Şimdi Ara

Nehalem aslında nedir? (Tercüme yazı)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
2.745
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Nehalem aslında nedir?
    19 Ağustos 2008, Johan De Gelas, Anandtech
    http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=480

    IDF başladı ve Nehalem’in ilk benchmarkları çıkmaya başladı. Kuşku yok ki çalışacağı çok daha iyi bir platformla birlikte etkileyici bir mimari, fakat bu CPU size sevdiğiniz oyunda Penryn ailesinden daha fazla FPS verecek değil. Daha açık olayım: GPU darboğaz yapmasa bile, birçok oyunda Penryn’den kaydadeğer derecede hızlı olmayacak. Biz, it.anandtech.com sitesinin ekibi muhtemelen Nehalem ile en çok eğlenmiş olanlar olacağız, hatta anandtech.com’dan incelemelerini sevdiğiniz favori ekibinizden daha fazla. :-) Ve, bunları yazmadan önce herhangi bir test görmedim. Nehalem, HPC (High Performance Computing) , veritabanı, ve sanallaştırma performansını arttırmak amaçlı, oyun performansından çok. Belki bu, oyunlar ağır fizik yükü aldığında değişir, ama şu an değil.

    Neden? Çoğu oyun hızlı önbelleklere ve çok iyi tamsayı (integer) performansına dayanır. Hepsinden ötesi, çoğu kayarnokta hesaplaması zaten GPU üzerinde yapılıyor. Core 2 işlemcileri, integer performansında çok büyük bir adımdı zamanının işlemcileriyle karşılaştırıldığında (P4 – K8) . Nehalem integer performansında küçük bir adım, ve yeni önbellek sistemi yüzünden bunda az bir kazanç sözkonusu. Önceki yazımda anlattığım gibi, çoğu oyun Core ailesinin devasa L2 önbelleğini seviyor. Nehalem, 4 cycle gecikmeli 32KB L1, sonra çok küçük (eski Intel işlemcilere nazaran) , 12 cycle gecikmeli 256KB L2, ardından oldukça gecikmeli, 40 cycle 8MB L3 önbelleğe sahip. Penryn’de ise 3 cycle L1 ve 14 cycle 6144KB L2 var. Penryn’deki L2 önbelleği, Nehalem’dekinden 24 kat daha fazla yer tutuyor.

    Penryn CPU ile çalışan oyunlarda L2 önbellek yüzünden oluşan kayıpların yüzdesi son derece az. Şimdi bu değişecek. Nehalem’in entegre bellek kontrolcüsü biraz işe yarayacak bu konuda, ama L3 yavaş ve L2 küçük kalıyor. Yine de, Intel kötü bir seçim yapmadı. Intel, Core (Merom/Penryn) mimarisinin iyi ile orta arası olduğu yerlerde performansı arttırarak çok iyi bir seçim yaptı. Penryn zaten çok iyi bir oyun işlemcisiydi, ama HPC benchmarklarında rakibi AMD’yi yenemedi, ve AMD veritabanı (database) performansında iyi bir savaş ortaya koydu. Şimdi Intel bu eksikliklerini gidermeye hazır.

    Çoğu veritabanı kodu, Penryn’in geniş mimarisini iyi kullanamıyor. Cycle başında komut sayısı 0.5 den düşük olabilir ve hafızadan bilgi beklemek bir mesele. SMT veya eski adıyla Hyper-Threading burada harikalar yapabilir: Bir thread (yapılacak iş bölümü) hafızadan sıra beklerken, diğer thread çalışmaya devam edebilir vesaire.

    İkinci olarak, dört (ve sekiz) soket performansı artacak, çünkü dört nehalemdeki sadece dört tane L3 önbelleği senkronizasyonda tutmak gerekirken, benzer bir Tigerton sistem, sekiz tane L2 önbelleği senkronizede tutmak zorunda. İşte bu yüzden cache sistemi sunucu performansı için mükemmel, fakat oyun performansı için daha az ilgi çekici.

    3 kanal bellek denetleyicisinin sağladığı büyük, kitlesel bantgenişliği de HPC kodları için harikalar yapmalı, EPT ile yeni TLB mimarisi Nehalem’i parlatacak eski Core kardeşlerine göre.

    Hayır, Nehalem oyun tutkunlar için yapılmadı. Daha çok, bilişim ve HPC ile uğraşanları memnun etmek için yapıldı. Bu yüzden diyoruz ki, onu it.anandtech.com’a getirin; siz oyuncular için o kadar ilgi çekici bir şey değil. :-)

    Not: Birebir tercüme değildir, bu aralar kafam yoğun, vakit gece vakti, bazı gözden kaçma hatalar olabilir. Ayrıca verilen linke giderseniz, yazının bazı yerlerinin tıklanabilir olduğunu görürsünüz, konuyu daha iyi anlamanızı sağlayacak yine bazı yazılara linkler var.







  • Saolasın.
  • Rica ederim. Ayrıca beni çok şaşırtan bir de şu durumu anlatayım, IDF'deki demo platformda, Nehalem sistem, Cinebench'den 45000 puan almış, QX9770 @ 4 GHz ise ancak 15000 alıyor bundan. Neyle karşı karşıyayız merak ediyorum.
  • Teşekkürler.

    Bu İşlemciler Gerçekten Güzel Olucağa Benziyor. Fiyatları İlk Çıktığında Ne Kadar Olucak Acaba.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MertcanE.

    Teşekkürler.

    Bu İşlemciler Gerçekten Güzel Olucağa Benziyor. Fiyatları İlk Çıktığında Ne Kadar Olucak Acaba.



    ucuz olur takriben 1250 ile 1750 usd arası hemen sıraya geçmek lazım bu fiyata kaçmaz.
  • quote:

    Nehalem, HPC (High Performance Computing) , veritabanı, ve sanallaştırma performansını arttırmak amaçlı, oyun performansından çok. Belki bu, oyunlar ağır fizik yükü aldığında değişir, ama şu an değil.


    quote:

    Hayır, Nehalem oyun tutkunlar için yapılmadı. Daha çok, bilişim ve HPC ile uğraşanları memnun etmek için yapıldı. Bu yüzden diyoruz ki, onu it.anandtech.com’a getirin; siz oyuncular için o kadar ilgi çekici bir şey değil. :-)


    nasil oyun icin degil yav bilisimle ugrassak opteron xenon filan aliriz zaten.ddr3 ram, yarim milyarlik anakart, kendi zaten yarim milyardir ama oyun icin degil ilginc.
  • denemesi bedava (dermişim )
  • Bi de amdye cache fakiri derdiniz intel de bellek kontrolcüsünü koyunca cacheden kısmak zorunda kaldı boyutlarını büyütmesine rağmen
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MertcanE.

    Teşekkürler.

    Bu İşlemciler Gerçekten Güzel Olucağa Benziyor. Fiyatları İlk Çıktığında Ne Kadar Olucak Acaba.

    yaklaşık 290-500-1000$ olacak
  • Ben diyodum Phenom HPC, server uygulamalarında önde diye, inanmıyodunuz; amcam da yazmış

    @saidakkas
    eline sağlık hocam
  • quote:

    Orjinalden alıntı: madmaxzek

    Bi de amdye cache fakiri derdiniz intel de bellek kontrolcüsünü koyunca cacheden kısmak zorunda kaldı boyutlarını büyütmesine rağmen



    nahalemde 12 mb dan büyük veya 12 mb ön bellek olucak
  • Yazı gayet güzel ama görmek lazım yinede. Oyuncular zaten işlemcilerden oyunlarını coşturmasını beklemiyor ki piyasadaki C2D-C2Q işlemciler hayli hayli yetiyor. Ekran kartı bağlamında gelişmeler daha çok ilgilendiriyor oyuncu kesimi. Ama ben gibi HPC ve isteyen kullanıcılar için sevindirici. 150.000 parça vektör ile çalışmak bazen zor olabiliyor (:
  • Nehalem konusunda ne zamandir toplamaya calistigim kismi bilgiyi sunmus arkadasim..

    @Saidakkas

    konu ve yazi icin tesekkur ediyorum.. saygiya sayan bir arkadasimizsin..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kumandan

    Yazı gayet güzel ama görmek lazım yinede. Oyuncular zaten işlemcilerden oyunlarını coşturmasını beklemiyor ki piyasadaki C2D-C2Q işlemciler hayli hayli yetiyor. Ekran kartı bağlamında gelişmeler daha çok ilgilendiriyor oyuncu kesimi. Ama ben gibi HPC ve isteyen kullanıcılar için sevindirici. 150.000 parça vektör ile çalışmak bazen zor olabiliyor (:


    piyasadaki amd x2 islemciler ile 48xx serisi kullaniyor zaten ama sanki shader fakiri gtx serisine c2d ler de yetmiyor gibi geliyor bana.tam bilmiyorum 4.2 ghz 8400 kullananlara sormak lazim yetti mi diye.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: .45 ACP

    piyasadaki amd x2 islemciler ile 48xx serisi kullaniyor zaten ama sanki shader fakiri gtx serisine c2d ler de yetmiyor gibi geliyor bana.tam bilmiyorum 4.2 ghz 8400 kullananlara sormak lazim yetti mi diye.


    Oyununa göre değişir bu kapsam, WIC-Lost Planet gibi işlemciye abanan oyunlar ile Crysis gibi oyunları aynı kefeye koyamayız. Kaldıki bu oyunlarda bile bahsettiğim işlemci ağırlıklı oyunlarda avg. 45-50 fps alınıyor ise yeterli demektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kumandan -- 23 Ağustos 2008; 12:15:44 >
  • Yazı benim için aydınlatıcı oldu, okuyanlara da olması benim için kâfidir. Bu yazı çok dikkatimi çekti, yoğun olmama rağmen tercüme edip koyma ihtiyacı hissettim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kumandan

    quote:

    Orjinalden alıntı: .45 ACP

    piyasadaki amd x2 islemciler ile 48xx serisi kullaniyor zaten ama sanki shader fakiri gtx serisine c2d ler de yetmiyor gibi geliyor bana.tam bilmiyorum 4.2 ghz 8400 kullananlara sormak lazim yetti mi diye.


    Oyununa göre değişir bu kapsam, WIC-Lost Planet gibi işlemciye abanan oyunlar ile Crysis gibi oyunları aynı kefeye koyamayız. Kaldıki bu oyunlarda bile bahsettiğim işlemci ağırlıklı oyunlarda avg. 45-50 fps alınıyor ise yeterli demektir.



    ben 45-50 fps nin degerini bilirim ondan bahsetmiyorum.hani benchmarklarda puan costuran arkadaslar var ve mhz bir yerde her sey bu testlerde.nehalem diyorum benchmarklarda nasil performans verir kullanici mhz yi birakmak istemez c2d lerde mi kalir?antiparantez gtx280 de 4 ile 4.2 ghz arasinda bile butun oyunlarda fark var daha da islemci istiyor o kartlar ama 48xx de boyle bir durum yok 1mb brisbanelerde bile makul performans veriyor.bu yuzden nvidia shader arttirilmis model cikaracak eylulde.




  • Güzel çevirililer yapıyorsunuz Said. Sağolun.
  • eline sağlık tşk
  • rica ederim
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.