Şimdi Ara

Yeditepe Diş Hekimliği vs Sabancı Mühendislik

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
2.027
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki

Yeditepe Diş Hekimliği vs Sabancı Mühendislik


(En Son Oy Tarihi: 17.1.2024)
Giriş
Mesaj
  • Bir çok kişiyle konuştum,ve tercihim kafamda şekillendi aslında,ama yine de olabildiğince çok görüş almak istiyorum.Akıl akıldan üstündür.Sırf bunun için yeni üye oldum.

    Hangisini başa yazarsam kesin o gelicek.

    Yeditepe Diş Hekimliği Ücretli ve Sabancı Mühendislik %50 Burslu.

    Sabancı Mühendislik %50 Burslu MF4 sıralaması 23500,Endüstri Mühendisliği de 23900 ile kapatmış.

    Yeditepe Diş Hekimliği MF3 sıralaması 41200.

    MF4 sıralamam 18112
    MF3 sıralamam 22669

    Tıp düşünmüyorum zaten,ama Yeditepe,Bahçeşehir gibi üniversiteler gelse belki bir an arada kalabilirdim ama onlar gelmez bu sene zaten cemaat tıp'lar da kapandı Tıp'lar yükselicektir dolayısıyla Tıp da ancak Maltepe,Okan,Aydın,Kemerburgaz,Yeniyüzyıl,Biruni gibi üniversiteler üstelik %25 ya da %50 bursla geliyor ama açıkçası hangi bölüm olursa olsun iyi bir üniversitede okumak istiyorum ondan dolayı bu üniversitelerde TIP da olsa istemiyorum.TIP'ı tamamen eledim.

    Bir tarafta Sabancı Mühendislik programlarına %50 burslu girebiliyorum maliyeti yılda 24500 olacak,Konuştuğum bir çok insan Mühendislik okicaksan Koç Sabancı Bilkent ODTÜ Boğaziçi ve İTÜ'de okicaksın dedi,ondan dolayı Marmara,Yıldız gibi devletleri ve Bahçeşehir,Yeditepe gibi özelleri tam burslu gelmesine rağmen tamamen kafamdan çıkardım.Koç'a da ancak %25 burslu girebiliyorum ve bana maliyeti yıllık 44 milyar oluyor.Yani arada büyük bir fiyat farkı var ve aradaki o büyük farka değmez gibime geliyor,Sonuçta Sabancı ve KOÇ aşağı yukarı aynı kalitede üniversiteler.Dolayısıyla KOÇ'u da çıkardım.Mühendislikte sadece Sabancı %50 burslu kaldı.

    Ve asıl istediğim bölüm,benden daha çok da ailemin istediği Bölüm Yeditepe Diş Hekimliği,diş hekimliği mühendisliğe göre çok daha garanti bir meslek ama Yeditepe Diş'in fiyatı 65000 tl.Çok büyük para.Ailem karşılayabilicek durumda zorlanmazlar.Bana da orasına sen karışma dediler.Yine Bezmialem gibi daha uygun okullara girebilicekken ve Medipol,Okan,Biruni,Aydın,YeniYüzyıl gibi okulların Dişine %50 burslu girebilecekken bizimkiler de istemiyorlar ben de İyi üniversite istediğim için istemiyorum.Yeditepe Diş'i zaten tartışmaya gerek yok herhalde,konuştuğum birçok insan TR'deki en iyi Diş dedi,burslu sıralaması Çapa Tıp'tan bile yüksek ilk 2000'den öğrenci alıyor.ama işte fiyatı çok fazla.

    Eğer arada bu kadar fiyat farkı olmasaydı hiç düşünmeden Yeditepe Diş'i yazardım.Ama fark ciddi bir meblağ.Arada 40 milyar fiyat farkı var ve hal böyle olunca Sabancı gibi bir okulda da gayet uygun bir fiyat'a okuma şansı yakalayınca arada kaldım ister istemez.Sonuçta Sabancı Mühendislik de tartışımaz bir durumda.Gerçekten Çok iyi. ama Ailem Kesinlikle istemiyor Sabancı Mühendislik.Boğaziçi Mezunu olup Stanford da yüksek lisans bile yapsan ilk yıllarda 1500 tl maaşla işe başlicaksın kimse seni ceo olarak işe başlatmaz,Diğer taraftan Yeditepe Diş gibi bir markadan mezun olucaksın eğer yazmazsan sonra pişman olursun diyor konuştuğum insanlar bilhassa da ailem.Ama tabii son kararı yine ben vericem.

    Napmalıyım sizce ?

    Aradaki fiyat farkına rağmen Yeditepe Diş'i yazmalımıyım ? Değer mi ?

    Yoksa Sabancı Mühendislik mi ?

    Hangisi ve Neden ?

    Görüşlerinizi bildirirseniz sevinirim.

    Sadece bu iki tercih hakkındaki görüşlerinizi bildirirseniz sevinirim,çünkü kesinlikle ikisinden birini yazıcam ,başka tercih yapmicam kararım kesin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zayra__ -- 31 Temmuz 2016; 14:18:20 >







  • UP UP UP UP UP UP UP
  • Yok mu yardım ??
  • Sabanci 50 burslu gelme ihtimali biraz dusuk kontejan degisimleri nedeniyle 50 burslu değişimi olmadı amma velakin üniversitenin artan imajı sıralamaları hatrı sayılır bir şekilde yükseltecek tmden deneyebilirsin ama sansini bunun disinda soruna bir cevap veremeyecegim cunku cok farkli bolumler ne istedigine karar ver once.

    Bu arada aşağıda da yazılmış

    Boğaziçi-Sabancı-Koç-Bilkent-ODTÜ'den yani top 5 ten iyi bir şekilde 1500 le falan başlamassın söylediğin maaşı 2-3 katı bir maaşla başlaman olası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi upower -- 29 Temmuz 2016; 20:52:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boğaziçi Mezunu olup Stanford da yüksek lisans bile yapsan ilk yıllarda 1500 tl maaşla işe başlicaksın kimse seni ceo olarak işe başlatmaz

    Güldüm buna.Bilgisayar muhendisligi icin Istanbul piyasasinda iyi okuldan mezun proje yapan staj yapan iyi ingilizcesi olan adam 3k civari ile başlıyor.Bankalar 3.5-4civari maas veriyor yeni mezuna.Ama endustride farklı bir maas skalasi vardir bilmiyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.Techno

    Boğaziçi Mezunu olup Stanford da yüksek lisans bile yapsan ilk yıllarda 1500 tl maaşla işe başlicaksın kimse seni ceo olarak işe başlatmaz

    Güldüm buna.Bilgisayar muhendisligi icin Istanbul piyasasinda iyi okuldan mezun proje yapan staj yapan iyi ingilizcesi olan adam 3k civari ile başlıyor.Bankalar 3.5-4civari maas veriyor yeni mezuna.Ama endustride farklı bir maas skalasi vardir bilmiyorum.

    Ben de size katılıyorum bilgisayar mühendisliği öğrencisi olarak endüstri için de maaş skalası büyük denilebilecek fmcg şirketlerinde başlangıç maaşı 3-4k arası buna ek olarak yılda 3 kez çift maaş gibi güzel hakları var.
  • Sabancı %50 burslu kesin gelir çünkü arada neredeyse 5500 6000 kişi fark var üstelik kontenjanlarını da fiyatını da arttırmış geçen seneye göre.Gelme İhtimali çok yüksek.Asıl isteğim Yeditepe Diş ama arada çok fazla fiyat farkı var bir tarafta 65000 tl ödemek var diğer tarafta 24500 tl.Arada böyle bir fark olmasa hiç konuyu bile açmazdım zaten.Değer mi bu aradaki farka acaba onunla ilgili fikirlerini almak istiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zayra__ -- 29 Temmuz 2016; 21:11:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zayra__

    Sabancı %50 burslu kesin gelir çünkü arada neredeyse 3500 4000 kişi fark var üstelik kontenjanlarını da fiyatını da arttırmış geçen seneye göre.Gelme İhtimali çok yüksek.Asıl isteğim Yeditepe Diş ama arada çok fazla fiyat farkı var bir tarafta 65000 tl ödemek var diğer tarafta 24500 tl.Arada böyle bir fark olmasa hiç konuyu bile açmazdım zaten.Değer mi bu aradaki farka acaba onunla ilgili fikirlerini almak istiyorum.

    Tercih sonuçları açıklanınca görüşelim gelse bile çok ucu ucuna gelecek buraya yazıyorum

    Sabancının 2014 sıralamalarını incelersen tüm burssuz bölümleri 200klardan alıyordu ve bu negatif algı yaratıyordu şuan öyle bir şey yok. Ha dediğim gibi düşündüğün bölümler birbirinden çok alakasız iki üniversiteyi de uzun uzun incele kararını sen ver.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: upower

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.Techno

    Boğaziçi Mezunu olup Stanford da yüksek lisans bile yapsan ilk yıllarda 1500 tl maaşla işe başlicaksın kimse seni ceo olarak işe başlatmaz

    Güldüm buna.Bilgisayar muhendisligi icin Istanbul piyasasinda iyi okuldan mezun proje yapan staj yapan iyi ingilizcesi olan adam 3k civari ile başlıyor.Bankalar 3.5-4civari maas veriyor yeni mezuna.Ama endustride farklı bir maas skalasi vardir bilmiyorum.

    Ben de size katılıyorum bilgisayar mühendisliği öğrencisi olarak endüstri için de maaş skalası büyük denilebilecek fmcg şirketlerinde başlangıç maaşı 3-4k arası buna ek olarak yılda 3 kez çift maaş gibi güzel hakları var.

    Hangi okulda okuyorsunuz hocam?Ilk yil c ile.mi basladiniz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eğer maddi açıdan ailen sorun olmaz diyorsa kesinlikşe yeditepe diş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boğaziçi ve Stanford konusunda söylediklerim Yanlış anlaşılmasın lütfen ben takdir edersiniz ki piyasayı hiç bilmiyorum rehber öğretmenlerin ve konuştuğum insanların lafını söyledim.Mühendisliği küçümsemiyorum zaten küçümseseydim hiçbir şekilde düşünmezdim ve böyle bir başlık açmazdım bile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zayra__ -- 29 Temmuz 2016; 21:01:12 >
  • Hocam ikisi de iyi okullar. Merak ettigin sey paraysa bircok disci tanidigim var, ailede de disci var. Getirisi cok iyi Muhendis olarak da cok para kazanirsin ama disci olursan herhangi bir sikinti cekecegini dusunmuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boğaziçin den mezun olan mühendis işe 1500 lirayla başlamaz tabiki. Bence diğer faktörleri düşünme. Sen diş hekimi mi olmak istiyosun mühendis mi buna karar ver.
  • Sabancı'ya %50 burslu giremeseydim ve arada 40 milyar fiyat farkı olmasaydı hiç düşünmeden Yeditepe Diş yazardım.Ama Diş olsun da ne olursa olsun kafasında değilim,hangi bölüm olursa olsun iyi bir üniversitede okumak istiyorum.Yukarıda da belirttiğim gibi bir çok özel üniversitede çok daha uygun fiyatlarla Diş hatta Tıp okuyabilecekken iyi üniversite istediğim için düşünmüyorum bile.Dolayısıyla Sabancı Mühendislik alternatifini de göz önünde bulunduruyorum.
  • Ciddi fiyat farkı var evet ama bence bunu oralardan mezun olmuş insanlarla bi konuşsaydın çünkü sabancı gibi bi üniversitenin iş imkanları vardır ve sanmıyorum mezun olup yüksek yapınca bile öyle bir maaş alacağını bu okuldan mezun olmuş birilerini bul derim yeditepe diş tartışılmaz zaten ben olsam yeditepe diş derdim ama sabancı mezunu birini bul

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: upower


    Tercih sonuçları açıklanınca görüşelim gelse bile çok ucu ucuna gelecek buraya yazıyorum

    Sabancının 2014 sıralamalarını incelersen tüm burssuz bölümleri 200klardan alıyordu ve bu negatif algı yaratıyordu şuan öyle bir şey yok. Ha dediğim gibi düşündüğün bölümler birbirinden çok alakasız iki üniversiteyi de uzun uzun incele kararını sen ver.
    %50 girmemi istemiyo gibisiniz sanki

    Konuştuğum herkes kesin gelir dedi,son 5 yıla da baktım ayrıca %50 burslu en yüksek kapattığı yıl 20 binden almış üstelik kontenjanı sadece 44 kişiymiş şu anda kontenjanı 74 kişi.Benim sıralamam 18 bin.ikiye ayrılmış durumda zaten 50 kişi mühendislik 24 kişi endüstri olarak alıyo.Geçen sene 50 mühendislik 20 endüstriydi kontenjanını arttırmış üstelik geçen sene %50 burslusu 21 bin tl iken bu sene 24.500 tl.Senin dediğin oynama ücretli ve %25 burslularda olur.Ücretli kontenjanları azaltmış %25 leri arttırmış.Ücretli puanlar yükselicek ama bu seferde %25'ler düşücek.%50 leri etkilemez senin dediğin durum.Ayrıca oldu da etkiledi diyelim %25'i de yazabilirim 36750 bin tl olucak maliyeti ama eğer %25 olucaksa bu durumda önceliği Koç'a veririm.Yine arada ciddi fiyat farkı var Yeditepe Diş 65 bin tl.Ama zaten mühendisliğe sıcak bakmamın sebebi Sabancı %50 burslu olması yoksa diğer durumda Yeditepe çok daha ağır basar.Ama dediğim gibi böyle birşey olacağını zannetmiyorum çok büyük bir olasılıkla girerim.

    Bir de siz Sabancıda mısınız ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zayra__

    quote:

    Orijinalden alıntı: upower


    Tercih sonuçları açıklanınca görüşelim gelse bile çok ucu ucuna gelecek buraya yazıyorum

    Sabancının 2014 sıralamalarını incelersen tüm burssuz bölümleri 200klardan alıyordu ve bu negatif algı yaratıyordu şuan öyle bir şey yok. Ha dediğim gibi düşündüğün bölümler birbirinden çok alakasız iki üniversiteyi de uzun uzun incele kararını sen ver.
    %50 girmemi istemiyo gibisiniz sanki

    Konuştuğum herkes kesin gelir dedi,son 5 yıla da baktım ayrıca %50 burslu en yüksek kapattığı yıl 20 binden almış üstelik kontenjanı sadece 44 kişiymiş şu anda kontenjanı 74 kişi.Benim sıralamam 18 bin.ikiye ayrılmış durumda zaten 50 kişi mühendislik 24 kişi endüstri olarak alıyo.Geçen sene 50 mühendislik 20 endüstriydi kontenjanını arttırmış üstelik geçen sene %50 burslusu 21 bin tl iken bu sene 24.500 tl.Senin dediğin oynama ücretli ve %25 burslularda olur.Ücretli kontenjanları azaltmış %25 leri arttırmış.Ücretli puanlar yükselicek ama bu seferde %25'ler düşücek.%50 leri etkilemez senin dediğin durum.Ayrıca oldu da etkiledi diyelim %25'i de yazabilirim 36750 bin tl olucak maliyeti ama eğer %25 olucaksa bu durumda önceliği Koç'a veririm.Yine arada ciddi fiyat farkı var Yeditepe Diş 65 bin tl.Ama zaten mühendisliğe sıcak bakmamın sebebi Sabancı %50 burslu olması yoksa diğer durumda Yeditepe çok daha ağır basar.Ama dediğim gibi böyle birşey olacağını zannetmiyorum çok büyük bir olasılıkla girerim.

    Bir de siz Sabancıda mısınız ?

    Evet, yukarıda da belirttim girmenizi istemiyo değilim hakkınızda tabi ki herkesin emeğinin karşılığını almasını isterim ben objektif olmaya çalışıyorum yani ondan dolayı Sabancı hakkında merak ettiğin soru olursa sorabilirsin ama benim sana tavsiyem önce diş hekimliği mi mühendislik mi ona karar ver.

    Girme ihtimaline de 50 50 dedim zaten üste kesin falan yazmışsın o yüzden belirtme gereği duydum yoksa yazmazdım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi upower -- 29 Temmuz 2016; 21:37:17 >




  • Orijinalden alıntı: upower
    Evet, yukarıda da belirttim girmenizi istemiyo değilim hakkınızda tabi ki herkesin emeğinin karşılığını almasını isterim ben objektif olmaya çalışıyorum yani ondan dolayı Sabancı hakkında merak ettiğin soru olursa sorabilirsin ama benim sana tavsiyem önce diş hekimliği mi mühendislik mi ona karar ver.

    Girme ihtimaline de 50 50 dedim zaten üste kesin falan yazmışsın o yüzden belirtme gereği duydum yoksa yazmazdım.


    Ama arada 6000 kişi fark var ve en yüksek kapattığı yıl 44 kontenjanla ve daha uygun bi fiyatla 20 bini almış benim sıralamam 18 bin.Şu ana kadar gelmeyebilir diyen ilk kişi sizssiniz :) . Ama tabii ki az da olsa gelmeme ihtimali var tercih bu nolacağı belli olmaz.

    Diş mi Mühendislik mi sorusuna da cevap verdiğimi düşünüyorum.Sırf diş ya da tıp olsun diye yukarıda belirttiğim ünileri yazmam.Onun yerine Sabancı gibi bir okulda mühendislik isterim.Ama Yeditepe Diş ise hiç düşünmeden Yeditepe Diş derim.Hem iyi bir okul hem de özel olarak Yeditepe Diş'i çok çok iyi bir bölüm.Burada sadece aradaki fiyat farkı beni düşündürüyor.Az bir fark değil çünkü 40 bin lira fark.O fark'a değer mi ?

    Mesela Tıp düşünmüyorum o kesin.Yeditepe Tıp gelmiyor ama gelse de düşünmezdim.Tıp ciddi ciddi enine boyuna düşünülmesi gereken bir bölüm.Herkes yapamaz.Bana uygun bir bölüm değil.Yapabileceğime inanmıyorum.

    Ama Diş ve Mühendislik için o kadar katı düşüncelerim yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zayra__ -- 29 Temmuz 2016; 21:50:30 >




  • Orijinalden alıntı: zayra__


    Evet, yukarıda da belirttim girmenizi istemiyo değilim hakkınızda tabi ki herkesin emeğinin karşılığını almasını isterim ben objektif olmaya çalışıyorum yani ondan dolayı Sabancı hakkında merak ettiğin soru olursa sorabilirsin ama benim sana tavsiyem önce diş hekimliği mi mühendislik mi ona karar ver.

    Girme ihtimaline de 50 50 dedim zaten üste kesin falan yazmışsın o yüzden belirtme gereği duydum yoksa yazmazdım.


    Ama arada 6000 kişi fark var ve en yüksek kapattığı yıl 44 kontenjanla ve daha uygun bi fiyatla 20 bini almış benim sıralamam 18 bin.Şu ana kadar gelmeyebilir diyen ilk kişi sizssiniz :) . Ama tabii ki az da olsa gelmeme ihtimali var tercih bu nolacağı belli olmaz.

    Diş mi Mühendislik mi sorusuna da cevap verdiğimi düşünüyorum.Sırf diş ya da tıp olsun diye yukarıda belirttiğim ünileri yazmam.Onun yerine Sabancı gibi bir okulda mühendislik isterim.Ama Yeditepe Diş ise hiç düşünmeden Yeditepe Diş derim.Hem iyi bir okul hem de özel olarak Yeditepe Diş'i çok çok iyi bir bölüm.Burada sadece aradaki fiyat farkı beni düşündürüyor.Az bir fark değil çünkü 40 bin lira fark.O fark'a değer mi ?

    Mesela Tıp düşünmüyorum o kesin.Yeditepe Tıp gelmiyor ama gelse de düşünmezdim.Tıp ciddi ciddi enine boyuna düşünülmesi gereken bir bölüm.Herkes yapamaz.Bana uygun bir bölüm değil.Yapabileceğime inanmıyorum.

    Ama Diş ve Mühendislik için o kadar katı düşüncelerim yok.

    Bence senin gönlün dişte ailen zorlanmayacaksa diş yaz yani daha çok seviyor gibi duruyorsun bölümü sonuçta eşit şartlarda diş tercih ediyorsun ha yok aileme yük olmam dersen Sabancı'da pişman olmama ihtimalin yok zaten şimdiden hayırlı olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: upower

    Bence senin gönlün dişte ailen zorlanmayacaksa diş yaz yani daha çok seviyor gibi duruyorsun bölümü sonuçta eşit şartlarda diş tercih ediyorsun ha yok aileme yük olmam dersen Sabancı'da pişman olmama ihtimalin yok zaten şimdiden hayırlı olsun.

    Çok teşekkür ederim.Peki Sabancı Mühendislik için neler söylersiniz ? Kaçıncı sınıf ve hangi bölümsünüz ? Memnunmusunuz ?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.