Şimdi Ara

0 / 1 olayi nedir nasil meydana gelir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
415
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaslar, medya dersimizde hocamiz bilgisayarlarin sistemleri hakkinda biraz bahsetti.. 0 ve 1 uzerine kuruluyormus hersey, eger bileniniz varsa olayi biraz daha acabilirlermi? cok yabanci kalmisiz olaya. tesekkurler



  • neden hocana sorup bizede anlatmıyorsun, bizde öğrenmiş oluruz sayende
  • hocam fazla bahsetmedi, eger ogrenseydim zaten sormazdim
  • abıcım bılıyosunkı ıslemcı bellı bı sıstemle ıslem gorur. bu da matematık tabanlı logarıtma dır..ordan gelıyo yane o 1011101110111 bole bısı olması gerek..suan baktıgın monıtordekı aralıklarda aynı.benım bıldıgım kadarıyla bu.ama ıllakı daha mantıklı bı acıklaması vardır
  • bilgisayarlar ikili (binary) sisteme göre çalışırlar. cpu'nun içindeki transistörler 0 ise kapalı 1 ise açıktır (tam terside olabilir, hep karıştırırım bunu). 1 ve 0 lara bit adı verilir. bu bir ve sıfırlardan 8 tanesi bir araya gelirse bir byte oluşturur. günümüzdeki işlemciler 32 ve 64 bit'tir. yani bir byte oluşturmak için bu 1 ve 0 ların 32 veya 64 adedinin yan yana gelmesi gerekir. işlemci bir çevrimde bu 1 ve 0 lardan 32 veya 64 adedini işleyebilir. e tabi işlemcinin bir saniye içinde bu işlemi milyarlarca kez tekrarladığını düşünürsek ortaya korkunç bir veri işleme kapasitesi çıkar. bit sayısı arttıkça veri işleme kapasitesi de artar. mesela günümüz ekran kartları kendi içersinde 256bit veri taşıyabiliyor. bu da oyunların yüksek grafik detayında ve yüksek çözünürlükte adam gibi çalışabilmesi için ihtiyaç olan verinin işlemci (gpu) tarafından işlenebilmesini sağlıyor.

    umarım açıklayabildim.




  • eski bilgisayarlarda ( salon kadar büyük oldukari dönemlerde ) o 0 ve 1 ler birer lamba idi ...
    yanar yada sönerlerdi durumlarini belirtmek için (murdock a ekliecek bişi bulamadim da :) )
  • eh o zaman transistör icad edilmemişti elbet. hatta radyoların bile içinde o lambalardan vardı o zamanlar.
  • selam
    bu dersi ben 8088 ailesi ve mikroişlemciler ve 8051 microdenetleyiciler konusunda ben anlatıyorum o dersi ama burada açıklamak biraz zor
  • selam
    ayrıca yukarıda bahsedilenler yani transistörler yerine kullanılanlar lamba değil vakum tüpleridir. daha sonra yarı iletkenlerin icadı ile transistörler kullanılmaya başlandı. o bahsediler diotun yerine kullanılan neon lambalardır. İçinden geçen elektirik akımı geçen bir tel vardır telin direncine göre lamba farklı renkte yanar. kavram karmaşası var
  • bitrate i byte kavrmıyla karıştırmadan sadece bitrate /yol genişliği olarak incelesek.. zira byte ın standard olarak birçok iç dahili ve harici iletişimde geçerli olan 1/8 lik bir oranı var.. bitrate daha ziyade makinenin seviyesinde işlem kompleksliğini artırıyor ve sonuç daha az döngüde daha çok işlem..
  • acharad ne dedın acaba.cok yabancı kaldım bu sozler bitrate felan acarmısın lutfen
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lieutenant

    selam
    ayrıca yukarıda bahsedilenler yani transistörler yerine kullanılanlar lamba değil vakum tüpleridir. daha sonra yarı iletkenlerin icadı ile transistörler kullanılmaya başlandı. o bahsediler diotun yerine kullanılan neon lambalardır. İçinden geçen elektirik akımı geçen bir tel vardır telin direncine göre lamba farklı renkte yanar. kavram karmaşası var



    doğru, karıştırdım yine :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: murdocklawless

    bilgisayarlar ikili (binary) sisteme göre çalışırlar. cpu'nun içindeki transistörler 0 ise kapalı 1 ise açıktır (tam terside olabilir, hep karıştırırım bunu). 1 ve 0 lara bit adı verilir. bu bir ve sıfırlardan 8 tanesi bir araya gelirse bir byte oluşturur. günümüzdeki işlemciler 32 ve 64 bit'tir. yani bir byte oluşturmak için bu 1 ve 0 ların 32 veya 64 adedinin yan yana gelmesi gerekir. işlemci bir çevrimde bu 1 ve 0 lardan 32 veya 64 adedini işleyebilir. e tabi işlemcinin bir saniye içinde bu işlemi milyarlarca kez tekrarladığını düşünürsek ortaya korkunç bir veri işleme kapasitesi çıkar. bit sayısı arttıkça veri işleme kapasitesi de artar. mesela günümüz ekran kartları kendi içersinde 256bit veri taşıyabiliyor. bu da oyunların yüksek grafik detayında ve yüksek çözünürlükte adam gibi çalışabilmesi için ihtiyaç olan verinin işlemci (gpu) tarafından işlenebilmesini sağlıyor.

    umarım açıklayabildim.


    bize de fizikçi böyle bi şey açıklamaya çalıştı ama anlatamadı. zaten anlatım konusunda pek iyi değil.
    0-1 açık kapalı olaraktan bi şifreleme oluşturuyor. kapalı olunca mı ne devre tamamlanıyor ve akım geçiyor gibi bişeyler vardı ama salladım galiba...




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.