Şimdi Ara

ALLAH SADECE YUKARIDA DEĞİL HER YERDEDİR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
206
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar birçok insan tarafından söylenen bu yanlışı düzeltmek istedim çünkü doğrusu budur


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • bu görüş biraz bizde zamanında islamiyet öncesi gök tanrı ya hitaben gök te olduğunun kanısındayım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: BalkanGöçmeniBirBey

    bu görüş biraz bizde zamanında islamiyet öncesi gök tanrı ya hitaben gök te olduğunun kanısındayım.

    Olabilir kardeş kuvvetle muhtemeldir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kuran da "yeri, göğü ve ikisi arasındakileri yarattı, sonra arşa istiva etti" ayetinden ne anlıyorsun?


    Mekandan münezzeh olduğunu düşünüyorsan, mekansal olarak senin aklına gelen "hiç bir yerde olamayacağı" ile "her yerde olabileceği" çelişmiyor mu?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadobay

    Kuran da "yeri, göğü ve ikisi arasındakileri yarattı, sonra arşa istiva etti" ayetinden ne anlıyorsun?


    Mekandan münezzeh olduğunu düşünüyorsan, mekansal olarak senin aklına gelen "hiç bir yerde olamayacağı" ile "her yerde olabileceği" çelişmiyor mu?

    Kardeş ne demek istedin anlamadım biraz açıklar mısın


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kadobay kullanıcısına yanıt

    Ayette istivâ kelimesinin mecazi bir anlam taşıdığı düşünülüyor. İlâhî iradenin bütün varlıkları hâkimiyeti altına alıp, idare ettiğini anlatan bir sıfat olarak değerlendiriliyor.

  • Kütahyalı 77 kullanıcısına yanıt

    zuhruf 82: Göklerin ve yerin Rabbi, Arş’ın da Rabbi olan Allah, onların nitelendirmelerinden uzaktır.


    Bu ayete göre mekansal nitelemeden münezzeh olması gerekmiyor mu?


    Yerde olduğu mekansal bir niteleme, kabul etmiyorsun

    Gökte olduğu mekansal bir niteleme, kabul etmiyorsun

    Arşta olduğu mekansal bir niteleme, kabul etmiyorsun


    Her yerde olduğu da mekansal bir niteleme değil mi?


    Her yerde olduğunu düşünüyorsan "yerde" olduğu da doğrudur, gökte olduğu da doğrudur, arşta olduğu da doğru değil mi?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadobay

    zuhruf 82: Göklerin ve yerin Rabbi, Arş’ın da Rabbi olan Allah, onların nitelendirmelerinden uzaktır.


    Bu ayete göre mekansal nitelemeden münezzeh olması gerekmiyor mu?


    Yerde olduğu mekansal bir niteleme, kabul etmiyorsun

    Gökte olduğu mekansal bir niteleme, kabul etmiyorsun

    Arşta olduğu mekansal bir niteleme, kabul etmiyorsun


    Her yerde olduğu da mekansal bir niteleme değil mi?


    Her yerde olduğunu düşünüyorsan "yerde" olduğu da doğrudur, gökte olduğu da doğrudur, arşta olduğu da doğru değil mi?

    Evet ALLAH her yerdedir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğrusunu Allah bilir. Allaha yer isnat edilemez. Söz gelimi Allah her yerdedir demek için o yerin Allahı kuşatması gerekir.

    Yani her yer neredir?

    Her yer evren ise evren Allahı kuşatmıştır. Her yer evrenin de içinde olduğu bilmediğimiz bir yerse bu yer Allahı kapsamıştır.


    Oysa allah zaman ve mekandan münezzehtir.

  • Yarattığı evrenle iç içe her yerde, kuşatan bir tanrı inancı, din vasıtası ile de müdahil olduğundan bu inanış bir yerde teizm ve panteizm karışımı bi tanrı düşüncesi gibi durur sanırım. Vahdeti vücut gibi değil ama bağlantı da kurulabilir.

    Bu tanrı düşünceleri yüzünden teizm-deizm-agnostizm-panteizm-pandeizm gibi bir çok tanrı düşüncesi var.Sadece teizm de müdahil bir tanrı inanışı mevcut.

  • 
Sayfa: 1

Benzer içerikler

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.