Şimdi Ara

Steam Controller'ı Deneyen Yapımcıların Yorumları

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
599
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  •     PC'leri ve Steam platformunu oturma odasına taşıyan Valve, önce SteamOS'i, sonra mini PC'leri ve en sonunda da Steam Controller'ı duyurmuştu. Fazla alışkın olmadığımız, tamamen özgün bir tarzda karşımıza çıkan Steam Controller, ilk başta bağımsız yapımcılara test ettirilmiş.
     
        Data Realms isimli bir bağımsız stüdyonun yapımcısı Dan Tabar, Steam Controller'ı deneyen ilk kişilerden birisi. Valve'in yeni kontrolcüsüyle ilgili açıklamalar yapan Tabar, Steam Controller'ın oldukça esnek ve kolay kontrol edilebilir yapıda olduğunu söylüyor.
     
        Konuyla ilgili Tabar, "Valve gerçekten farklı şeyler yapmayı amaçlıyor. Kontrolcüyü oluştururken kendilerine, "Kontrolcülerde gerçekten analog yönlendiricilere ihtiyacımız var mı?" veya "Arkadaki parmaklar oyun oynarken neden boş duruyor?" gibi soruları sormuşlar. Beni en çok heyecanlandıran nokta da bu. Valve, kontrolcü tanımlamasını baştan tasarlamış gözüküyor." açıklamalarını yaptı.
        
     
        Valve'ın kendilerini stüdyoya toplayıp Borderlands'i kontrolcüyle birlikte test ettirdiğini söyleyen Tabar, kontrolcünün kendilerine dağıtıp dağıtılmadığıyla ilgili bir söz söylemedi. Yaptığı açıklamalarda Tabar, yeni detaylar da paylaştı. Yapımcının belirttiğine göre trackpad'deki bölgelere göre özel tuş atamaları yapabiliyoruz. Örneğin Borderlands'de trackpad'in en uç noktalarına değdiğimizde karakter koşmaya başlıyor. Orta noktalarda oynarken ise karakter normal hızda yürüyormuş.
     
         Yaptığı açıklamalar sırasında Dan Tabar, kontrolcünün trackpad ve dokunmatik ekranını anlattı. Tabar, "Trackpad fikrini duyunca ilk başta soğuk karşıladım. Ancak Steam Controller'ın trackpadi ile laptoplardaki mouse kontrolcüleri arasında çok fark var. Steam Controller'daki trackpadler kendilerini kesinlikle hissettiriyorlar. Dokunmatik ekran konusunda ise, bir oyuncu olarak beni heyecanlandırmadı. Ancak bir yapımcı düşüncesiyle yaklaştığımda aklıma ilginç fikirleri getirdi." sözleriyle birlikte kontrolcüyü anlattı.
     
        Tabar'la aynı gün Valve ofisinde Steam Controller'ı test eden yapımcılardan birisi de, The Cave'in yapımcısı Double Fine çalışanı Chris Remo idi. Remo'nun yaptığı açıklamalar ise şöyle; "Hiçbir ekstra ayarlama yapmadan The Cave'i açtık ve oyunu kontrolcüyle birlikte oynayabildik. Oyunları Steam Controller'la oynamak için yapımcıların ekstra bir destek sağlaması gerekmiyor. Steam Controller'da beni en çok trackpadler etkiledi. Tamamen bambaşka bir şey. Laptoplardaki trackpadleri kullanmayı hiç sevmem. Ancak Steam Controller'da bu uyum harika sağlanmış."
     








  • Steam Pc oyunculuğunun kalbi resmen. Konsol oyuncusu olarak steam'in çalışmalarını beğenerek ve imrenerek izliyorum. Valve ekibi gerçekten harika işler yapıyor.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Tabar'ın dediği gibi Valve'ın kontrolcü tanımlamasını baştan tasarlamış olması bir gerçek. Valve'ın bu projeleri ile PC'nin özellikle yapımcıların gözüne tekrar girebileceğini umuyorum

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • İyice merak ettim. FPS oyunlarındaki başarımı, bu aleti zirveye taşıyabilir.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • windows'ta oyun oynarken arkada bir sürü işlem yapılıyor buda performans kaybına sebep oluyor acaba steam os'da böyle bir şey olacakmı ? veya adobe office gibi programlar kullanılacakmı bilen varsa açıklama yaparsa sevinirim teşekkürler.
  • Valla yeni nesil ps4 diyodum ama artık yeni nesil bu heralde adamlar bambaşka birşey koymuş ortaya. Merakla bekliyorum valla acayip şekilde etkilendim şimdiden.
  • kesinlikle geleceğe damgasını vuracak bu kontroller. pc deki klavye mause hızı ve rahatlığını gamepad de taşımışlar. diğer gamepadlere nazaran fps bu controllerle daha rahat oynanacağını düşünüyorum. bi iyi tarafıda normal gamepadlerde sık kullandığınız zaman eliniz ağrımaya başlıyor. bunda böyle bir sorun oluşturmayacak. bu gamepadler eski gamepadlerdeki hantallığı ortadan kaldıracak diye düşünüyorum.

    kontroller dikkati kaçırdığınız bir nokta dokunmatik değil bunlar. Trackpad elinizin hassaslığına göre tepki veriyor.

    yıl 2013 buraya yazıyorum kesinlikle gelecekte bu kontroller herkesin elinde olucak. pc deki klavye mause hızlılığını kesinlikle bu kontrollerde yaşıyacağız. rts bile oynandığına göre bu kontroller klavye mause ikilisini tarihe gömebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dikiştutmazsabri -- 29 Eylül 2013; 5:30:59 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Valve özellikle son duyurularıyla birlikte bizi öyle bir kıvama getirdi adamlar devrim yapmassa şaşırırız artık kontrolcünün tasarımı gerçekten mükemmel daha elime almadığım için kontrolcünün kullanılabilirliği ile ilgili bir şey söylemek imkansız ama Valve bu güvenim tam.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >




  • Vay arkadaş.Bu zaman fps gamepadle oynanmaz tartışmaları dönsün.Steam gamepad duyursun.Daha çıkmamış gamapadi herkes bayılsın, FPS bile oynanır densin.İnanılmaz, inanılmaz!

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • STEAM OS'a EA Games ve Ubisoft oyunları çıkmazsa ne yapacaksınız ortada kalırsınız :D LOOOLZ ve daha bir çok firma Crytekte çıkarmayabilir LOOOLz. :D

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pastadanadam

    Vay arkadaş.Bu zaman fps gamepadle oynanmaz tartışmaları dönsün.Steam gamepad duyursun.Daha çıkmamış gamapadi herkes bayılsın, FPS bile oynanır densin.İnanılmaz, inanılmaz!


    Acaba şu anki gamepad'lerle neredeyse hiç alakası olmadığı için olabilir mi?

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Almak için sabırsızlanıyorum. Umarım fiyatı çok fazla olmaz.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dovahkiin

    quote:

    Orijinalden alıntı: pastadanadam

    Vay arkadaş.Bu zaman fps gamepadle oynanmaz tartışmaları dönsün.Steam gamepad duyursun.Daha çıkmamış gamapadi herkes bayılsın, FPS bile oynanır densin.İnanılmaz, inanılmaz!


    Acaba şu anki gamepad'lerle neredeyse hiç alakası olmadığı için olabilir mi?

    Sorunda orada dostum, nereden biliyorsun? Çıkmadı daha. Her ne kadar güzel gözüksede, kullanışsız belki? Şimdikilerle alakası yok ama analoglardan daha farklı bir deneyim sunacağınıda düşünmüyorum. Mouse kadar kolay olmayacak yine.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pastadanadam

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dovahkiin

    quote:

    Orijinalden alıntı: pastadanadam

    Vay arkadaş.Bu zaman fps gamepadle oynanmaz tartışmaları dönsün.Steam gamepad duyursun.Daha çıkmamış gamapadi herkes bayılsın, FPS bile oynanır densin.İnanılmaz, inanılmaz!


    Acaba şu anki gamepad'lerle neredeyse hiç alakası olmadığı için olabilir mi?

    Sorunda orada dostum, nereden biliyorsun? Çıkmadı daha. Her ne kadar güzel gözüksede, kullanışsız belki? Şimdikilerle alakası yok ama analoglardan daha farklı bir deneyim sunacağınıda düşünmüyorum. Mouse kadar kolay olmayacak yine.

    Elbette ki denemek lazım körü körüne beğenmek saçma.
    Ama Valve gibi PC oyunculuğunda lider sayılabilecek, müşteri memnuniyetine önem veren ve özgürlükçü bir firmadan gelince bu hamle ister istemez güven duygusu oluşturuyor.
    Mouse'un yerini alıp alamayacağını zamanla göreceğiz. Ama beğenmezsek klavye-mouse her zaman bizi bekliyor olacak. Bunlara destek kesilmesi söz konusu bile değil çünkü, veya illa Steam kumandası kullanacaksın diye birşey yok.




  • bu gamepad'ler pc için değil konsol için devrim olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ErayG-TR

    Tabar'ın dediği gibi Valve'ın kontrolcü tanımlamasını baştan tasarlamış olması bir gerçek. Valve'ın bu projeleri ile PC'nin özellikle yapımcıların gözüne tekrar girebileceğini umuyorum


    PC'nin oyun yapımcılarının gözüne tekrar girebilmesi için Valve'ın Microsoft ve Sony gibi oyun yapımcılarına para dökmesi lazım.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pastadanadam

    <blockquote class="quote"><i>alıntı:</i><br><br>Orijinalden alıntı: Dovahkiin<br> <br> <blockquote class="quote"><i>alıntı:</i><br><br>Orijinalden alıntı: pastadanadam<br> <br> Vay arkadaş.Bu zaman fps gamepadle oynanmaz tartışmaları dönsün.Steam gamepad duyursun.Daha çıkmamış gamapadi herkes bayılsın, FPS bile oynanır densin.İnanılmaz, inanılmaz!</blockquote><br> <br> Acaba şu anki gamepad'lerle neredeyse hiç alakası olmadığı için olabilir mi?<br> </blockquote><br> Sorunda orada dostum, nereden biliyorsun? Çıkmadı daha. Her ne kadar güzel gözüksede, kullanışsız belki? Şimdikilerle alakası yok ama analoglardan daha farklı bir deneyim sunacağınıda düşünmüyorum. Mouse kadar kolay olmayacak yine.


    Zaten herkes kol yenilikçi olduğu için heycanlanıyor. Micro ve Sony gibi aynı kolun daha renklisini yapmıyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Meurglys -- 29 Eylül 2013; 11:53:10 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >




  • Daha çok fps ve rts oyunlar için üretilmiş bir gamepad gibi duruyor.Bir araba yarışı veya spor oyunlarının bu gamepad'de normal bir gamepad gibi rahat olacağını düşünmüyorum.Analog çubukların en büyük özelliği etki,tepki şekilde çalışmasıdır.Misal bir gaz pedalı gibi kullanabilirsin, analog çubukları.
  • Herkes yorumuma eksiyi basmış ama şunu diyorum.
    VALVE en büyük hatasını oyunlardan uzaklaşıp donanım ve işletim sistemine yönelerek yaptı.
    STEAMOS tutmayacak nedenlerini sayıyorum.
    1- EA Games STEAM'in rakibi EA Games oyunlarını STEAMOS'a çıkarmayacak, STEAM'e zaten çıkmıyordu.
    2- Ubisoft UPLAY var. Zaten onlarda STEAMOS'a oyun çıkarmayı düşünmüyor.
    3- STEAMOS Direct-X desteklemeyecek ! Bundan dolayı bir çok firma OpenGL için oyun yapmayacak. OpenGl API'si kullanmayacak.
    4- Crytek PC için kendi oyun dağıtım platformunu çıkarıyor.
    5- STEAMOS Linux tabanlı açık kaynak kodlu olduğu için hileciler daha kolay hile yazabilecekler. Zaten Windows'tada bir sürü hile var Linux'ta bu heralde 3-4 kat fazla olur.
    6- Yeni nesil konsollar özellikle PS4 bir sürü Exc oyun çıkaracak. VALVE Exc oyun çıkarmıyor. Half-Life 3 ve online özellliğe sahip yeni nesil oyunlar çıkarmazlarsa PS4 ile yarışamazlar. Eğer VALVE PS4 ile yarışacaksa bir sürü yenilikçi güzel PC oyunu çıkarmalı İşletim sistemi oyun koluna değil oyun yapmaya ayırmalı kaynaklarını
    7- Half-Life hayranları kaç senedir. Yeni HALF-LIFE oyunu duyurusu bekliyor hiç bir yeni oyun duyrulmadı. İnsan duyurur. 3 yıl sonra çıkarır. Gidip te bekletmez Fanını...
    VALVE insanlarla ve oyuncularla dalga geçiyor. Hiç bir açıklama yapmıyor.
    Bari desinler bundan sonra HALF-LIFE oyunu yapmayacağız o zaman da tamam derim yapmazlarsa yapmasınlar. Ama böyle açıklama yapmadan durmak fanlara saygısızlıktır !

    8- EA Games'in Origin platformu çok büyüdü. 4 milyonu aşkın kullanıcısı var. 1-2 yıl sonra STEAM'le aralarındaki rekabet kızışacak. VALVE EA Games'in oyunlarına karşı kendi kaliteli oyunlarını duyurması lazım. Eğer VALVE sürükleyici aksiyon oyunları duyurmazsa bu nesilde Titanfall ve Battlefield lider olacak. Herkes Origin'e kayacak.

    9- Titanfall gibi bir oyuna rakip olarak Half-Life 3 veya yeni bir oyun çıkarmazsa VALVE bilimkurgu FPS oyunu olarak en iyi oyun artık HALF-LIFE değil. Titanfall olur.

    10- Gaben artık sadece parayı düşünüyor. Oyuncuları düşünen bir firma değil. İndirimler yapıp paramızın peşine düşüyor. Gerçekten adam akıllı bir PC oyunu duyurmazsa VALVE yazıklar olsun. Ayrıca artık devir Açık dünya, RPG ve Aksiyon oyunlarının birleşip mega oyunlara dönüştüğü oyunların devri.

    Red Dead, Watch Dogs, GTA, Skyrim, Fall Out, Yeni Çıkacak Tom Clancy's Dvision ayrıca Destiny v.b oyunların hepsi açık dünya FPS/TPS olacak ve bir sürü RPG öğesi içericek ve bu oyunları tüm oyuncular zevkle oynuyor. Çünkü açık dünya demek arkadaşlarınla keşfetmek, eğlenmek, heyecan duymak ve savaşmaktır !
    Eğer VALVE gerçek bir oyun şirketiyse bu tarz şeylere yapacağı yatırımın 10'da 1'ini yeni nesil açık dünya FPS/TPS veya aksiyon FPS oyunları gibi yenilikçi oyunlara yatırırsa oyun dünyasını lideri olur. Burada amacım VALVE'ı kötülemek değil. VALVE nasıl oyun dünyasında lider olacağını söylemek. VALVE'ı çok severim, dost acı söyler.

    VALVE bu tarz şeylerle uğraşacağı zamanın 10'da 1'ini yeni nesil oyunlar için ayırsın o zaman oyun dünyasını lideri olur. VALVE'yi VALVE yapan Half-Life oyunudur. Half-Life'a çıkan modlarla HALF-LIFE 2'ye çıkan modlarla VALVE bu günkü hale gelmiştir.
    CS, PORTAL, TF bunlar hep Half-Life modu olarak doğdu. Ve daha bir çoğu bu kadar güzel bir oyunun devamını getir ve yeni nesil oyunlar yap VALVE STEAM ve diğer konulara ayırdığın vaktin 10'da 1'ini yeni nesil oyunlara ayır oyuncuları mutlu et başka bir şey demiyorum !

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.