Şimdi Ara

AMD Radeon RX 6000 Serisi [ANA KONU] (38. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
15.206
Cevap
165
Favori
505.857
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
72 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki

AMD Radeon RX 6000 Serisi [ANA KONU]


(En Son Oy Tarihi: 30.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cpt. Miller

    128 mb Infinity cache 256 bit ile 3.25x kadar bant genişliği farkı sağlayabiliyorsa, gpu mimarisi anlamında gerçekten güzel bir gelişmedir. İleride NVIDIA da bunu örnek alıp benzerini gpu'larında uygulayabilir, böylelikle 320-384 bit veriyoluna veya GDDR6X'e gerek kalmaz, inanması çok zor bir şeyi başarmışlar. Donanımsal RT cores'a sahipmiş demek, NVIDIA benzeri tensor cores yer almadıysa, DLSS teknolojisi sunması zor gözüküyor çünkü ai hesaplamasını bu Tensor cores yapıyor, ayrıca RT performansı konusunda Ampere kadar iyi olur mu belli değil, zaten sunumda da buna yer vermediler.

    Gerçekten şu an net olmayan oldukça fazla konu var ve resmen AMD, pimi çekti bombayı bıraktı gitti.


    Ne ne değildir vs. ortalığı toplamaya çalışıyoruz...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: REDSTONE

    6800xt cidden tartışmasız en iyi seçenek üçü arasında.6800 de düşünülürdü ama aralarında sadece 70 dolar fark var.6900xt zaten rtx 3090 gibi fail bir kart çıkmış.Rtx 3090 ı en azından yüksek bellek miktarı-tflops-bw için iş odaklı yine her türlü alınır.Bu arada su sonsuz cache olayında zen cpu işin içine girmesi intel sahipleri için o özellik için artı yanı kalmadı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dark matter -- 28 Ekim 2020; 22:9:54 >




  • 72cu+%11=80cu yapıyor.


    Amd'nin scale'i çok iyi olduğu için +%11 performans diyebiliriz. 6800xt'nin sadece 2k performansı var ortada. Neden 4k değil? Çünkü 4k'da 3080 daha iyi diye düşünüyorum. Mimari açıdan 3080 4k'da kendini gösterebilen bir kart.


    6800xt -%3-5 arası daha kötü bence 3080'e göre 4k'da. infinity cache para etmedi muhtemelen.


    3090 ile 3080 arası %11-13 fark olduğunu düşünürsek. Amd ek getirisi olmadan 4k'da 3090 ile 6900xt arasında 3090 daha iyi olacak. %5 civarı iyi olacak.


    Amd sistem kurduysanız 3090 tokatlayacaksınız. Kurmadıysanız %5 geride kalacaksınız.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Manyaqçocuk -- 28 Ekim 2020; 22:9:33 >
  • REDSTONE kullanıcısına yanıt

    GPU-Z'de 1664 gb/s'yi görmeden inanmak istemiyorum yine de, doğruysa helal olsun demek düşer bize sadece. AMD Radeon RX 6000 Serisi [ANA KONU] Diğer büyük ayrıntı, ROP birimi 6900XT ve 6800XT'de 128 olmuş 3090'dan dahi fazla, daha önce 64'den yukarı çıkmamışlardı, bu da RDNA 2'ye yüksek piksel doldurma gücü sağlayacaktır. Benim RT ile fazla işim olmaz diyenler için 6800XT tercih edilebilir bir kart olmuş, sürücü sorunları olmasa aslında AMD kart kullanılır ama çoğu kişi güvenemiyor artık. 3070 8 gb olduğundan 6800XT daha iyi seçenekdir normalde, artık NVIDIA tarafında yüksek bellek kapasiteli kartlar mutlaka çıkacaktır diyebiliriz. W/P anlamında AMD'den böyle bir hamle gelmesi güzel oldu, oyunlar 10 gb üzeri vram kullanmasa bile, 3070'in 12 gb, 3080'in 15 gb olması gerektiğini başta söylemiştim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 28 Ekim 2020; 22:44:33 >




  • 6800 modeli daha ucuz olmalıydı şu an nvidia 3070 ile ilgili birşey yapmaz.

  • 650w psu için 6800xt undervolt kullansak yeterli.

  • ` quaD. kullanıcısına yanıt

    750W önermişler.. 300W tdp kart mazallah dandik 650 ye takar zortlatır kartı.

  • Amd kartlarını doğru oynarsa işlemcide pazarı ele geçirdiği gibi ekran kartında da ele geçirir. Takdire şayan gördüğüm şey 3 nesildir hedeflerini nokta atışı tutturmaları. Test sonuçları gelsin bakacağız ama sunumdan gördüğüm kadarıyla nvidia'nın bu nesil 2 kat performans sıçraması yapmasının sebebi anlaşıldı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Manyaqçocuk

    72cu+%11=80cu yapıyor.


    Amd'nin scale'i çok iyi olduğu için +%11 performans diyebiliriz. 6800xt'nin sadece 2k performansı var ortada. Neden 4k değil? Çünkü 4k'da 3080 daha iyi diye düşünüyorum. Mimari açıdan 3080 4k'da kendini gösterebilen bir kart.


    6800xt -%3-5 arası daha kötü bence 3080'e göre 4k'da. infinity cache para etmedi muhtemelen.


    3090 ile 3080 arası %11-13 fark olduğunu düşünürsek. Amd ek getirisi olmadan 4k'da 3090 ile 6900xt arasında 3090 daha iyi olacak. %5 civarı iyi olacak.


    Amd sistem kurduysanız 3090 tokatlayacaksınız. Kurmadıysanız %5 geride kalacaksınız.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blackzeros -- 28 Ekim 2020; 22:17:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cpt. Miller

    GPU-Z'de 1664 gb/s'yi görmeden inanmak istemiyorum yine de, doğruysa helal olsun demek düşer bize sadece.  Diğer büyük ayrıntı, ROP birimi 6900XT ve 6800XT'de 128 olmuş 3090'dan dahi fazla, daha önce 64'den yukarı çıkmamışlardı, bu da RDNA 2'ye yüksek piksel doldurma gücü sağlayacaktır. Benim RT ile fazla işim olmaz diyenler için 6800XT tercih edilebilir bir kart olmuş, sürücü sorunları olmasa aslında AMD kart kullanılır ama çoğu kişi güvenemiyor artık. 3070 8 gb olduğundan 6800XT daha iyi seçenekdir normalde, artık NVIDIA tarafında yüksek bellek kapasiteli kartlar mutlaka çıkacaktır diyebiliriz. W/P anlamında AMD'den böyle bir hamle gelmesi güzel oldu, oyunlar 10 gb üzeri vram kullanmasa bile, 3070'in 12 gb, 3080'in 15 gb olması gerektiğini başta söylemiştim.

    Merak konusu ama yanlış anlamadıysam o iş arka planda dönecek. Direkt oralara yansımaz gibi. AMD Radeon RX 6000 Serisi [ANA KONU] 





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Timeguard

    750W önermişler.. 300W tdp kart mazallah dandik 650 ye takar zortlatır kartı.

    evga 650w g3 hocam

  • simbolmina kullanıcısına yanıt

    5700’de oldugu gibi o kartlar da bios mod ile 6800xt seviyesinde guclenecektir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • REDSTONE kullanıcısına yanıt

    Profil fotoğrafı gönderme :)

    Amd , bu nesil ms ile sıkı fıkı , o driverlar a el atmalılar stajyer mühendislerle olmaz o işler :)

    Rt konusunda daha önce bir şeyler yazmıştım konsol bölümümde


    İlk önce ms in verdiği raytracing hesaplama metriği 95 G/ sn , saniyede 95 milyar ışın üretebiliyor , metrik hesaplamaları arası da fark varmı bilmiyorum ama 2080ti da saniyede 12 milyar civarında ışın üretebiliyor.

    Derlediğim ve bildiklerim ile oluşturduğum bir açıklama

    % 100 ışın izleme o elde etmek, halen yalnızca sinema dünyasına ait olabilecek bir hayaldir. Gerçekten de, hesaplamaların toplamı o kadar muazzamdır ki, özel iş istasyonları gerektirir ve istenen görüntülemeyi elde etmek saatler alabilir. Ama sinema dünyası için bu, post prodüksiyon ve kurgu olduğu için sorun değil. Son sunum (tabiri caizse) filme basılır ve bize gerçek zamanlı olarak değil, büyük ekranda anında sercis edilir

    Hibrit Işın İzleme, bu nedenle, işlemenin çoğunluğu için klasik rasterleştirmeyi (gölgelendiricilerin ve 3B modellerin hesaplanması) ve ışıkların, yansımaların ve gölgelerin etkileri için donanım hızlandırmalı ışın izlemeyi karıştırır.

    RT çekirdekleri aslında sabit bir işlevin, BVH'nin donanım hızlandırıcılarıdır. Bu algoritma, özellikle ışının son yörüngesini hesaplamak için test edilmesi gereken üçgenlerin kesişimlerinin sayısını azaltarak, ışın izleme işlemlerini daha verimli hale getirmek için yapılandırmayı ve basitleştirmeyi mümkün kılar. BVH hesaplamaları, D3D12 RayTracing Fallback API aracılığıyla çok küçük hacimlerde zaten oyunlarda mevcuttur. Özellikle büyük bir hacimde uygulanmaları gerekiyorsa, büyük miktarda kaynak gerektirir. Hesaplama, ışınların ve üçgenlerin kesişimlerini test etmek için gpu nun programlanabilir çekirdeklerini tekeline alması gerekir. Bu nedenle, bunu büyük bir hacim Rt için normal bir GPU'da gerçek zamanlı olarak çalıştırmak imkansızdır.

    Turing'de (ve şimdi RDNA 2'de), RT çekirdekleri bu hesaplamaları tam olarak hızlandırıyor. SM (veya CU), test edilecek sahnede bir ışın başlatır ve RT çekirdeğinin, CUDA'yı (veya bir AMD GPU'nun CU çekirdeklerini) tekeline almadan donanımdaki geri kalanı simüle etmesini sağlar. Böylece, GeForce GTX 1080 Ti, tüm CUDA çekirdeklerini tekelleştirerek saniyede yalnızca 1,1 milyar ışın üretebilir ve RTX 2080 Ti, 68 RT çekirdeğiyle yalnızca 10 milyar üretebilir (bu nedenle CUDA çekirdeklerinin müdahalesi olmadan) . Işın izleme böylelikle ekranda mükemmele yakın gölgeler çizebilir, aynı zamanda yansımaları daha iyi yönetebilir.

    Hesaplama sayısını azaltmanın bir başka yolu (ışın izleme), Sınırlayıcı Hacim Hiyerarşisi veya BVH tekniğinin kullanılmasıdır. Aslında, bu hesaplamaların önemli bir kısmı, ikincisinin yörüngesini belirlemek için bir ışının çarptığı "temel" üçgeni (3B nesnelerin) "bulmaya" adanmıştır. Bu ünlü BVH'nin devreye girdiği yer burasıdır. Uygulamada, bu algoritma, ışının nesneyi veya ikincisinin bir bölümünü içeren basit geometrik şeklin bir kutusuna dokunup dokunmadığını test eder. Durum böyle değilse, başka bir büyük kutuya gider, diğer yandan ışın kutuya dokunursa, kutunun içinde daha küçük kutular aracılığıyla daha ince bir arama yapar ve bu şekilde devam eder.

    Sonuç olarak zaten melez bir Rt yapılabiliyor ve tutarlı olması için bazı özelliklerden feragat edilmesi gerekiyor , yalnız iki konsolda da bu farklı şekilde ele alınacak

    Bu slaytta, GPU'nun her bir CU'suna ayrılmış "Ray Accels" (RT Cores) ile RT'nin bir donanım yönetiminin varlığına dikkat çekiyoruz. Bu, Xbox GPU'nun 52 CU'su arasında dağıtılan 52 RT çekirdeğidir . (RTX 2000 üzerinde SM başına 1 RT çekirdeği içeren Nvidia ile aynı diyagram).

    Ms konsoluyla birlikte , GPU'nun ünlü 12 Teraflop'unu (kesin olarak 12,15)genel olarak kullanır ancak aynı anda yalnızca ışınların hesaplanması ele alındığında Cu başına konulan ray accel lerle birlikte ek 12 tf daha güç sunacak

    AMD Radeon RX 6000 Serisi [ANA KONU]


    Ps5 yaklaşımı ise klasik yaklaşım olacak , daha çok detayı , rdna 2 gpular tanıtıldıktan sonra ortaya çıkar ama

    Teknik olarak, PS5'in RT'si, (Bvh ve kesişim hesaplamaları) Rapid Packed Math (çift FP16) kullanacak. Cerny zaten gdc videosunda çok detay vermedi daha doğrusu belli bir metrik vermedi PS5'in performansı üzerindeki etki maalesef çok sınırlı olacak 36 cu sebebi ile


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bence herşeyden önemlisi nvidia gibi stok sıkıntısı olacak mı ?

    tr giriş ve bize satış fiyatı ne olacak ?

    benim için bunlar en az performansı kadar önemli şu an

    dolar bazında fiyatı açıkçası beni tedirgin etti (+6gb fark var elbette ama)

    500 dolar gibi bir fiyat beklentim vardı 6800xt için bu durumda çok irdelemeden alır geçerdim

    3070 ayarında olsa bile

  • Ben, nvidia almak zorundayım. Mecbur bekleyeceğiz, ancak bu samsung üretim işi patlak gibi. Samsung un 8mm üretim teknolojisi iyi değil çok fire veriyor diyorlardı doğru anlaşılan.


    AMD tsmc nin bütün 7mm üretimine çöktü, öttürüyor şimdi, biz nvidia bekleyeceğiz el mahkum. Gerçi bu kurlar vergiler le artık iyiden iyie araba parası oldu kartlar.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Manyaqçocuk

    Bence gaza gelmeden biraz soluklanıp test sonuçlarını beklemek lazım şu an.


    Kartın rt performansı belli değil, yeni ek özellikler olmadan performansı belli değil (en azından 6900xt için), oc potansiyeli belli değil, dlss'ye karşı ne yaptığı belli değil.


    10gb 3080 zaten bitti ama gpu bazında 3080 hala bir 3080'dir. 20gb 3080 16gb 6800xt aynı fiyata hangisini alırsınız? Ben kesin 6800xt alırım diyemiyorum şu an.

    Ben kesin 3080 alırdım net.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Ben, nvidia almak zorundayım. Mecbur bekleyeceğiz, ancak bu samsung üretim işi patlak gibi. Samsung un 8mm üretim teknolojisi iyi değil çok fire veriyor diyorlardı doğru anlaşılan.


    AMD tsmc nin bütün 7mm üretimine çöktü, öttürüyor şimdi, biz nvidia bekleyeceğiz el mahkum. Gerçi bu kurlar vergiler le artık iyiden iyie araba parası oldu kartlar.

    iyi çıkan çipleri 3090 yapıyorlar, geriye kalan kullanılabilir olanları 3080 yapıyorlar muhtemelen.

  • amd den ümitliydim ama oyunları 2K da oynayacagım için 3070 tercih edeceğim 70 80 dolar bize 1.000 tl olarak yansır ortalama :(

  • 
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.