 dk içerisinde de verebiliyor, saatlerce vermeyebiliyor da. Geçen gün 3 saat boyunca crash vermedi, o şekilde epey bir ilerlemiştim, ama dün son fight'ta 100 kere crash verdi. Çok para harcamamış olsam ve yeni olmasa laptop'a bile zarar verebilirdim, o noktaya gelmiştim. Neyse ki son fight'ta ara save alıyormuş, sürekli en baştan başlamadım. Yoksa cidden son görevi yapmadan bırakacaktım.

    Batman: Arkham Knight da PC'ye bu şekilde konsoldan port edilerek çıkarılmıştı, sorunsuz bir şekilde oynanabilecek düzeye gelmesi aylar sürmüştü. En başta yapmaları gereken testler yapmıyorlar, kervan yolda düzülür mantığıyla, "hele biz bir çıkaralım, yatırımcılar/yöneticiler de baskı yapıyor zaten, çıktıktan sonra yavaş yavaş düzeltiriz" diyerekten çıkarıyorlar, bunun başka bir açıklaması olamaz. Hatta reklamın iyisi, kötüsü olmaz mantığıyla bile davranıyor olabilirler. Yoksa oyunun neredeyse tüm Nvidia kartlarda crash verdiğini, oyunda ciddi şekilde texture yükleme sorunları ve ciddi performans sorunları olduğunu bilmemelerinin imkanı yok. Nvidia'yı geçtim, AMD kart kullananlarda bile crash verebiliyormuş bazen, ki oyunu şu an en sorunsuz oynayanlar AMD kartı olanlar, malum konsolda da AMD kullanıldığı için.

    Oyun çıkmadan önce PC incelemesini yapan yerler de uyarmıştı zaten, oyunda ciddi performans sorunları var hazırlıklı olun diye, hatta ilk gün 35 GB yama çıkacağı söyleniyordu, bu bilgiyi boyutuna kadar kafalarından uydurmuş olamazlar bence. Belli ki Sony, Guerilla Games ve port yapan firma da oyunun sorunlu çıkacağını biliyordu ve böyle bir bilgi paylaştılar, belki de gelebilecek tepkileri biraz hafifletebilmek için.




  • John Sheppard kullanıcısına yanıt
    Steam'de yaptıkları son duyuruda çökme sorunlarına neden olan etkenlerden birisi olarak Nvidia'nın GeForce Experience programının etkisi olduğunu ve bu nedenle Nvidia ile birlikte çalışarak bu tür nedenlerden dolayı sorun yaşayan kullanıcılara yönelik bir sürücü güncellemesi yapacaklarını duyurdular.Bu nedenle yeni sürücü güncellemesi notlarına baktım ve bu durumla ilgili bir düzenleme olmadığı için belirtmek istedim ki kullanıcılar boşuna sürücü güncelleyip tekrardan 15 dk shader işlemesini beklemesinler.

    Nvidia ve Amd oyun için gerekli sürücüleri çok önceden çıkardılar fakat sorunlardan haberdar olsalarda pek üzerinde durduklarını söyleyemem.Amd tarafını bilmiyorum fakat Nvidia'dan bir düzenleme henüz yok.Ayrıca sadece bu oyunda değil diğer oyunlardada varsa çökme sorunlarına sürücü,işletim sistemi ve donanımlardaki hatalarda neden olabiliyor.Açıkcası oyunda bir kez bile çökme yaşamadığım içinde kendi deneyimim gereği söyleyecek çok fazla bir sorun yazamıyorum fakat oyundaki bir çökme sorununa işletim sistemindeki kullanıcı ismindeki özel bir karakterin bile neden olduğu belirtilmişti.Bu kadar fazla çökme sorununun olması bir yana diğer taraftanda oyunu çıktığından bu güne kadar günlük epey bir oyuncu oynuyor.Bu durumda gösteriyor ki oyunu sorunsuz oynayan bir kısımda mevcut diğer türlü kimse sayısını bile sayamadığı kadar çökme yaşasaydı bu oyunu oynamazdı.Batman AK yıda ilginçtir çıktığı dönemde başka bir kartla bu oyun gibi pek fazla sorun yaşamadan bitirmiştim ama ondada Unreal Engine oyunlarında genel olarak kullanılan bazı kodları uygulayıp oynamıştım.Oyunun sorunu Nvidia efektleri ve Unreal Engine'in klasik sorunu olan Texture Streaming sorunundan kaynaklıydı.Eskisi kadar olmasada halen UE oyunlarında bu sorun devam ediyor.PC de oyun oynamak genelde böyle bazı oyunlarda böyle ek düzenlemeler yapmadan oynamak pek mümkün olmuyor.

    PC tarafında inceleme yapan bazı sitelerin sonuçlarına çok fazla güvenmeyin çünkü bazılarının ne şartlarda inceleme yaptığı ortada,bir çoğu 35 GB lık yamadan bahsetti ama oyuna gelen güncellemeler 1.5 Mb civarında dolaşıyor.Oyunun sorunlarının farkında olsamda bahsettiğim üzere 50 saattir tek bir crash dahi olmadan oynamam bu sorunların kullanıcılar tarafından giderilebileceği düzenlemelerinde olduğunu gösteriyor.Bunlarında neler olduğunu daha önce paylaşmıştım.Oyunu bitirene kadar çökerse mutlaka paylaşırım ama şu ana kadar ne bir grafik hatası nede çökme sorunu yaşadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Terminator T-800

    Steam'de yaptıkları son duyuruda çökme sorunlarına neden olan etkenlerden birisi olarak Nvidia'nın GeForce Experience programının etkisi olduğunu ve bu nedenle Nvidia ile birlikte çalışarak bu tür nedenlerden dolayı sorun yaşayan kullanıcılara yönelik bir sürücü güncellemesi yapacaklarını duyurdular.Bu nedenle yeni sürücü güncellemesi notlarına baktım ve bu durumla ilgili bir düzenleme olmadığı için belirtmek istedim ki kullanıcılar boşuna sürücü güncelleyip tekrardan 15 dk shader işlemesini beklemesinler.

    Nvidia ve Amd oyun için gerekli sürücüleri çok önceden çıkardılar fakat sorunlardan haberdar olsalarda pek üzerinde durduklarını söyleyemem.Amd tarafını bilmiyorum fakat Nvidia'dan bir düzenleme henüz yok.Ayrıca sadece bu oyunda değil diğer oyunlardada varsa çökme sorunlarına sürücü,işletim sistemi ve donanımlardaki hatalarda neden olabiliyor.Açıkcası oyunda bir kez bile çökme yaşamadığım içinde kendi deneyimim gereği söyleyecek çok fazla bir sorun yazamıyorum fakat oyundaki bir çökme sorununa işletim sistemindeki kullanıcı ismindeki özel bir karakterin bile neden olduğu belirtilmişti.Bu kadar fazla çökme sorununun olması bir yana diğer taraftanda oyunu çıktığından bu güne kadar günlük epey bir oyuncu oynuyor.Bu durumda gösteriyor ki oyunu sorunsuz oynayan bir kısımda mevcut diğer türlü kimse sayısını bile sayamadığı kadar çökme yaşasaydı bu oyunu oynamazdı.Batman AK yıda ilginçtir çıktığı dönemde başka bir kartla bu oyun gibi pek fazla sorun yaşamadan bitirmiştim ama ondada Unreal Engine oyunlarında genel olarak kullanılan bazı kodları uygulayıp oynamıştım.Oyunun sorunu Nvidia efektleri ve Unreal Engine'in klasik sorunu olan Texture Streaming sorunundan kaynaklıydı.Eskisi kadar olmasada halen UE oyunlarında bu sorun devam ediyor.PC de oyun oynamak genelde böyle bazı oyunlarda böyle ek düzenlemeler yapmadan oynamak pek mümkün olmuyor.

    PC tarafında inceleme yapan bazı sitelerin sonuçlarına çok fazla güvenmeyin çünkü bazılarının ne şartlarda inceleme yaptığı ortada,bir çoğu 35 GB lık yamadan bahsetti ama oyuna gelen güncellemeler 1.5 Mb civarında dolaşıyor.Oyunun sorunlarının farkında olsamda bahsettiğim üzere 50 saattir tek bir crash dahi olmadan oynamam bu sorunların kullanıcılar tarafından giderilebileceği düzenlemelerinde olduğunu gösteriyor.Bunlarında neler olduğunu daha önce paylaşmıştım.Oyunu bitirene kadar çökerse mutlaka paylaşırım ama şu ana kadar ne bir grafik hatası nede çökme sorunu yaşadım.
    Önceki mesajlarınızı bugün okudum, en son RX 580 almışsınız, sanırım oyunu da RX 580 ile oynuyorsunuz. AMD kart kullananlar zaten crash sorunuyla fazla karşılaşmıyor, karşılaşanlar varmış Reddit'te ama sayıları çok az.

    Ama Nvidia kart kullanan ve oyunu 1 kere bile crash yemeden oynayan henüz görmedim. Bana göre nispeten daha az crash yiyenler var ama her Nvidia kart kullanıcısında oyun crash veriyor. Benim internetteki yorumlardan okuduğum ve gördüğüm kadarıyla.

    Oyunu epey bir insan oynuyor olabilir de, bu oynayanların hiçbir sorun yaşamadığı anlamına gelmez ki. Benim gibi milyon kere crash verse de, yüzlerce, binlerce insan vardır şu an oynayan belki. Çünkü bazen saatlerce vermeyebiliyor. Neye göre crash verdiği gerçekten belli değil. Ana menüde de verebilir, ara sahnede de verebilir, bir animasyon oynatılırken de verebilir, sadece şehirde dururken de verebiliyor. Geçen gün Meridian şehrindeyken WhatsApp'dan mesaj gelmişti, 2 dakika ona bakayım dedim telefondan, durup dururken crash vermişti. Crash vermesinin belirli bir durumu olsa fark ederdim diye düşünüyorum, çünkü gerçekten yüzlerce kez crash yedim ve birçoğunun birbiriyle hiçbir ortak yanı yok. Ayrıca söylediğim gibi bazen yeri geldi 3-4 saat crash vermediği oldu. Sistemim de üst düzey bir sistem (GTX 1080, 32GB RAM, i7-8700K işlemci) ve 1080P'de oynuyorum, ki 4K bile oynatır muhtemelen. 2 senedir onlarca oyun oynamışımdır, hiçbirinde tek bir sorun dahi yaşamadım şimdiye kadar, buna 2008 yılında çıkmış GTA IV de dahil.

    Güncelleme mevzunu da biliyorsunuz, oyun için bir güncelleme değil aslında. 1.5 MB güncellemenin asıl amacı crash durumunda bizden daha fazla data toplamak. O yüzden inceleyenler 35 GB dedi ama 1.5 MB geldi demek doğru değil. O güncellemeye güncelleme demek bile doğru değil aslında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi John Sheppard -- 18 Ağustos 2020; 11:52:3 >




  • Ps4 pro da en severek oynadığım oyunlardan biri.Muazzam bir oynanış ve senaryo mevcut oyunda.Tabiki her açık dünya oyunun yaşadığı aynı şeyleri yapma kaderini buda yaşadı ama zerre beni etkilemedi.Ortamıyla sesleriyle oynanışıyla öyle bağladıki severek %100 olarak bitirdim oyunu.Pc de altyazı gelirse birde o şekilde muhakkak bitiririm.
  • John Sheppard kullanıcısına yanıt
    En son 1080 kullanıyordum ondan sonrada son 3 yıldır 1080 Tİ kullanıyorum.Sanırım önceki mesajlarımı yanlış okudunuz çünkü hiç bir zaman RX580 ve dengi bir kart kullanmadım.

    Bahsettiğim üzere oyunu tek bir crash bile almadan oynamaktayım.Bu durum elbette oyunun sorunsuz olduğu anlamını taşımıyor fakat kendi deneyimimde bu tür bir sorunu yaşamadığımı belirtmem gerekiyor.Bu şekilde yazınca ilginç görünebilir çünkü bu kadar fazla çöken oyun neden bende çökmüyor açıkcası bu konuda uyguladığım ek ayarların etkisi olduğunu düşünüyorum.Çökme olmaması için yapılması gereken bazı düzenlemeler var ve hangi ayarların yapılacağını daha önce paylaşmıştım.Onları uygularsanız çökme sorunlarını büyük ölçüde giderirsiniz.Bir kez bile oyunda crash alırsam mutlaka yazacağım ama henüz olmadı.

    Açıkcası bir oyunda bu kadar çökme ile karşılaşsam o oyunu oynamaya devam etmezdim çünkü oynadığınız oyundan alınacak olan keyfi büyük ölçüde kaybettiriyor.Steam'de açılan konularda sorunsuz oynadığını belirten kullanıcılarda mevcut fakat bir o kadarda çökme ile karşılaşan var.Oynayan oyuncuların ne kadarlık kısmı sorun yaşıyor bilemiyorum fakat çökme yaşayanların oynamaya devam edeceğini düşünmüyorum.Bu kadar fazla çöken bir oyunu neden oynamaya devam edelim değil mi,güncellemeye gelince neredeyse bütün siteler ilk gün yamasının 35 Gb olacağını yazmıştı.Bu bilginin doğru olmadığı oyun çıktıktan sonra ortaya çıktı.Elbette bu boyutta bir yama geleceğini bilgi olmadan paylaşmazlardı ama oyun çıkalı epey bir süre geçti ve halen bu boyutta bir yama gelmediğine göre inceleme sitelerininde her zaman doğru bilgiye yer vermediğinide görmüş olduk.Bir ihtimal ilk gün yaması olarak belirtilen bu 35 GB lık güncelleme oyunun ön yükleme dosyaları içerisinde yer alıyor olabilir çünkü bu kadar sorunu olduğu belirtilen oyuna mutlaka bir büyük güncelleme bu güne kadar gelmesi gerekirdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Terminator T-800

    En son 1080 kullanıyordum ondan sonrada son 3 yıldır 1080 Tİ kullanıyorum.Sanırım önceki mesajlarımı yanlış okudunuz çünkü hiç bir zaman RX580 ve dengi bir kart kullanmadım.

    Bahsettiğim üzere oyunu tek bir crash bile almadan oynamaktayım.Bu durum elbette oyunun sorunsuz olduğu anlamını taşımıyor fakat kendi deneyimimde bu tür bir sorunu yaşamadığımı belirtmem gerekiyor.Bu şekilde yazınca ilginç görünebilir çünkü bu kadar fazla çöken oyun neden bende çökmüyor açıkcası bu konuda uyguladığım ek ayarların etkisi olduğunu düşünüyorum.Çökme olmaması için yapılması gereken bazı düzenlemeler var ve hangi ayarların yapılacağını daha önce paylaşmıştım.Onları uygularsanız çökme sorunlarını büyük ölçüde giderirsiniz.Bir kez bile oyunda crash alırsam mutlaka yazacağım ama henüz olmadı.

    Açıkcası bir oyunda bu kadar çökme ile karşılaşsam o oyunu oynamaya devam etmezdim çünkü oynadığınız oyundan alınacak olan keyfi büyük ölçüde kaybettiriyor.Steam'de açılan konularda sorunsuz oynadığını belirten kullanıcılarda mevcut fakat bir o kadarda çökme ile karşılaşan var.Oynayan oyuncuların ne kadarlık kısmı sorun yaşıyor bilemiyorum fakat çökme yaşayanların oynamaya devam edeceğini düşünmüyorum.Bu kadar fazla çöken bir oyunu neden oynamaya devam edelim değil mi,güncellemeye gelince neredeyse bütün siteler ilk gün yamasının 35 Gb olacağını yazmıştı.Bu bilginin doğru olmadığı oyun çıktıktan sonra ortaya çıktı.Elbette bu boyutta bir yama geleceğini bilgi olmadan paylaşmazlardı ama oyun çıkalı epey bir süre geçti ve halen bu boyutta bir yama gelmediğine göre inceleme sitelerininde her zaman doğru bilgiye yer vermediğinide görmüş olduk.Bir ihtimal ilk gün yaması olarak belirtilen bu 35 GB lık güncelleme oyunun ön yükleme dosyaları içerisinde yer alıyor olabilir çünkü bu kadar sorunu olduğu belirtilen oyuna mutlaka bir büyük güncelleme bu güne kadar gelmesi gerekirdi.
    @Yoizhik 'in mesajı ile karıştırmışım pardon ya Hemen sizin ardınızdan yazmış.

    Diğer mevzular tartışmaya açık ve varsayımsal olduğu ve bir sonuca varmayacağı için daha fazla uzatmayacağım ama gerçek olan bir şey varsa, o da oyun besbelli hatalı port edilmiş, yapımcı firma Guerilla Games de durumu kabul etmiş ve üzerinde çalıştıklarını söylüyorlar. Yaşadığımız sıkıntılar da düzgün port edilmemiş ve test edilmemiş oyunlarda hep yaşadığımız sıkıntılar. Sizin sıkıntı yaşamamış olmanız sizin açınızdan çok iyi tabii ki. Ama Reddit, Steam incelemeleri ve Metacritic PC incelemeleri kısmına bakarsanız irili ufaklı sorunlar yaşayan binlerce insan görebilirsiniz. Hatta birazcık Steam incelemelerindeki olumlu yorumlara da baktım, oyunu PS4'te oynayıp çok beğendiğini ama PC'de sorun yaşadığını söyleyen insanlar da var, performans sorunu yaşayıp oyuna güncelleme gelirse iyi olacağını söyleyip olumlu not verenler de var, sadece bir iki saat oynayıp olumlu not verenler de var. Ki bu durumda bile %62 rating alması Steam incelemelerine göre oldukça düşük bir puan.

    Sizin söylediğiniz ve internette de yüzlerce "şunu yapın bunu yapın" tarzı crash sorunlarına çözüm olacağı söylenen ayarlar, düzenlemeler de herkeste aynı sonucu vermiyor. (ki birkaçını ben denedim, bende işe yaramadı) Kesinleşmiş bir çözüm yok şu an için. Keza kesin bir çözüm olsaydı, dediğiniz gibi oyun çıkalı 11 gün oldu, mutlaka gerek Reddit'de, gerek Steam Community'de yazılırdı, gerekse de yapımcı firma tarafından neler yapmamız gerektiği açıklanırdı, hatta bununla ilgili yapımcı firma da bir Hotfix yayınlardı. O yüzden en başta söylediğim gibi hepsi varsayımsal şeyler. Size göre inceleme siteleri doğru bilgi vermiyor olabilir, oyunu oynayan 100 binlerce insan hiçbir sorun yaşamıyor olabilir, ama gerçekler sanırım pek öyle değil. Steam'de %62 rating, Metacritic'de 5.3 rating ve Reddit'te yüzlerce şikayet konusu ve binlerce şikayet mesajı ve firmanın hem Reddit'te hem de Twitter'da yaptığı "Hataların farkındayız, üzerinde titizlikle çalışıyoruz" mesajları. İşte bunlar varsayımsal olmayan kanlı canlı örnekler.

    Varsayımsal olmayan, kesin olan tek şey ise, oyunun sorunlu port edildiği, ama 5 GB, ama 15 GB, ama 35 GB sağlam bir Hotfix yaması gerektiği ve geleceği.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi John Sheppard -- 18 Ağustos 2020; 16:29:58 >




  • Güzel oyunsun vesselam


    Horizon Zero Dawn Complete Edition (2020) [PC ANA KONU]


    Horizon Zero Dawn Complete Edition (2020) [PC ANA KONU]


    Horizon Zero Dawn Complete Edition (2020) [PC ANA KONU]




  • Yeni patch gelmiş
    https://www.reddit.com/r/horizon/comments/ickuhg/horizon_zero_dawn_complete_edition_for_pc_patch/

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • EaGLe Power kullanıcısına yanıt
    Ağaam bizimle eğleniyyy. Yine 1.5 mb
  • FORZAFATHER F kullanıcısına yanıt
  • Güncelleme notlarındaki düzenlemeler oldukça iyi ve bir çok sorunun giderildiği görülüyor.Oyunlarda GB larca güncelleme görmeye alıştığımız için 1.5 Mb lık güncellemeye pek güncelleme olarak bakılmayabilir ama yama notlarındaki hata düzenlemeleri oyunda bilinen çoğu sorunu gideriyor.Özellikle yüz animasyonlarının 30 Fps olarak çalışması oldukça göze batıyordu ve yama notlarında sadece bu değil oyunun yüksek bellek kullanımından oluşan sorunlarda düzeltilmiş.

    Oyundaki ana hikayeyi 60 saatin sonunda %100 olarak tamamladım ve ardından ek pakete başladım.Bu süreçte daha önce belirttiğim üzere herhangi bir çökme yada grafiksel bir sorun yaşamadan ana hikayeyi tamamladım.Ek paketin geçtiği bölge görsel açıdan diğer bölgelere göre daha yoğun grafik içeriyor olsada performans olarak bir farklılık mevcut değil,ana hikayede olduğu gibi ek paket içeriğinide %100 olarak tamamlayıp oyunu bitireceğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FORZAFATHER

    Ağaam bizimle eğleniyyy. Yine 1.5 mb
    Böyle böyle her hafta 1 buçuk mb güncelleme paylaşa paylaşa 35 gb'a tamamlayacaklar güncellemeyi.

    1.5+1.5=3 35.000-3=34.997 mb kalmış şunun şurasında. Sıkın dişinizi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Reddit yorumlarına bakılırsa aynı sorunlar hala devam ediyor. 1.5 MB yama ile neyi fixliyorlar çok merak ediyorum

    Hatta bu yamadan önce birkaç saat crash vermeden oynuyordum şimdi oyuna girince 5 dk sonra crash veriyor diyenler bile var..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dutch van der Linde

    Böyle böyle her hafta 1 buçuk mb güncelleme paylaşa paylaşa 35 gb'a tamamlayacaklar güncellemeyi.

    1.5+1.5=3 35.000-3=34.997 mb kalmış şunun şurasında. Sıkın dişinizi.

    Alıntıları Göster
    Patch 1.01 ile Patch 1.02 arasında 3 gün var.

    Kaba bir hesapla, 3 günde bir 1.5 MB güncelleme ile, 35 GB güncellemenin tamamlanması 70 bin gün yapıyor, yıla vurursak yaklaşık 191 yıl yapıyor.

    Horizon Zero Dawn senaryosu gibi oldu yalnız. Bu gidişle torunlarımızın torunları sorunsuz oynayabilecek

    Oyunun sonu ile ilgili spoiler içerir

    Elisabet Sobeck gibi ben de kendi klonumu yapmaya başlıyayım şimdiden. Ama GAIA gibi bir yapay zeka sistemi de tasarlamak lazım şimdi 170 yıl sonra klonumu dünyaya getirsin ki, ancak büyüyüp tekrar İngilizce öğrenip, 21 yıl sonra da oyunu sorunsuz bir şekilde oynayabileyim




  • John Sheppard kullanıcısına yanıt
    Çok istikrarlılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oyunu henüz deneyebildim. Şu an level 6'yım ve henüz bir çökme yaşamadım. Tek sorun AF çalışmıyor, nvidia control panelden 16x yapın diye okuduğum için onu açınca cutscenelerde kıyafetler ve saçlar bozuldu, titremeye başladı mecburen kapatmak zorunda kaldım. Onun dışında herhangi bir hissedilir stutter veya texture bozulması gözlemlemedim henüz. Sistemim 3600 + 2070s. Digital foundry ayarlarını uygulayıp, sadece texture medium yerine high yaptım. 1440p'de 70-85 fps arası oynuyorum. Benim için çok can sıkıcı bir optimizasyon sorunu yok, atmosfer ve dünya harika ancak sürekli fetch questi yapmaktan sıkılır mıyım iade etsem mi diye düşünmüyor değilim.
  • Güncelleme sonrası gözlemlerim ;

    Yüz animasyonlarının 30 FPS de çalışması sorunu giderilmiş.Böylece gerek ara sahneler gereksede diyaloglar sırasında karakterlerin yüz ifadeleri oynanan FPS değeri ile senkron olacak şekilde çalışıyor.Sadece oyunda karşılaştığımız karakterler değil Aloy'unda yüz ifadeleri bu düzenlemeye dahil edilmiş.

    Hızlı kayıt yada manuel kayıt esnasında oluşan anlık fps düşmesi düzeltilmiş.Aynı şekilde görev içerisinde otomatik kayıt alırkende anlık fps düşmesi oluşuyordu bu sorunuda düzeltmişler.

    Sistem belleği ve ekran kartı bellek kullanımlarında bir miktar düşüş gözlemledim.Bu durumun grafiksel olarak oyuna bir etkisi yok sadece optimizasyon adına bellek kullanımlarını bir miktar azaltmışlar.

    Güncelleme ile değişen tek dosya sadece oyunun kısayolu bunun dışında shader dosyalarında yeniden yazma yada boyut değişikliği yapılmamış.AF henüz oyun içi çalışmıyor bu nedenle sürücüden aktif edip shaderleri yeniden yazdırarak AF nin neden olduğu grafiksel hataları giderebilirsiniz.




  • Şaka değilmi şu 1.5 mb muhabbeti
  • Yaklaşık 64 saatin sonunda Very Hard zorluk seviyesinde ana oyunu bitirdim. Sırada ek paketi var.

    Öncelikle oyunun genel performansı beklediğimden iyi çıktı, tek sıkıntısı özentisiz bir port yapılmış olması.
    Oyun gördüğüm kadarıyla sistem seçiyor, kiminde hiç bir sorun olmazken kimisinde oyunu zehir ediyor. Şahsen sürekli oyunum çökse, grafik hataları olsa oynamak için ısrar etmem, bir kaç ay beklerdim. O kadar sinir stres yapıyorsa da iade ederdim.

    Oynadığım süre zarfında 2 kez kritik crash yaşadım, birisinde trade esnasında çöktü ve yaptığım bütün işlemler gitti. Bu neden önemli derseniz oyunda collectables karşılığında loot box alıyorsunuz ve içerisinden tekrar loot box çıkıyor sürüsüne bereket. Matruşka misali.
    Bir diğer çökmede de Options ayarları komple sıfırlandı. Bunun dışında genel crashlar oyundan çıktığım esnada Masaüstünde yaşandı. Dediğim gibi oyunumu kanser etse hiç uğraşmazdım, inadın faydası yok.

    Guerrilla Games; Killzone gibi Evreni güzel olan bir vasat serinin yaratıcısı, bu kez hem Evreni güzel hem de kendisi güzel bir oyun yapmış. Açıkçası hikayesinin, özellikle de Lore'unun bu kadar iyi çıkabileceğini tahmin etmemiştim. Bunda yan görevler ile Errands(NPC diyebiliriz) görevlerinin etkisi de var. Yanlış anlaşılmasın; İçerik olarak yine 3 tane şunun böbreğinden getir, 5 tane bundan öldür, anam kayboldu babam kaçtı gibi görevler. Ama işleyiş ve ilerleyişlerinde Lore hakkında çok önemli bilgiler öğreniyorsunuz. Yoksa sadece ana hikayede ilerlerseniz Kabileler ve ilişkileri konusunda bakakalırsınız sadece.
    Hikaye işleyişinde bir sürü klişelerle karşılaşıyorsunuz, artık bünye alıştığı için pek umursamadım açıkçası. Yoksa B sınıfı bilim-kurgu hikayesi gibi başlayıp da bu kadar toparlayabilmeleri ilgi çekici açıkçası. Bunda tabii gizem ve merak duygusunun da etkisi mevcut.

    Yapımcı firma hikaye dışında pek risk almamış, mevcut oyunlarda çalışan mekanikleri alarak kendilerine uyarlamışlar. Bu konuda da tebrik ettim kendilerini.
    Combat kısmı başlarda özellikle melee kısmında yavan geldi, ilerledikçe ve geliştirdikçe eğlenceli olmaya başladı. Bir ara görevlerden sıkıldığımda sadece melee attack ile Thunderjaw, Rockbreaker falan keser olmuştum.

    Oyunda olumsuz taraflar yok mu, var tabii hem de bol bol. Ama olumlu tarafları en azından benim için daha fazla.
    Öncelikle dediğim gibi özensiz ve başarısız bir port olmuş. Grafik ayarlarının hiç bir şekilde oyunda grafiksel ve performans olarak farkı olmuyor, Low neyse High da o.
    Ayrıca ara sahneler, özellikle de konuşma sekanslarında animasyonların sapıtması bazen sinirlendiriyor insanı. Yan karakterlerin yüz animasyonları 30 FPS çalıştığı için rahatsız ediyor.
    Son güncellemeyle düzeltildiği söylenmiş fakat dikkat etmedim. Artık ek pakete kısmet diyelim. Birde konuşmaya başladığında karakterin oturduğu yerden bir kalkması var, sanki bizi dövecek. Bu konuda Fallout kadar kötüsü olmaz diyordum.

    Yapımcı firma yarattıkları kapsamlı evreni oyuna nasıl yansıtacaklarına tam karar verememişler. Bu yüzden hikaye anlatımı bazı yerlerde havada kalıyor, hele ki yan görev/errand görevlerini yapmazsanız çoğu noktayı bile kaçırabiliyorsunuz. İkinci oyunda düzeltmelerini beklediğim durumlardan birisi bu.
    Combat dediğim gibi başlarda yavan ve hantal geliyor, ilerleyiş ve skillerle açılıyor. Oyunda "lock" özelliği olmadığından zorluk seviyesine göre aim-assist/auto aim de kapandığı için Combata alışıncaya kadar acı çekiyorsunuz bildiğiniz.

    Özetle beklediğimden iyi çıkan bir oyunu keyifle oynadım. Keşke sorunsuz çıksaydı da keyfimiz artsaydı. Ek pakedini de bitirerek oyunu uğurlayacağın. Artık 1 yıl sonra Türkçe Yaması da çıkarsa Ultra Hard seviyesinde New Game+ olarak tekrar bir elden geçiririm. Hem belli mi olur, belki de performansı düzelir.

    Oyunun son görevlerini sevenler için bir tavsiye

    Eğer son 2-3 ana görevde anlatılan arka plan hikayesini sevdiyseniz Blake Crouch'ın The Wayward Pines üçlemesini okuyabilirsiniz. Eğer okumayla kim uğraşacak derseniz Dizisi de mevcut.




  • Horizon Zero Dawn Complete Edition for PC - Patch 1.02 is now available!

    Hi everyone,

    Thank you for all of your reports and posts; following Patch 1.01 our teams have been working hard to address more issues in Patch 1.02, which is now available to download.

    This patch aims to resolve some of the more frustrating crashes we’ve been seeing since launch. We are aware that there’s still unresolved issues based on your feedback, so please know that we continue to investigate and work on solutions.

    If you continue to experience crashes after Patch 1.02, please send us your crash reports, or alternatively go here to report any other problems you may encounter.

    We sincerely appreciate all of your feedback even if we’re not able to respond to every single report. Please find below the Known Issues as well as the patch notes for update 1.02!

    KNOWN ISSUES

    - Some players are experiencing an out of memory error during the game optimization process.
    - Some players are experiencing GPU-related hangs during gameplay. The improved diagnostic data collection added in Patch 1.01 and Patch 1.02 is aimed at making it easier to track these down.
    - Some players are experiencing graphical settings issues, such as Anisotropic Filtering or HDR not working correctly.
    - Some players are experiencing performance issues on specific GPUs or hardware combinations.
    - Some players with a non-Latin-1 codepage may have had their save games missing after Patch 1.01; we have a script that can help relocate the missing save games. Please reach out to our team here using “Report Other Issue” for support.
    - We're aware of and continue to investigate issues on both the player-compiled lists by u/EvilMonkeySlayer and u/Rampage572 – thank you!


    PATCH NOTES

    Crash Fixes:
    - Fixed an issue where some players would crash during their first game boot when the ‘game optimization’ screen is active and they ran out of disc space.
    - Fixed an issue where some players would crash if they updated their video drivers after the game was already optimized previously.
    - Fixed an issue where some players would crash during gameplay because of memory incorrectly being overwritten.
    - Fixed an issue where some players would crash during gameplay due to a texture unstreaming bug.

    Game Improvements:
    - Improved performance when auto-saving (e.g. when completing a quest step).
    - Fixed an issue where some players experienced that V-sync wouldn’t properly turn off in borderless mode
    - Fixed an issue where some players experienced out of sync facial animations due to them being locked at 30FPS.
    - Reduced memory used when streaming shaders.

    Other changes:
    - Improved crash report flow and messaging. Each crash now includes an identifier you can use to communicate with our Customer Support.
    - Added more features to improve diagnostic data collection when submitting a crash report.




  • 
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.