Şimdi Ara

'Senaryo Tabanlı Oyunlar Tekrar Oynanabilmeli'

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
582
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  •     Bioshock serisinin yaratıcısı olan Ken Levine son olarak Bioshock: Infinite ile ne kadar yaratıcı oyunlar geliştirebileceğini göstermişti. Şimdi Levine'in amacı senaryo odaklı oyunları "tekrar oynanabilir" hale getirmek.
     
        Levine'in açıklamalarına göre oyuncular bir oyunu senaryo hakkında daha fazla bilgi almak uğruna tekrar oynamıyorlar. O nedenle Levine şu sıralar anlatının bir parçası olan kavramsal teknoloji üzerinde çalışıyormuş. Tabi Levine bu çabaların karşılığında herhangi bir olumlu sonuca varamayabileceğini de belirtiyor. Bu yüzden bu düşüncelerinin abartılmaması gerektiğini söylüyor.
     








  • haklı

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Katılıyorum, bunun için de seçimlerimize göre şekillenen ve farklı sonlara ulaştığımız senaryoları olmalı oyunların. Bunun en güzel örneği The Witcher serisi sunuyor.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Şahsen bir oyunun senaryosu için baştan sona tekrar oynayacaksam, genellikle oyun gidişatında sonu etkileyecek büyüklü küçüklü seçimlere, dönüm noktalarına bakarım. Karakterlerin inandırıcılığı ve atmosfer de etkiliyor tabi. Ama şu var; önceki saydıklarımı kısmen barındıran ve tek düze olmasına rağmen kendini oynatan yapımlar da var beğendiğim. Bulletstorm, Dead Space etc.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Fahrenheit ve Heavy Rain

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • bu aslinda oyuna da bakiyor mesela mgs nin her serisini 3 er 4 er defa bitirmisimdir. oyun kendini oynatiyorsa sikilmadan tekrarlarsiniz zaten.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • birden fazla son la bitmeli yoksa tadı kalmıyor.
  • Bizim köyde buna "You're drunk Ken, go home" derler. 100 yıldan fazladır sinema var, kimse "filmler tekrar izlenebilmeli" demiyor. Alternatif son koyuyor bazıları ama, onların da ne kadar tutulduğu ortada.

    RPGleri defalarca oynayan arkadaşlar bana burada kızacak ama tek derdi "hikaye" olan bir adam kolay kolay bir oyunu tekrar oynamaz. Bunun hiçbir kötü yanı da yok. Ben mesela tarihin en iyi hikayesi olduğuna inandığım Mass Effect'i muhtemelen bir daha tekrar oynamayacağım (çünkü farklı seçimler yapmak istemiyorum) ama bunun benim için bir sakıncası yok çünkü efsaneler anılarla, akılda bıraktıklarıyla efsane olur.

    Ayrıca bir oyun farklı gidişhatlara sahip diye tüm seçenekleri görmek zorunda değilsiniz. Bu bana göre maymun iştahlılıktır. Bir oyun ilk oynayışımda bana çok hayal kırıklığı yaratmadıysa alternatiflerini görmek istemem. Çünkü ilk oynadığım şekli "benim" hikayemdir, o seçimleri "benim" yapmamın sonucu olarak ona ulaşmışımdır. Bu seçimlerimin bir ağırlığı olmayacaksa, her seferinde herşeyi merak eden çocuklar gibi diğer olasılıklara bakmak isteyeceksem o seçimlerin ne anlamı kalacak? Kim hayatta farklı seçimler yaptığı bir alternatif yaşamını izlemek ister?

    Burada senaryo denen şey üzerine çokça düşüncelere sahip olanlar varsa anlayacaktır ki rastgeleliğin olduğu yerde senaryo olmaz. Senaryonun olmadığı yerde de zeka olmaz.

    Ken Levine, Bioshock Infinite ile gözümdeki tüm değerini kaybetmişti, o oyunu meydana çıkaran yanlış fikirlerle dolu adamın yanlış fikirlerini hala görmeye devam ediyorum. Bu savunusunda "fener, şehir ve adam" temalı oyunlarını seri üretime bağlama isteğini farkında olarak veya bilinçaltında rasyonelleştirme çabasının da payı olsa gerek. Genele oynadığı için pek tepki almayacaktır tabii.

    Yok öyle kolay yoldan köşeyi dönmek. Oyunlar tekrar oynanabilmeli diyeceğinize kafanızı çalıştırın ve bol bol yeni IP üretin! Quantic Dream, Naughty Dog gibi firmalar her oyununda taze şeyler yapıyor, aklı olanın böyle şeylere ihtiyacı yok.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >




  • çok güzel oyunları zaten 2 yılda bir unutmama bağlı olarak oynuyorum.. onun dışında az önce bitirdiğim bir oyunu tekrar sarıp oynamak çok zor gelır.. çok sonlu olsa bile genede oynamam

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Multiplayer ve RPG öğelerinin dışında belli bir senaryo üzerinden giden oyunların duyurulmasını isterim açıkçası. Daha doğrusu sırf hikayesi için kendini oynatan oyunlardan istiyorum mesela Half Life serisi gibi veya Mafia 2 gibi ne bileyim.. İnsanın içine dokunan bir senaryo olması lazım
  • Ken Levine yeni çalışması başarıya ulaşır umarım.Ama oyun firmlarının maliyetler söz konusu olunca alternatif senaryoya yönelmeleri pek mümkün görünmüyor.Oyun ilerleyişinin bizin etkilememizle yeni bir yön kazanması firmalar için ekstra maliyet anlamına geliyor.
    Hatta Call Of Duty gibi single player modu yerlerde olan oyunlar piyasaya hakim olmuşken bu çalışmanın başarıya ulaşması zor görünüyor.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prequel

    Bizim köyde buna "You're drunk Ken, go home" derler. 100 yıldan fazladır sinema var, kimse "filmler tekrar izlenebilmeli" demiyor. Alternatif son koyuyor bazıları ama, onların da ne kadar tutulduğu ortada.<br><br>RPGleri defalarca oynayan arkadaşlar bana burada kızacak ama tek derdi "hikaye" olan bir adam kolay kolay bir oyunu tekrar oynamaz. Bunun hiçbir kötü yanı da yok. Ben mesela tarihin en iyi hikayesi olduğuna inandığım Mass Effect'i muhtemelen bir daha tekrar oynamayacağım (çünkü farklı seçimler yapmak istemiyorum) ama bunun benim için bir sakıncası yok çünkü efsaneler anılarla, akılda bıraktıklarıyla efsane olur.<br><br>Ayrıca bir oyun farklı gidişhatlara sahip diye tüm seçenekleri görmek zorunda değilsiniz. Bu bana göre maymun iştahlılıktır. Bir oyun ilk oynayışımda bana çok hayal kırıklığı yaratmadıysa alternatiflerini görmek istemem. Çünkü ilk oynadığım şekli "benim" hikayemdir, o seçimleri "benim" yapmamın sonucu olarak ona ulaşmışımdır. Bu seçimlerimin bir ağırlığı olmayacaksa, her seferinde herşeyi merak eden çocuklar gibi diğer olasılıklara bakmak isteyeceksem o seçimlerin ne anlamı kalacak? Kim hayatta farklı seçimler yaptığı bir alternatif yaşamını izlemek ister?<br><br>Burada senaryo denen şey üzerine çokça düşüncelere sahip olanlar varsa anlayacaktır ki rastgeleliğin olduğu yerde senaryo olmaz. Senaryonun olmadığı yerde de zeka olmaz.<br><br>Ken Levine, Bioshock Infinite ile gözümdeki tüm değerini kaybetmişti, o oyunu meydana çıkaran yanlış fikirlerle dolu adamın yanlış fikirlerini hala görmeye devam ediyorum. Bu savunusunda "fener, şehir ve adam" temalı oyunlarını seri üretime bağlama isteğini farkında olarak veya bilinçaltında rasyonelleştirme çabasının da payı olsa gerek. Genele oynadığı için pek tepki almayacaktır tabii. <br><br>Yok öyle kolay yoldan köşeyi dönmek. <b>Oyunlar tekrar oynanabilmeli diyeceğinize kafanızı çalıştırın ve bol bol yeni IP üretin!</b> Quantic Dream, Naughty Dog gibi firmalar her oyununda taze şeyler yapıyor, aklı olanın böyle şeylere ihtiyacı yok.


    Single oyunları sadece bir kere oynamak için para verilmez. En az 2 kere oynanmalıdır. Özellikle RPG gibi oyunlar söz konusu ise bu daha da artabilir. Oyunu bitirdiğinizde hemen ertesi gün tekrar oynamak tabi zor gelir. Örneğin TES, DarkSouls, Mass Effect, DAO, Witcher, Uncharted GoW, GTA, CLoS vs.. oyunlar tekrar tekrar oynanmayı hakeden oyunlar. Mass Effect 3'ü 1 kere oynayıp sonu kötü bitti diye(bende katılıyorum) oyuna demediğini bırakmayan insanlarda sizin gibi insanlar zaten. Üstünden belli zaman geçtikten sonra paşa paşa oynanır. Gerçi buda insanın zamanıyla ilgili birşey.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >




  • BAŞLIK SIKINTILI..
    Oynanabilmeli....olmalı.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • hayat bile kendini tekrar ediyor oyunlar mı etmesin
  • Eskiden New Game+ diye bir olay vardı. Şimdi onun da ağzına mıçtılar. Bir de şu çıktı neymiş efendim online'sız konsol mu olurmuş, single single nereye kadarmış. Ulan barzo eski konsollarda online mı vardı, Final Fantasy X'de bütün her şeyi yapmak, statları fullemek için 455 saat oynayan adamlar bilirim ben. Ayı. Günümüz oyunlarının senaryo yani singleplayer kısımlarının bok gibi olmasının safi sebebi Multiplayerdır. Bunun lamı cimi yok.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Ben bu konuda Ken Levine abimize katılmıyorum çünkü senaryonun bize farklı seçimler veya farklı sonlar sunması hikayenin iyi olduğu anlamına gelmez örneğin Call Of Duty Modern Warfare serisinin Single Player'ı aşırı çizgiseldir ama buna rağmen hikayenin sunumu,seslendirmeler mikemmeldir.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Burada bahsedilen olay zaten hikayenin dallanıp bize farklı seçenekler sunması olayı değil. Adam diyor ki o kadar derin bir sunum ve hikaye yaparsanız bazı oyuncular ilk oynayışında bazı şeylerin eksik kaldığını anlayıp oyunu bir kez daha oynamak istemeliler. Gerçi günümüz oyuncuları "10 dk oynadım sildim çöp" dediği için böyle bir şeyi çok az kişi uygulayacaktır. Ken Levine'ın sözlerine kesinlikle katılıyorum. Bir oyunda kenarda çıkan notları okuma , ses kayıtlarını dinlemek veya oyunun ara sinematik sahnelerini bekleyemeyip geçen insanlar kendine oyuncuyum demesin.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Assassin's Creed II gibi oyunlar yani. 4 kere bitirdim. Hele o ilk başlarında Federico ile çatıya çıktıktan sonra ubisoft presents götrünüp Ezio's Family çaldığında biri kez daha bitirmemek için bir sebep bulamıyorum. Başyapıt. Kesinlikle ubisoftun magnum opusu.
  • Ben de Ken Levine'e katılıyorum.SP'ler kendini tekrar tekrar oynatmalı.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MytHnfr

    Burada bahsedilen olay zaten hikayenin dallanıp bize farklı seçenekler sunması olayı değil. Adam diyor ki o kadar derin bir sunum ve hikaye yaparsanız bazı oyuncular ilk oynayışında bazı şeylerin eksik kaldığını anlayıp oyunu bir kez daha oynamak istemeliler. Gerçi günümüz oyuncuları "10 dk oynadım sildim çöp" dediği için böyle bir şeyi çok az kişi uygulayacaktır. Ken Levine'ın sözlerine kesinlikle katılıyorum. Bir oyunda kenarda çıkan notları okuma , ses kayıtlarını dinlemek veya oyunun ara sinematik sahnelerini bekleyemeyip geçen insanlar kendine oyuncuyum demesin.



    Snes oyunları öyleydi mesela, bir oynar bir şey anlamaz, ikinci oynayışta herşeyi anlardık. Bioshock Infinite de bir bakıma öyleydi.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.