Şimdi Ara

İdeal bir multiplayer FPS oyun nasıl olmalı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
2.109
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Oyun dünyasında FPS tarzı oyunlar her zaman sadık bir hayran kitlesine sahip olmuştur. Bu hayran kitlesinin FPS oyunlarda beğendiği ve beğenmediği özellikler mevcut. Beğenmediği özellikler “ya bu şeyi neden koymuşlar” gibi bir cümle ile hiç istenmeyen bir özellik olabileceği gibi “bu böyle olmasaydı da şöyle olsaydı” denilebilecek , var olması istenilen ama daha iyi olabileceği düşünülen özellikler olabilir.


    Biz oyuncular FPS oyunlardan neler isteriz? Var olan onlarca FPS arasındaki en iyi özellikleri alıp karma bir FPS yapsak ortaya nasıl bir oyun çıkar? Bunu hayal ettiniz mi? Biraz Battlefield,biraz Call of Duty,bir tutam Tom Clancy’s serilerinden bir kaç oyun,biraz M.A.G ,2 ölçek Medal of Honor,bir tatlı kaşığı Halo,iki damla Borderlands, biraz da Spec Ops:The Line katıp üzerini simülasyon soslu Operation Flashpoint veya Arma ile kapatıp fırına versek mi?

    Ben biraz örnek vereyim. Sizler de düşüncelerinizi yazın isterseniz. Ortaya nasıl bir şey çıkacak konuşalım.

    İdeal bir FPS'de Battlefield serisindeki çevre yıkım etkileşiminin daha gelişmiş hali olmalı die düşünüyorum.Call of duty serilerindeki killstreak hediyelerinin bazıları (kesinlikle hepsi değil) kullanılabilir. BF serisindeki gibi herkes her aracı kullanamamalı.America's Army oyunundaki gibi bazı eğitimler vs sonucu o aracı kullanma hakkı elde etmeliyiz ve araca biner binmez müthiş bir usatlıkla kullanamamalıyız. Skill ağacı tarzı bir şey ile artırılabilir yetenekler olmalı.M.A.G oyunundaki gibi kalabalık ve geniş haritalar olmalı.Tom Clancy oyunlarındakine benzer (kısmen uncharted) cover sistemi olmalı.

    Sizce?

    Not: Tom Clancy's serileri genelde TPS olur . Ancak burada almak istediğimiz esas nokta oyundaki özellikler.

    Not 2 : Lütfen battlefield - cod tartışmasına çevirmeyin konuyu.Rica ediyorum.







  • Adam 2 kurşunla ölmemeli, arkadan yakalandığında mücadele edebilesin. Ayrıca 16 kişiden fazla oyuncu bir haritada bulunmamalı. Ve en önemliside vuruş hissi olmalı, gore olmalı.
  • Killzone 2'deki gibi bir sistemle serverlarda istediğimiz silahı yasaklayabilmeliyiz. Böylece yasak ekipman derdi ortadan kalkar. Her ne kadar oyunlardaki ekipmanlar herkes için olsa da güçlerdeki dengesizlikler yüzünden bazı ekipmanlar oldukça can sıkıyor ve kullanılması istenmiyor. Ama böyle bir engel olmayınca kullanılmasının önüne geçemiyorsun. Ben para verip server kiralıyorsam istediğim ekipmanı da yasaklayabilmeliyim. (BF'den örnek veriyorum.)
  • Konuyu buraya actigina gore konsol acisindan degerlendiriyorum. Herseyden once hicbir sekilde mouse klavye kullanimina izin verilmemeli. Serverlar icin detayli admin paneli ve vote kick/ban sistemi olmali.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C-TRanger

    Killzone 2'deki gibi bir sistemle serverlarda istediğimiz silahı yasaklayabilmeliyiz. Böylece yasak ekipman derdi ortadan kalkar. Her ne kadar oyunlardaki ekipmanlar herkes için olsa da güçlerdeki dengesizlikler yüzünden bazı ekipmanlar oldukça can sıkıyor ve kullanılması istenmiyor. Ama böyle bir engel olmayınca kullanılmasının önüne geçemiyorsun. Ben para verip server kiralıyorsam istediğim ekipmanı da yasaklayabilmeliyim. (BF'den örnek veriyorum.)

    Bu özellik yıllar önce PS3 için çıkan ve geçtiğimiz yıllarda serverları kapanan SOCOM Confrontation oyununda vardı. O kadar spesifik ayarlar vardı ki atıyorum shotgun sınıfına ait bazı silahlara izin verebilir , bazı silahları kapayabilirdin.

    Bu dediğini acaba eklenti bazında da yapabilmeyi istemek çok mu fazla olur ? Susturucular ve gripler kapalı olarak :) Hoş degişik susturucuların damage üzerinde değişik etkileri var mı ve varsa bile bunu bugüne kadar hangi FPS oyunda gördük ? Var mı böyle bir oyun?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Celeste

    Adam 2 kurşunla ölmemeli, arkadan yakalandığında mücadele edebilesin. Ayrıca 16 kişiden fazla oyuncu bir haritada bulunmamalı. Ve en önemliside vuruş hissi olmalı, gore olmalı.

    Battlefield 4'teki counter-knife gibi mi ? arkadan yakalanınca nasıl bir mücadele edilebilir mesela ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zala_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Celeste

    Adam 2 kurşunla ölmemeli, arkadan yakalandığında mücadele edebilesin. Ayrıca 16 kişiden fazla oyuncu bir haritada bulunmamalı. Ve en önemliside vuruş hissi olmalı, gore olmalı.

    Battlefield 4'teki counter-knife gibi mi ? arkadan yakalanınca nasıl bir mücadele edilebilir mesela ?

    mesela bf4 te ve bf3 te arkandan ates aldiginda donup adami vurma sansin oluyor. Ama Hardlineda 3 kursunla oluyodun donmeye firsat bile kalmiyordu. Arkadas bundan bahsediyor sanirim.
  • Vuruş hissi en önemlisi bence. Silahı kullanırken sopa gibi durmayacak her silahın kendine has karakteristik kullanımı olacak. Bf bu konuda gayet iyi bence.
    Etrafın parçalanabilirliği de mutlaka olmalı. Bunun yanında atıyorum 7.62 çaplı mermili silah, ağır makineli silah yada bomba kullandığımız da ölen adamın biryerleri parçalanmalı. Kafadan vurunca beyni dağılmalı kolu bacağı kopmalı vs. Savaş oyunu yapılıyorsa gore olacak sadece kan çıkmakla kalmamalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: what_tha
    mesela bf4 te ve bf3 te arkandan ates aldiginda donup adami vurma sansin oluyor. Ama Hardlineda 3 kursunla oluyodun donmeye firsat bile kalmiyordu. Arkadas bundan bahsediyor sanirim.

    Realistic olması adına arkadan vurulunca dönememek normal olmalı değil mi ? Bu vesile ile güzel bir noktaya değindik aslında. Realizm istersek simülasyona kayarız.Yani bırak arkadan kurşun yiyince dönmeyi, önden sağdan soldan vs , nerden kurşun yersek yiyelim yaralanmak gerekir. Ölümcül bölgelere gelmeyen kurşunlar yaralanmaya sebep açabilir ve yaralanan yerimiz örnek sağ kol ise , sağ kolu ile ateş edemeyen bir karakter 30 saniyeliğine ( süre tahmini,sallamasyon) silahı sol elinde tutup daha düşük isabetle ateş edebilir.

    Aşırı simülasyon tabii ki herkesin istediği,sevdiği birşey değil ama yaralanmalarda nasıl ekran puslu oluyorsa (supression etkisi) ateş ederken de hedefleme oldukça düşmeli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zala_

    quote:

    Orijinalden alıntı: what_tha
    mesela bf4 te ve bf3 te arkandan ates aldiginda donup adami vurma sansin oluyor. Ama Hardlineda 3 kursunla oluyodun donmeye firsat bile kalmiyordu. Arkadas bundan bahsediyor sanirim.

    Realistic olması adına arkadan vurulunca dönememek normal olmalı değil mi ? Bu vesile ile güzel bir noktaya değindik aslında. Realizm istersek simülasyona kayarız.Yani bırak arkadan kurşun yiyince dönmeyi, önden sağdan soldan vs , nerden kurşun yersek yiyelim yaralanmak gerekir. Ölümcül bölgelere gelmeyen kurşunlar yaralanmaya sebep açabilir ve yaralanan yerimiz örnek sağ kol ise , sağ kolu ile ateş edemeyen bir karakter 30 saniyeliğine ( süre tahmini,sallamasyon) silahı sol elinde tutup daha düşük isabetle ateş edebilir.

    Aşırı simülasyon tabii ki herkesin istediği,sevdiği birşey değil ama yaralanmalarda nasıl ekran puslu oluyorsa (supression etkisi) ateş ederken de hedefleme oldukça düşmeli.

    Alıntıları Göster
    MAG abi MAG ps4e çıksa başka oyun oynamasam da olur




  • Bf iyi bence suan için
  • Bu en iyi kavramı kişiden kişiye değişir. Ben mesela cod'un arcade yapısını çok seviyorum. Dolayısıyla en sevdiğim multiplayer fps cod serisidir benim için.
    Gerçi cod gittikçe eski yapısından uzaklaştı bi mw2 etkisi yok ama oynuyorum yine de. Black Ops 3'ü fazla sevmedim almayacağım hemen ama fiyatları biraz düşünce alıp oynarım yine de



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orangeblu -- 11 Ağustos 2015; 18:28:33 >
  • Vuruş hissiyatı olduktan sonra ve leveller arası fark açılmadıktan sonra gerisi önemli değil. Hissiyat önemli.
  • Mw2 gibi Bc2 olmalı.
  • Bf serisine coddaki gibi vurus hissini arttiran, dusmana isabet eden her kursun da gelen pıt pıt sesi olmali, ayrica sacma sapan ekipman ve patlayicilarin savas alaninda yeri olmamali, saf silah silaha insanlarim yetenegine gore sekillenen dinamikler olmali
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rang0o

    Bf serisine coddaki gibi vurus hissini arttiran, dusmana isabet eden her kursun da gelen pıt pıt sesi olmali, ayrica sacma sapan ekipman ve patlayicilarin savas alaninda yeri olmamali, saf silah silaha insanlarim yetenegine gore sekillenen dinamikler olmali

    Çağımız teknolojilerine uygun ekipmanlar dahil mi? Bir iphone vasıtasıyla drone yonetebiliyoruz.bunlar gerçekliği bozmaz diye düşünüyorum.
  • Last of us fps degil ama oynadigim en iyi multiler arasinda rahat top 5 icindedir..

    Taktik, yardimlasma, vurus hissiyati hersey last of us ta var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi veterangamer -- 11 Ağustos 2015; 20:10:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zala_


    quote:

    Orijinalden alıntı: Rang0o

    Bf serisine coddaki gibi vurus hissini arttiran, dusmana isabet eden her kursun da gelen pıt pıt sesi olmali, ayrica sacma sapan ekipman ve patlayicilarin savas alaninda yeri olmamali, saf silah silaha insanlarim yetenegine gore sekillenen dinamikler olmali

    Çağımız teknolojilerine uygun ekipmanlar dahil mi? Bir iphone vasıtasıyla drone yonetebiliyoruz.bunlar gerçekliği bozmaz diye düşünüyorum.

    Elbette gercekciligi bozmaz fakat, denge olayini fena halde bozacagini dusunuyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dragonbornx

    Last of us fps degil ama oynadigim en iyi multiler arasinda rahat top 5 icindedir..

    Taktik, yardimlasma, vurus hissiyati hersey last of us ta var.

    Kesinlikle benim için en iyi shooter mp lardan biridir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Celeste

    quote:

    Orijinalden alıntı: dragonbornx

    Last of us fps degil ama oynadigim en iyi multiler arasinda rahat top 5 icindedir..

    Taktik, yardimlasma, vurus hissiyati hersey last of us ta var.

    Kesinlikle benim için en iyi shooter mp lardan biridir.

    Alıntıları Göster
    Vuruş hissi,silah modellemesi ve sesler en önemlileri,bunu da en iyi yaşatan modern warfare 2 idi bana göre.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K U N -- 11 Ağustos 2015; 21:06:19 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.