Şimdi Ara

Allah a inaniyorum ama onu sevmiyorum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
0
Favori
3.392
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konuya derinlikli, aklinizi en ust seviyede calistirarak bir bakmanizi tavsiye ediyorum.
    Durum boyle. Yani inaniyorum ama niye kendimi kandirayim ki? Sevmiyorum. "Yok ben Allah i sadece Allah oldugu icin seviyorum, beni cennete koyacagi icin degil" demek sacma. Kardesim hepiniz icinizde bir yerde, derinlerde, ozgur olmayi, direk cennette olmayi, bu dunya denen sinava girmemeyi tercih ederdiniz. Oyle degil diyen bir kisi cikar mi surada? Hatta icinizde bir yerde siz de sevmiyorsunuz. Bunu bilerek tanri da olsa, sevilemez. Eger gercek dunyayi gorduyseniz bu boyledir. Zihniniz daha erginlesmemisse boyle degildir tabi
    Burayi alti cizerek soyluyorum cok onemli: Dolayisiyla, derinde de olsa bu varsa, ortada cok samimi bir sevgi oldugu soylenemez. Hatta yoktur da. Eger boyle degilse hayati cok yuzeysel cok toz pembe yasiyorsunuz demektir. Misal bakin, Meksika mafyalari ne iskenceler yapiyorlar insana, ben bunlari gorunce cok uzuluyorum kahroluyorum. Boyle bir seyler dunya uzerinde oluyorken hayata toz pembe bakamam. Ben sevgiyi bile zor hissediyorum. Kaldi ki Allah sevgisi olsun.
    Zaten sanirim Allah sevgisi olayi da sonralari cikti dini sirin gostermek icin,cunku Allah daha cok korkulan bir seydir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Some guy -- 18 Haziran 2019; 23:33:34 >







  • Allah buna çok üzüldü.. En kısa sürede kuluna kıyak geçip kendini sevdirecektir..
  • konuya farklı bakış açısı ile yaklaşmak isterim.

    ama fakat lakin ise gibi bağlaçlar ile cpu üniteleri arasında iletişim kuralım ve çekirdeğin nodul mu yoksa ht mi olduğuna karar verelim. buradan da görmediğimiz halde cpu nun amd ya da intel mimarisini bulalım.

    ......................

    inanıyorum sevmiyorum. apaçık nodul yani phenom ıpc fps sakat. veri işleme esnasında errata yani bellek taşım hatası.

    inanıyorum çünkü cennete gitmek istiyorum. core yani ht. motivasyonu olan bir iletişim. bu halde iplikçik sağlam bağ kurmuş dolayısı ile yüksek ıpc.

    esasen ıpc eşitken kurulan bağın niteliğine göre oluşan sonuç bakımından windovsun iç saatinin frekans bağımsız daha fazla fps vermesi hali.

    cpu tasarımından anlayanlar daha orjinal ve doğru tanımlamalar verecektir.
    .......................

    totalde inanıyorum ama sevmiyorum demek cpu ve onun tasarımı ve bu tasarımın iş gördüğü windovs ortamı ile alakalıdır denebilir.

    bu şekilde benzer ghz değerlerine sahip iki farklı mimari oluşur. biri inanıyor ve motivasyonu gereği davranırken biri inanıyor ve motivasyonunu bu inancı sorgular şekilde ileri sürüyordur.

    ........................

    amd phenom ile core duo iki ayrı insan olsa idi bana kalırsa yüksek fps ve bunun devamı adına süregelen arayışta mimari farkı denen şey insanların inançları şeklinde dallanma gösterecekti denebilir.

    phenomu fx seviyesine ilerlettiğinizde oluşan haller bakımından düşünüş sonrasındaki zen sıçraması gibi şeyler bana kalırsa inanç ve motivasyonu konusundaki doğru iplikçiklerle açıklanabilir.

    ......................

    teknik tabirler konusunda düzeltme yapılabilir. sonuçta mühendis değiliz.




  • Yaratıcının senin onu sevip sevmediiini umursadığını hiç sanmıyorum. Belki izlemiyordur bile.
    İnsanların hayal gücü çok kısıtlı bence. Diğer insanların gördüğü işkenceyi olması gerektiği gibi hayal edemiyorlar empati kuramıyorlar. Bir sürü insan insanlık dışı işkence görüyor, yaratıcı hiç müdahele etmiyor, bu aklı evveller de çıkıp diyor ki yaratıcı bizi seviyor ve o iyi sadece imtihan ediyor.
    Bir insan bağlanıp karşısında annesine tecavüz edilip zorla izlettiriliyor, daha sonra da karşısında annesi öldürülüyor. Sonra da yaratıcı iyi. Ha.iktir lan oradan.
  • ● Allah'a bana böyle bir hayatı verdiği için teşekkür ediyorum. İnsanlar felç gibi korkunç kötülükler yaşasa bile mutluluk seviyeleri bir süre sonra normal seviyeye geliyor. Dünyadaki toplam iyilikler daha fazla. İnsan psikolojisi başına gelen kötülükleri daha fazla umursuyor. Ama aslında hayatında yaşadığı iyilikler çok daha fazla.
    ● Allah'ın neyi yaratıp yaratmama veya seçme hususunda nasıl bu kadar emin oluyorsunuz ki? Size göre neden direkt olarak cennete koymalıydı? Cennete gitsek bile tam bir özgürlüğümüz olmayacak ki. Bana göre Allah bazı şeyleri hiç açıklamasa bile bir sorun yok. Allah'ın zihnini okumaya çalışmak boş iş. Allah böyle istemiş. O ne emrederse onu yaparız.
    ● Kötülük problemine karşı teodisileri okumamışsın anlaşılan. Bir din felsefesi kitabi alıp teodisileri okumanı tavsiye ederim.
    ● İslam'ın en temel şeylerinden birisi hem diğer insanlara karşı hem de Allah'a karşı kibrini tamamen sıfıra indirmektir. Allah'ın senin sevgine ihityacı yok ama senin O'nu sevme zorunluluğun var. "Eğer toplanıp seferberlik etmezseniz o sizi elîm bir azâb ile ta'zib eder ve yerinize başka bir kavm getirir ve siz ona zerrece zarar edemezsiniz, Allah her şeye kadirdir."Tevbe-39)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eşom21 -- 18 Haziran 2019; 23:44:16 >




  • genel olarak bir tanrı inancınız varsa neden sevip sevmediğinizi anlayamadım.

    sonuçta yapılan şeyler şartlarında değerlendirilir.

    sabah biri otobüste asabidir. belki bir yolcuyu kırmıştır mesela. ama olayın derinine indiğinde belki hayatı zorluklarla geçmiş birçok insan onun psikolojisini bozmuş belki kötü bir çocukluk dönemi yaşamış veya bir önceki akşamdan kötü şeyleri hala üzerinden atamamıştır.

    tanrıyı da böyle düşünüp sana göre sevimsiz yanlarını haklı bulabilirsin.

    sonuçta o bir tanrı ve yapmak zorunda olduğu şeyler var ve maalesef yapmak zorunda yoksa nasıl tanrı olduğunu anlayabilecektik ki? belki o da bunları istemezdi ama işte bazen tanrı da olsan bazı insanlardan kurtulamıyorsun.
  • çocuk yaparım kariyer de yaparım tatile giderim en lüx araba benim olmalı villalarım yatım katım olacak hatta bazı zenginler gibi ada bile satan alabilmeliyim.

    neyi kaçırdık?

    bu kadar mı özeliz ya da bu kadar mı çok tatmin edilmesi gereken duygumuz(evet varken) var da tatmin edilmesi gerekecek kadar özel ötesi bir şeyiz. insanlık olarak bir şeyi mi kaçırdım merak ettim.

    tamam insan sonuçta muhterem bir şey. üzmemen kırmaman lazım. ancak daha daha ötesi denen şeyin açıklaması cennet gibi bir şey iken bu duyguyu tatmin adına ortaya ne koyabilirim?

    ibadetine karışmam ve ayak bağı olmam vs. ancak her türlü yaşantıyı isteyerek bu nasıl olacak?

    kadının en iyisi evin en şaşalısı tabak çanak bile altından vs.

    .............................


    bize bu beklentileri veren ve bu beklentileri en yüksek seviyeye taşıyan algılar sahibi olamadıkları şeyleri ilahiyat başlığında özetlemiş olabilirler. dünyaya bakıp kötücül davranıp bana burada her şeye rağmen nimet veren anlayış muhakkak bir de cennet yaratmış olmalı diye düşünüyoruz gibi. cennet algısı imanın sonucu değil aslında. mevcudun algılanma hali sonucu böyle.

    .............................

    yaratıcı zihin denilen şey konusunda ileri sürülen tezler ilginç. bir arkadaş kainat bir yap boz olsa demiş yapının sonucundaki bozunum belki insanı netice verdi diyor.

    yani insan bir bozunum olabilir. sonuçta kainat bir şekilde canlı bir organizma gibi davranabilmiş veya davranabiliyor.

    ..............................

    bu esnada yaratıcı olan varlıklara bakmak lazım. bana göre yaratıcılar bilineni bakımından canlılık taşıyan toprak ve onun türevlerinin insanımsı ile girdiği karmaya benziyor ve bu hal eğer ki insanı sorgulamacı kılıyor ise bu durum bir bozunum olarak göze çarpıyor.

    benim doğmamış abim ne iyidir ne de kötü ise ve dünya doğmuş abi abla sonradan anne baba olanlarca berbat ediliyor ise yani böyle bir sav varsa insan apaçık dünyevi olanın boznumu bozulmuş halidir ve bu duruma son vermek de nihayi olarak sebeb olan kavramlar çerçevesinde düşünülür.

    bu düşünüş bizi eğer ki ileri sürdüğümüz şeylerin hakikatine inanmışsak ya da inanmışlığımız ölçüsünde rahata huzura erdirir. başkaca bir çözüm yolu varsa ben bilmiyorum şu an.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Irishman

    Allah buna çok üzüldü.. En kısa sürede kuluna kıyak geçip kendini sevdirecektir..
    Üzülür tabi. Sırf ona karşı eğilmedi onun için aç kalmadı diye cayır cayır yakıyor mübarek.
  • eşom21 kullanıcısına yanıt
    Teodiselerin hepsi başarısız. Şüpheci teizmde başarısız.
  • Gavur Padisah kullanıcısına yanıt
    Tam bir badass
  • Amacın ne? Yoksa Tanrı inancını kendi içinde bastırma çabası içinde misin?
    Altı doldurulmadan böyle cümlelerin hiçbir anlam ifade etmeyeceğini ikimiz de biliyoruz. Bana göre de değil. Bütün teodisileri tartışacak halimiz yok. Gerçek hayatta görme engelli olduğu halde Allah'a inanan kişileri gördüm. Sen nasıl görmek istersen öyle görürsün.
    Adam zaten Müslüman. Kötülüğün neden olduğu hakkında günlük hayatta şeyler öğrenebilir.
  • Dünya'daki tüm kötülükleri ve yarattığı başarısız kötü insan modelini gördükten sonra böyle düşünmen normal... tabi kendi yarattığı kötü insanları acımasız bir şekilde kendisi kötü yarattığı için psikopatca cezalandırması da cabası...
  • Kimse de insanı yapımı dandirik kanunları sevmiyorum demiyor

    Mesela dışarıda çıplak dolaşmak ve marka kötülemek yasak

    Ne kadar ahmakça



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 19 Haziran 2019; 12:42:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    Kimse de insanı yapımı dandirik kanunları sevmiyorum demiyor

    Mesela dışarıda çıplak dolaşmak ve marka kötülemek yasak

    Ne kadar ahmakça
    Herkes de diyor, nereden çıkardın bunu? Her insan farklı bir siyasi ideolijiyi, kanunları ve hayat tarzını savunuyor... Faşist, komunistin ve kapitalistin kanunlardan beklentileri aynı mı sence?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bethesta

    Herkes de diyor, nereden çıkardın bunu? Her insan farklı bir siyasi ideolijiyi, kanunları ve hayat tarzını savunuyor... Faşist, komunistin ve kapitalistin kanunlardan beklentileri aynı mı sence?

    Alıntıları Göster
    İnsanlar en fazla muhalefetiz yea ekonomi kötü seviyesindeler.Daha fazlası kafa açmak olarak nitelendirilirken uygulayıcıları olan geleceğin düşünürlerineyse toplum tarafından imtina edilir.Artistliğe filozofluğa ithafen söylenen leş deyimleri saymıyorum bile

    Eğer bunlardan varsa kümelendikleri yerleri bana göstermelisin ki aha böyle yaşayanlarda varmış diyebileyim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 19 Haziran 2019; 13:30:57 >




  • eşom21 kullanıcısına yanıt
    Hayır, Tanrıdan kaçma gibi bir durumum yok. Peygamberlik, vahiy, Mesih gibi kavramları anlamsız buluyorum. Zamansız bir Tanrı zamanlı varlıklarla iletişime geçemez. Emin ol hiçbir ateist natüralist bir dünyada yaşamak istemezdi. Özgür iradenin olup kötülüğün olmadığı(liberteryen özgür iradeden bahsediyorum Tanrı seçimlere izin verecek ancak fiile geçmesine izin vermeyecek onun gücü buna yetebilir) bir dünyayı herkes isterdi. Bunu en iyi açıklayan pozisyon bence natüralizmdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F54F98451 -- 19 Haziran 2019; 15:7:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F54F98451

    Hayır, Tanrıdan kaçma gibi bir durumum yok. Peygamberlik, vahiy, Mesih gibi kavramları anlamsız buluyorum. Zamansız bir Tanrı zamanlı varlıklarla iletişime geçemez. Emin ol hiçbir ateist natüralist bir dünyada yaşamak istemezdi. Özgür iradenin olup kötülüğün olmadığı(liberteryen özgür iradeden bahsediyorum Tanrı seçimlere izin verecek ancak fiile geçmesine izin vermeyecek onun gücü buna yetebilir) bir dünyayı herkes isterdi. Bunu en iyi açıklayan pozisyon bence natüralizmdir.
    İrade özne olarak bir şeylere nüfuz etmeni ya da mevcut durumunu sürdürmeni sağlayan bir operatör.Seçimin olduğu yerde hareket hareketin olduğu yerde fiil vardır.Olmaması insanlık açısından düşünülemez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F54F98451

    Hayır, Tanrıdan kaçma gibi bir durumum yok. Peygamberlik, vahiy, Mesih gibi kavramları anlamsız buluyorum. Zamansız bir Tanrı zamanlı varlıklarla iletişime geçemez. Emin ol hiçbir ateist natüralist bir dünyada yaşamak istemezdi. Özgür iradenin olup kötülüğün olmadığı(liberteryen özgür iradeden bahsediyorum Tanrı seçimlere izin verecek ancak fiile geçmesine izin vermeyecek onun gücü buna yetebilir) bir dünyayı herkes isterdi. Bunu en iyi açıklayan pozisyon bence natüralizmdir.
    Şöyle olabilir

    Herkesin dilediğiyle etkileşimde bulunabileceği bir dünyaya atılırız.Özgür iradeye zeval gelmemesi içinse istendiği takdirde maruz kalan tarafın kalıcı etki sahip olmaması adına bütün etkileri geri alabileceği ya da kendisi yerine dublör otomatlar atanabilmesi seçeneği kalır.Kişi bundan bir süre sonra sıkıldığında uzun vadede herkesin her isteği gerçekleşmiş olacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 19 Haziran 2019; 15:27:59 >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.