Bildirim
Darboğaz mevzusu , oyunlarda gpu kullanımına açıklık
Taktikal Led USB ŞARJLI Ultra Güçlü Mini Boy El Feneri [Enerji Sınıfı A++] : Amazon.com.tr: Yapı Market
https://www.amazon.com.tr/gp/product/B09J5C4JB9?psc=1
17 sa. önce paylaşıldı
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Bir konuda yanlışın var: işlemci sınırı ve fps sınırı yoksa, GPU kullanımı hep %98-99 gider. Arada bir 75-85'e düşüyorsa, normal değildir, bir sebepten dolayı sınırlama olmuştur.
Tabii bazı oyunlarda, mesela PhysX açınca, performansı GPU belirlemesine rağmen, kullanım biraz düşük seyredebilir. İstisnadır.
Onun dışında: darboğaz - sınır ayrımı meselesi, 120 fps'deyken GPU kullanımı düşük gidiyor diye, darboğaz yapıyor diyenler falan var... Sıkıntılı bir mevzudur, millete laf anlatmaya çok uğraşma derim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 30 Temmuz 2014; 19:02:20 > -
quote:
Orijinalden alıntı: false shepherd
Bir konuda yanlışın var: işlemci sınırı ve fps sınırı yoksa, GPU kullanımı hep %98-99 gider. Arada bir 75-85'e düşüyorsa, normal değildir, bir sebepten dolayı sınırlama olmuştur.
Tabii bazı oyunlarda, mesela PhysX açınca, performansı GPU belirlemesine rağmen, kullanım biraz düşük seyredebilir. İstisnadır.
Onun dışında, darboğaz - sınır ayrımı, 120 fps'deyken GPU kullanımı düştü diye darboğaz yapıyor diyenler falan.. Sıkıntılı bir mevzu, millete laf anlatmaya çok uğraşma derim
hocam gpu kullanımı hep %99-100 olmaz diye biliyorum ben de.gerçi amddeden intele geçtiğimden beri hep %98-99 oranında.tabi bu durum oynadığım oyunlarla alakalı olabilir.
-
Hocam şu konuda katılmıyorum bnm imzamdaki sistemde hd7770 vardı 1 ay evvel crysis3 le daha akıcı oynuodum.R7 260x alınca ayar açtım tabi mantıksız şekilde 40 fps ile oynarken kasma donma fps düşüsü yapmaya başladı mecbur ayar indirdim gene hd7770 ile oynadığım ayarda stabil kullanılmıyor pek cpu kullanımlarını kırbaçladı ondan çift çekirdek 2.5-3 ghz işlemciye hd7850-7870 önerirsek ne kadar sağlıklı olur bilemedim değişcekse sistemi iyi kart alsında işlemciyi zorlayan oyunlarda sıkıntı yaşanıo dandik cpu+ sağlam gpu.
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: testerenecmi
quote:
Orijinalden alıntı: false shepherd
Bir konuda yanlışın var: işlemci sınırı ve fps sınırı yoksa, GPU kullanımı hep %98-99 gider. Arada bir 75-85'e düşüyorsa, normal değildir, bir sebepten dolayı sınırlama olmuştur.
Tabii bazı oyunlarda, mesela PhysX açınca, performansı GPU belirlemesine rağmen, kullanım biraz düşük seyredebilir. İstisnadır.
Onun dışında, darboğaz - sınır ayrımı, 120 fps'deyken GPU kullanımı düştü diye darboğaz yapıyor diyenler falan.. Sıkıntılı bir mevzu, millete laf anlatmaya çok uğraşma derim
hocam gpu kullanımı hep %99-100 olmaz diye biliyorum ben de.gerçi amddeden intele geçtiğimden beri hep %98-99 oranında.tabi bu durum oynadığım oyunlarla alakalı olabilir.
Hocam, söylemeye çalıştığım, işlemci veya fps(vsync vs.) sınırı olmadıkça, istisnalar hariç hep %98-99 gideceği.
Daha güçlü işlemciye geçtiğiniz için, sınır ortadan kalkmış.
Tabii hangi işlemciyi alsak da, az veya çok, sınır yapacağı oyunlar var. Starcraft 2, Skyrim, World of Tanks gibi.. Bu oyunlar işlemciyi hem verimsiz kullanıyorlar, hem de 2 çekirdeği geçemiyorlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 29 Temmuz 2014; 11:59:17 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: false shepherd
quote:
Orijinalden alıntı: testerenecmi
quote:
Orijinalden alıntı: false shepherd
Bir konuda yanlışın var: işlemci sınırı ve fps sınırı yoksa, GPU kullanımı hep %98-99 gider. Arada bir 75-85'e düşüyorsa, normal değildir, bir sebepten dolayı sınırlama olmuştur.
Tabii bazı oyunlarda, mesela PhysX açınca, performansı GPU belirlemesine rağmen, kullanım biraz düşük seyredebilir. İstisnadır.
Onun dışında, darboğaz - sınır ayrımı, 120 fps'deyken GPU kullanımı düştü diye darboğaz yapıyor diyenler falan.. Sıkıntılı bir mevzu, millete laf anlatmaya çok uğraşma derim
hocam gpu kullanımı hep %99-100 olmaz diye biliyorum ben de.gerçi amddeden intele geçtiğimden beri hep %98-99 oranında.tabi bu durum oynadığım oyunlarla alakalı olabilir.
Hocam, söylemeye çalıştığım, işlemci veya fps(vsync vs.) sınırı olmadıkça, istisnalar hariç hep %98-99 gideceği.
Daha güçlü işlemciye geçtiğiniz için, sınır ortadan kalkmış.
Tabii hangi işlemciyi alsak da, az veya çok, sınır yapacağı oyunlar var. Starcraft 2, Skyrim, World of Tanks gibi.. Bu oyunlar işlemciyi hem verimsiz kullanıyorlar, hem de 2 çekirdeği geçemiyorlar.
hocam ben bf3 oynarken gpu kullanımı sürekli değişiyor. %100 ile %60 arası gidip geliyor sürekli. afterburner gpu kullanım grafiği zikzaklar çiziyor. sizce sistemimde bir problem mi var? hdd biraz sıkıntılı ama oyuna etki etmez diye dert etmemiştim.
-
Yüksek gpu alınca yüksem detaya çıkıyorsun. O yüksek detay yüksek gpu ile birlikte yüksek cpu da isteyebiliyor.
Amd mantle ı geliştirdi. Şu anda bf4 ve thief te desteği var. Kullanılınca özellikle min fps yi fırlatıyor.
Bununla birlikte darboğaz konusunda bu linkte çooook sayıda test var.
http://www.techpowerup.com/forums/threads/unigine-heaven-4-0-benchmark-scores.198888/#post-3080200
Burdaki testlerde 3770k gibir bir cpu ile min 31 fps gibi gtx 780 lerde var.
Core i5 3450 li bir cihaz ise overclocklu hali ile r 290 da min 7 fpsleri görmüş. Yani 270 tl lik fx 6300 le 450 tl lik intelle aynı kapıya çıkıyor. ( fx 6300 de overclockluydu )
Ayrıca özellikle amd de darboğaz lafı edenlerin sistemi düzgün yapılandırma adına hiçbir çalışması yok.
Ne yeni sürücü deneniyor. Yeni sürücü denense öncesinde eski sürücü doğru temizlenmiyor.
Ne bios güncellemesi var. Ne yeni anakart sürücüleri var. Ne bios ayarı var.
Kullanılan ramler dual modunda mı o bile meçhul....
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Min fps değeri birçok zaman anlamsızdır.
Bir sahne geçişine özgü anlık tekleme veya 2 saatlik oyunda 1 kere meydana gelen teklemenin, 2 dk'lık bench'te de denk gelip min fps değerini düşürmesi gibi anlamsız durumlar oluyor.
Anlamı olduğu durumlar da var; ama min fps yerine, çizelge halinde, sn başına fps değerlerine bakmak daha doğru olur.
Unigine Heaven üzerinden CPU performansı yorumlamak ise zaten facia olur..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 30 Temmuz 2014; 13:53:37 > -
quote:
Orijinalden alıntı: false shepherd
Bir konuda yanlışın var: işlemci sınırı ve fps sınırı yoksa, GPU kullanımı hep %98-99 gider. Arada bir 75-85'e düşüyorsa, normal değildir, bir sebepten dolayı sınırlama olmuştur.
Tabii bazı oyunlarda, mesela PhysX açınca, performansı GPU belirlemesine rağmen, kullanım biraz düşük seyredebilir. İstisnadır.
Onun dışında, darboğaz - sınır ayrımı, 120 fps'deyken GPU kullanımı düştü diye darboğaz yapıyor diyenler falan.. Sıkıntılı bir mevzu, millete laf anlatmaya çok uğraşma derim
Çok biliyor ya hani, günümüzde kullanılan DirectX API biraz adam edilmiş olsaydı iyi bir işlemci ile o 75% düşüşleri hiç bir oyunda görmezdin.
Ha 50% ye düşmüş gpu kullanımın, 90 FPS alıyorsun, hiç önemli değil isterse düşsün 90 fps alıyoruz sonuçta,
ama yine de alıntıladığım arkadaşın dediği gibi değişk bir durum söz konusu değil ise işlemci gücü yetersiz kalıyor o anki sahneye,
Günümüzde BF denen oyunda 3770K nın stok halinin bile üst seviye kartları (280x+ / 770+) %90~~+ tutmakta zorluk çektiğini görünce zaten bu "darboğaz yapar mı?" mevzsunun ne kadar saçma olduğunu görebilirsiniz.
Yeni Mantle API ile amd bu durumun önüne geçti mesela,
FX 8320 ile bile BF4 minimum 80% düşüyor 280x kullanımı, daha iyi bir işlemci ile 90%~~+ da seyredecektir.
Yeni haberlere göre de, Microsoft DX11.2de, Multi-core optimizasyonuna gidecek ve bu GPU Usage düşmesinin önüne geçeecek.
Sahip olduğum bilgilere göre DX11.1 işlemcinin 1 çekirdiğine yaptırıyor draw call işlemini(sanırım bu CPU0 yada CPU1di), böylece biz bazı senaryolarda(işlemcinin gücünün sınırlı geldiği) GPU kullanımında düşüş görüyoruz.
(Türkçe nasıl yazacağımı bilemedim , çizim çaprıları diye çevrilebilir gerçi)
Benchmarkı ben yaptım onu söyliyeyim, internetten alınma değil.
Stok 3770 işlemcisinin tek çekirdek performansı, stok FX8320 nin tam olarak 2 katı, yaklaşık 11 adet test yaptım birbirlerine çok yakınlar, lakin tek çekirdekte tepetaklak oluyor.
şimdi bu AMD işlemcilerde 8 çekirdek, 4 modül, 8 Thread var.
Intel işlemcilerde 4 çekirdek, 4 sanal çekirdek, 8 Thread var.
Yani bakkal hesabı toplama yaparsanız aslında performansları neredeyse denk, ama yazılımsal sebepler ile durum değişiyor.
Battlefield oynarken ağır bir sahnede, Tek çekirdeğe yüklenen DirectX 3770k da, FX8320 nin 2 katı işlem gücü buluyor,
Sonuçta intel işlemcilerde HyperThread var, amd işlemcinin bir modülü(2 çekirdek) = Intel işlemci 1 çekirdeği (2 Sanal Çekirdek) ama yani kullanılmak zorunda değil sonuçta tek çekirdek yine tek çekirdek,
ve böylece 3770k muazzam bir performans farkı koyuyor ortaya, DirectX AMD işlemciye geldiğimizde modül felan anlamadığı için tek çekirdeğe yine aynı işlemleri yaptırdığında sıkıntı burada çıkıyor.
Tekrar Microsoftdaki dayıların dediklerine göre bunu DX11.2 de düzeltecekler, hepimiz bekleyip göreceğiz. Eğer dedikleri gibi olursa FX serisi işlemciler yeniden hayat bulacaklar çünkü kötü işlemciler değiller ama iş DirectX gelince yazılımsal ve mimari sebeplerle fazla geride kalıyorlar.
Bu olayın aslı: "Her işlemci her ekran kartına, her ekran kartı her işlemciye darboğaz yapabilir.", açıklama gereği duymuyorum soran olursa cevaplarım.
Bu kadar da anlattım, bakalım kaç kişi gelip bana savaş açacak, tövbeliydim aslında buralarda daha bir şey paylaşılmaz diyordum.
Umarım işinize yarar, 1 kerede yazdım kontrol etmedim hiç.
.
-
evet bir modülde 2 çekirdek olayı AMD yi batırıyor , 8 çekirdek değilde 4 çekirdek 0 thread performansı oluşuyor çok kabaca tabirle , şuan için iyi bir konuya değinmişsin saol , tabi AMD bunları gözardı etmeyip şekillendirseydi keşke cpu mimarilerini sonuçta directx de yeni çıkmadı senelerdir farkı yok aynı :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Concerve -- 30 Temmuz 2014; 20:55:34 > -
quote:
Orijinalden alıntı: Concerve
evet bir modülde 2 çekirdek olayı AMD yi batırıyor şuan için iyi bir konuya değinmişsin saol , tabi AMD bunları gözardı etmeyin şekillendirseydi keşke cpu mimarilerini sonuçta directx de yeni çıkmadı senelerdir farkı yok aynı :)
Mantle ile bunun yazılımsal olduğunu gösterdiler, Microsoft da DirectX 11.2 ile bunu adreslediklerini ve düzelteceklerini söylüyor.
Bekleyip göreceğiz
Sayfa:
1
Benzer içerikler
- önceden oluşturulmuş sanal gerçeklik kareleri nedir
- gigabyte garanti sorgulama
- beklenmedik sistem arızası nedeniyle varsayılan performans optimizasyon ayarları geri yüklendi
- termal pad önerisi
- gpu ölçekleme nedir
- en iyi ekran kartı
- fsr 3.1
- amd radeon hd 7800 series
- 4090 ti
- gpu ne demek
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X