Bildirim
Dolby nedir,Açık kalmalı mıdır ?
JVC UX-C25DAB – Micro HiFi sistemi, CD, USB, Bluetooth, DAB+, UKW-RDS, Line-In ve IR uzaktan kumanda, siyah : Amazon.com.tr: Elektronik
https://www.amazon.com.tr/dp/B0B8HJL3HM
dün paylaşıldı
Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: Wisrty
Dolby bir ses kodlama şirketidir. Senin bahsettiğin "dolby headphone" ise patentli bir özelliktir. Bu özelliği kısaca şöyle özetleyebiliriz; film, müzik ve oyunların sesleri gelişen teknolojiler ile birlikte çoklu kanallar üzerinden aktarılabilmektedir. Bu aktarılan sesi çeşitli cihazlar ile biz duyabiliyoruz. Ev sinema sistemleri, ikili hoparlör sistemler, kulaklıklar bu cihazların örnekleri. Bu cihazlar içerisinde ikili hoparlörler ve kulaklıklar kaynaktan gelen sesin tamamını aktaramazlar. Çünkü size 6 veya 8 kanaldan ses gelirken sizin duyabileceğiniz hoparlör sayısı ikidir. Dolayısıyla bu konuda dolby gibi bir kaç yazılımcı şirket birkaç benzer teknoloji geliştirmişlerdir. Bunlardan bir tanesi sendeki dolby headphone. Benim bildiğim bir CMSS-3D var bir de c-media adlı şirketinki mevcut ancak o iyi değil o yüzden değinmeye bile gerek yok.
Uzun lafın kısası sana 6 veya 8 kanal üzerinden gelen sesi sen 2 kanal üzerinden başarılı bir şekilde duyarsın. Tabii şöyle bir şey var ki her ne olursa olsun 8 kanalın ayrı ayrı vereceği sesi posizyon olarak sağ ve solda bulunan iki kanalın verme olasılığı sıfırdır. Siz tıpkı kendi kulağınızın çalışma prensibi gibi sağ ve sol hoparlöre gelen ses düzey farkına bağlı olarak sesin yüzünüzün dönük olduğu kısımdaki hareketini anlayabilirsiniz. Ancak yüzünüzün dönük olmadığı, arkanızda olan biten sesi anlamanız mümkün değildir. Bu, sanal 3D surround efekti ile gerçek surround efekti arasındaki tek ve en büyük farktır. Onun dışındakiler artık teknolojik olarak çözüldü bitti detaylandırmaya gerek yok.
Eğer şahsi fikrimi soracak olursan dolby headphone ve benzeri olan teknolojileri CS:GO için kullanma. Çünkü CS:GO yukarıda bahsettiğim kanallar açısından pek de iyi değil. Çünkü oyunun atmosferi bir battlefield gibi değil.
Bu da anlattığım muhabbetin resimli hali. Tahmin edeceğin üzere şu döngüde 3. eksen yok bu yüzden bu ses arkaya veya öne düşmez, her zaman öne veya her zaman arkaya düşer.
Çok tşk ederim hocam. Çok iyi anlatmışsınız
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X