Şimdi Ara

Android için LibGDX

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
1
Favori
1.562
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Android için bir 2D oyun yapmak durumundayım, daha önce hiç ilgilenmedim ciddi olarak.
    Lee Stemkoski'nin kitabından LibGDX çalışıyorum, doğru yolda mıyım? LibGDX güncel mi bu işler için? Unity harici daha uygun birşey var mı?



  • cocos2d ye bakabilirsin. ama en büyük geliştirici topluluğu unityde.
  • ne yapacagina bagli.

    app tarzi bir oyun olacaksa scene2d baya ise yarar. keza basit oyunlar icin de baya yeterli. libgdx'in sikintisi ekstra ozellikler icin cok kastiriyor. ayrica bir editorunun olmamasi ui ve level tasarlarken cok amelelik.

    bence unity, cocos hatta html5 oyun frameworklerine yonelmen senin icin daha hayirli olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E41040413 -- 25 Haziran 2019; 0:37:47 >
  • Libgdx framework olduğu için zorlayabilir, oyun motorlarına yönelebilirsiniz. Tutorial konusunda, güncellik konusunda açık ara unity birinci. Farklılık olarak godot'a bakabilirsiniz 2d için.
  • Scene graph olayına gireyim stage, actor, actions, vs öğreneyim istemiştim, bir de Java olsun diye. Cocos'a bakayim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seyfi84 -- 25 Haziran 2019; 13:54:43 >
  • Godot ilginç görünüyor, sıfırdan multithreaded VM yazmışlar, GDscript öğreneceğiz bir de galiba.
  • seyfi84 S kullanıcısına yanıt
    Yazılış açısından python = gdscript gibi birşey. Öğrenmeniz gereken oyun motorundaki hazır fonksiyonların ne işe yaradığı, nasıl kullanıldığı falan. Eğer bi tane basit oyun yapıp bir daha oyun geliştirme işiyle uğraşmayacaksanız ve yapacağınız oyun basitse (platform oyunu vs gibi) bir tutorial bulup onun üzerinden ilerlemek sizi daha hızlı sonuca ulaştırır. Eğer kafanızda farklı bir oyun fikri varsa o zaman oyun motorunu öğrenip oyunu kendinizin tasarlaması gerekir. Zordur, bol şans.
  • Son olarak, kağıt oyunu yapacak olsam mesela pişti veya bezik falan, ekleyeceğiniz birşey var mı şimdiye kadar yazılanlara?
  • Özellikle yazılım geliştirme konusunda hevesliyim, yabancı dilde dokümantasyon takip edebilir, ellerimi kirletmekten çekinmem diyorsan libGDX ile devam edebilirsin. Zamanla libGDX framework'ün nasıl yazıldığı, perde arkasında nasıl çalıştığını, tasarımında alınan kararları kullanıp anladıkça daha iyi bir yazılımcı olacaksın.

    Amacın hızlıca oyun çıkarmak ise Unity ile devam edebilirsin. Unity çok kuvvetli ve esnek bir oyun motoru, kısa sürede daha büyük işler çıkarmanı sağlayacaktır. Ama bu durumda kazanacağın deneyimin çoğu Unity odaklı olacak, genel programlama becerine katkısı nispeten kısıtlı olacaktır.

    Tavsiyem, kendine kısa, orta ve uzun vadeli hedefler koyup buna göre karar vermen.
  • seyfi84 S kullanıcısına yanıt
    Maalesef o konuda hiç bir bilgim yok.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.