Şimdi Ara

Epic: 'Yeni Nesil İçin Geliştirilen AAA Oyun Sayısı, Bir Önceki Neslin 3'te 1'i Kadar'

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
231
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj




  •     Nesil arası geçiş sürecinin epey uzamasının bağımsız yapımcılara yaradığı daha önce birçok kez belirtilmişti. Düşük donanımlara çıkardıkları grafik açısından orta seviyeli yapımlarla kendilerini başarıyla ön plana çıkaran bağımsız geliştiricilerin sayısı da epey artış gösterdi. Oyun dünyasının önemli firmalarından Epic Games'in kurucusu Tim Sweeney de buna değindi.

     

        Sweeney'in açıklamalarına göre yeni nesil için geliştirilen AAA seviyedeki oyun sayısı, bir önceki neslin aynı dönemine nazaran 3'te 1'i seviyede. Yaptığı açıklamalarda Sweeney, sayının azaldığını fakat buna rağmen AAA oyunların bütçelerinin de bir önceki nesle oranla 3 kat arttığını belirtiyor. Sweeney, neslin ilerleyen senelerinde göreceğimiz AAA yapımların sayısının daha da azalacağından söz ediyor.


     




  • İyi haber
  • AAA yapımların azalması demek,konsol oyunculuğunun da yavaş yavaş bittiği anlamına gelmez mi?Hali hazırdaki mobil platformlar bağımsız yapımları fazlasıyla karşılayacak güçte zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi popkolik25 -- 24 Nisan 2014; 17:27:47 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Journey'in solundaki bayan karakter,hangi oyun acaba?Bir onu bilemedim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi popkolik25 -- 24 Nisan 2014; 17:21:48 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Devir bağımsız devri, küçük bütçelerle hazırlanan, sonuna kadar eğlendiren oyunlar görüyoruz bağımsız yapımcılar sayesinde. Bu rakama üzülmeye gerek yok yani.

    Aslında bakarsanız bu 3'te 1 muhabbeti de bir bakıma iyi, hatta çok iyi.

    1) Geri dönüp baktığımda son birkaç senedir alıp da oynayamadığım ya da kaçırdığım yığınla oyun var. Şahsen 1-2 sene hiç oyun çıkmasa bile mevcut oyunlarla gayet idare edebilirim. Birçok insan için de aynı durum geçerli.

    2) Bütçelerin artmasıyla "BELKİ" yapımcılar da nicelikten çok niteliğe yönelirler (Activision, en başta). Hiç sanmıyorum ama koca bir BELKİ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wayward Son -- 24 Nisan 2014; 21:25:59 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wayward Son

    Devir bağımsız devri, küçük bütçelerle hazırlanan, sonuna kadar eğlendiren görüyoruz bağımsız yapımcılar sayesinde. Bu rakama üzülmeye gerek yok yani.<br><br>Aslında bakarsanız bu 3'te 1 muhabbeti de bir bakıma iyi, hatta çok iyi. <br><br>1) Geri dönüp baktığımda son birkaç senedir alıp da oynayamadığım ya da kaçırdığım yığınla oyun var. Şahsen 1-2 sene hiç oyun çıkmasa bile mevcut oyunlarla gayet idare edebilirim. Birçok insan için de aynı durum geçerli. <br><br>2) Bütçelerin artmasıyla "BELKİ" yapımcılar da nicelikten çok niteliğe yönelirler (Activision, en başta). Hiç sanmıyorum ama koca bir BELKİ...

    50 adet oyunum varsa,10 tanesini anca oynamışımdır:)))

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Zaten hali hazırda uzun süredir AAA geliştiren firmalar var. Yeni kişiler böyle işlere atılamıyor. Çünkü hem maliyet yüksek oluyor hem de milyonlar satmazsa kar edemiyor. Hiç kimse de bu riske girmek istemiyor. O yüzden yeni yapımcılar görmek artık çok zor. Bazı firmalar da kapanmaya başladı bu maliyet yüzünden. (Bknz. THQ) AAA oyunların azalmasına şaşmamalı. Artık gelecekte ne olur bilinmez.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: popkolik25

    AAA yapımların azalması demek,konsol oyunculuğunun da yavaş yavaş bittiği anlamına gelmez mi?Hali hazırdaki mobil platformlar bağımsız yapımları fazlasıyla karşılayacak güçte zaten.


    Toplasan PC ye çıkıpta PS ye çıkmayan kaç AAA oyun var ki konsollar bitsin ?

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Sağlam ve yapımı kolaylaştırıcı oyun motorları yapıp, yapım maliyetini düşürseler daha çok AAA oyun çıkartabilirler ama işte yapmıyorlar... Bir Snowdrop Engine'de bu bahsettiğim durumu yaptıklarını seziyorum ama bakıcaz daha oyunları çıkmadı... çıkınca anyayı konyayı göreceğiz ama Snowdrop'un kendi videosunda ve özel bir sitede yapılan açıklamalar, sadece propları kullanarak bir günde -geyiğine- coop bir oyun geliştirebildiklerini gösteriyor ve kod yazma işine girmeden yapabilmişler bunu...

    Artık bu tip kolaylaştırıcı adımları filmlerde, dizilerde de bekliyoruz ki kalite çok cüzi bir miktara bile karşılanabilsin, bizde koltuklarımızdan süper kaliteli yapımların keyfine varabilelim :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzhan90 -- 24 Nisan 2014; 18:27:44 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Boş boş konuşacaklarına yeni Gears of War yapsınlar ya da Unreal Tournament, yılda 50 tane kalitesiz oyun çıkacağına 10 tane çıksın maliyeti yüksek kaliteli oyun olsun sonra her yıl çıkaracağına 3 yıl arayla çıkar bir oyunu. Rockstar en iyisini yapıyor. Ama firmaların hayatta kalabilmesi için kar elde etmeleri gerekiyor örneğin Rockstar'ın bir oyunu milyonlar satıyor maliyetlerinin üzerine çıkıp kara geçiyor adamlar pahalı oyun yapıyorlar kaliteli oyun yapıyorlar ve karşılığını alıyorlar. Activision, Ubisoft'un politikası satışlar devam ettiği sürece aynı oyun üzerinde ufak değişiklikler yaparak çıkarmak satışlar düştüğü zaman tüketicinin isteklerinin değiştiğini anlayıp adam gibi yeniliklere giderler anca o da zor millet alıyor ne olursa olsun bu adamların oyunlarını. EA'de şimdi Bf'de aynı politikayı uygulamaya başladı.
  • 1980 e hızlı bir dönüş var insanlar çıldırmışcasına kendini kaptırmış atari oyunlarına.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • fas fiso bu adamın dedikleri. sattıkları ve 60$ dan satıldıkları sürece en az geçen nesil kadar AAA oyun görürüz

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • android ve ios kullanıcılarının bağımsız yapımcılara çok büyük ilham olduğu ortada, ne de olsa telefonlarda iyi veya vasatın altında her türlü oyun indirilip oynanılıyor. Diğer bir sebebinde yıllardan beri el konsolu piyasasında Nintendo'nun kırdığı satış rekorlarının olduğunu söylemek mümkün. İlginç, özgün ve kaliteli yapımların oyun dünyasına katılmasına sebep olduğu için bağımsız yapımların her zaman desteklenmesi taraftarıyım, bakarsınız içlerinden başarılı olanlarına büyük firmalar destek verir de ileride büyük yatırımlarla oyun dünyasına yeni seriler de katılabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rcpyksl

    quote:

    Orijinalden alıntı: popkolik25

    AAA yapımların azalması demek,konsol oyunculuğunun da yavaş yavaş bittiği anlamına gelmez mi?Hali hazırdaki mobil platformlar bağımsız yapımları fazlasıyla karşılayacak güçte zaten.


    Toplasan PC ye çıkıpta PS ye çıkmayan kaç AAA oyun var ki konsollar bitsin ?

    Adam PC'ye deyinmemiş ama.PC zaten kendi kendine devam edecek ve hiç bitmeyecek bir oyun aracıdır.Ayrıca, konsollara çıkan AAA oyunların Exclusive olanlar hariç hemen hemen hepsi de PC'ye çıkıyor.Exclusive oyunlar zaten önceki nesilde de vardı bu nesilde de var...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *Meteora*

    <blockquote class="quote"><i>alıntı:</i><br><br>Orijinalden alıntı: rcpyksl<br> <br> <blockquote class="quote"><i>alıntı:</i><br><br>Orijinalden alıntı: popkolik25<br> <br> AAA yapımların azalması demek,konsol oyunculuğunun da yavaş yavaş bittiği anlamına gelmez mi?Hali hazırdaki mobil platformlar bağımsız yapımları fazlasıyla karşılayacak güçte zaten.</blockquote><br> <br> Toplasan PC ye çıkıpta PS ye çıkmayan kaç AAA oyun var ki konsollar bitsin ?<br> </blockquote><br> Adam PC'ye deyinmemiş ama.PC zaten kendi kendine devam edecek ve hiç bitmeyecek bir oyun aracıdır.Ayrıca, konsollara çıkan AAA oyunların Exclusive olanlar hariç hemen hemen hepsi de PC'ye çıkıyor.Exclusive oyunlar zaten önceki nesilde de vardı bu nesilde de var...


    Sinema, Tiyatroyu; Televizyon da sinemayı nasıl ki tamamen öldüremediyse; konsol, PC'yi, Mobil de konsolu öldürmeyecek. Ama şu bir gerçek, mobil platformlar yükselişe geçecek ve masaüstü konsollar ile PC'yi sarsacak. PC'nin en büyük avantajı esnekliği. Yani en kötü ihtimalle fan made veya bağımsız yapımlar hep var olacak PC için.
  • sadece aaa oyu n sayısı değil,genel olarak da oyun sayısında bir düşüş var(-mış).

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.