Şimdi Ara

DLSS ve FSR neden bu kadar abartılıyor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
119
Cevap
2
Favori
11.544
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
33 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çoğu yerde amd ve nvidia kartların muadillerinden hangisinin alınması gerektiği tartışılırken nvidia tarafındakilerin ''DLSS avantajı'' var şeklinde argüman ortaya koyması sonrası amd tarafının da "FSR" var diye karşılık verdiğini görmüşsünüzdür.


    Bu iki teknoloji ekran kartı satın alırken insanların tercihlerini büyük ölçüde etkiliyor ve sanki sihirli bir şekilde performansı ikiye katlıyor gibi bir algı var ortada


    DLSS ve FSR neden bu kadar abartılıyor ?
    DLSS ve FSR neden bu kadar abartılıyor ?



    Bu tarz tablolara, internetteki karşılaştırma videolarına göre her şey çok güzel görünüyor, fakat kullanıma geçildiğinde gördüğüm kadarıyla bu teknolojiler görüntüyü ÇAMUR'a döndürmekten başka bir işe yaramıyor DLSS ve FSR neden bu kadar abartılıyor ? İlginç olan şey internetteki karşılaştırma videolarının hiçbirinde Navite çözünürlük ile DLSS, FSR arasında nasıl oluyorsa fark görünmüyor DLSS ve FSR neden bu kadar abartılıyor ? 


    Gerçekten merakla soruyorum DLSS ve FSR kullanan var mı ? Kullananlara da grafik düşürmek yerine o çamur gibi görüntüyü neden tercih ediyorsunuz diye sormak istiyorum çünkü bir türlü anlayamıyorum DLSS ve FSR neden bu kadar abartılıyor ? 


    Eğer söylenildiği gibi bu teknolojiler sihirli bir şekilde performansı ikiye katlıyor ve sorun bendeyse çözümünü de öğrenmek isterim çünkü ben sadece ÇAMUR çıktısı alıyorum. Denediğim kartlar 6800XT ve RTX3080, performans artışını hissedebilmek için RTX3060Ti ile de denedim Monitörüm 2K








  • Sahte frame yaratmak basite indirgerseniz aslında çok ucuz bir iş. Çok kaba bir şekilde tek hesaplanması gereken 2 frame arasında ortalama değerleri koyup geçmek.


    Tabi birazcık bile eli yüzü düzgün olması için çok daha karmaşık işlemler gerekiyor ama sonuçta gene 1 frame yaratmaktan ucuza geliyor. Ayrıca o frame içinde yapılan diğer hesaplamalarda atlanıyor tahminimce. Dolayısı ile baya hızlanmak mümkün eğer zaten yeterince hızlı çalışıyorsa.



    Lakin ne kadar mükemmel yaparsanız yapın sonuçta bir tahminleme söz konusu ve asla %100 doğru olmayacaktır. Görüntünün bozulması kaçınılmaz bir sonuç özellikle frame farkları doğrusal olmadığında. Özellikle gerçek yaratılan frameler azaldıkça bu bozulma artacaktır. Burasıda zaten işin bokunun çıktığı yer. DLSS'ten çok fayda sağlamanız için çok FPS almanız lazım ama çok FPS alıyorsanız zaten daha fazla FPS'i napacaksınız? Ha 244 fps almışsın, ha 500 fps almışsın ha 1000 fps bir farkı yok.


    Neden bu kadar abartılıyor konusu ise tamamen medyanın ve şirketlerin aklınızla oynaması. Eski filmlerde beyin yıkama konusu olurdu ya hani aslında şu an tam olarak yaşanan bu. İnternetin %90'nı size DLSS süper derse süper olduğuna inanırsınız, 4090 50.000 TL'ye sudan ucuz derse, almazsan bir daha bulamazsın derse koşa koşa almaya gidersiniz.

    bu bizzat atığın görsellerde gerçekten de DLSS görselin, native çözünürlükten daha iyi olduğunu iddia ediyorsan, sana haberim var, gözlerin bozuk.


    sadece köprü halatlarına odaklanma ki gerçi orda keskinleştirmeyi abartmış; gerçek hayatta o mesafeden halatlar o kadar belirgin gözükmez.


    ortadaki gri buluttaki pikselleşmeye bak.


    tekne yelkenlerindeki pikselleşmeye bak.


    alttaki görselde de bariz native çözünürlük daha düzgün.

    İnsanlar 480p de oyun oynayıp 2k da oynadım sanıyorlar sonra da fps yüksek diye seviniyorlar... abicim render çözünürlüğü düşürürsen tabi ki fos artar bunun için bilim adamı olmaya gerek yok.

    Sahte frame lerle ÇAMUR gibi oyun oynayacağına babalar gibi daha düşük çözünürlükte bir ekran kullanırım her pikseli tek tek render eder GERÇEK oynarım.

    Ha benim gibi piksel netliği takıntısı olanlar motion blur, taa, film grain vb. gibi görüntüyü bozan post process efektlere de karşı, hatta lut color gradient e bile karşıyım ben. Işıklandırma, gölgelendirme, kamera ayarı ve kaplamalarınız iyiyse color gradinge ihtiyacınız yoktur, varsa görüntünüz kötü demektir... insanlar bu efektleri sonuna kadar açıp sinematik deneyim, mükemmel gerçekçi görüntü diye kafayı yiyorlar çamuru geçtim KUSMUK KUSMUK piksel KUSMUĞU...

    Ha işin yazılım ve donanım kısmına gelirsek, teknik olarak dlss tensor core larda işleniyorsa adama şunu sorarlar neden dlss fps i aynı rasterization çözünülüğünde alınan native render dan az diye?

    Motion vector lar zaten hali hazırda her türlü post process için üretiliyor hani oraya ekstra güç harcanıyor desek... kısaca bu tensor core olayı günümüzün physx Kart olayı, yalan dolan. Amd aynı işi tensor core olmadan yapıyor fsr 2.0 ile. Application spacewarp ile meta quest2 fe adreno 650 ile fps iki katına çıkarıyorlar... kısaca nvidia dlss i yalandan donanım arkasına saklıyor sırf kart satmak için. Bir kere en az 1300 dolar verip rtx kart alıyorsam o render çözünürlüğünü hayatta düşürmem nvidiacım, 540p de oyun oynayacaksam ps3 ü kurar onu oynarım....

    Ha yazılım kısmında son derece mantıklı birşey, inanılmaz hızlı (yine de real-time bence değil) süper bir upscaling hatta yeni frame oluşturma var, ama bu framelerin kalitesi benim gibi taa ghostinginden bile rahatsız olup oyun bırakan kişileri tatmin etmez, EDEMEZ

    Dlss 3.0 rezil bir teknolojiyi nasil getirdiler aklim almiyor.Tv lerdeki 1200hz 2000hz ile ayni mantikla calisan ama rezalet calisan bir teklonoji.Goruntuye sanal kare eklemek kadar sacma birsey yok olmamaliydi.Sanal kareler olusturuyor ama goruntuyu berbat ediyor benim gibi goruntude hassas olan kisiler icin berbat birsey.Ekrana gelen goruntu bozulduktan sonra gecikmeyi arttirdiktan sonra ben ne yapayim 500fps 1000fps alsa neye yarar.

    Sistemim samsung 32inch 4k odyssey neo g7 165hz + rtx 4080

    dlss pazarlama stratejisi sadece malesef bazı kişiler nvdia fanı ve öve öve bitiremiyor

    tek sorum şu görüntü kalitesini düşürmüyorsa neden nvidia deafult olarak açık bırakmıyor bu dlss zımbırtısını

    atıyorum destekli oyunlarda direk quality modda olsa degiştiremesek madem etki etmiyor görüntü kalitesine

    kendi kendinizi kandırında başkalarını kandırmaya çalışmayın

    Bu tarz karşılaştırmalarda hiç çimen yaprak vs göstermezler çamurlaşma dikkat çekmesin diye. Bu tarz ekranın büyük çoğunluğunun boş olduğu görseller kullanılıyor genellikle, sadece köprünün telleri daha düzgün o da native'de hiçbir kenar yumuşatma ayarı açık olmadığı için heralde bi taa açsak dümdüz olur dikkatinizi özellikle ortadaki buluta çekmek isterim bildiğiniz PİKSEL olarak görünüyor  

    alttaki görseli büyütünce en sağ tarafı tarayıcıya sığmamış (tam pencere kullanmıyorum), yanlış görselle kıyaslamışım.


    Ama üstteki görselde dediklerimin arkasındayım.


    Bu kıyaslamaları yaparken hep yanlış yaklaşımdalar, durur vaziyette inceliyorlar; hareket halinde olması lazım. Kimse stop-motion şeklinde oyun oynamıyor. Özellikle çevreyi seyretmek için durursanız, evet bu teknolojiler iyi iş çıkarıyor. Ama hareket halinde iken dikkat ederseniz piksellerin hep bi geriden gelmesi, bulanıklaşma olduğunu fark edersiniz.


    Sihirli bir şekilde FPS'nin yükselmesi kime mantıklı geliyor? Bir şey bir taraftan artıyorsa mutlaka başka bir yerden eksiliyordur.

  • DLSS ile oluşturulan görüntü 4K native görüntüden daha kaliteli olur. DLSS mucize gibi bir teknoloji, 1080p kullanan adam bu teknolojiden yararlanamazDLSS ve FSR neden bu kadar abartılıyor ? 

  • Hocam 2K monitörümde öyle olmuyor durum çamur oluyor onu soruyorum DLSS ve FSR neden bu kadar abartılıyor ? 

  • 1080pde rtx 2060 kullanıyorum. Zorunda olmadıkça dlss açmıyorum, görüntüyü fark edilir şekilde bozuyor. Sihirli falan değil yani.

  • İlk mesajdaki arkadaş gibi herkes neden dlss fsr mucize diye dolanıyor anlayamıyorum bir türlü DLSS ve FSR neden bu kadar abartılıyor ?  İnsanlar sırf dlss var diye nvidia alır oldu algı böyle bir şey demek ki

  • Çetooooo kullanıcısına yanıt

    bende de 2k monitör olmasa inanacağım. çamur falan olmuyor. oyun yapımcısının marifetine de bağlı biraz, bazı oyunlarda görüntünün biraz bozulduğu anlaşılsa da (kesinlikle çamurluk bir durum yok ama) bazı oyunlarda hiç belli olmuyor.

  • TiesTorN kullanıcısına yanıt

    Benim bir şey iddia ettiğim yok hocam neye inanacaksınız ki DLSS ve FSR neden bu kadar abartılıyor ?  Siz hangi oyunları diyorsunuz hiç belli olmuyor diye bide onlara bakayım olmazsa

  • Çetooooo kullanıcısına yanıt

    Sahte frame yaratmak basite indirgerseniz aslında çok ucuz bir iş. Çok kaba bir şekilde tek hesaplanması gereken 2 frame arasında ortalama değerleri koyup geçmek.


    Tabi birazcık bile eli yüzü düzgün olması için çok daha karmaşık işlemler gerekiyor ama sonuçta gene 1 frame yaratmaktan ucuza geliyor. Ayrıca o frame içinde yapılan diğer hesaplamalarda atlanıyor tahminimce. Dolayısı ile baya hızlanmak mümkün eğer zaten yeterince hızlı çalışıyorsa.



    Lakin ne kadar mükemmel yaparsanız yapın sonuçta bir tahminleme söz konusu ve asla %100 doğru olmayacaktır. Görüntünün bozulması kaçınılmaz bir sonuç özellikle frame farkları doğrusal olmadığında. Özellikle gerçek yaratılan frameler azaldıkça bu bozulma artacaktır. Burasıda zaten işin bokunun çıktığı yer. DLSS'ten çok fayda sağlamanız için çok FPS almanız lazım ama çok FPS alıyorsanız zaten daha fazla FPS'i napacaksınız? Ha 244 fps almışsın, ha 500 fps almışsın ha 1000 fps bir farkı yok.


    Neden bu kadar abartılıyor konusu ise tamamen medyanın ve şirketlerin aklınızla oynaması. Eski filmlerde beyin yıkama konusu olurdu ya hani aslında şu an tam olarak yaşanan bu. İnternetin %90'nı size DLSS süper derse süper olduğuna inanırsınız, 4090 50.000 TL'ye sudan ucuz derse, almazsan bir daha bulamazsın derse koşa koşa almaya gidersiniz.





  • xentios kullanıcısına yanıt

    Elinize sağlık hocam ben de böyle düşünüyorum o sebeple açtım konuyu doğru değil mi acaba diye çünkü deneyimlerim dediğiniz gibi olumsuz, fakat hala üstteki 2 arkadaş gibi dlss kullanan kişilerin bunu kullanmasına rağmen mucize deme sebebini anlayamıyorum

  • Çetooooo kullanıcısına yanıt

    çamur oluyor demişsin ya? ne yazdığından haberin yok galiba :)


    "back 4 blood" da hiç bozulmuyor mesela quality ayarında. balanced ayarında da yok denecek kadar az, dikkatli incelemezsen anlamazsın bile.

  • TiesTorN kullanıcısına yanıt

    "Gördüğüm kadarıyla" ve "Bende" çamur oluyor dedim hocam iyice okursanız sorun bende mi acaba diye de soruyorum DLSS ve FSR neden bu kadar abartılıyor ? En sonda da benim hatamdan dolayı mı oluyor diye yardım alabileceğimi de yazdım DLSS ve FSR neden bu kadar abartılıyor ? 


    Popüler ve oyuncu sayısı yüksek olan birsürü oyun denedim ve bozulmayana hiç denk gelmedim, bozulmayan sayılı oyun varsa ne anlamı kalıyor ki DLSS ve FSR neden bu kadar abartılıyor ? 

  • Hocam bir şeyleri yanlış yapıyor olabilir misiniz? Çünkü şahsen bende gerçekten native görüntüden daha keskin görüntü veriyor DLSS

  • Dlss aslında ilk olarak Raytracing'i kurtarmak için hazırlandı çünkü bugün bile en güçlü kartlarda RT açtığınız anda güzelim kart FX 5200'e dönüşüyor. Oysa artık 2k ve 4k'nın çok daha alınabilir seviyelere geldiği günümüzde Dlss ve Fsr'nin çok daha kullanışlı bir özelliği ortaya çıktı ki orta sınıf kartlara 2k/4k'da oyun oynatabilmek. Kendimden örnek vermem gerekirse mevcut sistemimdeki RTX 3060 ile 4K monitörde Flight Simulator'u 1080p çözünürlükte orta kalite ayarlarda ancak 45+ fps ile oynayabiliyordum. Oysa oyuna Dlss ve Fsr desteği geldikten sonra şimdi rahatlıkla 4k çözünürlükte yüksek kalite ayarlarda aynı fps'yi alabiliyorum. Yine de görüntü kalitesi olarak karşılaştırmam gerekirse:


    4k monitörde 4k görüntü > 4k monitörde Dlss/Fsr ile 4k görüntü (1080p'den upscale) > 1080p monitörde 1080p görüntü > 4k monitörde 1080p görüntü


    Şimdi ilkinde görüntü güzel ama oynanmaz halde (düşük fps), 4. seçenek performans olarak iyi ancak görüntü kalitesi en kötü durumda olanı, Dlss/Fsr ise harika bir görüntü kalitesi / performans oranı sunuyor.





  • berkbozkus kullanıcısına yanıt
    Emin değilim hocam, sanmıyorum hata yaptığımı görüntü ve performans fark ediyor çünkü. Performans moduna da almıyorum en kaliteli halini deniyorum. Fikir almak için konu açtım daha da karıştı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Father Torque kullanıcısına yanıt
    4K monitörde 4k görüntü > 4k monitörde dlss fsr ile 4k görüntü sıralamasına katılıyorum hocam ve aradaki farkın küçük değil baya büyük olduğunu düşünüyorum siz ne dersiniz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • DLSS, gerçek çözünürlükten daha iyi görsel veremez, imkânsız.


    "Keskin" verir mi, verir; ama onun için de DLSS açmaya gerek yok. Keskin görüntü istiyorsanız monitörden ya da nvidia control panel'den keskinlik (sharpness/sharpenning) değerini artırın, aynı şey.


    DLSS'in ilk zamanlarını hatırlayın, aşırı derecede keskinleştirme vardı, öyle olunca bulanıklıklar daha az göze batıyordu. Halen var; ama ilk zamanlarına kıyasla daha iyi çalışıyor. DLSS'te görseller düzgün olması için, göze batmaması için en az 4k monitörde çalıştırmanız lazım. 2k'larda falan olmaz o iş. 2k'da görsel oluşturmak için 720p falan çalıştırıyor oyunu sistem, o da yapay görüntü için yeterli veriyi sağlamıyor.


    DLSS 2 ile DLSS 3 de birbirinden farklı şeyler. Biri düşük çözünürlük görseli yüksek ölçekte yeniden çiziyor, biri oyunda normalde olmayan yeni bir görsel çiziyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shruikan -- 6 Ocak 2023; 21:33:36 >




  • shruikan kullanıcısına yanıt
    1080 monitörü için dlss isteyip alan çoğunluk üzgün bu konu hakkında

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şahsen bir çok oyunu dlss ile oynadım ve çamur gibi görüntü görmedim. Yukarıda arkadaş medya falan yazmışta sanki sadece medya kullanabiliyor da biz deneyemiyormuşuz gibi. Açıp önümdeki oyuna bakıyorum gayette güzel sonuçlar veriyor 1440p için bile. Bu arada şunu atlamamak lazım, oyunun "native" halinde de sizin oyun oynarken algılayamadığınız bir çok aldatmaca mevcut, ama amaç zaten siz oyun oynarken oyundan kopmayacak şekilde öyleymiş gibi algılamanızı sağlamak. Dlss de fps artışı yaşamak için algımızı bozmayacak 1-2 ufak kusura tercih ettiğimiz aldatmacalardan biri bence, böyle düşündüğümüzde bence dlss çok başarılı bir ürün.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1080ti ekran kartım ile 4K da oyun oynuyorum. DLSS kullanamıyorum fakat FSR ve ya benzeri teknolojileri olan oyunlarda 4K çözünürlükte rahatça oynayabiliyorum. Şu sıralar oynadığım Ready Or Not oyunundan 2 görsel koyacağım hocam.grafik ayarları yüksek orta low karışık. düşük fpsli olan FSR kapalı, diğeri "performans" modunda açık sol üst köşede yazıyor. aradaki fps kazancı giden görüntü kalitesine göre çok çok iyi.



    DLSS ve FSR neden bu kadar abartılıyor ?


    DLSS ve FSR neden bu kadar abartılıyor ?





    Ekran görüntüsü sizi ne kadar tatmin eder bilmiyorum ama ne görüyorsanız o. Oyunu oynarken de bir problem yaşamıyorum. Bırakın "çamur" denilecek kadar bir görüntü bozulmasını, dert edecek bir görüntü bozulması bile görmüyorum. Benim gözler mi bozuk bilemem ama bu teknoloji şu an benim ekran kartı almamı erteleyip duruyor. Çünkü 4K çözünürlükte 1080ti kartını "idare edebilecek" seviyeye getirdi. COD Warzone da da farklı bir buna benzer teknoloji var adı aklıma gelmiyor şu an. O oyunda da onu kullanarak oynuyorum 4K çözünürlükte.


    Ekleme:


    bazı beyni ile düşünmeyen, okuduğunu anlamayan arkadaşlar için ekleme yapma durumunda hissettim kendimi.


    benim paylaştığım görüntüler görüntüyü en çok bozan FSR ayarı olan " performans " modundan aldığım görüntüler.


    mesajımda da ekran görüntüsünde ne görüyorsanız oynarken de aynı görüntü kalitesinde olduğunu, bir problem yaşamadığımı belirttim. üstelik bu FSR yani DLSS değil! ulan gözümüzle görmesek şüphe duyacağız kendimizden.


    çok ağır laflar ederdim bu bok atanlar için ama anladım ki bu forumda ya çoluk çocuk dolmuş ya da at gözlüğünü takmış bir şey öğrenmek istemeyip, doğru bildiği yanlışları diğer insanların da kendisi gibi cahilce kabul etmesini bekleyenlerle dolu. normalde komple silecektim mesajı boşuna zaman harcamışık ama olsun. belki arada kafasını çalıştırmaya üşenmeyen bir iki arkadaş denk gelir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi takami59 -- 8 Ocak 2023; 17:53:38 >




  • DLSS yine görüntüyü aşırı bozmuyor yapay zeka birimleri iş yapıyor gibi.


    Ama FSR denen teknoloji tamamen AMD nin “rakibimin kartını DLSS var diye tercih ediyorlar rakip olayım” demesiyle çıkan bir balon. Çözünürlüğü 720P yapmakla 720P FSR açmak aynı görüntüyü veriyor, bizzat denedim hem de ayrıntılı şekilde baktım ama cidden fark yok 😀


    Bu teknolojilerden 4K monitörü olanlar falan memnun diye düşünüyorum, adamlar aslında DLSS açarak 2K-1080P oyun oynuyor ama görüntü yine de iyi olduğu için teknoloji mükemmel sanıyorlar. 4K TV ile de birkaç deneme yapmıştım Native 1080P ile Native 4K arasında cidden gözle görülen fark az, ama FPS artınca adamlar bunu DLSS veya FSR yapıyor sanıyor 😀


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.