< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gamer-x -- 7 Aralık 2018; 8:32:17 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gamer-x -- 7 Aralık 2018; 8:32:17 > |
Kesinlikle God of War olmalı. Red Dead Redemption 2 çok iyi hatta efsane bir oyun evet ama God of War bence daha iyi iş çıkardı. Benim gözümde daha çok hak eden oyun God of War.
|
Gönlümden Odyssey demek geçiyor, müthiş bir oyundu ama adam gibi bir hikaye anlatmıyor ve oyun için bazo tercihler oyunu gerçekten baltalıyordu.
RDR2 çok iyi bir oyun olmasına rağmen sıkıcı bir oyuna da göz kırpıyor. 7 yıllık geliştirme sürecenin ardından kendine has, sektöre yön verecek mekanikler bekliyordum, hali hazırda var olanları değil. Her yıl çıkıyor diye eleştirilen AC'de legendary hayvan, hazine, bounty, avcılık gibi şeyler mevcut, peki Rockstar'ın farkı nerede? Atın cinsel organının soğukta büzüşmesinde, hayvanların derilerini milim milim yüzmekte, cesetlerin ceplerine tek tek bakmakta, çiçek böcek gibi bir sürü çılgın detayda, gerçekten görmek istediğimiz bu muydu? Yılın oyunu olmayı hak eden yapım bence God of War. Rakiplerine göre her yönüyle daha olmuş bir oyun. Üstelik hem türünde rakipsiz hem de kendi içinde çeşitli yeniliklerle müthiş bir sıçrama yaptı. |
Rdr2 varken gowa verilmesi skandaldır, hakkaniyetli bir karar değildir, sırf her rockstar oyununu goty yapmayalım bu sefer farklı olsun diye yapılmış saçma bir ödül.
|
Listede ödülü hak eden bariz 2 tane oyun var, bir tanesi GOW diğeri ise RDR 2. God of War serisini PS2 döneminden beri oynuyorum, benim için yeri çok ayrı ve bana göre Playstation'ın en büyük markası. God of War sunduğu atmosfer ve temada türünün tek örneğidir, mitolojiler çok ilginç hikayeler barındırıyor oyun dünyasında daha çok mitolojileri konu alan oyun görmeyi isterim fakat GOW gibi bir oyun varken kolay kolay kimse girişemez öyle bir oyun yapmaya çünkü Santa Monica, Kratos gibi bir karakterle mitolojik hikayeleri inanılmaz başarılı bir şekilde sunuyor.
Son çıkardıkları GOW oyunu da mükemmel bir oyundu. Santa Monica yapmak zorunda olduğu değişimi inanılmaz derecede iyi bir şekilde yaptı. Oynanışı baştan aşağı değiştirdiler, daha detaylı ve derin bir oynanış sundular, hikayeyi önceki GOW oyunlarına kıyasla çok daha iyi bir şekilde işlediler ve sundular. Düşman sayısını azalttılar fakat düşmanları daha akılda kalıcı yaptılar. Kratos'u önceki oyunlarda gösterilenden çok daha farklı bir şekilde gösterdiler ve bu hiç göze batmadı. Nors mitolojisi zaten enfesti, Dokuzlar gölünde kayık ile gezerken kafanızı kaldırdığınızda gördüğünüz Jormungand efsanevi bir şeydi. Oyunda bulunan diyarların hepsi çok güzel bir şekilde tasarlanmıştı, sırf diyar koymak için koymamışlardı yani. GOW bence kusursuz bir oyundu, son dönemlerde oynadığım en iyi oyunlardan bir tanesiydi. Red Dead Redemption 2'yi ise yıllardır bekliyordum. RDR'nin bana verdiği haz ve atmosfer kendisini benim favori oyunum yapmaya yetmişti. Aradan 7 yıl geçti, Rockstar hiç boş durmadan oyunu geliştirdi ve sonunda oyun çıktı. Oyunu oynamaya halen devam ediyorum hatta dört gözle beklediğim Hitman 2'yi bile açıp oynamıyorum. Oyunun hikayesi bitiyor fakat kendisi neredeyse hiç bitmeyecekmiş gibi geliyor. Öyle bir dünya yaratmışlar ki insan gezmeye doyamıyor, haritanın her karışı inanılmaz bir emek harcanarak hazırlanmış. Bu oyun için yaratılan dünya bana göre bugüne kadar yaratılan en iyi açık dünya olmuş. Oyunun dünyası o kadar canlı ki ben oynayan olarak çıksam oyunun içindeki NPC'ler hayatlarına devam ederler. Rockstar NPC'leri göze dolgunluk versin diye koymamış oyuna, her karaktere kendi rutinini, yüzünü, sesini ve hatta hafızasını vermiş. Oyunda yaptığınız hareket unutulmuyor arkadaş, bu bence muazzam bir şey, en büyük RPG oyunlarında bile bu tam olarak yok. Oyunun başında tanıştığım birçok karakter, oyunu bitirmiş olmama rağmen halen muhabbetimizi hatırlıyor. Böyle bir olay var diye sırf oyunun dünyasını sürekli geziyor, konuştuğum NPC'leri sürekli ziyaret ediyorum bakalım bu sefer ne diyecekler diye. Oyunun detay seviyesi zaten olağanüstü seviyede, Rockstar'ın oyunu yaparken ele almadığı neredeyse hiçbir şey yok, en küçük detayı bile düşünmüşler ve bu detaylar için gerekli olan en küçük animasyonları bile koymuşlar. Oyun çıktığı vakit birçok kişi neredeyse her şey için animasyon olmasından dert yanmıştı. Açıkçası bana göre Rockstar'ın Rockstar olma sebebi de bu zaten, yaptığı hiçbir şeyi baştan savma yapmaması. Oyundaki avcılık, balık tutma, vb. gibi aktiviteleri inanılmaz derecede detaylı yapıp cesedin üzerindeki loot'u AC'deki gibi tek tuşla alma olsa eminim şu anki durumundan çok daha fazla göze batardı. Rockstar oyuna 300.000 animasyon eklemiş, her şeyi ele almış, oynanışı her bakımdan tutarlı ve aynı yaklaşımla yapmaya çalışmış. Bu durum birçok oyuncuyu memnun etmeyebilir ama bu detayların oyuncuya inanılmaz bir deneyim yaşattığı gerçeğini değiştirmez bence. John Marston, oyun dünyasındaki en akılda kalıcı karakterlerden bir tanesidir. Bu yüzden birçok kişi oyun çıkmadan Arthur'u benimsememişti. Fakat oyun çıkınca Arthur'un ne kadar güzel işlenmiş bir karakter olduğu ortaya çıktı. Arthur basit bir karakterdi, basit bir hikayesi vardı fakat bu hikaye Hollywood filmlerine taş çıkaracak bir sunumla sunulmuştu ve oynayan kişiyi Arthur'a çok iyi bir şekilde bağlıyordu. Bu konuda da Rockstar inanılmaz başarılı bir iş ortaya koydu. Oynanış anlamında zaten bana göre piyasadaki en iyi oyun. Diğer açık dünya oyunlarında bulunan birçok aktivite RDR 2'de de bulunuyor fakat diğer oyunlardaki ele alınımı ile RDR 2'deki ele alınımı arasında dağlar kadar fark var. Sadece avlanma bile bu farkı ortaya koyuyor, oyunda bulunan her hayvanın kendine has davranış biçimi var. Bir hayvan öldürdüğünüzde bir süre yanına gitmezseniz çakallar, akbabalar cesedin üstüne çöküyor ve ceset bir süre sonra çürüyor. Martılar suya dalıp kendi balığını alıyorlar. Opossumlar peşinde olduğunuzu anladığı anda kendini yere bırakıp ölü taklidi yapıyorlar. Oyunda avcılığa 50 saatten fazla zaman ayırdım bu yazdıklarımdan çok daha fazlasını gördüm ve bu inanılmaz bir deneyimdi bence. Diğer oyunlarda da avcılık olabilir, oyunda avcılık olması bir yenilik olmayabilir fakat avcılığın ele alınış biçimi, detaylandırılması, oyuncuya verdiği haz diğer hiçbir oyunda yok. Bu durum oyunda bulunan neredeyse tüm aktiviteler için geçerli, Rockstar oyundaki aktiviteleri bile ayrı bir oyun gibi işlemiş. Yılın oyunu ikisi de olabilir, ikisi de hak ediyor bence. Fakat RDR 2 gibi bir oyunun eşi benzeri yakın zamanda gelmez, Rockstar olağanüstü bir emek, uzunca bir zaman ve fazlasıyla para harcayarak oyun dünyasının en detaylı oyununu ve açık dünyasını yaratmış bence. |
Sanane milletin görüşünden ? İsminin hakkını veriyorsun maşşallah bir de tartışmaya kapalıymış konu sen kimsin de tartışmaya kapanacakmış konu boş boş konuşuyorsun isminin hakkını ver ver güzel.
|
O kadar zamanım tam çöp derken 2 baba ödül gow gitti hak etti. Evet Rdr2 efsane bir oyun ama tek bir dk. bile sıkmayan Gow var iken işi zordu kısmen sönük bir tören ama sonu mutlu etti.
|
RDR2 harika bir oyun. Ve teknik olarak daha iyisi yapilmadi. Inanilmaz bir emek var. Ama.. teknik olarak. Duygu olarak degil. Hikayesi cok yetersizdi. Ana gorevler script gibi seni zorunlu olarak elinden tutup suraya buraya goturup sunu sunu yap hadi bakalim kos seklindeydi. Hicbir ana gorev beni heyecanlandirmadi RDR2 de. Acik dunyada dolasma kismina o kadar yogunlasmislar, teknik olarak o kadar buyuk is cikartmislar ki oyunun hikayesinin seni icine almasi gerektigini unutmuslar.
Gow tam burada devreye giriyor. Dunyasi, kadim bir hikayesi. Oyuna girdiginiz an cepecevre sariyor sizi. Valkurlerin hikayesi, Mimirin hikayeleri, cadinin evi. Hikaye akisi bundan daha iyi olamazdi. Ve tabii ki teknik olarak RDR2 njn bile ulasamadigi, tek cekim kamera teknigi. Oyunun basindan sonuna kadar hic kameranin degismemesi ne demektir. Devrim demektir. Gonlumde hep Gow yilin oyunu olmustu ciktigi andan itibaren ama bunu herkesin dusundugunu zannetmiyordum. Rdr 2 o kadar hype o kadar populerlige ulasti ki kesin goty olur diyordum. Hem cok sasirdim hem de asiri sevindim. Cory Barlog ve Santa Monicaya buyuk tebrikler ve tesekkurler oyun dunyasini bir adim oteye tasidiklari icin. Bunu Rockstar da yapti yanlis olmasin. Ama bunu yaparken bir cok seyi de sıkıcı tutmayi engelleyemedi. Gow burada farkini gosterdi. |
Hocam yol çekmek istemiyosan açık dünya oyunu oynama. Her yere fast travel mı olur saçmalama Allah aşkına. Taksi koyalım istersen 1899'a?
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gamer-x -- 17 Kasım 2018; 21:47:44 > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
|
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |