Şimdi Ara

Shadows of the Damned Ön İnceleme

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
6.356
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Açıklama: Kız arkadaşımızı kurtarmak için cehennemin derinliklerine yolculuk ediyoruz

    Önceki nesillerde en popüler oyun türlerinden birisi de aksiyon-macera oyunlarıydı. Devil May Cry ve Onimusha gibi seriler çok büyük ilgi görüyordu. Bu nesilde ise oyuncu zevklerinde bazı değişiklikler var. Bunun nedeni de multiplayer ağırlıklı oyunların sayısının çoğalması ve oyuncuların zamanlarını bu tür oyunlarla geçirmek istemesi. Aksiyon-macera oyunları ise malesef ikinci planda kalmaya başladı. Multiplayer modlara sahip olmayan ya da multiplayer modları üzerinde yeterince durulmamış oyunlar çok satmadığı gibi, bu oyunları 2. el olarak da uygun fiyata satın alma şansının yüksek olması firmaların oyun satışlarının düşmesine yol açıyor. Doğal olarak da geliştirici ve yayıncılar projelerini farklı oyun türlerine kaydırıyor. Sayıları her ne kadar azalsa da aksiyon-macera oyunlarını görmeye devam ediyoruz. Bu oyunların bazıları multiplayer modlar edinirken (örneğin Ninja Gaiden 3) bazıları da hala tek kişilik senaryo modları ile oyuncuların gönlünü kazanmaya çalışıyor. Shadows of the Damned da tek kişilik modlarıyla gönlümüzü çalmaya çalışacak oyunlardan birisi. Tabi bu konuda ne kadar başarılı olacak kısa bir süre sonra bu sorunun yanıtını öğreneceğiz. Şimdilik oyun hakkında bildiklerimizi gözden geçirelim.

    ''



    No More Heroes, Killer 7 gibi önemli oyunlardan tanıdığımız Grasshopper Manufacture tarafından geliştirilen Shadows of the Damned'ın tasarımcısı ise bu stüdyonun başkanı Goichi Suda, yani Suda 51. Bu ismi Fatal Frame 4'ün yönetmen koltuğunda da görmeniz mümkün. Yani hem korku, hem de aksiyon türlerinde başarılı oyunlara imza atmış bir kişi. Tabi Shadows of the Damned'ın geliştirme ekibinde çok daha ünlü isimler var. Bunlar Capcom'dan ayrılıp kendi stüdyosunu kuran Resident Evil'ın yaratıcısı Shinji Mikami ve Silent Hill'in müzikleriyle bizi büyüleyen Akira Yamaoka ve Mary Elizabeth McGylnn. Shinji Mikami oyunun oynanış öğelerinin dengeli ve eğlenceli olması için çaba gösterecekken, Akira Yamaoka ise ses tasarımcısı olarak görev yapıyor. Bu kadar ünlü ismi bir araya toplayan bir projeden çok büyük beklentiler olması gayet doğal. Ne de olsa bu isimlerin geliştirdiği oyunların dünya çapında milyonlarca hayranı var. Açıkçası ben de bu isimleri duyduğumda çok sevinmiştim. Yine de bu projede herşey öyle mükemmel yürümüyor.

    ''



    Shadows of the Damned projesi ilk olarak Playstation 3'e özel olarak duyurulan bir korku oyunu olan Kurayami ismiyle başlamıştı. Japonca olan bu isim “Karanlık” anlamına geliyor. Kafka'nın Şato adlı öyküsünden esinlenen bu proje macera öğeleri ve yakın dövüş unsurları ile donatılmış aksiyondan uzak bir oyundu. Zaten Kafka adının geçmesi bile oyuncuların dikkatini çekmeye yetmişti. Gerçeküstücü ressamlara bile esin kaynağı olan Alman Edebiyatının mükemmel yazarının Şato adlı öyküsü Steven Soderbergh'in Kafka adlı filmine de esin kaynağı olmuştu. Goichi Suda'nın da Şato adlı öyküden esinlenen bir oyun yaratması doğal olarak bizi heyecanlandırmaya yetmişti. Daha sonra ise oyunun resmi adı Shadows of the Damned olarak açıklandı ve proje bambaşka bir hal aldı. Oyunun ilk videolarının başlangıçta anlatıldığı gibi Kafka'nın öyküleriyle ilgisi yoktu. Aksiyon öğeleri ile donatılmış, deirnlikten uzak gibi görünen oyunda Garcia Hotspur adlı çılgın bir şeytan avcısını yöneteceğimizi duyduğumuzda ise Kurayami'den eser kalmadığını anlamıştık. Bunun nedeni ise Electronic Arts'ın politikaları.

    Ön İncelemenin devamı için tıklayınız










  • Akira Yamaoka müzikleri yapıyor diye oyun mükemmel müziklere sahip olacak değil.Hans Zimmer değil sonuçta adam oyun yapmak ile müzik yapmak farklı konular.Yani Akira reyizi fazla vurguluyor editörler.
  • sırf ismi Children Of The Damned adlı mükemmel şarkıyı çağrıştırıyo diye almayı düşünüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

    Akira Yamaoka müzikleri yapıyor diye oyun mükemmel müziklere sahip olacak değil.Hans Zimmer değil sonuçta adam oyun yapmak ile müzik yapmak farklı konular.Yani Akira reyizi fazla vurguluyor editörler.


    Arkadaşım güzel söylemişsinde... bir detayı fena atlamışsın Akira sadece SH müziklerini değil oyunun yapımcılığında da yer aldı. Bu oyunda da fikirlerini ortaya koydu. Hoş EA 2 yaratıcı beyni yine tüketti o ayrı konu. Ayrıca yorumda Akira müzikleri yapıyor diye oyun mükemmel olmak zorunda değil demek istedin sanırım müzikler yerine... iyi okuyun lütfen birine + verirken
  • yorumlara gel çay demle herkez editör bu ülkede
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gamer-x

    yorumlara gel çay demle herkez editör bu ülkede


    Pardon çokmu içine oturdu? Editör dediğin nedir insan değilmidir? Ben Doktora yapan aynı anda 3 tane üniversite bitirmiş Akademisyenlik hedefinde koşan biriyim, bırakta bir kaç cümle yazabileyim, üsteki yorum kaldıki SH ile ilgilenen 12 yaşında bir çocuğun yapabileceği bir yorum. Hayatım bir yarısını da oyunlara adadım. 10000 binlerce oyun bitirdim 20 yılda hemen hemen her konsolda. Şartlar uygun olsa belki editör olurdum. İzin verde insanlar yorum yazsın, belki içlerinde yetenekli olanlar vardır. Sende yoksa kompleks haline getirme bukadar. Sana + verenede sanada söylenecek başka söz yok. Sen daha buranın amacını bile anlamamışsın....
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.