Şimdi Ara

Cpu Hakkında Birkaç Soru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
353
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,donanım ile ilgili bir kitap okurken Level Cache hakkında birşey söylüyordu.Cpu hızının aslında Level Cachlere bağlı olduğunu söylüyordu.Fakat Level Cache hakkında bir açıklama yapılmamış tam olarak ne olduğunu anlamadım ?Fps hakkında da bişiler yazılmıştı,onunda ne olduğunu anlamadım ? Bide şu bit olayını hala anlamış değilim sistem çekirdeği diye birşeyler duydum ama anlamıyorum. 32 bit ? 64 bit?
    Bu arada overclocing özel bir soğutma sistemi istiyormuş,(yani soğutma sistemini artırmak)peki underclocking yapmak soğutma sisteminin düşük olmasını istermi ? Bunu sadece merak ediyorum...

    İntel Celeronlar'ın overclock için çok uygun olduğu hakkında bilgiler edindim.
    Sistemim overclock yapmak için sizce uygun mu ? Tavsiye edermisiniz ? Bide uygunsa hangi soğutma sistemimi kullanmam gerek?
     Cpu Hakkında Birkaç Soru


    Not:Soruların çoğu Cpu ile ilgili olduğu için konuyu Overcloking bölümü yerine buraya açtım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ßy Spécops. -- 22 Şubat 2008; 23:28:46 >







  • bilmiyorum kardeş yukarı
  • güncel
  • underclockıng ıcın sogutucuyu degıstırmene gerek yoktur
    ıslemcılerde cache fazla olan genelde daha performanslıdır
    celeronlar yuksek saat hızlarına cıksalarda yapısı ve cache azlıgı nedenıyle dusuk performans verırler
    suan pıyasadakı yenı ıslemcılerın hepsı 32ve 64 bıt destekler ama vısta 64 bıt dısında 64 bıt sorunsuz ısletım sıstemı yok dıyebılırız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pegasus1881 -- 23 Şubat 2008; 0:54:03 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pegasus1881
    ıslemcılerde cache fazla olan genelde daha performanslıdır
    suan pıyasadakı yenı ıslemcılerın hepsı 32ve 64 bıt destekler ama vısta 64 bıt dısında 64 bıt sorunsuz ısletım sıstemı yok dıyebılırız


    Biliyorum
    Ama cache ? (nedir,ne işe yarar ?)
    32 bit-64 bit ?(nedir,ne işe yarar ?)
  • cache - onbellektır ıslemcı yapacagı ıslemlerı burda bırıktırır ve okur nekadar buyukse ıslemcı o kadar cabuk ve hızlı ıslem yapar
    64 bıt e cok takılma yazılımlar desteklemedıgı surece 64 bıtın anlamı yok suan bazı profesyonel uygulamalar harıcınde 64 bıt oyun ve yazılım cok azdır 64 bıt bır sıstem ıcın 64bıt ıslemcı + 64bıt ısletım sıstemı+ 64 bıt yazılım gerekır 1 tanesı bıle olmassa 64bıt olmaz
  • Çok kabaca bir yanıt vermeye çalışayım:

    İşlemcinin ihtiyaç duyduğu bilgileri RAM'den alması gerekir. Ancak RAM ile CPU arasındaki veriyolu CPU'yunun hızına yetişemez. Bu durumda CPU boş beklememek için sık ihtiyaç duyduğu, bir süre önce üzerinde çalıştığı veya bir süre sonra üzerinde çalışacağını tahmin ettiği verileri ya da komutları bellekten (RAM'den) kendi üzerinde bulunan daha düşük kapasiteli ama çok daha hızlı başka bir belleğe aktarır. Bu ikinci belleğe cache deniyor. Bunun iki farklı seviyesi var, biri daha hızlı ama düşük boyutlu diğer daha yavaş ama boyutu daha büyük. Bazı işlemcilerde şimdi bi de üçüncü seviye çıktı. İşte onlara da L1 Cache, L2 Cache deniyor.

    32 bit, 64 bit filan da - yine çok kabaca - bir CPU'nun ne kadar RAM kullanabildiğini (adresleyebildiğini) gösteren bir şey. Ne kadar büyük olursa o kadar çok RAM kullanabiliyosun. Tabii başka bir sürü şey de etki ediyo o rakama, ama temelde bu.

    Yanlışım varsa arkadaşlar düzeltir eminim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mutercim

    Çok kabaca bir yanıt vermeye çalışayım:

    İşlemcinin ihtiyaç duyduğu bilgileri RAM'den alması gerekir. Ancak RAM ile CPU arasındaki veriyolu CPU'yunun hızına yetişemez. Bu durumda CPU boş beklememek için sık ihtiyaç duyduğu, bir süre önce üzerinde çalıştığı veya bir süre sonra üzerinde çalışacağını tahmin ettiği verileri ya da komutları bellekten (RAM'den) kendi üzerinde bulunan daha düşük kapasiteli ama çok daha hızlı başka bir belleğe aktarır. Bu ikinci belleğe cache deniyor. Bunun iki farklı seviyesi var, biri daha hızlı ama düşük boyutlu diğer daha yavaş ama boyutu daha büyük. Bazı işlemcilerde şimdi bi de üçüncü seviye çıktı. İşte onlara da L1 Cache, L2 Cache deniyor.

    32 bit, 64 bit filan da - yine çok kabaca - bir CPU'nun ne kadar RAM kullanabildiğini (adresleyebildiğini) gösteren bir şey. Ne kadar büyük olursa o kadar çok RAM kullanabiliyosun. Tabii başka bir sürü şey de etki ediyo o rakama, ama temelde bu.

    Yanlışım varsa arkadaşlar düzeltir eminim.


    Teşekkür ederim sizin yazdıklarınızı 2.defa okur gibiyim.(galiba kitapta okumuşum fakat kitaba tam olarak konsantre olmamışım)

    Birde fps hakkında bilgi verirseniz sevinirim...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ßy Spécops.


    quote:

    Orjinalden alıntı: mutercim

    Çok kabaca bir yanıt vermeye çalışayım:

    İşlemcinin ihtiyaç duyduğu bilgileri RAM'den alması gerekir. Ancak RAM ile CPU arasındaki veriyolu CPU'yunun hızına yetişemez. Bu durumda CPU boş beklememek için sık ihtiyaç duyduğu, bir süre önce üzerinde çalıştığı veya bir süre sonra üzerinde çalışacağını tahmin ettiği verileri ya da komutları bellekten (RAM'den) kendi üzerinde bulunan daha düşük kapasiteli ama çok daha hızlı başka bir belleğe aktarır. Bu ikinci belleğe cache deniyor. Bunun iki farklı seviyesi var, biri daha hızlı ama düşük boyutlu diğer daha yavaş ama boyutu daha büyük. Bazı işlemcilerde şimdi bi de üçüncü seviye çıktı. İşte onlara da L1 Cache, L2 Cache deniyor.

    32 bit, 64 bit filan da - yine çok kabaca - bir CPU'nun ne kadar RAM kullanabildiğini (adresleyebildiğini) gösteren bir şey. Ne kadar büyük olursa o kadar çok RAM kullanabiliyosun. Tabii başka bir sürü şey de etki ediyo o rakama, ama temelde bu.

    Yanlışım varsa arkadaşlar düzeltir eminim.


    Teşekkür ederim sizin yazdıklarınızı 2.defa okur gibiyim.(galiba kitapta okumuşum fakat kitaba tam olarak konsantre olmamışım)

    Birde fps hakkında bilgi verirseniz sevinirim...




    mutercim arkadaşım çok güzel bir şekilde anlatmış. dediği gibi kabaca o şekildedir.

    FPS= Frame per second demektir. yani saniyede ki görüntü sayısı demektir. İnsan gözü 24-25 fps civarında görüntülenen şeyleri gerçekmiş gibi algılar. yani gerçekten hareketliymiş gibi algılar. (bazı yerlerde 27-30 fps olduğu da söyleniyor) işte bu yüzdendir ki vcd filmler v.s 25-27 fps aralığında çekilir. yani ekrana 1 sn de 25 kare resmin gelmesi demektir.




  • yani videoları resim şeklinde mi izliyoruz ?
  • Öyle de denebilir. Bu sebeple (misal) video oyunlarının öyle feci yüksek degerlerde olması tamamen gereksiz. Nasıl olsa gözümüz 30dan yüksek fps degerindeki görüntüleri aynı sekilde görüyor.. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BugenhageN -- 23 Şubat 2008; 13:44:33 >
  • Counter Strike Fps değeri 60'tan yüksek olması gerek diye biliyorum. Daha düşükse görüntü kalitesi bozuluyor.

    Bu arada bir soru daha sormuştum ;

    Sistemim overclock yapmak için sizce uygun mu ? Tavsiye edermisiniz ? Bide uygunsa hangi soğutma sistemimi kullanmam gerek?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ßy Spécops. -- 23 Şubat 2008; 13:55:43 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.