Şimdi Ara

Dinimizde Yanlış Bildiklerimiz? Sıralayalım...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
0
Favori
2.108
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dinimizde yanlış bildiklerimizi söyleyelim.


    İlk ben söyleyeyim:
    Dinimizde birçok uydurulan hadisler vardır. Hadislerin çoğuna inanmıyorum. Kur'an'la çelişen, Kur'an'da yazmayan şeylere inanmam.

    -Deccal, Mehdi Uydurmadır. Kur'an'da geçmez. Kur'an ile çelişir. Kıyamet'in belirtisi olmaz, kıyamet aniden kopacaktır.
    -İsa peygamberin tekrardan dünyaya inecek olması yalandır. Kur'an'da geçmez.
    -Kabir azabı, kabir hayatı diye birşey yoktur. Münker ve Nekir diye melek yoktur. Kur'an'da kabir azabı ile tek bir ayet geçmez. Kur'an ile çelişir.
    -Kıyamete yakın güneşin tersten doğması uydurmadır. Kur'an'da geçmez.
    -Ölülere yasin okunur diye bişey yoktur.
    -Cehenneme girip belli bir süre yandıktan sonra cennete girmek diye birşey yoktur. Cehenneme giren bir daha ordan çıkamaz.
    -Evrim teorisi Kur'an ile çelişmez.
    -Kaza namazı Kur'an'da geçmiyor diye biliyorum. Yanlışsam düzeltin.
    -Peygamberimizin göğe yükselmesi, cennet ve cehennemi görmesi uydurma diye biliyorum. Yanlışsam düzeltin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onur01 -- 20 Haziran 2017; 17:12:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Hadis ile Ayet aynı şey değildir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aschil

    Hadis ile Ayet aynı şey değildir.

    Biliyorum. Yazımı düzenledim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • siz hadislerin çoğuna inanmıyorum diyorsunuz.
    cübbeli hadisler de vahiyle gelir diyor.
    kimin doğrusu kimin yanlışı diye sorarlar sonra.
    gerçek islam bu değil demeyin de
  • Bunları neye dayandırarak söylüyorsunuz ? Ben söyleyeyim:Çünkü vahye değilde o tağutlaştırdığınız aklınıza uymak, sizi her geçen gün daha da müstekbir kılıyor.
    Ve gram ilim-arapça olmadan o ayetleri eğip-büküyorsunuz.
    Hırsızın elini kesmek deyince sinirden dört köşe olursunuz. Çünkü önemli olan vahiy değil, akıldır.
    Zina eden erkek ve kadına had cezası uygulamak desek; Hemen böyle şey mi olur ya! Allah böyle mi emreder. Deyip çıldırıyorsunuz, çünkü siz de ölçü vahiy değil akıldır.
    Uyarsa al, uymazsa reddet. Oh be, ben de mi gelsem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21

    Bunları neye dayandırarak söylüyorsunuz ? Ben söyleyeyim:Çünkü vahye değilde o tağutlaştırdığınız aklınıza uymak, sizi her geçen gün daha da müstekbir kılıyor.
    Ve gram ilim-arapça olmadan o ayetleri eğip-büküyorsunuz.
    Hırsızın elini kesmek deyince sinirden dört köşe olursunuz. Çünkü önemli olan vahiy değil, akıldır.
    Zina eden erkek ve kadına had cezası uygulamak desek; Hemen böyle şey mi olur ya! Allah böyle mi emreder. Deyip çıldırıyorsunuz, çünkü siz de ölçü vahiy değil akıldır.
    Uyarsa al, uymazsa reddet. Oh be, ben de mi gelsem.


    Akılsız inanç olmaz ayrıca vahye karşı çıktıklarına nasıl söylersin alimler hata yapamaz mı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 17 Haziran 2017; 23:41:40 >
  • Feodal paradigmayı yani sünniliği koruyanlar çağ dışıdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21

    Bunları neye dayandırarak söylüyorsunuz ? Ben söyleyeyim:Çünkü vahye değilde o tağutlaştırdığınız aklınıza uymak, sizi her geçen gün daha da müstekbir kılıyor.
    Ve gram ilim-arapça olmadan o ayetleri eğip-büküyorsunuz.
    Hırsızın elini kesmek deyince sinirden dört köşe olursunuz. Çünkü önemli olan vahiy değil, akıldır.
    Zina eden erkek ve kadına had cezası uygulamak desek; Hemen böyle şey mi olur ya! Allah böyle mi emreder. Deyip çıldırıyorsunuz, çünkü siz de ölçü vahiy değil akıldır.
    Uyarsa al, uymazsa reddet. Oh be, ben de mi gelsem.


    Akılsız inanç olmaz ayrıca vahye karşı çıktıklarına nasıl söylersin alimler hata yapamaz mı

    İslam akıl dini değildir. Nakil dini hiç değildir. İslam aklın kullanılmasından yana olan bir dindir. İslam akıl dinidir söylemi genelde nakil dinidir söylemi ile karşı karşıya getiriliyor. Aslında bu ifadelerin ikisi de yanlış sayılır. İslam nakil dini olmadığı gibi akıl dini de değildir. İslamın akıl ile ilişkisini en iyi ifade eden cümle ''İslam aklın kullanılmasından yana olan bir dindir'' veya benzeri bir şekilde olmalıdır.. Akıl dininden asıl kast edilen şey yanlış olmasa bile ifadenin kendisi doğru değildir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21

    Bunları neye dayandırarak söylüyorsunuz ? Ben söyleyeyim:Çünkü vahye değilde o tağutlaştırdığınız aklınıza uymak, sizi her geçen gün daha da müstekbir kılıyor.
    Ve gram ilim-arapça olmadan o ayetleri eğip-büküyorsunuz.
    Hırsızın elini kesmek deyince sinirden dört köşe olursunuz. Çünkü önemli olan vahiy değil, akıldır.
    Zina eden erkek ve kadına had cezası uygulamak desek; Hemen böyle şey mi olur ya! Allah böyle mi emreder. Deyip çıldırıyorsunuz, çünkü siz de ölçü vahiy değil akıldır.
    Uyarsa al, uymazsa reddet. Oh be, ben de mi gelsem.


    Akılsız inanç olmaz ayrıca vahye karşı çıktıklarına nasıl söylersin alimler hata yapamaz mı

    İslam akıl dini değildir. Nakil dini hiç değildir. İslam aklın kullanılmasından yana olan bir dindir. İslam akıl dinidir söylemi genelde nakil dinidir söylemi ile karşı karşıya getiriliyor. Aslında bu ifadelerin ikisi de yanlış sayılır. İslam nakil dini olmadığı gibi akıl dini de değildir. İslamın akıl ile ilişkisini en iyi ifade eden cümle ''İslam aklın kullanılmasından yana olan bir dindir'' veya benzeri bir şekilde olmalıdır.. Akıl dininden asıl kast edilen şey yanlış olmasa bile ifadenin kendisi doğru değildir.

    Akıl yürütülecek şeyler vardır veyahutta yoktur sen aklı yorumu belli zümreye indirgersen sadece nakilci ruhbanlarının kölesi olmuş sürüler yaratırsın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21

    Bunları neye dayandırarak söylüyorsunuz ? Ben söyleyeyim:Çünkü vahye değilde o tağutlaştırdığınız aklınıza uymak, sizi her geçen gün daha da müstekbir kılıyor.
    Ve gram ilim-arapça olmadan o ayetleri eğip-büküyorsunuz.
    Hırsızın elini kesmek deyince sinirden dört köşe olursunuz. Çünkü önemli olan vahiy değil, akıldır.
    Zina eden erkek ve kadına had cezası uygulamak desek; Hemen böyle şey mi olur ya! Allah böyle mi emreder. Deyip çıldırıyorsunuz, çünkü siz de ölçü vahiy değil akıldır.
    Uyarsa al, uymazsa reddet. Oh be, ben de mi gelsem.


    Akılsız inanç olmaz ayrıca vahye karşı çıktıklarına nasıl söylersin alimler hata yapamaz mı

    İslam akıl dini değildir. Nakil dini hiç değildir. İslam aklın kullanılmasından yana olan bir dindir. İslam akıl dinidir söylemi genelde nakil dinidir söylemi ile karşı karşıya getiriliyor. Aslında bu ifadelerin ikisi de yanlış sayılır. İslam nakil dini olmadığı gibi akıl dini de değildir. İslamın akıl ile ilişkisini en iyi ifade eden cümle ''İslam aklın kullanılmasından yana olan bir dindir'' veya benzeri bir şekilde olmalıdır.. Akıl dininden asıl kast edilen şey yanlış olmasa bile ifadenin kendisi doğru değildir.

    Akıl yürütülecek şeyler vardır veyahutta yoktur sen aklı yorumu belli zümreye indirgersen sadece nakilci ruhbanlarının kölesi olmuş sürüler yaratırsın

    Ben akıl yorumunu sadece belli bir zümreye indirgemiyorum.İmamlar ya da şeyhler de sadece saf akılla ilerlemediler,onlar da akıl+nakille ilerlediler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21

    Bunları neye dayandırarak söylüyorsunuz ? Ben söyleyeyim:Çünkü vahye değilde o tağutlaştırdığınız aklınıza uymak, sizi her geçen gün daha da müstekbir kılıyor.
    Ve gram ilim-arapça olmadan o ayetleri eğip-büküyorsunuz.
    Hırsızın elini kesmek deyince sinirden dört köşe olursunuz. Çünkü önemli olan vahiy değil, akıldır.
    Zina eden erkek ve kadına had cezası uygulamak desek; Hemen böyle şey mi olur ya! Allah böyle mi emreder. Deyip çıldırıyorsunuz, çünkü siz de ölçü vahiy değil akıldır.
    Uyarsa al, uymazsa reddet. Oh be, ben de mi gelsem.


    Akılsız inanç olmaz ayrıca vahye karşı çıktıklarına nasıl söylersin alimler hata yapamaz mı

    İslam akıl dini değildir. Nakil dini hiç değildir. İslam aklın kullanılmasından yana olan bir dindir. İslam akıl dinidir söylemi genelde nakil dinidir söylemi ile karşı karşıya getiriliyor. Aslında bu ifadelerin ikisi de yanlış sayılır. İslam nakil dini olmadığı gibi akıl dini de değildir. İslamın akıl ile ilişkisini en iyi ifade eden cümle ''İslam aklın kullanılmasından yana olan bir dindir'' veya benzeri bir şekilde olmalıdır.. Akıl dininden asıl kast edilen şey yanlış olmasa bile ifadenin kendisi doğru değildir.

    Akıl yürütülecek şeyler vardır veyahutta yoktur sen aklı yorumu belli zümreye indirgersen sadece nakilci ruhbanlarının kölesi olmuş sürüler yaratırsın

    Ben akıl yorumunu sadece belli bir zümreye indirgemiyorum.İmamlar ya da şeyhler de sadece saf akılla ilerlemediler,onlar da akıl+nakille ilerlediler.

    Nakiller akılla çelişiyorsa nasıl davranıyorsun hadi irrasyonal davranışı batini yorumlarla rasyonalleştirmeyi başardın diyelim bunu şeyhine itaat eden sorgulamayanlara nasıl anlatacaksın o kendisi zahiri yanını alacak bilimin yaptığı şekilde birikim yaşanmıyor dikkat ediyorsan çünkü temelden yanlış kısacası




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21

    Bunları neye dayandırarak söylüyorsunuz ? Ben söyleyeyim:Çünkü vahye değilde o tağutlaştırdığınız aklınıza uymak, sizi her geçen gün daha da müstekbir kılıyor.
    Ve gram ilim-arapça olmadan o ayetleri eğip-büküyorsunuz.
    Hırsızın elini kesmek deyince sinirden dört köşe olursunuz. Çünkü önemli olan vahiy değil, akıldır.
    Zina eden erkek ve kadına had cezası uygulamak desek; Hemen böyle şey mi olur ya! Allah böyle mi emreder. Deyip çıldırıyorsunuz, çünkü siz de ölçü vahiy değil akıldır.
    Uyarsa al, uymazsa reddet. Oh be, ben de mi gelsem.


    Akılsız inanç olmaz ayrıca vahye karşı çıktıklarına nasıl söylersin alimler hata yapamaz mı

    İslam akıl dini değildir. Nakil dini hiç değildir. İslam aklın kullanılmasından yana olan bir dindir. İslam akıl dinidir söylemi genelde nakil dinidir söylemi ile karşı karşıya getiriliyor. Aslında bu ifadelerin ikisi de yanlış sayılır. İslam nakil dini olmadığı gibi akıl dini de değildir. İslamın akıl ile ilişkisini en iyi ifade eden cümle ''İslam aklın kullanılmasından yana olan bir dindir'' veya benzeri bir şekilde olmalıdır.. Akıl dininden asıl kast edilen şey yanlış olmasa bile ifadenin kendisi doğru değildir.

    Akıl yürütülecek şeyler vardır veyahutta yoktur sen aklı yorumu belli zümreye indirgersen sadece nakilci ruhbanlarının kölesi olmuş sürüler yaratırsın

    Ben akıl yorumunu sadece belli bir zümreye indirgemiyorum.İmamlar ya da şeyhler de sadece saf akılla ilerlemediler,onlar da akıl+nakille ilerlediler.

    Nakiller akılla çelişiyorsa nasıl davranıyorsun hadi irrasyonal davranışı batini yorumlarla rasyonalleştirmeyi başardın diyelim bunu şeyhine itaat eden sorgulamayanlara nasıl anlatacaksın o kendisi zahiri yanını alacak bilimin yaptığı şekilde birikim yaşanmıyor dikkat ediyorsan çünkü temelden yanlış kısacası

    Virgül kullanırsan sevinirim,dediklerini anlamakta zorluk çekiyorum.Nakillerin akılla çelişip çelişilmemesine bakılmaz.
    Sadece şeyhine itaat eden hiç düşünmeyen insanların kendi sorunu,burada insanların yaptıkları fikirlere yıkılamaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion


    quote:

    Orijinalden alıntı: eşom21

    Bunları neye dayandırarak söylüyorsunuz ? Ben söyleyeyim:Çünkü vahye değilde o tağutlaştırdığınız aklınıza uymak, sizi her geçen gün daha da müstekbir kılıyor.
    Ve gram ilim-arapça olmadan o ayetleri eğip-büküyorsunuz.
    Hırsızın elini kesmek deyince sinirden dört köşe olursunuz. Çünkü önemli olan vahiy değil, akıldır.
    Zina eden erkek ve kadına had cezası uygulamak desek; Hemen böyle şey mi olur ya! Allah böyle mi emreder. Deyip çıldırıyorsunuz, çünkü siz de ölçü vahiy değil akıldır.
    Uyarsa al, uymazsa reddet. Oh be, ben de mi gelsem.


    Akılsız inanç olmaz ayrıca vahye karşı çıktıklarına nasıl söylersin alimler hata yapamaz mı

    İslam akıl dini değildir. Nakil dini hiç değildir. İslam aklın kullanılmasından yana olan bir dindir. İslam akıl dinidir söylemi genelde nakil dinidir söylemi ile karşı karşıya getiriliyor. Aslında bu ifadelerin ikisi de yanlış sayılır. İslam nakil dini olmadığı gibi akıl dini de değildir. İslamın akıl ile ilişkisini en iyi ifade eden cümle ''İslam aklın kullanılmasından yana olan bir dindir'' veya benzeri bir şekilde olmalıdır.. Akıl dininden asıl kast edilen şey yanlış olmasa bile ifadenin kendisi doğru değildir.

    Akıl yürütülecek şeyler vardır veyahutta yoktur sen aklı yorumu belli zümreye indirgersen sadece nakilci ruhbanlarının kölesi olmuş sürüler yaratırsın

    Ben akıl yorumunu sadece belli bir zümreye indirgemiyorum.İmamlar ya da şeyhler de sadece saf akılla ilerlemediler,onlar da akıl+nakille ilerlediler.

    Nakiller akılla çelişiyorsa nasıl davranıyorsun hadi irrasyonal davranışı batini yorumlarla rasyonalleştirmeyi başardın diyelim bunu şeyhine itaat eden sorgulamayanlara nasıl anlatacaksın o kendisi zahiri yanını alacak bilimin yaptığı şekilde birikim yaşanmıyor dikkat ediyorsan çünkü temelden yanlış kısacası

    Virgül kullanırsan sevinirim,dediklerini anlamakta zorluk çekiyorum.Nakillerin akılla çelişip çelişilmemesine bakılmaz.
    Sadece şeyhine itaat eden hiç düşünmeyen insanların kendi sorunu,burada insanların yaptıkları fikirlere yıkılamaz.

    Kendisiyle bile çelişen öğretileri kabul ediyorsan inancım nasıl evrensel diyebilirsin ki ? Sorun değil çünkü kavrayış böyle hiç şeyhini irdeleyenlere tanık oldun mu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 18 Haziran 2017; 0:18:18 >




  • -Deccal diye bir şey yoktur dabbe vardır ve dabbe bilgisayardır. *
    -Mehdi beşik demektir.**
    -Kıyamet(Diriliş) vakti ortaya çıkmıştır: 1709.ws veya 2280.ws adlı linki arama yerine gir.
    -İsa dünya'ya gelecektir ve gelmiştir.*** Kimliği için hayatı.sorguladınmı.com 'a bak.
    -Peygamber göğe yükselmiştir ama cennet ve cehennemi gördü mü bilmiyorum.

    * 27:82 O söz gerçekleştiği zaman, onlar için yeryüzünden üretilmiş bir debelenen(işlemci) çıkaracağız, onlara insanların işaretlerimizden emin olmadığını açığa vuracak.

    Bilgisayarın kritik maddesi ne plastiktir, ne çelik. Silisyumdur.
    Silisyum, yeryüzünde en çok bulunan elementlerden biridir. Yarı iletken özelliğe sahip oluşu ve doğada, ormanda, doğal yaşamda çok bulunması, transistör, diyot ve hafızalarda kullanılabilmesinin pratik hızlı oluşu, entegre devrelerin ve bilgisayarların silisyum teknolojisi üzerine inşa edilmesini sağlamıştır. Bugünlerde ise, "Silikon Vadisi" denilen dev endüstrinin adı bir silisyum bileşiği olan silikondan gelmektedir.


    ***
    hadis saçmalarının nasıl türetildiğine bir örnek:

    Mehdi kelimesinin kuranda geçtiği yerlerden biri:

    19:29 فاشارت اليه قالوا كيف نكلم من كان فى المهد صبيا

    19:29 Fe eşâret ileyh|i|, kâlû keyfe nukellimu men kâne fîl mehdi sabiyyâ(sabiyyen).

    19:29 (Tanıklık için) Onu gösterdi. "Nasıl olur da beşikteki bir çocukla konuşuruz?" dediler.

    beşikteki(fi mehdi) çocuk(sabi)....

    mehdi=beşik demek....

    uydurucular buradaki mehdi=beşik kelimesini aldılar ve yazdılar da yazdılar... mehdi diye yeni bir karakter oluşturdular... dinleri yalan ... kendileri de yalancı....


    ***İsa’nın dirileceğini Kuran bildirmiştir.

    En Şefkatli, En Merhametli Allah’ın adıyla,
    3:55 İz kâlellâhu yâ îsâ innî muteveffîke ve râfiuke ileyye ve mutahhiruke minellezîne keferû ve câilullezînettebeûke fevkallezîne keferû ilâ yevmil kıyâmeh(kıyâmeti), summe ileyye merciukum fe ahkumu beynekum fîmâ kuntum fîhi tahtelifûn|e|.

    3:55 ALLAH İsa'ya şöyle demişti: "Seni(n ruhunu) alacağım(Muteveffike) ve seni kendime yükselteceğim(Rafiuke). Seni gerçeği gizleyenlerden temizleyeceğim ve sana uyanları diriliş gününe kadar inkâr edenlerin üzerinde tutacağım. Sonra, dönüşünüz banadır ve anlaşmazlığa düştüğünüz konularda aranızda ben hüküm vereceğim." 

    Bu ayette öncelikli olarak üzerinde durulması gereken kısım; “seni kendime yükselteceğim.” cümlesidir. Ayrıca 3:55’de Arapça metindeki “Seni alacağım (muteveffike)” kelimesi “Görevden alma/Ruhu alma” anlamına gelmektedir.

    “Vefat ettirmek” Türkçe’de kullanılan ölüm anlamından farklı anlamlara gelmektedir. Türkçe meallerde öldürme ya da vefat ettirme olarak çevirilen kelime, Arapça’da “Vefea” kökünden türemiş olup teveffa fiilidir ve bu fiil ölüm manasına değil, “Ruhun alınması”, “Teslim alınması” manalarına gelmektedir.

    İnsanın ruhunun alınmasının ise her zaman ölüm anlamına gelmediği yine Kuran’da bize bildirilmektedir. Örneğin “teveffa” kelimesinin geçtiği bir ayette insanın ölümünden değil, uykuda ruhun alınmasından bahsedilmektedir.

    39:42 Allâhu yeteveffel enfuse hîne mevtihâ velletî lem temut fî menâmihâ, fe yumsikulletî kadâ aleyhel mevte ve yursilul uhrâ ilâ ecelin musemmâ(musemmen), inne fî zâlike le âyâtin li kavmin yetefekkerûn|e|.

    39:42 ALLAH ölümü(mevtiha) anında ruhu alır(yeteveffel); ölmeyenleri de uyku anında(ruhunu alır) (lem temut)… Hakkında ölüm kararı(mevte) verdiklerini tutar ve diğerlerini de belli bir süreye kadar salıp gönderir. Düşünen bir topluluk için bunda dersler ve işaretler vardır.

    Bu ayette “vefat ettirme” olarak tercüme edilen kelime ile, Ali İmran Suresi’nin 55. Ayetinde kullanılan kelime aynıdır. Yani her iki ayette de “yeteveffa” kelimesi geçmektedir. İnsanın gece içinde bulunduğu durum ölüm olmadığına göre yukarıdaki ayette kullanılan “teveffakum/yeteveffel” kelimesi ölüme işaret etmemekte, “ruhlarınızı/ruhunuzu alan” anlamına gelmektedir.

    Eğer “teveffa” kelimesi ölüm anlamında kullanılacaksa, o zaman tüm insanların her gece uyuyarak geçirdikleri vakitte biyolojik olarak öldüklerini söylemek gerekecektir. Bu durumda İsa’nın hayatı boyunca uyuduğu her gece öldüğünü, diğer bir deyişle binlerce kere öldüğünü idda etmek gerekir ki, bu akla ve mantığa aykırıdır.

    6:60 Ve huvellezî yeteveffâkum bil leyli ve ya’lemu mâ cerahtum bin nehâri summe yeb’asukum fîhi li yukdâ ecelun musemmâ(musemmen), summe ileyhi merci’ukum summe yunebbiukum bimâ kuntum ta’melûn|e|.

    6:60 O'dur, geceleyin sizin ruhunuzu alan(Vefat ettirme/yeteveffakum), gündüzün ne işlediğinizi bilen, yaşam süresi(ecel) dolana dek gündüzün sizi dirilten… Sonra dönüşünüz O'nadır ve yaptıklarınızı size haber verecektir.

    6:61 Ve huvel kâhiru fevka ibâdihî ve yursilu aleykum hafazah(hafazaten), hattâ izâ câe ehadekumul mevtu teveffethu rusulunâ ve hum lâ yuferritûn|e|.

    6:61 O, kulları üzerinde egemendir ve üzerinize koruyucu melekler gönderir. Sizden birine ölüm(mevt) geldiği zaman elçilerimiz hiç vakit geçirmeden onun ruhunu alırlar(Vefat/veffethu).

    6:62 Sonra gerçek Mevla'ları olan ALLAH’a döndürülürler. Bilesiniz ki yargı O'nundur ve O, en hızlı hesap görendir.

    Ayrıca bak:
    5:116 ALLAH şöyle diyecek: "Ey Meryemoğlu İsa, sen mi insanlara, ‘ALLAH'tan başka beni ve annemi de ilah edinin' dedin?" O şöyle cevap verecek: "Sen yücesin, hakkım olmayan bir şeyi söylemek bana yakışmaz. Zaten böyle bir şey söylemiş olsaydım sen bilirdin. Sen benim düşüncemi bilirsin; ancak ben senin düşünceni bilmem. Sen, tüm gizemleri biliyorsun." 

    5:117 Mâ kultu lehum illâ mâ emertenî bihî eni’budûllâhe rabbî ve rabbekum, ve kuntu aleyhim şehîden mâ dumtu fîhim, fe lemmâ teveffeytenî kunte enter rakîbe aleyhim ve ente alâ kulli şey’in şehîd(şehîdun).

    5:117 "Ben onlara ‘Efendim ve Efendiniz olan ALLAH'a hizmet edin' diye bana emrettiğinden başkasını demedim. Aralarında bulunduğum sürece onlara tanıktım. Ruhumu aldıktan(Vefat ettirmek/teveffeytenî) sonra ise sen onların üzerine gözetleyici oldun. Sen her şeye Tanıksın." 

    ——————
    Gerçekten ölmediğine dair bir kanıtta şu ayetlerde verilmektedir:

    4:157 Ve ALLAH’ın elçisi "Meryemoğlu İsa Mesih'i gerçekten öldürdük" demelerinden ötürü… Ve onu öldürmediler ve onu çarmıha germediler; fakat onlara öyle göründü. Ve bunda(öldürüp, öldüremediklerinde) anlaşmazlığa düşenler, gerçekte bunun hakkında kesin bir şüphe içindedirler. Onların bu konuda şüphelenmek dışında bir bilgisi yok. Ve onu kesinlikle öldürmediler. 
     
    4:158 Tersine, ALLAH onu kendisine yükseltti; ALLAH Üstündür, Bilgedir. 
     
    4:159 Kendilerine kitap verilenlerden her biri O’na(İsa’ya) ölümünden önce inanmak zorundadır. Diriliş günü ise O(İsa), onların üzerine tanıklık edecektir. 

    ——
    19:30 (Çocuk:)"Ben TANRI’nın bir kuluyum. Bana kitap verdi ve beni peygamber kıldı" dedi. 
     
    19:31 "Nerede bulunursam bulunayım beni kutlu kıldı. Yaşadığım sürece bana namazı ve zekatı ve 
     
    19:32 "anneme karşı iyi huylu olmamı emretti. Beni baş kaldıran bir zorba yapmadı." 

    19:33 walslm Aly ywm wldt wywm amwt wywm abAs Hya
    19:33 Ves selâmu aleyye yevme vulidtu ve yevme emûtu ve yevme ub’asu hayyâ(hayyen).
    19:33 "Doğduğum gün, öldüğüm gün ve diri olarak kaldırılacağım gün bana selam olsun."

    İsa gerçekten ölmediğine göre, ölmesi için yeniden dünyaya gelmesi gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sunsetz -- 18 Haziran 2017; 21:48:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teyzen nevfik

    Sözde en güvenilir hadisler buharinin,kendisinin yaşadığı tarihlere bakın ironinin canlı ornegini görürsünüz

    Elinizdeki Kuran'ı doğru kabul ettiğinizi düşünerek soruyorum. 15 asırlık yazıların şu an okuduğunuz yazılar olduğunu nerden biliyorsunuz? Bizlere bu kitabı ulaştıran kimlerdir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ateist olsanız saygım olur fakat deistlik vs. biraz saçma geliyor. Tanrı canlıları yarattı ve serbest bıraktı, herkes kendi halinde takılıyor. Çok anlamsız ve boş bir durum. Sizi çok iyi anlıyorum. İslamiyetin şu anki durumu içler acısı. Her ülke kendi siyasi ve kültürel sebeplerinden dolayı mezhepçilik yaparak dini bozmaya devam ediyor. Kaç yaşındasınız bilmiyorum ama size tavsiyem kendi içbenliğinizde hayatı sorgulamanız ve kesin bir sonuca ulaşmanız. Kendi görüşüme gelecek olursak; bence hayatımız, yaşamımız boş ve anlamsız değil. Elimizdeki kitap çok sağlam ve hikmet dolu. Bunu bize ulaştıran, yazan sahabelerin rivayetleri ve bizlere ulaştırdığı Peygamber'in sünnetlerini reddetmek Kuran'ın doğruluğunu da reddetmek anlamına geliyor. Bir zamanlar hadislere, peygamber sünnetine inanmıyordum. Birsürü kitap okudum bununla ilgili. Edip Yüksel ilgimi çekti onun üzerinde çok durdum. Fakat bir yerde noksanlık, eksiklik vardı. Kendimce yanlış olan şeyleri düşünerek, araştırarak doğruyu buldum. Yalan rivayetler yok mu dersen vardır tabi bunu bilemeyiz hiçbir zaman. Hep en doğrusunu bulmaya çalıştım, ve sorgulamaktan çekinmedim. Müslümanım ve 3/103. ayetten ötürü mezhebim yok. Bu mezheplerin hepsinin her şeyinin yanlış olduğu anlamına gelmesin. Elimize ulaşan çok güvenilir, sahih hadisler var. Mezhep imamları kendi dönemlerinde eline ulaşan hadislere göre yorum yapmış. Hepsi şunu belirtmiş: Eğer ileride daha sahih, güvenilir hadisler elinize ulaşırsa benim yorumum yok hükmündedir. Tabi başta belirttiğim siyasi nedenlerden ötürü hiçbir devlet veya grup bunu benimsememiş. Size anlatmaya çalıştığım şey düşünerek ve sorgulayarak hayatınıza yön vermeniz gerektiği. Umarım doğruyu, hakikatı bulursunuz. İyi sabahlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • LaFleur- kullanıcısına yanıt
    cübbeli apayrı bi boyuta yükselmiş o zaman.ama çok da şaşırmadım zira bi cemaat ayinlerinde muhammed allahtır diye kendilerinden geçiyordu.
  • isa peygamberin ölümü ile verdiğin gerekçeleri pek anlayamadım.kuranda isa peygamberin ölümü yazmıyor diye geri geleceği anlamı çıkarmış gibi geldi bana.4:157 ayeti cinayetin olmadığına kanıt olabilir ama isa peygamberin ölmediğine kanıt olamaz.ve 19.33te mahşer günü kast ediliyor olabilir.ve en önemli isa peygamber geri gelecek diyenler için mahşer günü olan diriliş gösterilip ,bu iddiayı yapanların düştüğü hata sergilenebilir.misal

    Süleyman Ateş 159. Andolsun, Kitap ehlinden hiç kimse yoktur ki, ölümünden önce ona inanacak olmasın. kıyamet günü de O, (Îsa) onların aleyhine şahid olacaktır.
    Yaşar Nuri Öztürk 159 Ehlikitap'tan her biri ölümünden önce ona mutlaka inanacaktır. Kıyamet günü de o, onlar aleyhine bir tanık olacaktır.
    Ali Bulaç 159- Andolsun, Kitap ehlinden, ölmeden önce ona inanmayacak kimse yoktur. Kıyamet günü, o da onların aleyhine şahid olacaktır.
    Diyanet Vakfı 159. Ehl-i kitaptan her biri, ölümünden önce ona muhakkak iman edecektir. Kıyamet gününde de o, onlara şahit olacaktır.


    İsa gerçekten ölmediğine göre, ölmesi için yeniden dünyaya gelmesi gerekiyor.
    bu ise hem bir film replği hem de laf çarpıtma olarak geldi bana.peki isa peygamberin diğer tarafa gidişinin adı neydi?burada yazdığına göre ölüm değil.




  • ONY86 kullanıcısına yanıt
    Her uyuduğunda ne oluyorsa o oldu. Eski kitaplara da bir bak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler cevabınız için. Hocam kaza namazı Kur'an'da geçer mi? Yoksa kaza namazı uydurma mı? Bu konuda bir bilginiz varmı :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onur01 -- 20 Haziran 2017; 17:19:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.