Şimdi Ara

NİHAT HATİPOĞLU:YÜZÜKLERİN EFENDİSİ HZ. SÜLEYMAN'DAN ESİNLENMEDİR (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
111
Cevap
1
Favori
2.132
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Lucky


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon

    Kuran'da el kesme cezasına nasıl inanmıyorsunuz ki? Açık ve net ayet yok mu (maide 38)?

    Oradaki ifadeye mecaz mı diyorsunuz? Aynı zamanda da Kuran'ı herkesin anlayabileceğini savunuyorsunuz. O ifadeyi okuyanların mecaz olduğunu düşünebileceğini sanmıyorum. Burada bir çelişki yok mu?



    Misal vermiştim fakat açıklayayım.Sonra ki ayetlerde tövbe ederseniz affolur mahiyetinde bir şeyler diyordu yanlış hatırlamıyorsam.Ellerini keserse nasıl günahı affolacak gitti el

    Ona bakarsan Allah'ın eli ifadesi var.Sence cismi olarak Allah'ın eli var mı yoksa kastedilen kudret mi ? Gördüğün gibi mecaz ama selefiler dışında herkes anlıyor

    Sonraki ayette oyle bir sey demiyor.Eger onceden tovbe eden biri olarak karsiniza cikarsa onu affedin yoksa el kesme cezasi uygulayin diyor.Ayrica Maide 33'te bu onlarin Dunya'da cekecegi bir azap oldugunu ayrica ahirette de azabin olacagini yaziyor..

    Sureye baktım hocam.33.ayetin alenen savaş açmışlar için olduğu söyleniyor.Ayrıca sadece öldürün diyor ne şekilde öldüreceğin sana kalmıştır.Ancak ve yahut kelimelerinden bu anlaşılıyor

    Sizin dediğinizde var fakat şuna bakın

    Yaptıklarına bir karşılık ve Allah'tan caydırıcı bir müeyyide olmak üzere hırsız erkek ile hırsız kadının ellerini kesin. Allah mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir.Her kim de işlediği zulmünün arkasından tövbe edip durumunu düzeltirse kuşkusuz, Allah onun tövbesini kabul eder. Şüphesiz Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir

    38. ve 39. ayet

    Zaten bu konudan çok emin değilim.Varsayım bu sadece




  • Al en basiti:
    Kendilerine apaçık deliller geldikten sonra çekişmeye girip fırkalar (mezhepler) halinde parçalananlar gibi olmayın.

    3– Ali İmran Suresi 105

    Kaldı ki hiçbir mezhep sizin yaptıklarınızı savunmaz o da ayrı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vaudeville

    Al en basiti:
    Kendilerine apaçık deliller geldikten sonra çekişmeye girip fırkalar (mezhepler) halinde parçalananlar gibi olmayın.

    3– Ali İmran Suresi 105

    Kaldı ki hiçbir mezhep sizin yaptıklarınızı savunmaz o da ayrı.

    Tamamda biz Allah'ın bir hükmünü mü çeviriyoruz, bir hükmünü yanlış mı anlatıyoruz ? Allah ve Peygamberi ne diyorsa aynen kabulümüzdür. O söylenen ayet başkaları için söylenmiş olmasın ? Çok mu doğrusunuz ? Gidip bir aynaya bakın ben ne yapıyorum diye. Hadis ve sünneti kabul etmeyen alimleri hiç sayanlar belki hayatında namaz bile kılmamıştır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne diyorsa aynen kabulünüz olsa mezhep olmazdı. Bi kere de yanlış olduğunuzu kabul edin ne biçim insanlarsınız ya.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    quote:

    Orijinalden alıntı: mansurhusrev


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    Yüzüklerin efendisini bilmem de Full Metal Alchemist esinlenmiş

    Nihat Hatipoğlu görmeyeli kendini geliştirmiş komplo teorilerine başlamış+imparatorun gerçek manasını biliyor

    Bir de din tüccarı olmasa.Dinden para kazanmak ayetler gereğince haramdır.Yapmayın etmeyin

    Adamın geçimini sen mi sağlayacaksın kimseden para almazsa ? Bedava ev araba giyim kuşam gıda mı sağlayacaksın ? Emeğinin karşılığını alıyor adam , kimseden de zorla birşey almıyor. Alan razı veren razı size olan ne

    Ayet diyorum ayet.Yoksa banane.Cahiller meczuplar hak ettiğini bulur

    Ama dinden para kazanıp müslüman geçiniyorsa bu tutarsızlığını açığa vurmak tebliğ gereği benim görevim.Ki zaten dini açıklamak emirdir yapması gerekendir.Gitsin başka iş bulsun kendine ülkenin yarısı survivor gibi yaşıyor hayatını

    Allah'a verdiğiniz sözü basit bir ücret karşılığı satmayın. Eğer bilirseniz, Allah katında olan, sizin için daha hayırlıdır

    Nahl 95

    O ayet dünya menfaati için incili tevratı değiştiren papazlar ve hahamlar için indi, ayrıca şimdiki hocalara da menfaat için ayetleri gizlemesin değiştirmesin diye uyarı mahiyetinde inmiştir.

    Nihat Hatipoğlu ayete hadise aykırı bi sözü yok, bunun dışında hocaların ilmiyle para kazanmasına dair herangi bi yasaklama yok dinimizde

    Ha hocanın astronomik ücretler almasına kafayı takmışsanız, günümüzde youtube'da anıranların bile astronomik ücretler kazandığını gördükten sonra Nihat Hatipoğlu o ücreti hak ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RealW
    Tamamda biz Allah'ın bir hükmünü mü çeviriyoruz,

    Yapmıyormusunuz?

    Kardeş sana bir soru soracağım sen çok din ve iman ile ilgili birine benziyorsun madem sünnet diyorsun gel hele;

    Allah katındaki din=İslam

    Tüm peygamberler Allah'ın peygamberidir o zaman tüm peygamberlerin dini=İslam

    Tüm peygamberler örnek alınması gereken kişilerdir Allah'ın peygamberleridir o zaman tüm peygamberlerin sünnetinin uygulanması lazım.

    Peki buna göre Adem'den Muhammed'e kadar tüm peygamberlerin sünnetini uyguluyormusun uygulamıyormusun?

    Bir soru daha, eğer Muhammed peygamber eğer orucunu hurma yerine iskender kebap ile açsaydı, sende mi her gün iftarda iskender kebap ile orucunu açacaktın?

    Veyahut iskender kebap olmasında kivi olsun çilek olsun.

    Yada İbrahim peygamber orucunu nasıl açardı?Eğerki ben Muhammed peygamber yerine İbrahim peygamberin oruç açtığı şekilde oruç açsam bu bana veya müslümanlığıma ne gibi bir tehdit oluşturur?

    Yada ben tüm peygamberlerin oruç açma şekillerini boşverip , kıymalı su böreği ile veyahut ezo gelin çorbası ile oruç açsam ne olur?

    Hadi bana bir kaç mantıklı kelam et ben iftarı açmaya gidiyom.




  • Nihat iyice saçmaladı artık

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmuMaster

    quote:

    Orijinalden alıntı: RealW
    Tamamda biz Allah'ın bir hükmünü mü çeviriyoruz,

    Yapmıyormusunuz?

    Kardeş sana bir soru soracağım sen çok din ve iman ile ilgili birine benziyorsun madem sünnet diyorsun gel hele;

    Allah katındaki din=İslam

    Tüm peygamberler Allah'ın peygamberidir o zaman tüm peygamberlerin dini=İslam

    Tüm peygamberler örnek alınması gereken kişilerdir Allah'ın peygamberleridir o zaman tüm peygamberlerin sünnetinin uygulanması lazım.

    Peki buna göre Adem'den Muhammed'e kadar tüm peygamberlerin sünnetini uyguluyormusun uygulamıyormusun?

    Bir soru daha, eğer Muhammed peygamber eğer orucunu hurma yerine iskender kebap ile açsaydı, sende mi her gün iftarda iskender kebap ile orucunu açacaktın?

    Veyahut iskender kebap olmasında kivi olsun çilek olsun.

    Yada İbrahim peygamber orucunu nasıl açardı?Eğerki ben Muhammed peygamber yerine İbrahim peygamberin oruç açtığı şekilde oruç açsam bu bana veya müslümanlığıma ne gibi bir tehdit oluşturur?

    Yada ben tüm peygamberlerin oruç açma şekillerini boşverip , kıymalı su böreği ile veyahut ezo gelin çorbası ile oruç açsam ne olur?

    Hadi bana bir kaç mantıklı kelam et ben iftarı açmaya gidiyom.

    Sunnet-Hadis kulliyatini curutmek icin boyle bir yolu ancak bu islerden anlamayan biri secebilir.

    Hadi ben sana bir kac soru sorayim.Hatta @Zodion'da bu sorulara isterse cevap verebilir.

    1-Bakara 144'e gore yeni kiblemiz Kabe oluyor.Fakat Peygamberimiz Hicretten sonra 17 ay boyunca Mescid-i Aksa'ya gore namaz kiliyor? Hangi ayete gore Medscid-i Aksa'ya donmustur?

    2-Yahudiler ile savas sirasinda hurma agaclari kesiliyor.Haşr Suresi 5.ayette bu islemin Allah'in izniyle oldugu soyleniyor.Fakat bundan onceki ayetlerde agac kesilebilir seklinde bir ifade gormuyoruz.Peki bu izin tam olarak nerde geciyor?

    3-Nisa Suresi 23.ayette evlenilmesi haram olan kadinlar belirtilirken torun ifadesi kullanilmamis.Bunu savunurken bazilari "Kizlariniz" ifadesinin bu anlama gelecegini soyluyor.Fakat ayetin devaminda uvey kizlariniz ifadesini de goruyoruz.Demek ki sadece bu ayete gore kizlariniz ifadesi yeterli delil degil.Simdi sorum tam olarak su.Bir kisi torun'u ile evlenirse helal midir degil midir? (Konuya olur olmaz,insan evlenmez,bu yapilmaz gibi cumleler katmayin.Neyin ne olacagini biliyoruz.Sadece soruya cevap istiyorum)

    4-Kur'an'i Kerim'de apaçık ifadesini siz tanimlarken sanki bir çöl veya düz ova gibi hicbir engelin bulunmadigi,her seyin net olarak gorenebilecegi betimlemelerini kullaniyorsunuz.Peki sizin bu taniminiza gore muhkem ayetler konusu celiski olusturmaz mi? Sonucta puruzsuz duz ova ifadesi insanlarin gozunde canlanirken bazi belirsizlikler olur demek problem yaratmaz mi?


    Evet daha bir cok soru turetebilirim elbette ama bu sorulara hicbir sekilde ekstra bilgi katmadan ayetler cercevesinde cevap alabilir miyim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Lucky -- 4 Temmuz 2016; 21:17:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Lucky


    quote:

    Orijinalden alıntı: EmuMaster

    quote:

    Orijinalden alıntı: RealW
    Tamamda biz Allah'ın bir hükmünü mü çeviriyoruz,

    Yapmıyormusunuz?

    Kardeş sana bir soru soracağım sen çok din ve iman ile ilgili birine benziyorsun madem sünnet diyorsun gel hele;

    Allah katındaki din=İslam

    Tüm peygamberler Allah'ın peygamberidir o zaman tüm peygamberlerin dini=İslam

    Tüm peygamberler örnek alınması gereken kişilerdir Allah'ın peygamberleridir o zaman tüm peygamberlerin sünnetinin uygulanması lazım.

    Peki buna göre Adem'den Muhammed'e kadar tüm peygamberlerin sünnetini uyguluyormusun uygulamıyormusun?

    Bir soru daha, eğer Muhammed peygamber eğer orucunu hurma yerine iskender kebap ile açsaydı, sende mi her gün iftarda iskender kebap ile orucunu açacaktın?

    Veyahut iskender kebap olmasında kivi olsun çilek olsun.

    Yada İbrahim peygamber orucunu nasıl açardı?Eğerki ben Muhammed peygamber yerine İbrahim peygamberin oruç açtığı şekilde oruç açsam bu bana veya müslümanlığıma ne gibi bir tehdit oluşturur?

    Yada ben tüm peygamberlerin oruç açma şekillerini boşverip , kıymalı su böreği ile veyahut ezo gelin çorbası ile oruç açsam ne olur?

    Hadi bana bir kaç mantıklı kelam et ben iftarı açmaya gidiyom.

    Sunnet-Hadis kulliyatini curutmek icin boyle bir yolu ancak bu islerden anlamayan biri secebilir.

    Hadi ben sana bir kac soru sorayim.Hatta bu @Zodion'da bu soruya isterse cevap verebilir.

    1-Bakara 144'e gore yeni kiblemiz Kabe oluyor.Fakat Peygamberimiz Hicretten sonra 17 ay boyunca Mescid-i Aksa'ya gore namaz kiliyor? Hangi ayete gore Medscid-i Aksa'ya donmustur?

    2-Yahudiler ile savas sirasinda hurma agaclari kesiliyor.Haşr Suresi 5.ayette bu islemin Allah'in izniyle oldugu soyleniyor.Fakat bundan onceki ayetlerde agac kesilebilir seklinde bir ifade gormuyoruz.Peki bu izin tam olarak nerde geciyor?

    3-Nisa Suresi 23.ayette evlenilmesi haram olan kadinlar belirtilirken torun ifadesi kullanilmamis.Bunu savunurken bazilari "Kizlariniz" ifadesinin bu anlama gelecegini soyluyor.Fakat ayetin devaminda uvey kizlariniz ifadesini de goruyoruz.Demek ki sadece bu ayete gore kizlariniz ifadesi yeterli delil degil.Simdi sorum tam olarak su.Bir kisi torun'u ile evlenirse helal midir degil midir? (Konuya olur olmaz,insan evlenmez,bu yapilmaz gibi cumleler katmayin.Neyin ne olacagini biliyoruz.Sadece soruya cevap istiyorum)

    4-Kur'an'i Kerim'de apaçık ifadesini siz tanimlarken sanki bir çöl veya düz ova gibi hicbir engelin bulunmadigi,her seyin net olarak gorenebilecegi betimlemelerini kullaniyorsunuz.Peki sizin bu taniminiza gore muhkem ayetler konusu celiski olusturmaz mi? Sonucta puruzsuz duz ova ifadesi insanlarin gozunde canlanirken bazi belirsizlikler olur demek problem yaratmaz mi?


    Evet daha bir cok soru turetebilirim elbette ama bu sorulara hicbir sekilde ekstra vilgi katmadan ayetler cercevesinde cevap alabilir miyim?


    Güzel sorular.Gözlerimi yaşartacak kadar hem de.Bildiğim kadarıyla söyleyeyim

    2-Ağaç kesiminin haram kılındığını hatırlamıyorum.Kuran namazın,suyun ne olduğunu açıklamaz mesela.Zaten aşikardır.Eğer ki Kuran detaylı ise eksik olduğu sonucuna ulaşırız dediğin mantıkla.Ayrıca o ifade de yahudilerle savaşmak kastediliyor olamaz mı ?
    3-Nisa suresinin 22.ayetine dayanarak haramdır
    4-Kuranın genel manasını gerçekten okuyan herkes anlayabilir.Tevhid,şirk koşmamak vs. Net olmayan şeyler ise sınav gereğidir Kuranın bütününe bakarak tefekkür edebiliriz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 4 Temmuz 2016; 21:33:56 >




  • Zodion Z kullanıcısına yanıt
    Zodion dikkat edersen ben ayet ile yorumla ifadesini kullandim.Allah diyor ki bu hurma agaclari benim iznimle kesilmistir.Siz de diyorsunuz ki ayet varsa var yoksa yok hadis-sunnet bakilmaz.Ben de diyorum ki o zaman Allah daha once ki bir ayette buna izin vermesi ve daha sonra bunu ifade etmesi gerekiyor.Hatali oldugum nokta varsa buyur.
    Simdi mesele normal bir agac kesme meselesi degil.Konu yanlis yerlere de gitmesin sonra Islam agac dusmani diye cikarlar ortaya :) Biz sadece konuyla ilgili konusuyoruz.Yani bu agaclarin kesilmesi Allah'in izniyle ise bu izim hangi ayette geciyor?

    Diger maddeye aciklama yapmayacagim.Ve cevap bekliyorum.
    Insanlari bir seylere yonlendiriyorsunuz,siz hatali diyorsunuz o zaman buyrun dogrusunu ogretin,insanlarin aklindaki sorulari giderin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Lucky

    Zodion dikkat edersen ben ayet ile yorumla ifadesini kullandim.Allah diyor ki bu hurma agaclari benim iznimle kesilmistir.Siz de diyorsunuz ki ayet varsa var yoksa yok hadis-sunnet bakilmaz.Ben de diyorum ki o zaman Allah daha once ki bir ayette buna izin vermesi ve daha sonra bunu ifade etmesi gerekiyor.Hatali oldugum nokta varsa buyur.
    Simdi mesele normal bir agac kesme meselesi degil.Konu yanlis yerlere de gitmesin sonra Islam agac dusmani diye cikarlar ortaya :) Biz sadece konuyla ilgili konusuyoruz.Yani bu agaclarin kesilmesi Allah'in izniyle ise bu izim hangi ayette geciyor?

    Diger maddeye aciklama yapmayacagim.Ve cevap bekliyorum.
    Insanlari bir seylere yonlendiriyorsunuz,siz hatali diyorsunuz o zaman buyrun dogrusunu ogretin,insanlarin aklindaki sorulari giderin.

    Editlediğim yerlere bak.Ben Kuranda haram olduğu belirtilmeyen şeylerin helal olduğuna inanırım.Çünkü Kuran kendisinin detaylı olduğunu söyler.O kastedilmiş olabilir

    Siz ise izin için ayet indirilmesi gerektiğini farz ederek sorunuzu sorup ona göre hareket tarzı belirliyorsunuz.Böyle soru adresine ulaşmaz.Ha illa ki izini Kurandan bulup çıkaracaksın deseniz size yardım edemem.Fakat olmaması hadislerin gerekliliğini kanıtlamaz onu söyleyeyim

    Bir ihtimal daha var ayet gelecek zamana yönelik inmiş olabilir.Birileri savaş zamanı ağaçların kesilmesinin uygunluğunu sorgulamıştır onun üzerine ayet inmiştir.Dediğim gibi sadece varsayım




  • Mr.Lucky kullanıcısına yanıt
    Soruya soruyla cevap vermişsiniz, aynı temel üzerinden gidelim.

    Eğer bir şey çürükse onu yeniden çürütmeye gerek yoktur.

    1- Çok tabu yıkan bir şey soracağım size.Madem Allah doğu ve batınında rabbi , öyleyse Allah bize şah damarımızdan daha yakınsa neden illa bir kıbleye doğru dönüp namaz kılınıyor.Farzedelim istanbul bahçelievlerden pusula ile beraber kıbleyi ölçüp namaza durdum diyelim.Tam olarak mekke'de kabeye denk geliyor mu?

    Hazır kabe ile ilgili konu açılmışken sormadan edemeyeceğim.Hacer-ül esved tam olarak nedir ibadet olarak kur'an daki yeri nedir?Yada kur'an'da hacerül esvet geçiyormu?Bu taşa el yüz sürmenin mantıklı açıklaması nedir?

    2- Bilmiyorum, sizce?

    3- Bu konuda bana vahiy gelmedi , bimiyorum, sizce?

    4- Tam olarak muhkem'e net bir örnek ayet verin ve neresini anlayıp anlamadığınızı söyleyin.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Gelelim benim sorularıma, sizde soruyla cevap verebilirsiniz sorulara yeniden;

    Diyelim dünyada müslümanlar cennete gidecek.Allah ise hiç bir şeyi sebepsiz yaratmaz.Buna göre diğer insanlar ve toplumlarda sebepsiz yaratılmadı.

    Eğer öyleyse buna göre diğer toplumların akıbeti ahirette ne olacak hadis ve sünnet usulüne göre?Farzedelim latin amerikanın durumu, taiwan'ın durumu, bulgaristan'ın ukrayna'nın veya rusya'nın yani buradaki çevrsine zarar vermeden yaşayan toplumların durumu ahirette ne olacak?

    Diğer yandan Kur'an üstüne basa basa bu kitaptan sorumlu olacağımızı söylerken, bu kitapta ise düzenli dengeli ve iyi yaşayabileceğimiz kadar öğütü bize verip yol gösterirken, halen neden sorumlu olmadığımız şeyleri kendimize sorumluluk olarak alıyoruz?

    Sizin anladığınız kadarıyla, kılınan namaz'ın tam olarak kul açısından anlamını yazarmısınız?Yani namazın mantıklı gerekçisi ve yapılmasının nedenini.

    Muhammed peygamber'in yanında ona yardım edenler olduğu gibi, diğer peygamberlerin yanlarında onlara yardım edenlerde olmuştur.Peki öyleyse tüm peygamberler diyelim son peygamberlerin yanındaki yardımcılardan bile takva'ca üstün iken neden hadis ve sünnetlerde sürekli ashab'dan söz ediliyorda Allah'ın diğer peygamberlerinden söz edilmiyor?

    Birde söz edilmediği gibi neden Allah kur'an'da diğer peygamberlerin anılmasını ve onların arasında müminlerin ayrım yapmadığını söylüyor?

    """"Güçlü ve anlayışlı olan kullarımız İbrahim, İshak ve Yakub'u da an." SAD 45,

    Rasul Rabbinden kendine indirilene önce kendisi iman etti, sonra da mü'minler. Hepsi Allah'a, meleklerine, mesajlarına ve elçilerine inandılar: "O'nun elçilerinden hiçbiri arasında ayrım yapmayız. İşittik ve itaat ettik; bağışlamanı dileriz ey Rabbimiz: zira varış sanadır!" dediler." Bakara 285"""

    Neden özellikle parçalara bölünüp ayrılınmaması özellikle kur'anda emredilirken insanlar mezheplere bölündüler ve bunlada sınırlı kalmayıp neden tarikatlar ve cemaatlara bölündüler?Ve neden herkes birbirini kafirlikle suçluyor özelliklede bu gibi akımların arasındaki insanlar?

    Peygamber ashab'ı o kadar iyi insanlardıda, neden karısı ve damadı aynı zamanda amcaoğlu birbirine düştü binlerce insan öldü?Neden torunları öldürüldü?Neden 3 halife öldü?

    Şimdi deniyorki "bunlarda rahmet vardır" bunun neresinde rahmet var ve neden hep peygamber öldükten sonra bu olaylar yaşandı?

    Bence sünnet ve hadis usulünün peşine düşmeden önce sorulacak çok soru var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Lucky

    Zodion dikkat edersen ben ayet ile yorumla ifadesini kullandim.Allah diyor ki bu hurma agaclari benim iznimle kesilmistir.Siz de diyorsunuz ki ayet varsa var yoksa yok hadis-sunnet bakilmaz.Ben de diyorum ki o zaman Allah daha once ki bir ayette buna izin vermesi ve daha sonra bunu ifade etmesi gerekiyor.Hatali oldugum nokta varsa buyur.
    Simdi mesele normal bir agac kesme meselesi degil.Konu yanlis yerlere de gitmesin sonra Islam agac dusmani diye cikarlar ortaya :) Biz sadece konuyla ilgili konusuyoruz.Yani bu agaclarin kesilmesi Allah'in izniyle ise bu izim hangi ayette geciyor?

    Diger maddeye aciklama yapmayacagim.Ve cevap bekliyorum.
    Insanlari bir seylere yonlendiriyorsunuz,siz hatali diyorsunuz o zaman buyrun dogrusunu ogretin,insanlarin aklindaki sorulari giderin.

    Editlediğim yerlere bak.Ben Kuranda haram olduğu belirtilmeyen şeylerin helal olduğuna inanırım.Çünkü Kuran kendisinin detaylı olduğunu söyler.O kastedilmiş olabilir

    Siz ise izin için ayet indirilmesi gerektiğini farz ederek sorunuzu sorup ona göre hareket tarzı belirliyorsunuz.Böyle soru adresine ulaşmaz.Ha illa ki izini Kurandan bulup çıkaracaksın deseniz size yardım edemem.Fakat olmaması hadislerin gerekliliğini kanıtlamaz onu söyleyeyim

    Bir ihtimal daha var ayet gelecek zamana yönelik inmiş olabilir.Birileri savaş zamanı ağaçların kesilmesinin uygunluğunu sorgulamıştır onun üzerine ayet inmiştir.Dediğim gibi sadece varsayım

    Eger ayet yoksa o zaman bazi seylere gereklilik kilar.Niye is oldu mu diyorsunuz Peygamber neye gore ipek'i haram kilmis ayet getirin diye?

    Ben de diyorum ki eger Allah isin vermisse bana ayet getirin.Yoksa o zaman su anlam cikar ki zaten aslinda tarihi olarak olay boyle gelismistir.Agaclar kesilmis ve problem cikmistir.Insanlar neye gore bu agaclarin kesilidgini sorgulamis ve kucuk bir tartisma ortami olusmustur Buna bagli olarak ayet inmistir.Yani demek oluyor ki Hz.Muhammed karar verebilmistir.Belli sinirlar cercevesinde bir seyler yapabilme yetkisine sahiptir.

    Kible konusunu cevaplandirmamissin ama ayni durum gecerli.O zaman kendine gore mi kible degistirmis? Bu halde Peygamber kendinden konusmaz ayetiyle celiski durum olusur mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmuMaster

    Soruya soruyla cevap vermişsiniz, aynı temel üzerinden gidelim.

    Eğer bir şey çürükse onu yeniden çürütmeye gerek yoktur.

    1- Çok tabu yıkan bir şey soracağım size.Madem Allah doğu ve batınında rabbi , öyleyse Allah bize şah damarımızdan daha yakınsa neden illa bir kıbleye doğru dönüp namaz kılınıyor.Farzedelim istanbul bahçelievlerden pusula ile beraber kıbleyi ölçüp namaza durdum diyelim.Tam olarak mekke'de kabeye denk geliyor mu?

    Hazır kabe ile ilgili konu açılmışken sormadan edemeyeceğim.Hacer-ül esved tam olarak nedir ibadet olarak kur'an daki yeri nedir?Yada kur'an'da hacerül esvet geçiyormu?Bu taşa el yüz sürmenin mantıklı açıklaması nedir?

    2- Bilmiyorum, sizce?

    3- Bu konuda bana vahiy gelmedi , bimiyorum, sizce?

    4- Tam olarak muhkem'e net bir örnek ayet verin ve neresini anlayıp anlamadığınızı söyleyin.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Gelelim benim sorularıma, sizde soruyla cevap verebilirsiniz sorulara yeniden;

    Diyelim dünyada müslümanlar cennete gidecek.Allah ise hiç bir şeyi sebepsiz yaratmaz.Buna göre diğer insanlar ve toplumlarda sebepsiz yaratılmadı.

    Eğer öyleyse buna göre diğer toplumların akıbeti ahirette ne olacak hadis ve sünnet usulüne göre?Farzedelim latin amerikanın durumu, taiwan'ın durumu, bulgaristan'ın ukrayna'nın veya rusya'nın yani buradaki çevrsine zarar vermeden yaşayan toplumların durumu ahirette ne olacak?

    Diğer yandan Kur'an üstüne basa basa bu kitaptan sorumlu olacağımızı söylerken, bu kitapta ise düzenli dengeli ve iyi yaşayabileceğimiz kadar öğütü bize verip yol gösterirken, halen neden sorumlu olmadığımız şeyleri kendimize sorumluluk olarak alıyoruz?

    Sizin anladığınız kadarıyla, kılınan namaz'ın tam olarak kul açısından anlamını yazarmısınız?Yani namazın mantıklı gerekçisi ve yapılmasının nedenini.

    Muhammed peygamber'in yanında ona yardım edenler olduğu gibi, diğer peygamberlerin yanlarında onlara yardım edenlerde olmuştur.Peki öyleyse tüm peygamberler diyelim son peygamberlerin yanındaki yardımcılardan bile takva'ca üstün iken neden hadis ve sünnetlerde sürekli ashab'dan söz ediliyorda Allah'ın diğer peygamberlerinden söz edilmiyor?

    Birde söz edilmediği gibi neden Allah kur'an'da diğer peygamberlerin anılmasını ve onların arasında müminlerin ayrım yapmadığını söylüyor?

    """"Güçlü ve anlayışlı olan kullarımız İbrahim, İshak ve Yakub'u da an." SAD 45,

    Rasul Rabbinden kendine indirilene önce kendisi iman etti, sonra da mü'minler. Hepsi Allah'a, meleklerine, mesajlarına ve elçilerine inandılar: "O'nun elçilerinden hiçbiri arasında ayrım yapmayız. İşittik ve itaat ettik; bağışlamanı dileriz ey Rabbimiz: zira varış sanadır!" dediler." Bakara 285"""

    Neden özellikle parçalara bölünüp ayrılınmaması özellikle kur'anda emredilirken insanlar mezheplere bölündüler ve bunlada sınırlı kalmayıp neden tarikatlar ve cemaatlara bölündüler?Ve neden herkes birbirini kafirlikle suçluyor özelliklede bu gibi akımların arasındaki insanlar?

    Peygamber ashab'ı o kadar iyi insanlardıda, neden karısı ve damadı aynı zamanda amcaoğlu birbirine düştü binlerce insan öldü?Neden torunları öldürüldü?Neden 3 halife öldü?

    Şimdi deniyorki "bunlarda rahmet vardır" bunun neresinde rahmet var ve neden hep peygamber öldükten sonra bu olaylar yaşandı?

    Bence sünnet ve hadis usulünün peşine düşmeden önce sorulacak çok soru var.

    Ee hicbir sey bilmiyormussun ne diye millete ahkam kesiyorsun burda?

    Hem milleti bir seylere yonlendireceksin ee biri sana yonlendirdigin ile ilgili soru sordugunda bilmiyorum bana vahiy gelmedi gibi absurt cevap vereceksin.Her zaman diyorum bilmediginiz sularda yuzmeyin bogulursunuz diye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Lucky


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Lucky

    Zodion dikkat edersen ben ayet ile yorumla ifadesini kullandim.Allah diyor ki bu hurma agaclari benim iznimle kesilmistir.Siz de diyorsunuz ki ayet varsa var yoksa yok hadis-sunnet bakilmaz.Ben de diyorum ki o zaman Allah daha once ki bir ayette buna izin vermesi ve daha sonra bunu ifade etmesi gerekiyor.Hatali oldugum nokta varsa buyur.
    Simdi mesele normal bir agac kesme meselesi degil.Konu yanlis yerlere de gitmesin sonra Islam agac dusmani diye cikarlar ortaya :) Biz sadece konuyla ilgili konusuyoruz.Yani bu agaclarin kesilmesi Allah'in izniyle ise bu izim hangi ayette geciyor?

    Diger maddeye aciklama yapmayacagim.Ve cevap bekliyorum.
    Insanlari bir seylere yonlendiriyorsunuz,siz hatali diyorsunuz o zaman buyrun dogrusunu ogretin,insanlarin aklindaki sorulari giderin.

    Editlediğim yerlere bak.Ben Kuranda haram olduğu belirtilmeyen şeylerin helal olduğuna inanırım.Çünkü Kuran kendisinin detaylı olduğunu söyler.O kastedilmiş olabilir

    Siz ise izin için ayet indirilmesi gerektiğini farz ederek sorunuzu sorup ona göre hareket tarzı belirliyorsunuz.Böyle soru adresine ulaşmaz.Ha illa ki izini Kurandan bulup çıkaracaksın deseniz size yardım edemem.Fakat olmaması hadislerin gerekliliğini kanıtlamaz onu söyleyeyim

    Bir ihtimal daha var ayet gelecek zamana yönelik inmiş olabilir.Birileri savaş zamanı ağaçların kesilmesinin uygunluğunu sorgulamıştır onun üzerine ayet inmiştir.Dediğim gibi sadece varsayım

    Eger ayet yoksa o zaman bazi seylere gereklilik kilar.Niye is oldu mu diyorsunuz Peygamber neye gore ipek'i haram kilmis ayet getirin diye?

    Ben de diyorum ki eger Allah isin vermisse bana ayet getirin.Yoksa o zaman su anlam cikar ki zaten aslinda tarihi olarak olay boyle gelismistir.Agaclar kesilmis ve problem cikmistir.Insanlar neye gore bu agaclarin kesilidgini sorgulamis ve kucuk bir tartisma ortami olusmustur Buna bagli olarak ayet inmistir.Yani demek oluyor ki Hz.Muhammed karar verebilmistir.Belli sinirlar cercevesinde bir seyler yapabilme yetkisine sahiptir.

    Kible konusunu cevaplandirmamissin ama ayni durum gecerli.O zaman kendine gore mi kible degistirmis? Bu halde Peygamber kendinden konusmaz ayetiyle celiski durum olusur mu?

    Peygamberin kararı ile Allah'ın hükümleri uyuşur.Peygamber gaflete düştüğü zaman da ki düşebilir yani diğerlerinden çok daha fazla erdemli olsalar da Kuran'a göre ancak onlar beşerdir.Hz.Yusuf örneğinde ki gibi ya da Hz.Muhammed ayet gelebilir(gerçi Hz.Yusuf dua ederek o durumdan kurtulmuştur)

    O duruma ayet gelmediğine göre doğru yaptığını varsayabiliriz demek ki.Doğal davranmıştır.Günlük hayatta ki kararları da kendisi verdiğine eminim.Din hakkında hüküm vermek başka doğal bir eylemde bulunmak başka

    Kıble konusunu da düşünmediğim gibidir de bilmiyorum.Sorunun cevabını bulduğum zaman bildirim atarım

    Edit:Sorularını sor.Cevaplamak isterim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 4 Temmuz 2016; 22:15:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmuMaster

    Soruya soruyla cevap vermişsiniz, aynı temel üzerinden gidelim.

    Eğer bir şey çürükse onu yeniden çürütmeye gerek yoktur.

    1- Çok tabu yıkan bir şey soracağım size.Madem Allah doğu ve batınında rabbi , öyleyse Allah bize şah damarımızdan daha yakınsa neden illa bir kıbleye doğru dönüp namaz kılınıyor.Farzedelim istanbul bahçelievlerden pusula ile beraber kıbleyi ölçüp namaza durdum diyelim.Tam olarak mekke'de kabeye denk geliyor mu?

    Hazır kabe ile ilgili konu açılmışken sormadan edemeyeceğim.Hacer-ül esved tam olarak nedir ibadet olarak kur'an daki yeri nedir?Yada kur'an'da hacerül esvet geçiyormu?Bu taşa el yüz sürmenin mantıklı açıklaması nedir?

    2- Bilmiyorum, sizce?

    3- Bu konuda bana vahiy gelmedi , bimiyorum, sizce?

    4- Tam olarak muhkem'e net bir örnek ayet verin ve neresini anlayıp anlamadığınızı söyleyin.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Gelelim benim sorularıma, sizde soruyla cevap verebilirsiniz sorulara yeniden;

    Diyelim dünyada müslümanlar cennete gidecek.Allah ise hiç bir şeyi sebepsiz yaratmaz.Buna göre diğer insanlar ve toplumlarda sebepsiz yaratılmadı.

    Eğer öyleyse buna göre diğer toplumların akıbeti ahirette ne olacak hadis ve sünnet usulüne göre?Farzedelim latin amerikanın durumu, taiwan'ın durumu, bulgaristan'ın ukrayna'nın veya rusya'nın yani buradaki çevrsine zarar vermeden yaşayan toplumların durumu ahirette ne olacak?

    Diğer yandan Kur'an üstüne basa basa bu kitaptan sorumlu olacağımızı söylerken, bu kitapta ise düzenli dengeli ve iyi yaşayabileceğimiz kadar öğütü bize verip yol gösterirken, halen neden sorumlu olmadığımız şeyleri kendimize sorumluluk olarak alıyoruz?

    Sizin anladığınız kadarıyla, kılınan namaz'ın tam olarak kul açısından anlamını yazarmısınız?Yani namazın mantıklı gerekçisi ve yapılmasının nedenini.

    Muhammed peygamber'in yanında ona yardım edenler olduğu gibi, diğer peygamberlerin yanlarında onlara yardım edenlerde olmuştur.Peki öyleyse tüm peygamberler diyelim son peygamberlerin yanındaki yardımcılardan bile takva'ca üstün iken neden hadis ve sünnetlerde sürekli ashab'dan söz ediliyorda Allah'ın diğer peygamberlerinden söz edilmiyor?

    Birde söz edilmediği gibi neden Allah kur'an'da diğer peygamberlerin anılmasını ve onların arasında müminlerin ayrım yapmadığını söylüyor?

    """"Güçlü ve anlayışlı olan kullarımız İbrahim, İshak ve Yakub'u da an." SAD 45,

    Rasul Rabbinden kendine indirilene önce kendisi iman etti, sonra da mü'minler. Hepsi Allah'a, meleklerine, mesajlarına ve elçilerine inandılar: "O'nun elçilerinden hiçbiri arasında ayrım yapmayız. İşittik ve itaat ettik; bağışlamanı dileriz ey Rabbimiz: zira varış sanadır!" dediler." Bakara 285"""

    Neden özellikle parçalara bölünüp ayrılınmaması özellikle kur'anda emredilirken insanlar mezheplere bölündüler ve bunlada sınırlı kalmayıp neden tarikatlar ve cemaatlara bölündüler?Ve neden herkes birbirini kafirlikle suçluyor özelliklede bu gibi akımların arasındaki insanlar?

    Peygamber ashab'ı o kadar iyi insanlardıda, neden karısı ve damadı aynı zamanda amcaoğlu birbirine düştü binlerce insan öldü?Neden torunları öldürüldü?Neden 3 halife öldü?

    Şimdi deniyorki "bunlarda rahmet vardır" bunun neresinde rahmet var ve neden hep peygamber öldükten sonra bu olaylar yaşandı?

    Bence sünnet ve hadis usulünün peşine düşmeden önce sorulacak çok soru var.

    hacerul esvedle ilgili.

    http://turan-dursun.blogspot.ru/2011/12/islam-oncesi-arabistannda-al-ilah-allah_05.html?m=1

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Lucky


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Lucky

    Zodion dikkat edersen ben ayet ile yorumla ifadesini kullandim.Allah diyor ki bu hurma agaclari benim iznimle kesilmistir.Siz de diyorsunuz ki ayet varsa var yoksa yok hadis-sunnet bakilmaz.Ben de diyorum ki o zaman Allah daha once ki bir ayette buna izin vermesi ve daha sonra bunu ifade etmesi gerekiyor.Hatali oldugum nokta varsa buyur.
    Simdi mesele normal bir agac kesme meselesi degil.Konu yanlis yerlere de gitmesin sonra Islam agac dusmani diye cikarlar ortaya :) Biz sadece konuyla ilgili konusuyoruz.Yani bu agaclarin kesilmesi Allah'in izniyle ise bu izim hangi ayette geciyor?

    Diger maddeye aciklama yapmayacagim.Ve cevap bekliyorum.
    Insanlari bir seylere yonlendiriyorsunuz,siz hatali diyorsunuz o zaman buyrun dogrusunu ogretin,insanlarin aklindaki sorulari giderin.

    Editlediğim yerlere bak.Ben Kuranda haram olduğu belirtilmeyen şeylerin helal olduğuna inanırım.Çünkü Kuran kendisinin detaylı olduğunu söyler.O kastedilmiş olabilir

    Siz ise izin için ayet indirilmesi gerektiğini farz ederek sorunuzu sorup ona göre hareket tarzı belirliyorsunuz.Böyle soru adresine ulaşmaz.Ha illa ki izini Kurandan bulup çıkaracaksın deseniz size yardım edemem.Fakat olmaması hadislerin gerekliliğini kanıtlamaz onu söyleyeyim

    Bir ihtimal daha var ayet gelecek zamana yönelik inmiş olabilir.Birileri savaş zamanı ağaçların kesilmesinin uygunluğunu sorgulamıştır onun üzerine ayet inmiştir.Dediğim gibi sadece varsayım

    Eger ayet yoksa o zaman bazi seylere gereklilik kilar.Niye is oldu mu diyorsunuz Peygamber neye gore ipek'i haram kilmis ayet getirin diye?

    Ben de diyorum ki eger Allah isin vermisse bana ayet getirin.Yoksa o zaman su anlam cikar ki zaten aslinda tarihi olarak olay boyle gelismistir.Agaclar kesilmis ve problem cikmistir.Insanlar neye gore bu agaclarin kesilidgini sorgulamis ve kucuk bir tartisma ortami olusmustur Buna bagli olarak ayet inmistir.Yani demek oluyor ki Hz.Muhammed karar verebilmistir.Belli sinirlar cercevesinde bir seyler yapabilme yetkisine sahiptir.

    Kible konusunu cevaplandirmamissin ama ayni durum gecerli.O zaman kendine gore mi kible degistirmis? Bu halde Peygamber kendinden konusmaz ayetiyle celiski durum olusur mu?

    Peygamberin kararı ile Allah'ın hükümleri uyuşur.Peygamber gaflete düştüğü zaman da ki düşebilir yani diğerlerinden çok daha fazla erdemli olsalar da Kuran'a göre ancak onlar beşerdir.Hz.Yusuf örneğinde ki gibi ya da Hz.Muhammed ayet gelebilir(gerçi Hz.Yusuf dua ederek o durumdan kurtulmuştur)

    O duruma ayet gelmediğine göre doğru yaptığını varsayabiliriz demek ki.Doğal davranmıştır.Günlük hayatta ki kararları da kendisi verdiğine eminim.Din hakkında hüküm vermek başka doğal bir eylemde bulunmak başka

    Kıble konusunu da düşünmediğim gibidir de bilmiyorum.Sorunun cevabını bulduğum zaman bildirim atarım

    Edit:Sorularını sor.Cevaplamak isterim

    Dogal davranmis diyorsun ama nasil bir dogallik ki bu Allah izin verdim diye ayet indiriyor.Yani orada bir tartisma ortami bir seyler oluyor yani bir karar veriyor.Bu dogalliktan cok daha otede bir seyler ofade etmiyor mu yani?

    Neyse bu sorular burda kalsin.Hepsine Nisa 22'de oraya sadece cevap olmaz.Babalariniz derken ayni kizlariniz seklinde bir aciklama getirilebilir.Sadece delil olmaz yani.Ha diyorsun ki belirtmemisse helaldir.Aslinda ikimiz de biliyoruz ki bunu inanarak soylemiyorsun :)

    Neyse tekrardan 4 soru yukarida toplu olarak ayetlerle destekleyerek yorumunu bekliyorum.Sonucta sadece ayet diyenler olarak ekstra katmamaniz gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Lucky


    quote:

    Orijinalden alıntı: EmuMaster

    Soruya soruyla cevap vermişsiniz, aynı temel üzerinden gidelim.

    Eğer bir şey çürükse onu yeniden çürütmeye gerek yoktur.

    1- Çok tabu yıkan bir şey soracağım size.Madem Allah doğu ve batınında rabbi , öyleyse Allah bize şah damarımızdan daha yakınsa neden illa bir kıbleye doğru dönüp namaz kılınıyor.Farzedelim istanbul bahçelievlerden pusula ile beraber kıbleyi ölçüp namaza durdum diyelim.Tam olarak mekke'de kabeye denk geliyor mu?

    Hazır kabe ile ilgili konu açılmışken sormadan edemeyeceğim.Hacer-ül esved tam olarak nedir ibadet olarak kur'an daki yeri nedir?Yada kur'an'da hacerül esvet geçiyormu?Bu taşa el yüz sürmenin mantıklı açıklaması nedir?

    2- Bilmiyorum, sizce?

    3- Bu konuda bana vahiy gelmedi , bimiyorum, sizce?

    4- Tam olarak muhkem'e net bir örnek ayet verin ve neresini anlayıp anlamadığınızı söyleyin.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Gelelim benim sorularıma, sizde soruyla cevap verebilirsiniz sorulara yeniden;

    Diyelim dünyada müslümanlar cennete gidecek.Allah ise hiç bir şeyi sebepsiz yaratmaz.Buna göre diğer insanlar ve toplumlarda sebepsiz yaratılmadı.

    Eğer öyleyse buna göre diğer toplumların akıbeti ahirette ne olacak hadis ve sünnet usulüne göre?Farzedelim latin amerikanın durumu, taiwan'ın durumu, bulgaristan'ın ukrayna'nın veya rusya'nın yani buradaki çevrsine zarar vermeden yaşayan toplumların durumu ahirette ne olacak?

    Diğer yandan Kur'an üstüne basa basa bu kitaptan sorumlu olacağımızı söylerken, bu kitapta ise düzenli dengeli ve iyi yaşayabileceğimiz kadar öğütü bize verip yol gösterirken, halen neden sorumlu olmadığımız şeyleri kendimize sorumluluk olarak alıyoruz?

    Sizin anladığınız kadarıyla, kılınan namaz'ın tam olarak kul açısından anlamını yazarmısınız?Yani namazın mantıklı gerekçisi ve yapılmasının nedenini.

    Muhammed peygamber'in yanında ona yardım edenler olduğu gibi, diğer peygamberlerin yanlarında onlara yardım edenlerde olmuştur.Peki öyleyse tüm peygamberler diyelim son peygamberlerin yanındaki yardımcılardan bile takva'ca üstün iken neden hadis ve sünnetlerde sürekli ashab'dan söz ediliyorda Allah'ın diğer peygamberlerinden söz edilmiyor?

    Birde söz edilmediği gibi neden Allah kur'an'da diğer peygamberlerin anılmasını ve onların arasında müminlerin ayrım yapmadığını söylüyor?

    """"Güçlü ve anlayışlı olan kullarımız İbrahim, İshak ve Yakub'u da an." SAD 45,

    Rasul Rabbinden kendine indirilene önce kendisi iman etti, sonra da mü'minler. Hepsi Allah'a, meleklerine, mesajlarına ve elçilerine inandılar: "O'nun elçilerinden hiçbiri arasında ayrım yapmayız. İşittik ve itaat ettik; bağışlamanı dileriz ey Rabbimiz: zira varış sanadır!" dediler." Bakara 285"""

    Neden özellikle parçalara bölünüp ayrılınmaması özellikle kur'anda emredilirken insanlar mezheplere bölündüler ve bunlada sınırlı kalmayıp neden tarikatlar ve cemaatlara bölündüler?Ve neden herkes birbirini kafirlikle suçluyor özelliklede bu gibi akımların arasındaki insanlar?

    Peygamber ashab'ı o kadar iyi insanlardıda, neden karısı ve damadı aynı zamanda amcaoğlu birbirine düştü binlerce insan öldü?Neden torunları öldürüldü?Neden 3 halife öldü?

    Şimdi deniyorki "bunlarda rahmet vardır" bunun neresinde rahmet var ve neden hep peygamber öldükten sonra bu olaylar yaşandı?

    Bence sünnet ve hadis usulünün peşine düşmeden önce sorulacak çok soru var.

    Ee hicbir sey bilmiyormussun ne diye millete ahkam kesiyorsun burda?

    Hem milleti bir seylere yonlendireceksin ee biri sana yonlendirdigin ile ilgili soru sordugunda bilmiyorum bana vahiy gelmedi gibi absurt cevap vereceksin.Her zaman diyorum bilmediginiz sularda yuzmeyin bogulursunuz diye

    Nahl 90
    "Hiç şüphe yok ki Allah adil davranmayı, iyilik yapmayı ve yakınlara karşı cömert olmayı emreder; ve her türlü utanç verici hayasızlığı, selim akla ve sağduyuya aykırı çirkinliği ve sınırları hiçe sayan taşkınlık ve azgınlığı yasaklar: size (bu) öğütleri verir ki, sorumluluklarınızı aklınızda tutabilesiniz."

    Mülk 2
    "Hanginizin daha güzel iş yapacağını belirlemek için sizi imtihana çekmek üzere ölümü ve hayatı yaratan O'dur. Azîz'dir O, Gafûr'dur."

    Ben sizin sorduğunuz sorulardaki evlilikle ilgili konulara veyahut ağaç konusunda ne hüküm veriyorum nede insanları yönlendiriyorum.

    Ben hep kur'an'da emredilen Allah'ın emri olan iyilik yapmaya insanları yönlendiriyorum.Hani mülk suresinde ölüm ve hayatın amacına.

    Müslümanların hadise inanmak gibi bir sorumluluğu kuran referansında yoktur.Üstteki verdiğim ayetler ise apaçık ortadadır.Maksat iyi olmak sınavı kazanıp gitmek.Bunda anlaşılmayacak zorlaştırılacak hiç birşey yoktur.

    Sünnet peygamberin yaptığı iyi davranışlar olabilir.Lakin peygamberin ne yediği ne içtiğine kadar klonlayacaksak kendimizi aynısını diğer peygamberler içinde yapmamız lazım lakin onlarda bizim peygamberimizdir.

    Şu bir gerçek.Bir sürü çelişen hadis var.Örnek alınması gereken insanlar ise seneler önce öldüler hepsi.Şahit olamadık biz bunlara.Elimizde olan şeyler ise sadece yazılardan ibaret.

    Sözlerin en şereflisi olan yani gerçek hadisi şerif olan kuranın süzgecinden sözde hadisleri geçirip mantıklı ve iyiliğe doğruluya götürüyorsa hayatıma koyar uygularım.Diğer türlü işin içinden çıkılmaz hal alıyor.

    Peki sana şunu sorayım.Farzedelim hadis sünnet usulü, yalan olsun,diriliş günündede hesaba çekildin, peygamberde karşına geldi "ben bu yapılanlarıda söylenenleride söylemedim" dedi.Ne diyeceksiniz orada o adamın yüzüne karşı Allah'ın huzurunda?

    Altından kalkamayacağınız yüklerin altına girmeyin.Şu ayeti paylaşıp mesajımı sonlandırıyorum;

    İsra 36;
    "Hakkında bilgin olmayan şeyin ardına düşme! Çünkü kulak, göz ve gönlün hepsi bundan sorumlu tutulacaktır."

    İyi akşamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Lucky


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Lucky


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zodion

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Lucky

    Zodion dikkat edersen ben ayet ile yorumla ifadesini kullandim.Allah diyor ki bu hurma agaclari benim iznimle kesilmistir.Siz de diyorsunuz ki ayet varsa var yoksa yok hadis-sunnet bakilmaz.Ben de diyorum ki o zaman Allah daha once ki bir ayette buna izin vermesi ve daha sonra bunu ifade etmesi gerekiyor.Hatali oldugum nokta varsa buyur.
    Simdi mesele normal bir agac kesme meselesi degil.Konu yanlis yerlere de gitmesin sonra Islam agac dusmani diye cikarlar ortaya :) Biz sadece konuyla ilgili konusuyoruz.Yani bu agaclarin kesilmesi Allah'in izniyle ise bu izim hangi ayette geciyor?

    Diger maddeye aciklama yapmayacagim.Ve cevap bekliyorum.
    Insanlari bir seylere yonlendiriyorsunuz,siz hatali diyorsunuz o zaman buyrun dogrusunu ogretin,insanlarin aklindaki sorulari giderin.

    Editlediğim yerlere bak.Ben Kuranda haram olduğu belirtilmeyen şeylerin helal olduğuna inanırım.Çünkü Kuran kendisinin detaylı olduğunu söyler.O kastedilmiş olabilir

    Siz ise izin için ayet indirilmesi gerektiğini farz ederek sorunuzu sorup ona göre hareket tarzı belirliyorsunuz.Böyle soru adresine ulaşmaz.Ha illa ki izini Kurandan bulup çıkaracaksın deseniz size yardım edemem.Fakat olmaması hadislerin gerekliliğini kanıtlamaz onu söyleyeyim

    Bir ihtimal daha var ayet gelecek zamana yönelik inmiş olabilir.Birileri savaş zamanı ağaçların kesilmesinin uygunluğunu sorgulamıştır onun üzerine ayet inmiştir.Dediğim gibi sadece varsayım

    Eger ayet yoksa o zaman bazi seylere gereklilik kilar.Niye is oldu mu diyorsunuz Peygamber neye gore ipek'i haram kilmis ayet getirin diye?

    Ben de diyorum ki eger Allah isin vermisse bana ayet getirin.Yoksa o zaman su anlam cikar ki zaten aslinda tarihi olarak olay boyle gelismistir.Agaclar kesilmis ve problem cikmistir.Insanlar neye gore bu agaclarin kesilidgini sorgulamis ve kucuk bir tartisma ortami olusmustur Buna bagli olarak ayet inmistir.Yani demek oluyor ki Hz.Muhammed karar verebilmistir.Belli sinirlar cercevesinde bir seyler yapabilme yetkisine sahiptir.

    Kible konusunu cevaplandirmamissin ama ayni durum gecerli.O zaman kendine gore mi kible degistirmis? Bu halde Peygamber kendinden konusmaz ayetiyle celiski durum olusur mu?

    Peygamberin kararı ile Allah'ın hükümleri uyuşur.Peygamber gaflete düştüğü zaman da ki düşebilir yani diğerlerinden çok daha fazla erdemli olsalar da Kuran'a göre ancak onlar beşerdir.Hz.Yusuf örneğinde ki gibi ya da Hz.Muhammed ayet gelebilir(gerçi Hz.Yusuf dua ederek o durumdan kurtulmuştur)

    O duruma ayet gelmediğine göre doğru yaptığını varsayabiliriz demek ki.Doğal davranmıştır.Günlük hayatta ki kararları da kendisi verdiğine eminim.Din hakkında hüküm vermek başka doğal bir eylemde bulunmak başka

    Kıble konusunu da düşünmediğim gibidir de bilmiyorum.Sorunun cevabını bulduğum zaman bildirim atarım

    Edit:Sorularını sor.Cevaplamak isterim

    Dogal davranmis diyorsun ama nasil bir dogallik ki bu Allah izin verdim diye ayet indiriyor.Yani orada bir tartisma ortami bir seyler oluyor yani bir karar veriyor.Bu dogalliktan cok daha otede bir seyler ofade etmiyor mu yani?

    Neyse bu sorular burda kalsin.Hepsine Nisa 22'de oraya sadece cevap olmaz.Babalariniz derken ayni kizlariniz seklinde bir aciklama getirilebilir.Sadece delil olmaz yani.Ha diyorsun ki belirtmemisse helaldir.Aslinda ikimiz de biliyoruz ki bunu inanarak soylemiyorsun :)

    Neyse tekrardan 4 soru yukarida toplu olarak ayetlerle destekleyerek yorumunu bekliyorum.Sonucta sadece ayet diyenler olarak ekstra katmamaniz gerekir.

    Tartışma karardan sonra yaşanmış olabilir.O vakit doğal davranmış olur

    Evlenmek işteş yapılan bir eylemdir.Baban ile evlenemiyorsan kızın ile evlenilemez sonucuna varmamız gerekmez mi mantık gereğince.Bunu da hiç düşünmez misiniz ayetine dayanarak söylüyorum.Daha önce söylediğim gibi haram diyorum.Ekstra kattığım bir yer varsa söyleyebilirsin.




  • Tamam Hatipoğlu bilgili okumuş ona lafım yok peki ya oğlu bi insan bu kadarmı babasını taklit eder burdan bile şu sonuç çıkıyor oğlum başka iş yapma bana benze benim gibi anlat parayı götür o kadar iğrenç bi durumki yahu hiçmi zorunuza gitmiyor hiçmi demiyorsunuz ulan ben 2 milyara saatlerce çalışıyorum it gibi adam kuranı anlatıyor hayatımda göremeyeceğim parayı götürüyor olay bilgili olmak değil hitap etme gücü ve her an ağlayacakmış gibi konuşması olayı bitiriyor açsın insanlar kuran okusun kurandakinden farklı ne anlatabilir peygamber efendimiz 2 hurma ile besleniyordu diyiyor madencilere şükretsin diyiyor tonla para kazanıyor yazıkki ne yazık hı bu paranın çoğunu ihtiyaç sahiplerine harcıyorsa laflarımı geri alıyorum o zaman eyvallah ama kendine harcıyorsa sadece diyecek lafım yok.

    Hak etti diyiyorsunuz ulen Aziz Sencer nobel ödülünü kazandı adamı tüm dünya tanıdı esas o adam hak ediyor işte bu parayı hatipoğlu normal bi ilahiyatcı ben davet edildiği yerleri biliyorum ve direkt sordugu soru ne biliyormusunuz ne kadar alacam doğru gerçek müslüman




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.