Şimdi Ara

Genleşme tankına hava nasıl basılır (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
64
Cevap
9
Favori
172.765
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • caleidor C kullanıcısına yanıt
    Fatih reyizz iş başında😉

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • MeraklıForumcu M kullanıcısına yanıt
    adam her zaman iş başında.
  • caleidor C kullanıcısına yanıt
    Aynen gardaşım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akelteknik

    Basınç tankı ayarı için ilk olarak şebeke suyu girişini kapatın kombinin sonrasında doldurma vanasını açın sıcak su nun aktığı bir muslugunuz açın kombinin içindeki su boşalacak ve bitecek bittikten sonra musluğu kapatın doldurma vanası da kapatılıp şebeke giriş vanasını açıp normal hale getirelim.basinc tankı ayarı için kombimiz hazır şimdi pompa ile basınç göstergesi 0.60 a gelene kadar hava basıp çıkarın ve bitti doldurma vanasindan 1.5 e gelene kadar su bastığınız da işlem başarıyla bitirmiş olacaksınız hayırlı olsun.
    kombi tamir bakım servisi
    hava basma islemi bitti kombi saati sifirdan 1 bar gosterene kadar hava bastim sonra su doldurma muslugunu acinca bar yukselmiyor su basmiyor kombiye


    ilk once havayi bosaltip sonra suyu bastiktan sonra hava vursak ne olur o zaman saat yukseliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hep denmiş ki soğuk su girişini kapatın,sıcak su musluğu açın sonra da kombi basınç artırma musluğunu açın.Benim anlamadığım sıcak su musluğunu açmak ne alaka? Genleşme tankı sıcak musluk suyu sistemi ile alakalı değil ki yanlış mi biliyorum.Genleşme tankı kalorifer suyu dolaşımı üzerinde bulunan bir şey.
    Yani olması gereken şey peteğin bir tanesini veya kombinin tahliye musluğunu açıp oraya bir leğen koyup genleşme tankına vereceğiz coşkuyu.Benim eve gelen vaillant yetkili servisi de bu şekilde yapıyor idi,suyu kombinin içinden tahliye ediyor bir yandan da üstten hava basıyor idi.Fatih Bank videosunda da kombinin altından değilde petekten tahliye ediyor hava basarken.
    Benim okuduğum araştırdığım kadarı ile sıcak banyo mutfak suyu kendi içinde ayrı bir kapalı sistem ve genleşme tankı ile doğrudan ilişkisi yok.Eşanzör içinde diğer sistemin suyu ile ince bir plaka ile yanyana gelerek ısı aktarımı ile ısınıyor.
    Genleşme tankına hava basınca sıcak su musluğundan neden su ya da hava gelsin ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kenfat10 kullanıcısına yanıt
    Kombiye suyu verirken komşunun şebekesinden alıp getirmiyorsun suyu, veya kombi suyu doldurmak için ayrı bir şebeke borusuda çekilmiyor, kullanım suyu dolduruyorsun. Hep öyle denmemişdir, sadece tahliye musluğu olmayanlar için veya vb sebeblerden dolayı en kolay tahliye yöntemine başvurmuşlardır. Tahliye musluğu olmayan tesisatlarda; sıcak su giriş vanası kapatılır. Doldurma musluğu açılır ve sıcak su musluğu açılırsa(istersen daireye giriş vanasını kapat tuvaletin musluğunu aç) tesisat suyu kullanım suyu hattına geçer, doldurduğun yerden geri boşaltırsın ama senin kombide bu olmaz, senin kombide olmuyor diye başkasındada olmuyor değil. vaillant(son 17-18 yıldan sonrakiler) ve bazı kombilerin doldurma muslukları çekvalflidir tek yönde su geçişine izin verir, doldurur ama boşaltmaz. Rahat ol zafen tahliye musluğun varmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ebu abdillah -- 27 Eylül 2019; 3:4:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar, bende de Buderus logamax gb12 var.
    Şimdi, bir şeyler anlatmaya çalışırken lütfen doğru terimlerle yazalım yoksa bazı insanların kafası karışabilir.
    Mesela genelde şöyle yazılmış açıklamalar:
    "Kombinin soğuk su girişini kapatalım, doldurma vanasını açalım." Eminim böyle bir açıklamayı okuyan bazı kişilerin kafası karışabilir.
    Bilindiği gibi, bir kombinin karşısında durup kombiye baktığınızda, altında 4 adet su borusu ve 1 adet de gaz borusu görürsünüz. Yani toplam 5 boru vardır. Gaz borusu ortadaki borudur.

    Sol baştaki ve Sağ baştaki borular daha geniş, gaz borusunun hemen sağındaki ve solundakiler ise daha dardır. Borulara numara verirsek mesela soldan sağa doğru, 1,2,3,4,5 diye; 3 gazdır, 1 ve 5 çapı büyük 2 ve 4 çapı küçüktür.

    1 ve 2 kombiden çıkıştır (vanaları kırmızı işaretli), 4 ve 5 kombiye giriştir (vanaları mavi işaretli).

    4'ten kombiye şebeke suyu girer (evin kullanım suyu - soğuk su) bu su ısınarak 2 nolu borudan çıkar ve banyo-mutfakta sıcak kullanım suyu olarak kullanılır.

    5'ten kombiye kaloriferin peteklerden soğuyarak gelen (ılık) suyu girer ve ısıtılarak 1'den çıkıp peteklere gider.

    Baştaki ifadeye dönersek, orada kastedilen soğuk girişi 4 nolu boru olması lazım.(2 tane mavi işaretli vana olduğu için bu yüzden kafa karıştırabilir demek istemiştim) Yani kullanım suyu borusu. Kombinin içinde de bu boru ve kombi doldurma vanası arasında valfli bir bağlantı olmalı. kalorifer sistemine su basarken doldurma vanası açıldığında suyu 4 nolu borudan alması gerekir.
    4 Nolu boru üzerindeki vanayı kapatıp, su doldurma vanasını açınca kombiye su dolmaması gerekir bu durumda. Mutfak veya banyodan da sıcak su musluğunu açınca da genleşme tankının içindeki suyun boşalması gerekir. Bu tankın yarısı hava yarısı su dolu olurmuş. Tanktaki hava basıncını 1 bara getirmek için de tanka hava basınca içindeki ve musluklara giden sıcak su borularının (2 nolu borunun devamı)içindeki suyu atarmış. Tüm su çıkana kadar basınç oynak olup, su boşaldıktan sonra artık düşmezmiş. Su tamamen boşaltılınca, tanktaki hava basıncını 1 bara ayarlayıp (kombi markasına göre değişebilir, kombinizin kullanım kitabına bkz.) açtığınız sıcak su musluğunu kapatıp, kapattığınız 4 no.lu borudaki vanayı açıp (doldurma vanası zaten açıktı) kombi genleşme tankına suyu basmanız gerekiyormuş 1,5 bar kadar.

    Bir de, banyolarda veya kombi balkondaysa ve balkonun su gideri varsa, o gidere yakın bir yerde kalorifer suyu boşaltma musluğu olabiliyor. Bazı arkadaşlar da peteklerdeki ve peteklere gidip dönen tüm borulardaki suyun bu boşaltma musluğu ile tahliye edilerek genleşme tankına hava basılabileceğini yazmışlar. Bu yöntemde de suyu boşaltmak için tahliye musluğu açılıyor ama bütün su çıkmıyor. Videolarda ve yazılan yazılarda sanki sadece bu musluğun açılması yeterliymiş gibi konuşuluyor veya yazılıyor. Bu işlem yukarıda bahsettiğimden daha yorucu. Suyun tamamını boşaltmak için, tahliye musluğunu açıktan sonra peteklerdeki hava alma prujörlerini de tek tek açıp beklemeniz lazım. Peteğe yukarıdan hava girince içindeki su banyo veya balkondaki boşaltma musluğundan çıkıyor. Sistemde ortalama 50 litre falan su olur bildiğim kadarı ile. Tabi bu miktar petek büyüklüğü, sayısı, su borularının metrajına göre artar veya azalır. Bu ikinci yöntemle (en az 15dk süren) sistemin suyunu boşaltıp tanka hava basıp sonra tüm prujörleri ve tahliye musluğunu kapatıp sistemi doldurmak çok zahmetli ve uzun süreli bir işlem. Bir de prujöleri veya bir tanesini bile kapatmayı unutursanız, kombiye su dolarken, açık unuttuğunuz prujöreden de dışarı su akar. "kapattım mı kapatmadım mı" diye düşünüp bir de tek tek bir daha dolaşmak iyice yorucu.
    İlk bahsettiğim yöntem varken ikincisini yapmak ne kadar mantıklı bilemiyorum. İlkinde petekler hava yapıyor mu onu da bilmiyorum ama deneyeceğim.

    Benim sorunum ise şu:
    1999'dan beri evimde kalorifer var. 2014'e kadar mazotlu sistemdi, sonra doğalgaz bağlandı ve kombi takıldı. Sadece kalorifer makinesini atıp kombi aldık. Bir de gaz borusu döşendi haliyle. Bu 20 yıl içinde oturma odasındaki 1100mm x 600mm ebatlarındaki petek bir türlü tam ısınmıyordu. Bu sene artık canımıza tak etti ve yukarıda bahsettiğim 2. yöntem ile tüm tesisatın suyunu boşalttım. Sonra tüm prujörleri kapattım. Benim petekler tek vanalı, sadece üstten giriş vanaları var, çıkışlarda yok. Tüm peteklerin vanalarını da kapattım ve sadece 1 peteğin vanasını açıp kombinin doldurma musluğunu açtım. Giren su kombiden geçip bu peteğe geldi, petekten geçip geri balkona döndü ve tahliye musluğundan aktı. Böylece ilk peteği yıkamış oldum. Sonra bu peteğin vanasını kapatıp bir sonrakini açarak aynı işlemi tekrarladım. Son peteğe kadar her seferinde bir peteğin vanasını açıp suyu devirdaim yaptırıp yıkama yaptım. Sonra boşaltma musluğunu kapatıp, petek vanalarını açıp sistemi doldurdum. Kombiyi çalıştırdım, tek tek tüm peteklerin havasını aldım. Bu da oldukça yorucu, çünkü 3. peteğe gelince kombinin basıncı düşüyor ve duruyor. Gidip tekrar su doldurmak gerekiyor. Bu şekilde tüm peteklerin havalarını aldım ve oturma odasındaki petek yine alt tarafı soğuk kaldı. O kadar uğraş hiç bir işe yaramadı.Sadece yürüyüş oldu bana. Herhalde 500m falan yürümüşümdür evin içinde. Neyse, bir iki gün sonra gidip aynı ebatta sıfır petek aldım ve taktım. Bu petek Allahtan ısındı fakat şimdi de genleşme tankı hava ayarında sorun var. Yıllardır sistemin suyu hiç boşalmamıştı, 2014'te kombi takıldığından beri yani. bu olaylar geçen 10 gün içinde oldu, 3-4 kere tüm sistemi boşaltıp doldurdum galiba. Öncesinde kombi çalışınca su basınç göstergesi yükselir 2 bar veya biraz üstüne çıkardı. Ben yıkama yaptıktan sonra ve petek değişiminden sonra hep 1,5 barda kaldı. Ben de merak edip arabanın lastik basınç ölçeri ile ölçtüm 0 bar çıktı. Yine 2 no.lu işlemi tekrarladım dün. Tüm sistemi boşalttım, tanka hava bastım, 1 bar yaptım. Sonra sistemi doldurdum, tek tek petek havalarını aldım. Tankı ölçtüm, 2,5 bar çıktı. Sipoptan havasını saldım biraz, bu sefer su basıncı düştü. Su ilave edip tekrar ölçtüm yine 2 bar falan çıktı. Kombiyi yakıyorum, su basınç göstergesindeki ibre yükselmiyor, tankta 2 bar hava var!!! Kimse de dememiş ki " tankın havasını 1 bar yaptıktan sonra sisteme su doldurup, peteklerin havasını alıp kombiyi çalıştırdığınızda tankın basıncı yükselir veya değişmez" bu yüzden tereddütdeyim işte. 1 nolu yöntemi de dün bütün işler bitip oturduktan sonra "acaba bu sorunun çözümü var mı" diye internetten araştırırken buldum ve deneyeceğim diye az önce yazdım.
    Bilen varsa anlatabilir mi?
    Genleşme tankına 1 bar hava bastıktan sonra bir daha ellememek mi gerekir?
    Kombi çalışınca 1 barda mı kalır artar mı bu tankın basıncı?
    Tank basıncını ayarladıktan sonra kombi çalışınca suyun basıncı artmıyorsa sorun ne olabilir?

    Buraya kadar okuduğunuz için teşekkürler




  • ABABA2307 kullanıcısına yanıt
    Tahliye açıkken 1 bar hava bas. Tamam.

    1 bar hava olan tankın olduğu tesisatı 1.5 bar su doldurursan, tesisatın ve tankın hacmine göre 2,-2.5 bar hava ölçersin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dün yukarıda bahsettiğim 1 no.lu yöntemle genleşme tankına hava bastım. Süper oldu!
    Herkese tavsiye ederim. Bu yöntemi uygulayınca petekler hava yapmadı. Tüm sistemi boşaltarak bu işlemi yapmak gerçekten çok zahmetli ve zaman alıcı.
    Tanka 1 bar hava bastıktan sonra su basıncını 1,5bara getirip kombiyi çalıştırdım. Su basınç ibresi kombi çalıştığı sürece 1mm bile oynamadı. Demek ki önceden yükselmesinin sebebi genleşme tankındaki havanın eksikliğindenmiş. Kombi çalışırken tankın havasını da ölçtüm bir kaç defa. O da sürekli 1,5 - 1,6 bar çıktı.
  • 2 gündür kombinin basıncı kapalıyken düşüyor, açıkken peteklerin derecesini yükselttikçe yükseliyordu. Az önce videoları izleyerek ve buradaki talimatları okuyarak genleşme tankına bisiklet pompasıyla hava bastım. Daha sonra kombinin basıncını 1.5 bara sabitledim. Herşey yolunda bakalım inşallah düzelmiştir. Yarın da komple bütün petekleri tahliye yöntemiyle temizliycem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ebu abdillah

    Tahliye açıkken 1 bar hava bas. Tamam.

    1 bar hava olan tankın olduğu tesisatı 1.5 bar su doldurursan, tesisatın ve tankın hacmine göre 2,-2.5 bar hava ölçersin
    Buradan hareketle... tankın basıncı kombiye bastığımız su basıncına göre azalır ve yükselir diyebilirmiyiz... Yani diyelim ki su basıncı 1,5 bar iken tankın basıncını ölçtüğümüzde 1,5 bar olduğunu gördüğümüzde "tankın içinde 1,5 bar hava var demek doğru değil, aksine tankın içinde hiç hava kalmamış bu 1,5 barlık basınç su basıncının hava bölümüne yaptığı basınçtır"... mı diye düşünmeliyiz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fredy124 -- 14 Şubat 2020; 19:8:48 >
  • fredy124 F kullanıcısına yanıt
    evet. arabanın lastiğine 30 ps hava basarsan yükteyken 32ps çıkar tekerleri askıya alırsan 28 ps çıkar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ebu abdillah -- 14 Şubat 2020; 22:54:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ebu abdillah

    evet. arabanın lastiğine 30 ps hava basarsan yükteyken 32ps çıkar tekerleri askıya alırsan 28 ps çıkar
    Aynen... Adamsın...
  • Arkadaşlar merhaba demirdöküm nixromix kombi kullanıyorum 7 yıldır, basınç sorunu yaşıyordum, kombiyi kapattığımda basınç 0 a düşüyordu su bastığımda 2 saniyede 1,5 bara çıkıyordu, merak ettim havlupandan suyu bosaltayim dedim sistemden 1 bardak su bile çıkmadı, bu gün genleşme tankını söktüm hava vardı ama garip olan bisiklet pompası ile hava bastığımda tanktan hiç su çıkmadı, bu işlemi daha önce de yapmıştım o zaman su çıkmıştı, yine tankı söküp hava basmıştım daha sonra tankı yerine takıp kombi ye su basmıştım. Bu yaptığım hatalı mi acaba, tank neden su almaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cortes35 C kullanıcısına yanıt
    çok zor bi ihtimal ama genleşme tankına gelen esnek çelik flexin içinden veya tank bağlantı tarafından yada pompaya bağlanan tarafından tıkanıktır, yada senin şimdiki senaryoda bi sıkıntı var. eğer önceki hava bastığında kombi üzerinde iken bassaydın veya şimdikini kombi üzerinde bassaydın belli olabilirdi. birde esnek flex bağlı değilken doldurma musluğunu yavaşça aç su gelecekmi, geliyorsa tankada hava bastıysan sorun yok, bişeyleri atlamış olmalısın. kombiyi yavaşça doldur 1 bara kadar hızlı dolup 1 bardan sonra dolması gittikçe yavaşlıyorsa tanka hava basabilmişsindir.
  • ebu abdillah E kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkürler hocam, nitromix de tankı sökmeden hava basmak biraz zor olduğundan tankı söküp basıyorum havayı, dün yaptığım işlem sonrası yine basınç normal değildi, 1'4 barlardan 2.3 bara kadar çıktı, bu gün dediğiniz gibi flexi ye bakayım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ebu abdillah E kullanıcısına yanıt
    Hatalı mesaj



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cortes35 -- 24 Şubat 2021; 22:20:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benime Buderus kombim var (15 yıllık kombi bu arada), bende sorun şu,kombi hata veriyor biraz su basıyorum hemen çalismaya basliyor basınç 2,5 barı buluyor hatta geciyor ,bu 3-4 gün sonra tekrarlıyor yine aynı şeyi tekrarlıyorum,ancak bu 2,5 barı gecmesi beni korkutuyor valla,burada yazilanlari yapmayi deniycem ama şöylede bir şey var kombi çalismaya basladiginda bir sure sonra ama arada sürekli değil,kombiden tıs tıs diye ses geliyor sıcak bir yere su damlayınca çıkan ses gibi ,bu acaba hava bittiginden su ısındığında genlesme oldugunda su'mu sızdırıyor,yoksa acaba kaçakmı var kombinin içinde bir yerde,dediğim gibi bu tıs'lama sesi sürekli olmuyor bir kaçak olsa sürekli olması gerekli düşünüyorum.
    Kombi çalışmıyorken su seviyesi 1 barda duruyor.!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rammo -- 5 Nisan 2020; 16:50:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • rammo kullanıcısına yanıt
    O tıslama sesi purjörden geliyor tesisatta ki havayı atıyor pompa tanka hava basmaktan çekinmeyin zor bir işlem değil.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba demirdöküm nitromix kombi kullanıyorum yaklaşık 7 yıl oldu kombiyi alalı çok şükür hiç bir sıkıntı çıkarmadı şu ana kadar. Son bir kaç aydır basınç sorunu yaşıyorum basıncı 1.5 bara ayarladıgımda kombi yandığında basınç 2.3 bara çıkıyor su boşaltıp basıncı dengelemeye çalışıyordum kombiyi kapatınca basınç sıfıra düşüyordu ama genleşme tankında da hava vardı bu süreçte. Bu gün komple tankı söktüm acaba membran mı yırtıldı felan diye hava bastım fakat tanktan hiç su çıkmadı yani tankın içinde hiç su yoktu. Sorun hakkında bilgisi olan arkadaşlar yardım ederse çok sevinirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cortes35 -- 24 Şubat 2021; 22:2:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.