Şimdi Ara

Fare İvme Eğrisi ve Özelleştirilmesi ile Oyun Becerinizi Artırın-Mouse Ballistic

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
4
Favori
3.547
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Oyun ve programlarda düzgün ya da alışageldiğimiz fare kontrolümüzün olmasını isteriz. Kimi oyun güncellemelerinden sonra alışageldiğimiz fare kontrolümüzde yaşanan değişiklik oyun becerimizi baltalayabilir . Ayrıca default fare ayarları ile oynamak size normalmiş gibi gelebilir ama bazı rakip oyuncularla yakın mesafelerde giriştiğimiz mücadele de etkili olmaya çalışırken veya uzak mesafedeki bir hedefi vurmaya çalıştığımızda nişangahın gereksiz gezinmesi ya da özellikle koşarken kapılardan geçerken köşelerden dönerken yakınınızdaki masa sandalye gibi objelerin arasında gezinirken bir şeylerin fare hareketimizi zorlaştırdığını ve istediğimiz hassasiyeti sağlayamadığımızı fark ederiz . Bunun nedeni fare hızlandırma eğrisindeki hızlanmayı belirleyen değerlerden kaynaklanır. Her ne kadar farenizin İşaretci hassasiyetini artırma (Enhance Pointer Precision) özelliğini Denetim Masasından kapatıp, İşaretçinizin hızını seçin ayarını birebir hareket için 6. Kademeye alsanız da durumun pek fark etmeme sebebi aslında oyunlarınızın Windows’un fare hızlandırma özelliğini açması ve ya buna zorlamasından kaynaklanır. Fare hızlandırma aktif ise farenizi hareket ettirirken belirli bir hızını geçtiğinizde, duyarlılığınız aniden katlanır bu yüzden fare eğriniz istediğiniz gibi değilse oyunda farenizden dolayı hareketlerinizde zorlanırsınız.

    Not1:

    Fitts Kanunu

    Fitts Yasası, temelde şunları ifade eden grafik kullanıcı arayüzü tasarımı ergonomisinde iyi bilinen bir ilkedir:

    Bir hedef ne kadar uzakta olursa, onu fareyle elde etmek o kadar uzun sürer.
    Bir hedef ne kadar küçükse, onu fareyle elde etmek o kadar uzun sürer.

    https://docs.microsoft.com/en-us/windows/win32/uxguide/inter-mouse




    Not2:

    Monitörler söz konusu olduğunda DPI, ekranın inç başına bulunan mevcut piksel sayısını ifade eder. Yüksek çözünürlük, daha düşük bir çözünürlükten çok daha iyi bir görüntü sağlar, ancak ekranın inç başına piksel sayısı daha fazla olduğu için, yazı tipleri veya simgeler gibi grafik öğeler daha küçük olma eğilimindedir.

    DPI Yüzde
    96DPI = %100
    120DPI = % 125
    144DPI = % 150
    192DPI = % 200


    Yüksek çözünürlükte yazıların, objelerin küçülmesinden dolayı Windows’ta ölçeklendirmeyi Default ayar olan %100 de kullanmak yerine özel ölçekleme yapmak gerekli olabilir. Mesela, 2K monitör kullananlar %125 ölçeklerken, 4K monitör kullananlar ise %150 ölçeği kullanabilirler. Bu ölçekleme de fare hareketlerinizi etkiler.

    https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/manufacture/desktop/dpi-related-apis-and-registry-settings



    Not3:

    Hexadecimal sayıları çevirmek için : https://www.rapidtables.com/convert/number/hex-to-decimal.html

    Önemli uyarı yukarıdaki dönüştürme sitesinde ondalıklı rakamlarda virgül değil nokta kullanın. 0,6e15 olarak yazarsanız hata verir ve istediğimiz dönüşümleri yapmaz ama virgülü nokta ile değiştirirseniz yapar ve 0.6e15 gibi ondalıklı bir hex sayıyı hesaplar (0.4300079345703125)

    Custom Curve programını SmoothMouseXCurve ve SmoothMouseYCurve’ deki yapmak istediğiniz değişiklikleri Regedite kaydetmek veya .reg uzantılı dosyasını oluşturmak için kullanabilirsiniz. Programa hesaplama yapması için değerleri girerken ondalıklı sayılarda nokta değil virgül kullanın yoksa hatalı (muhtemelen yüksek) hesaplar.

    Custom Curve programını indirmek için:
    http://esreality.com/download.php?file_id=103413
    https://www.esreality.com/download.php?file_id=103413
    https://superuser.com/questions/469044/how-to-increase-mouse-sensitivity-beyond-limits-in-windows-regedit/1410698



    Windows’un hesap makinesi yerine Google hesap makinesini kullanabilirsiniz, daha iyidir :
    https://www.google.com/search?q=google+hesap+makinesi&rlz=1C1AVFC_enTR838TR838&oq=goog+hesap&aqs=chrome.5.69i57j0l7.6950j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8




    Not4:

    Mouse hızlandırmayı regeditte kapatmak için aşağıdaki kodu kopyalayıp not defterine yapıştırın kaydederken uzantısını .reg yapıp kaydedin ve uygulamak için çalıştırın.

    Windows Registry Editor Version 5.00

    [HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Mouse]

    "MouseSpeed"="0"
    "MouseThreshold1"="0"
    "MouseThreshold2"="0"





    Gelelim asıl konuya;

    Güzel bir oyun deneyimi için gerekli olan Mouse eğrimizi sağlayan regedit ayarlarındaki SmoothMouseXCurve ve SmoothMouseYCurve değerlerinden ve bunların nasıl hesaplandığından bahsedeceğim.Windows’ ta fare ivme eğrisi hesaplanırken beş noktadan yararlanılmakta. Hem SmoothMouseXCurve hem de SmoothMouseYCurve değerlerinin ilki her zaman 0 olarak girilmektedir. Geriye kalan 4 nokta ile de fare eğrisi oluşturulmaktadır.

    SmoothMouseXCurve: Farenin hareketinde aldığı mesafe için kullanılır. Alınan mesafe inç/sn olarak hesaplanır.
    SmoothMouseYCurve: İmlecin monitörde aldığı mesafe için kullanılır. Alınan mesafe inç/sn olarak hesaplanır.

    Çıkan inç değeri heksadesimal sayıya çevrilir ve regeditteki yerine 32 bitlik sabit noktalı sayı (16.16) (16 bit int + 16 bit kesir) olarak yazılır. Fare eğrisi hesaplanırken yani koordinat belirlenirken SmoothMouseXCurve değeri fareyi , SmoothMouseYCurve değeri imleci temsil eder.



    Not5:
    Aşağıdaki gerek konu anlatımı olsun gerek diğer örnekler olsun bunlara deneyimleyip etkisini anladıktan sonra bunlara bağlı kalmayıp anlatılanlar ve deneyimleriniz ışığında kendinize özel fare ivme eğrinizi yapabilirsiniz. Hatta her oyun için bu ivme eğrisi aynı olmadığından hepsi için ayrı ayrı ivme eğrisi oluşturup ilgili oyuna göre .reg dosyalarını oluşturabilir ve bu oyunları açmadan önce Regedite yükleyebilirsiniz.

    Eğriyi oluşturmada ki mantık koordinatların ilk noktasını oluşturan ve değeri 0,0 olan X,Y ikilisinden sonraki diğer 4 ikili X , Y değerlerini oluşturmaktır ve bunu yaparken önce yakın mesafedeki her bir pikseli yakalayan alanlarla başlanır yani farenin kısa hareketlerinde en yakınındaki piksel alandaki her bir pikseli sonra fare hızlandıkça da diğer uzak piksel alanlarındaki pikselleri yakalamaktır. Windows, fare ivme eğrisinin geri kalanını bu 5 noktadan tahmin edeceğinden, beşinciden sonraki herhangi bir nokta gereksizdir. Deneme yanılmalarla bunu kendinize göre belirleyebilirsiniz. Mesela Windows 10’ un Default ayarındaki ikinci eğim değerini ele alırsak ( 0.43001 , 1.07 ) bu değer Fare,İmleç (X,Y ) koordinatı ile belirlenmiştir yani Fare saniyede 0,43001 inç kaydığında ekranda imleç 1.07 inç kayar yani bu değerlere göre imleç, ikinci eğim değerimizde fareden 2.48 kat daha hızlı hareket etmektedir ve ilk nokta olan (0,0) ile oluşturulan eğimin alanın içindeki tüm pikselleri kapsar. İsterseniz bu değerlerde belirlenen eğim alanını daha da ufaltarak yerine siz kendinize göre daha hassas alanlar belirleyebilirsiniz.



    Windows 10 default regeditte SmoothMouseXCurve ve SmoothMouseYCurve değerlerinden başlayalım:

    Regedit'i açıp HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse geldiğinizde SmoothMouseXCurve ve SmoothMouseYCurve değerlerimiz buradadır.


    Fare İvme Eğrisi ve Özelleştirilmesi ile Oyun Becerinizi Artırın-Mouse Ballistic
    Eğriye dikkat ederseniz ilk 4 eğri büküm noktası kısa aralıklarla konulmuşken 5. nokta uçmuş. Her biri inç/saniye fare hızlarını gösterir.


    Fare İvme Eğrisi ve Özelleştirilmesi ile Oyun Becerinizi Artırın-Mouse Ballistic


    Aşağıdaki regedit kodunda dikkat ederseniz toplam 5 satır ve her sırada 8 tane ikili hex kod değeri vardır. SmoothMouseXCurve ve SmoothMouseYCurve değerlerinde ilk satırın tamamı sıfır iken diğer 4 sıranın sondan 4 çiftinin tamamının sıfırlardan oluştuğunu görürsünüz. (Bu durum tüm alttaki diğer örneklerde de hep aynıdır)

    Hatırlatma:
    Hexadecimal çevirmek için güzel bir site : https://www.rapidtables.com/convert/number/hex-to-decimal.html

    Yukarıdaki sitede çevirme işlemi yaparken Hexadecimal sayıdaki virgül yerine nokta kullanın yoksa hata verir ve işlemi yapmaz, yani örneğin 0,6e15 hex sayısındaki aradaki ondalığı belirten virgülü, nokta ile değiştirin yani 0.6e15 yaparak işlemi yapın.


    [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse]
    "SmoothMouseXCurve"=hex:\............hexadecimal........=.......decimal................................Yuvarlarsak
    X1...00,00,00,00,00,00,00,00,\.................0................=..........0............................................0
    X2...15,6e,00,00,00,00,00,00,\.................0,6e15.........=.........0.4300079345703125.............~0.43001
    X3...00,40,01,00,00,00,00,00,\.................01,40...........=.........1.25.....................................~1.25
    X4...29,dc,03,00,00,00,00,00,\.................03,dc29........=.........3.8600006103515625............~3.86
    X5...00,00,28,00,00,00,00,00...................28................=.........40.......................................40
    "SmoothMouseYCurve"=hex:\
    Y1...00,00,00,00,00,00,00,00,\.................0..................=.........0...........................................0
    Y2...fd,11,01,00,00,00,00,00,\..................01,11fd.........=.........1.0702667236328125..............1.07
    Y3...00,24,04,00,00,00,00,00,\.................04,24............=..........4.140625.............................4.14
    Y4...00,fc,12,00,00,00,00,00,\..................12,fc.............=........18.984375............................18.98
    Y5...00,c0,bb,01,00,00,00,00....................01bb,c0.........=.......443.75................................443.75






    Fare eğrimizi oluşturan X ,Y Koordinatlarını alt alta yazarsak
    (X1,Y1)
    (X2,Y2)
    (X3,Y3)
    (X4,Y4)
    (X5,Y5)

    (SmoothMouseXCurve,SmoothMouseYCurve).....................Y/X oranı

    (0,0).................................................................................0
    (0.43001,1.07)..................................................................1.07/0.43001 = ~2.49 ( fare 0.43001 inç oynatıldığında imlec motitörde 2,49 katı hareket etmiştir )
    (1.25,4.14).......................................................................4.14/1.25 = ~3.3
    (3.86,18.98)....................................................................18.98/3.86 = ~4.9
    (40,443.75)...................................................................443.75/40 = ~11.1


    Bize gerekli olan ise ilk 4 ikili değerlerdir. Bu değerlerin ilk iki çifti ondalık kısmı ifade eder sonraki iki çifti tamsayı kısmını ifade eder(normal yazıma göre yerleri ters mantıktadır). Yukarıdaki koddaki hexadecimal sayıyı regeditteki yerinden çıkarıp normalce yazmaya başlarken tamsayıyı ifade eden ikili çiftlerden yani soldan sağa doğru 4. İkiliden yazmaya başlarız ve sağdan sola doğru okuruz. Örneğin SmoothMouseXCurve değerlerini decimale çevirelim;

    Ondalık..Tamsayı
    1...2...3...4
    15,6e,00,00,00,00,00,00,\ burada kalın puntolarla renkli belirttiğim ilk 4 sıralı ikiliye bakalım. Bu kalın puntolu belirtilen en sağdaki kırmızı ikili değer tam sayı kısmıdır ve sıfırlardan oluşmaktadır. Bu yüzden bu sayı 0 tam sayılıdır. Mavi renkli ondalıklı kısımda ise yani virgülden sonra 6e15 vardır. Buraya kadar anlattıklarımızı yazdığımızda 00 00 6e 15 ve 0000.6e15 hex değeri ortaya çıkar baştaki bir sıfırdan fazlasını silersek 0.6e15 hex sayısı eder.


    0.6e15 hex değerini de decimale çevirirsek 0.6e15=0.4300079345703125 değerini elde ederiz.Bu değer inç cinsinden olduğundan ve 1 inç= 2.54cm olduğundan bu değeride 2.54 ile çarparsak:


    0.4300079345703125 x 2,54cm = 1.092220153808594cm’dir.
    1.092220153808594cm x 10 = 10.92220153808594mm

    00,40,01,00,00,00,00,00,\ tam sayı kısmında 01 ve ondalık kısımda 40 hex sayısı var dizilime dikkat edersek 00 01 40 00 yani 01.40 hex eder buda decimale çevirilirse 1.25 değeri elde edilir. Bu çıkan sonucun uzunluğu inç cinsinden bunuda cm çevirirsek :

    1.25inç x 2.54cm = 3.175cm ve buda 31.75mm’ dir.




    Yukarıdaki SmoothMouseXCurve değerlerinin imleç karşılığı olan değerlerin kaç pixel kaydığını bulmak için SmoothMouseYCurve’ deki karşılıklarını hesaplayalım

    fd,11,01,00,00,00,00,00 tam sayı kısmında 01 ve ondalık kısımda 11fd hex sayısı var dizilime dikkat edersek 00 01 11 fd yani 01.11fd hex eder buda decimale çevirilirse 1.07 değeri elde edilir. Bu çıkan sonucun uzunluğu inç cinsinden bunuda cm çevirirsek :

    1.07inç x 2.54cm = 2.7178cm ve buda 27.178mm’ dir.

    Monitörümde piksel aralığı 0.233mm’dir. İmlecin kaç piksel kaydığını bulmak için:
    27.178 / 0.233 = 116.6437768240343 yuvarlarsak ~116 pikseldir



    00,24,04,00,00,00,00,00 tam sayı kısmında 04 ve ondalık kısımda 24 hex sayısı var dizilime dikkat edersek 00 04 24 00 yani 04.24 hex eder buda decimale çevirilirse ~ 4.14 değeri elde edilir. Bu çıkan sonucun uzunluğu inç cinsinden bunuda cm çevirirsek :

    4.14inç x 2.54cm = 10.5156cm ve buda 105.156mm’ dir.

    Monitörümde piksel aralığı 0.233mm’dir. İmlecin kaç piksel kaydığını bulmak için:
    105.156 / 0.233 = 451.31330472103 yuvarlarsak ~451 pikseldir.





    Yukarıdaki açıklamalardan sonra fare eğrisinde başlangıç noktamızın (0,0) olduğunu biliyoruz. Aşağıda hem SmoothMouseXCurve hemde SmoothMouseYCurve için yukarıdaki örnekten bağımsız bir örnek hesaplama yapalım:


    Örneğin fare eğrisindeki ikinci eğri noktamız için, farenin 1cm hareketine imlecimizin monitörde 3 katı kaymasını istediğimizi farzedelim bu fare ve imlecin cm değerleri inç birimine çevrilmeli ve çıkan değer de hexadecimale dönüştürülüp sonra kodda yerlerine konmalıdır.

    1 /2.54 = 0.3937007874015748 inç eder bu sayıyı hexadecimale çevirelim
    https://www.rapidtables.com/convert/number/hex-to-decimal.html



    0.3937007874015748 = 0.64C993264C99322AAFFB hexadecimaldir. Regeditte ondalıklı kısım ise iki tane ikili değere izin veriyordu bu yüzden SmoothMouseXCurve için 0,64C9 veya 0,64ca kullanılabilir.

    0.64C9 hex sayısı için regeditte SmoothMouseXCurve satırı alttaki şekilde olur:

    C9,64,00,00,00,00,00,00

    Fare İvme Eğrisi ve Özelleştirilmesi ile Oyun Becerinizi Artırın-Mouse Ballistic



    İmleç değeri içinse yani SmoothMouseYCurve için;

    Farenin 1cm hareketine monitörde imleç 3cm kaysın istemiştik.

    3 / 2.54 = 1.181102362204724inç

    1.181102362204724 = 1.2E5CB972E5CB79AD5D58 hex eder ve buradan 1.2e5c alırız (ondalıkda ki kısıtlamadan dolayı aynı şekilde tam sayı kısmı da böyledir yani maximum ondalık ve tam sayı kısmına 65536 girilebilir (2^16))


    1.2e5c hex sayısı için regeditte SmoothMouseYCurve satırı şu şekilde olur:

    5c,2e,01,00,00,00,00,00






    Windows 10 Default Regedit Ayarlarını Monitör Hz ve DPI Değerine Göre Ölçekleme



    (SmoothMouseXCurve,SmoothMouseYCurve)......................................Y/X oranı
    (0,0)........................................................................................................0
    (0.43001,1.07)....................................................................................1.07/0.43001= ~2.49 ( fare 0,43001 inç oynatıldığında imlec motitörde 2,49 katı hareket etmiştir )
    (1.25,4.14).........................................................................................4.14/1.25 = ~3.3
    (3.86,18.98)......................................................................................18.98/3.86 = ~4.9
    (40,443.75 )....................................................................................443.75/40 = ~11.1


    Microsoft bölme için sabit kodlanmış bir değer ~ 0,286 (1 / 3,5) kullanılır. Başka bir deyişle, farenin fiziksel hızını sanal hıza dönüştürürken, sayılar, 3.5 ile çarpılmalıdır.


    60hz monitörde %100 çözünürlükte (96DPI) da farenin birim başına imlec hızlanması hesaplanmıştır

    60/96 = 96 / x
    0.625 = 96 / x
    0.625x = 96
    x = 96 / 0.625
    x = 153.6
    Microsoft 153.6'dan 150'ye yuvarlar. Yani gerçek şu ki, 150 sabit kodlanmış değerdir. (Bu, Win7'de, XP/Vista' ya kıyasla % 2,4 daha hızlı işaretçi hızı ile sonuçlanır, XP'de 60Hz'den başka bir şey kullanırken veya farklı bir ekran dpi'ı kullanırken fark daha büyüktür.)
    3.5 * 150 / x (burada x, ekran çözünürlüğü / DPI' dır)

    3.5 * 150/96 = ~ 5.47 ( Windows varsayılan 96 DPI yani %100 çözünürlük)
    3.5 * 150/120 = ~ 4.38 (120 DPI %125 çözünürlük için)
    3.5 * 150/144 = ~ 3.65 (144 DPI %150 çözünürlük için)


    Bize 96DPI daki kazanım oranları lazım olduğundan yani 5.47'yi kullanacağız. Varsayılan değerdeki imlecin aldığı mesafeyi fareninkine böleceğiz yani SmoothMouseYCurve/SmoothMouseXCurve ve burdan çıkan sonucuda 5.47'ye bölerek kazanım oranlarını hesaplayacağız.

    (0.43001,1.07)............1.07/0.43001=~2.49/5.47=0.45521023765996343692870201096892........~0.45
    (1.25,4.14).................4.14/1.25=~3.3/5.47=0.60329067641681901279707495429616........~0.60
    (3.86,18.98)..............18.98/3.86=~4.9/5.47=0.89579524680073126142595978062157........~0.89
    (40,443.75).............443.75/40=~11.1/5.47=2.0292504570383912248628884826325.........~2




    144hz monitörde %100 çözünürlükte (96DPI) da farenin birim başına hızlanması hesaplanmıştır

    144/96 = 96 / x
    1.5 = 96 / x
    1.5x = 96
    x = 96 /1.5
    x = 64


    3.5 * 64 / x (burada x, ekran çözünürlüğü / DPI' dır)

    3.5 * 64/96 = ~ 2.33(varsayılan 96 yani %100 çözünürlük)
    3.5 * 64/120 = ~ 1.86 (120 DPI %125 çözünürlük için)
    3.5 * 64/144 = ~ 1.55 (144 DPI %150 çözünürlük için)

    60hz de farenin birim başına imleçte kazanım oranlarını 144hz için 2,33 değerleriyle çarparak 144hz deki kazanım oranlarını hesaplarız ve bunları SmoothMouseXCurve değerleri ile çarparak 144hz 96DPI daki SmoothMouseYCurve değerlerini hesaplarız.


    0.45 x 2.33 = 1.0485
    0.60 x 2.33 = 1.398
    0.89 x 2.33 = 2.0737
    2 x 2.33 = 4.66

    144hz 96 DPI SmoothMouseYCurve değerleri

    0.43001 x 1.0485 = 0.450865485........~0,451
    1.25 x 1.398 = 1.7475.............~1,75
    3.86 x 2.0737 = 8.004482...........~8,005
    40 x 4.66 = 186.4

    ve sonunda koordinat değerlerimiz

    144hz de SmoothMouseXCurve , SmoothMouseYCurve değerleri

    (0,0)
    (0.43001,0.451)
    (1.25,1.75)
    (3.86,8.005)
    (40,186.4)


    Yukarıdaki değerleri Regedite kaydetmek için Custom Curve programı kullanırken virgül kullanın

    Fare İvme Eğrisi ve Özelleştirilmesi ile Oyun Becerinizi Artırın-Mouse Ballistic


    144hz 96DPI için 60hz 96DPI den ölçeklenmiş yeni Regedit ayarlarımız artık denemeye hazır

    Custom Curve programı çıktısı aşağıdaki şekilde olur


    Windows Registry Editor Version 5.00

    [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse]
    "SmoothMouseXCurve"=hex:\
    00,00,00,00,00,00,00,00,\
    15,6e,00,00,00,00,00,00,\
    00,40,01,00,00,00,00,00,\
    29,dc,03,00,00,00,00,00,\
    00,00,28,00,00,00,00,00
    "SmoothMouseYCurve"=hex:\
    00,00,00,00,00,00,00,00,\
    75,73,00,00,00,00,00,00,\
    00,c0,01,00,00,00,00,00,\
    48,01,08,00,00,00,00,00,\
    66,66,ba,00,00,00,00,00


    ; (0,43001,0,451)
    ; (1,25,1,75)
    ; (3,86,8,005)
    ; (40,186,4)




    Başka bir örnek

    4K bir monitörde ölçek %150 olarak ayarlanmış ve yenileme hızıda 100hz olsun bu monitörün default Windows regedit ayarlarına göre ölçeklemesini yapalım.

    Not:

    Monitörünüzün %100 çözünürlükteki Regeditte ayarlarını kaydedin sonra monitör yenileme hızını ve/veya çözünürlüğünüzü değiştirin mesala çözünürlüğü %150 yapın yenileme hızını da 100hz yapın ve tekrar Regeditteki SmoothMouseXCurve ve SmoothMouseYCurve değerlerine bakıp kıyaslayın değişiklik yok aynıysa ölçekleme yapın.


    60hz ve 96DPI (%150) çözünürlüğe sahip monitör için regedit de ki SmoothMouseXCurve ölçülerimizi aynen alıp yani inç cinsinden olan fare hareketlerimizi alıp %150 (144DPI) çözünürlük ve 100hz göre SmoothMouseYCurve değerlerimizi hesaplıyoruz ve regedit kodu için dönüşümlerini yapıyoruz .
    "SmoothMouseXCurve"=hex:\
    00,00,00,00,00,00,00,00,\
    15,6e,00,00,00,00,00,00,\
    00,40,01,00,00,00,00,00,\
    29,dc,03,00,00,00,00,00,\
    00,00,28,00,00,00,00,00
    "SmoothMouseYCurve"=hex:\
    00,00,00,00,00,00,00,00,\
    ?
    ?
    ?
    ?


    144DPI ve100Hz değerleri gelecek


    ( 0 , 0 )
    ( 0.43001 , ? )
    ( 1.25 , ? )
    ( 3.86 , ? )
    ( 40 , ? )

    100hz monitörde 144DPI çözünürlükte (%150) farenin birim başına hızlanması hesaplanmıştır

    100/144 = 144 / x
    ~0.694 = 144 / x
    0.694x = 144
    x = 144 /0.694
    x = 207.5
    ~ 208


    3.5 * 208/ x (burada x, ekran çözünürlüğü / DPI' dır)
    3.5 * 208/144 = 5.05 (Çözünürlük 144DPI yani %150 çözünürlük)

    60hz de farenin birim başına imleçte kazanım oranlarını 100hz için 5,05 değerleriyle çarparak 100hz deki kazanım oranlarını hesaplarız ve bunları SmoothMouseXCurve değerleri ile çarparak 100hz 144DPI daki SmoothMouseYCurve değerlerini hesaplarız.

    0.45 x 5.05 = 2.2725
    0.60 x 5.05 = 3.03
    0.89 x 5.05 = 4.4945
    2 x 5.05 = 10.1


    100hz ve 144 DPI SmoothMouseYCurve değerleri

    0.43001 x 2.2725= 0.977197725........~0,98
    1.25 x 3.03= 3.7875..................~3,79
    3.86 x 4.4945= 17.34877..............~17,35
    40 x 10.1= 404


    144DPI ve100Hz de SmoothMouseXCurve , SmoothMouseYCurve değerleri

    ( 0 , 0 )
    ( 0.43001 , 0.98 )
    ( 1.25 , 3.79 )
    ( 3.86 , 17.35 )
    ( 40 , 404 )

    Regeditte Custom Curve programı ile yerine koyalım

    Fare İvme Eğrisi ve Özelleştirilmesi ile Oyun Becerinizi Artırın-Mouse Ballistic

    100hz 144DPI için 60hz 96DPI den ölçeklenmiş yeni Regedit ayarlarımız artık denemeye hazır

    Custom Curve programı çıktısı aşağıdaki şekilde olur

    Windows Registry Editor Version 5.00

    [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse]
    "SmoothMouseXCurve"=hex:\
    00,00,00,00,00,00,00,00,\
    15,6e,00,00,00,00,00,00,\
    00,40,01,00,00,00,00,00,\
    29,dc,03,00,00,00,00,00,\
    00,00,28,00,00,00,00,00
    "SmoothMouseYCurve"=hex:\
    00,00,00,00,00,00,00,00,\
    e1,fa,00,00,00,00,00,00,\
    3d,ca,03,00,00,00,00,00,\
    9a,59,11,00,00,00,00,00,\
    00,00,94,01,00,00,00,00


    ; (0,43001,0,98)
    ; (1,25,3,79)
    ; (3,86,17,35)
    ; (40,404)



    Windows için önemli Fare Eğrisi Tavsiyeleri

    MarkC_Windows_10+8.x+7_MouseFix ve Cheesemfix rar dosyalarını indirip bunları açtığınızda içinde hazır sisteme yüklenecek şekilde hazırlanmış .reg dosyaları vardır.


    Fare İvme Eğrisi ve Özelleştirilmesi ile Oyun Becerinizi Artırın-Mouse Ballistic Fare İvme Eğrisi ve Özelleştirilmesi ile Oyun Becerinizi Artırın-Mouse Ballistic

    MarkC_Windows_10+8.x+7_MouseFix indirmek için :
    https://donewmouseaccel.blogspot.com/2010/03/markc-windows-7-mouse-acceleration-fix.html?commentPage=3

    Yukarıdaki linkte açılan sayfada aşağıdaki bağlantıya tıklayın
    MarkC_Windows_10+8.x+7_MouseFix.zip@onedrive.com


    Cheesemfix indirmek için: https://www.esreality.com/?a=post&id=1548753

    http://esreality.com/download.php?file_id=103413

    https://www.gamefront.com/games/unreal-tournament/file/cheese-mouse-fix



    MarkC_Windows_10+8.x+7_MouseFix :
    MarkC_Windows_10+8.x+7_MouseFix’ in içinde 3 tane yardımcı program ve Windows versiyonları için yüklemeye hazır fare eğrisi için yapılmış Regedit dosyaları var.

    Bunlar
    MouseMovementRecorder_1.14_20180117x
    Disable_WelcomeScreen+Login_Accel
    MarkC_Windows_10+8.x+7+Vista+XP_MouseFix_Builder_2.6x


    Yukarıdaki programlarına kısaca değinelim:


    MouseMovementRecorder_1.14_20180117x :

    Bu program çalıştırıldığında A harfine basınca Fare için yüklemiş olduğunuz Regedit ayarlarınızı aktive ederek yani fare hızlanmasını açarak imlece kazandırdığınız yeni hareket kabiliyetini masaüstünde gözlemlemenizi sağlar . Yeşil satırlar negatif ivme ve kırmızı satırlar ise pozitif ivmedir. Uyguladığınız .reg dosyasından sonra bu programı açtıktan sonra A harfine basarak aktive ettiğinizde fareyi her yöne hareket ettirin programda hiçbir kırmızı ve yeşil alan yoksa fare hızlandırmayı kapatmayı başarmışsınız demektir.( Tabii hedefiniz oyunlar ise en iyi gözlem masaüstünde ki değil, oyunda ki deneyimdir.)

    MouseMovementRecorder_1.14_20180117x kullanımı aşağıdaki linkte detaylı anlatılıyor
    http://www.esreality.com/?a=post&id=1846538#pid1927879



    MarkC_Windows_10+8.x+7+Vista+XP_MouseFix_Builder_2.6x :
    Monitörünüze göre özelleştirilmiş bir .reg dosyasını hazırlamanızı sağlar. Ekran da çıkan yönergeleri takip etmeniz yeterlidir.


    1- MarkC_Windows_10+8.x+7+Vista+XP_MouseFix_Builder_2.6x klasörünün içindeki aşağıda okla gösterilen VBScript komut dosyasını çalıştırın

    Fare İvme Eğrisi ve Özelleştirilmesi ile Oyun Becerinizi Artırın-Mouse Ballistic



    2- Açılan programda işletim sisteminizi girmeniz istenir işletim sisteminiz Windows 10 seçili olarak gelir, değilse silip programda belirtilen sayılardan işletim sisteminize uygun olanı girerek Tamam’ basın

    Fare İvme Eğrisi ve Özelleştirilmesi ile Oyun Becerinizi Artırın-Mouse Ballistic


    3- Gelen pencere sizden Windows’ta kullandığınız DPI değerinizi girmenizi ister %100 ölçeklendirme değilse veya değiştirmek istiyorsanız o değeri girin

    Fare İvme Eğrisi ve Özelleştirilmesi ile Oyun Becerinizi Artırın-Mouse Ballistic


    4- Bu sefer de Denetim masası ayarındaki “İşaretçi Seçenekleri” bölümündeki “İşaretçi hızını seçin:” ayarınızı girmeniz isteniyor. Bende bu ayar bire bir verdiği için 6 dadır.

    Fare İvme Eğrisi ve Özelleştirilmesi ile Oyun Becerinizi Artırın-Mouse Ballistic


    5- Denetim masası ayarındaki “İşaretçi Seçenekleri” bölümündeki “İşaretçi hassasiyetini artır “kapatılması için '0' yazın veya “No acceleration” olarak bırakın ve 'Tamam'a basın;

    Fare İvme Eğrisi ve Özelleştirilmesi ile Oyun Becerinizi Artırın-Mouse Ballistic


    6- Bu adımda, 1-to-1 kodunu koruyun. Bu, farenin her hareketinin imlecin hareketine karşılık gelmesini sağlayacaktır. 'Tamam'ı tıklayın;

    Fare İvme Eğrisi ve Özelleştirilmesi ile Oyun Becerinizi Artırın-Mouse Ballistic


    7- Kaydetme iletişim penceresi açılır. Kaydetme konumunu seçtikten sonra Tamam’a basın.

    Fare İvme Eğrisi ve Özelleştirilmesi ile Oyun Becerinizi Artırın-Mouse Ballistic


    8- Yaptığımız ayarlamaları gösteren bir pencere açılır. Hepsi doğruysa fare düzeltmesinin ayrıntılarını onaylamak için Tamam’a basıyoruz.

    Fare İvme Eğrisi ve Özelleştirilmesi ile Oyun Becerinizi Artırın-Mouse Ballistic


    9- Kaydetmesi için seçtiğimiz Windows’ta ki İndirilenler klasörüne hangi adla kaydediyorsa gösteriyor. Tamam’a basın

    Fare İvme Eğrisi ve Özelleştirilmesi ile Oyun Becerinizi Artırın-Mouse Ballistic


    10- Düzeltmedeki bilgileri kayıt defterine eklemek istiyor musunuz? Diye soran bir pencere açılır Hayır dersek sadece .reg dosyası olarak kaydeder. Evet dersek beraberinde yapılan değişikleri de regedite uygular. Daha sonra denemek istiyorsanız Hayır deyin ve indirdiğiniz klasöre gelip bulun .reg uzantılı kaydeder.

    Fare İvme Eğrisi ve Özelleştirilmesi ile Oyun Becerinizi Artırın-Mouse Ballistic


    Fare İvme Eğrisi ve Özelleştirilmesi ile Oyun Becerinizi Artırın-Mouse Ballistic




    Disable_WelcomeScreen+Login_Accel

    Bu program dikkat ederseniz hem .cmd, hemde .reg uzantılıdır, istediğinizi seçip çalıştırın ve yüklendiğinde fare hızlandırmasını kapatır.






    MarkC ‘nin Windows 10 Fixes klasörü içindeki Windows 10 için hazırlanmış bazı .reg dosyalarının açılmış hali


    Windows 10 % 100 (96DPI) çözünürlük için

    Windows Registry Editor Version 5.00
    ; Windows_10+8.x_MouseFix_ItemsSize=100%_Scale=1-to-1_@6-of-11

    [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse]

    "MouseSensitivity"="10"
    "SmoothMouseXCurve"=hex:\
    00,00,00,00,00,00,00,00,\
    C0,CC,0C,00,00,00,00,00,\
    80,99,19,00,00,00,00,00,\
    40,66,26,00,00,00,00,00,\
    00,33,33,00,00,00,00,00
    "SmoothMouseYCurve"=hex:\
    00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,38,00,00,00,00,00,\
    00,00,70,00,00,00,00,00,\
    00,00,A8,00,00,00,00,00,\
    00,00,E0,00,00,00,00,00

    [HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Mouse]

    "MouseSpeed"="0"
    "MouseThreshold1"="0"
    "MouseThreshold2"="0"





    Windows 10 % 125 (120DPI) çözünürlük için

    Windows Registry Editor Version 5.00
    ; Windows_10+8.x_MouseFix_ItemsSize=125%_Scale=1-to-1_@6-of-11

    [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse]

    "MouseSensitivity"="10"
    "SmoothMouseXCurve"=hex:\
    00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,10,00,00,00,00,00,\
    00,00,20,00,00,00,00,00,\
    00,00,30,00,00,00,00,00,\
    00,00,40,00,00,00,00,00
    "SmoothMouseYCurve"=hex:\
    00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,38,00,00,00,00,00,\
    00,00,70,00,00,00,00,00,\
    00,00,A8,00,00,00,00,00,\
    00,00,E0,00,00,00,00,00

    [HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Mouse]

    "MouseSpeed"="0"
    "MouseThreshold1"="0"
    "MouseThreshold2"="0"



    Windows 10 % 150 (144DPI) çözünürlük için


    Windows Registry Editor Version 5.00
    ; Windows_10+8.x_MouseFix_ItemsSize=150%_Scale=1-to-1_@6-of-11

    [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse]

    "MouseSensitivity"="10"
    "SmoothMouseXCurve"=hex:\
    00,00,00,00,00,00,00,00,\
    30,33,13,00,00,00,00,00,\
    60,66,26,00,00,00,00,00,\
    90,99,39,00,00,00,00,00,\
    C0,CC,4C,00,00,00,00,00
    "SmoothMouseYCurve"=hex:\
    00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,38,00,00,00,00,00,\
    00,00,70,00,00,00,00,00,\
    00,00,A8,00,00,00,00,00,\
    00,00,E0,00,00,00,00,00

    [HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Mouse]

    "MouseSpeed"="0"
    "MouseThreshold1"="0"
    "MouseThreshold2"="0"



    Cheesemfix:

    Cheesemfix dosyasının içinde de yine hazırlanmış fare hızlandırma için .reg uzantılı dosyalar var. Bunlara dikkat ederseniz bazılarının monitör hz değerine göre yapıldığını görürsünüz içlerinden cplModified adlı olan reg dosyasını denemenizi öneririm. 70hz monitör için hazırlanmış olanın SmoothMouseYCurve değerinde hata var onu düzeltmek için 00,01,50,01,00,00,00,00 olan son sıradaki değerini 00,02,50,01,00,00,00,00 olarak değiştirin.

    "SmoothMouseYCurve"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,02,50,01,00,00,00,00


    Cheesemfix indirmek için: https://www.esreality.com/?a=post&id=1548753
    https://www.gamefront.com/games/unreal-tournament/file/cheese-mouse-fix




    Cheesemfix Regedit ayarlamalarında kendi monitörünüze göre değişiklik yaparken dikkat edeceğiniz iki nokta var.


    Birincisi: Monitörümüz 60hz değilse

    Monitörümüzün yenileme değerini hexadecimal sayıya çevirip başındaki x0 olmadan aşağıda 60hz monitör için aşağıda verdiğim örnekteki SmoothMouseXCurve değerinde 3C yazan yere yapıştırıyoruz, yani burasını (5. noktayı) monitörümüzün yenileme değerine göre ayarlamış oluyoruz. ( Hexadecimal hesaplama için hesap makinenizi programcıya ayarlayabilir veya google da bunu yapan sitelerden faydalanabilirsiniz…) SmoothMouseYCurve olan değerinde ise herhangi bir oynama yapmayacağız.


    Mesela monitörümüz 165hz olsun bunu hex değeri A5’ tir ve regeditte yerine koyalım

    "SmoothMouseXCurve"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,a5,00,00,00,00,00



    İkincisi:

    Eğer monitörüzün yenileme hızı 100hz den az ve tam olarak 3'ün katlarından 1 fazlaysa o zaman SmoothMouseYCurve değerinde ki 01 50 01 olan değeri 02 50 01 ile değiştiriyoruz.
    Bunu mouse ile monitörünüzün hareketlerinin birebir eşleşmesi için yapıyoruz (Windows 7, Windows 8.x , Windows 10). Monitörünüzün yenileme değeri 100hz’e eşit ve fazlasıysa sadece birinciyi yapıyoruz.

    Özetle Cheesemfix ayarlamasında Monitörümüzün yenileme değeri 100hz den az ve 3’ e böldüğümüzde 1 fazlası varsa o zaman yukarıdaki her iki seçeneğide uyguluyoruz.

    Örneğin diyelimki 100hz den daha az olan 67hz monitörümüz var 33x2+1 olduğundan yukarıdaki iki seçeneğide uygulayacağız. Yani 67 saysının hex değerini hesaplayıp sonra başındaki 0x olmadan (67=0x43 hex) SmoothMouseXCurve de hex karşılığını 43 olarak yerine koyacağız sonrada SmoothMouseYCurve değerini de ilgili yerinde 02 50 01 yapacağız.


    Fakat örneğin 100hz bir monitörümüz olsaydı dikkat ederseniz 33x3+1 olduğu halde sadece birinci seçeneği uygulayacaktık çünkü 100hz ve üstü için sadece birinci seçeneği uyguluyoruz. Mesela 130hz,166hz gibi değerler 3’ e bölündüğünde 1 fazlası olsa bile 100hz den büyük olduğu için SmoothMouseYCurve değerini 01 50 01 olarak bırakacağız.

    Tabii ki yenileme değeri (hz) 100 den küçük olup 3’e tam bölünen değerlerde de yalnızca 1. seçeneği uygulayacağız.

    Aşağıdaki reg kodlarını çalıştırıp kaydetmek için not defterine kopyalayıp yapıştırın sonrada kaydederken farklı kaydeti seçip istediğiniz bir ismi verdikten sonra not defterinin uzantısını .reg olarak değiştirip kaydedin. Oluşturduğunuz reg dosyasını çalıştırıp kaydedince bilgisayarınızı yeniden başlatmayı unutmayın. Bire bir fare işaretçisi yanıtı için oyunların keyfini çıkarın.




    Cheesemfix açılmış .reg dosyaları


    60hz monitör için

    Windows Registry Editor Version 5.00

    [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse]

    "SmoothMouseXCurve"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,3C,00,00,00,00,00
    "SmoothMouseYCurve"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,01,50,01,00,00,00,00



    67hz monitör için(SmoothMouseYCurve değeri 33x2+1 ve 100hz den küçük olduğu için 02,50,01 ‘dir )


    Windows Registry Editor Version 5.00

    [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse]

    "SmoothMouseXCurve"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,43,00,00,00,00,00
    "SmoothMouseYCurve"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,02,50,01,00,00,00,00



    70hz monitör için (SmoothMouseYCurve değeri 23x3+1 ve 100hz den küçük olduğu için 02,50,01 ‘dir )


    Windows Registry Editor Version 5.00

    [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse]

    "SmoothMouseXCurve"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,46,00,00,00,00,00
    "SmoothMouseYCurve"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,02,50,01,00,00,00,00


    75hz monitör için

    Windows Registry Editor Version 5.00

    [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse]

    "SmoothMouseXCurve"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,4B,00,00,00,00,00
    "SmoothMouseYCurve"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,01,50,01,00,00,00,00



    120hz monitör için

    Windows Registry Editor Version 5.00

    [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse]

    "SmoothMouseXCurve"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,78,00,00,00,00,00
    "SmoothMouseYCurve"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,01,50,01,00,00,00,00



    144hz monitör için

    Windows Registry Editor Version 5.00

    [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse]

    "SmoothMouseXCurve"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,90,00,00,00,00,00
    "SmoothMouseYCurve"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,01,50,01,00,00,00,00


    165hz monitör için

    Windows Registry Editor Version 5.00

    [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse]

    "SmoothMouseXCurve"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,a5,00,00,00,00,00
    "SmoothMouseYCurve"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,01,50,01,00,00,00,00


    240hz monitör için

    Windows Registry Editor Version 5.00

    [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse]

    "SmoothMouseXCurve"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,f0,00,00,00,00,00
    "SmoothMouseYCurve"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,01,50,01,00,00,00,00


    Not:
    Yukarıdaki ayarlamalara ek olarak HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse gelip "MouseSensitivity"="10" sonrada

    HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Mouse gelip aşağıdaki değerleri uygulayıp deneyebilirsiniz….
    "MouseSpeed"="0"
    "MouseThreshold1"="0"
    "MouseThreshold2"="0"
    (varsayılan değerlerinin yedeğini almayı unutmayın)



    Kısaca yukarıdaki tüm değişiklerin tam reg kodunu mesela 144hz monitör için hazırlayıp verelim

    144hz monitör için

    Windows Registry Editor Version 5.00

    [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse]

    "MouseSensitivity"="10"
    "SmoothMouseXCurve"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,90,00,00,00,00,00
    "SmoothMouseYCurve"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,01,50,01,00,00,00,00

    [HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Mouse]

    "MouseSpeed"="0"
    "MouseThreshold1"="0"
    "MouseThreshold2"="0"


    Ve tabii... cplModified

    Windows Registry Editor Version 5.00

    [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse]

    "SmoothMouseXCurve"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,05,00,00,00,00,00
    "SmoothMouseYCurve"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,38,33,15,00,00,00,00,00




    KAYNAKLAR

    https://web.archive.org/web/20101227161553/http://www.microsoft.com/whdc/archive/pointer-bal.mspx?pf=true#point1

    http://www.esreality.com/index.php?a=post&id=1945096

    http://esreality.com/post/2363191/custom-mouse-accel-program-for-windows/

    https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/manufacture/desktop/dpi-related-apis-and-registry-settings

    http://www.esreality.com/?a=post&id=1846538#pid1927879

    http://donewmouseaccel.blogspot.com/2010/04/markc-mouse-acceleration-fix-builder.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-84B7F5BB9 -- 12 Eylül 2020; 8:40:47 >







  • hocam siz bir harikasınız. Microsoft bence ayağınıza gelmeli.
  • ZewZack kullanıcısına yanıt
    Epeydir kendi fare ivme eğrimi kendim ayarlıyorum. Titanfall gibi akrobasinin hareketin bol olduğu fps oyunlarında çok faydasını da gördüm Hileci sanıyorlardı.

    Konu uzun karışık gibi gelebilir. Konuya bakmadan önce konuda da yüklediğim alttaki resmi incelerseniz zaten gerisi kolay anlaşılır diye düşünüyorum.



    Fare İvme Eğrisi ve Özelleştirilmesi ile Oyun Becerinizi Artırın-Mouse Ballistic




  • biraz biraz anladım gibi hocam tam benlik konu. ben de deli gibi cs 1.6 oynarım strafe / bunnyciyim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Dostum masallah bu bilgiler kalsın ben de yarın genis çaplı bakacagim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Genelde göz ardı ediliyor. Fare ivmesi ama oyunlarda çok belirleyicidir.
  • windows mouse ayarlarından ivme kapalı zaten cs de raw 1 ile yani windowsun ayarlarını görmezden gelen şekilde oynuyorum ama valorant windows ayarlarını kullanıyor fakat dediğim gibi ivme kapalı 1e1 takip için dediğiniz custom ivmeleri ayarlamaya gerek var mı anladığım kadarıyla windowsun ivmesinin biraz daha gelişmişini ayarlıyorsunuz yine ivme var yani
  • SheKilLll kullanıcısına yanıt
    Konuda paylaşmış olduğum MarkC'nin aşağıdaki reg dosyasını yükleyip deneyebilirsiniz... Bu reg dosyası oyunlar tarafından ivme hızlandırma aktif edilse dahi kapatarak yine de oyunda 1e1 mouse hareketleri sağlayabilir... mesela valorant oyununda deneyebilirsiniz zaten aşağıdaki reg dosyası windows default mouse ayarlarınızı değiştiriyor ( Öte yandan oyunlarda ivme kullanmak özelliklede kendi belirlediğiniz yani elinizin hissiyatına uygun ivme ayarlamak avantaj sağlayabilir. Titanfall/Titanfall2 gibi akrobasinin bol olduğu hızlı fps oyununda kendime göre ivme belirledim ve gayet memnunum özellikle yakın çatışmalarda rakibe göre öyle rahat hareket ediyorum ki rakip iyi oyuncu bile olsa şaşırıyor kimi saygı duyuyor kimi hileci sanıyor...)


    Windows Registry Editor Version 5.00
    ; Windows_10+8.x_MouseFix_ItemsSize=100%_Scale=1-to-1_@6-of-11

    [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse]

    "MouseSensitivity"="10"
    "SmoothMouseXCurve"=hex:\
    00,00,00,00,00,00,00,00,\
    C0,CC,0C,00,00,00,00,00,\
    80,99,19,00,00,00,00,00,\
    40,66,26,00,00,00,00,00,\
    00,33,33,00,00,00,00,00
    "SmoothMouseYCurve"=hex:\
    00,00,00,00,00,00,00,00,\
    00,00,38,00,00,00,00,00,\
    00,00,70,00,00,00,00,00,\
    00,00,A8,00,00,00,00,00,\
    00,00,E0,00,00,00,00,00

    [HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Mouse]

    "MouseSpeed"="0"
    "MouseThreshold1"="0"
    "MouseThreshold2"="0"



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-84B7F5BB9 -- 20 Eylül 2020; 21:12:2 >




  • Hocam bir sorum olacak, normal şartlarda Windows da bulunan fare ayarlarından işaretçi hassasiyeti ayarının tıkını kaldırıyoruz, tıksız oluyor önerilen bu şekilde.

    Peki bu mouse reglerinden kendimize olan ayarı yaptıktan sonra bu işaretçi hassasiyeti işaretlememiz gerekiyor mu yoksa yine tıksız işaretsiz mi olacak? Nasıl aktif oluyor, sadece reg kaydını girmemiz yeterli mi tam anlayamadım çünkü :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arkadaş foruma katılmıyor mu artık birşey mi oldu acaba ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.