Şimdi Ara

Bethesda, Doom 4'de Yeniliğe Gittiğini Açıkladı

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
922
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  •  
       Oyun dünyasının önemli yayıncılarından Bethesda, Doom 4'ün "yeni versiyonunu" yeni nesil konsollar üzerinde geliştirdiğini açıkladı ve yapım sürecinde kendilerini uzun bir yolun beklediği kaydetti.
     
       Kotaku'ya konuşan kaynağa göre oyunun çıkış tarihi, 2011'in sonunda oyunun yapımına sil baştan başlanmasıyla birlikte belirsiz bir noktaya gelmiş.:
     
    "Doom 4'ün ilk versiyonu kalite ve heyecan olarak id ve Bethesda'nn dünya çapındaki Doom hayranlarına sunabileceği kalitede, beklentileri karşılayabilecek bir yapım değildi. Sonuç olarak id sil baştan Doom 4'ün yeni versiyonuna başladı ve her kesimden oyuncunun yüksek beklentilerini karşılayacak bir yapım olması üzerinde duruldu. Doom 4 hakkında zamanı geldiğinde çok daha fazla şeyi sizlere aktaracağız."
     
       Rage 2 hakkında da konuşan Bethesda sözcüsü Rage'in satışlarıyla beklentileri karşılayamamasından dolayı yayıncı hakları sahibi Bethesda ve bunun da sahibi olan ZeniMax' tarafından bir devam oyununun şu anlık söz konusu olmadığını açıkladı ve Rage 2'nin iptal edilip, Rage'in DLC paketlerinde küçültmeye gidildiğini belirtti.
     
       id Software şu sıralar sadece Doom 4'e odaklanmış durumda.








  • Adına yakışır bi' oyun olsun beklemek sorun değil, yeter ki beklediğimize değsin.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Doom 4de hazıfalardan kazınmayan 1 döneme damgasını Doom3 gibi unutulmaz oyun olarak yer eder umarımi...
  • Ohooo çok bekleriz bu oyunu daha 2011 sonunda iptal edip sil baştan yapmaları ve yeni neisile geliştiriyor olmaları bu demek oluyor ki daha çok beklersiniz. Ya da yeni nesilin çıkışına hazır edecekler ve oyun aliens colonial marines gibi olacak :(

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Rage'e yazık oldu. Atmosfer, senaryo, oyun içi elementler ve sandbox yapısı oldukça hoştu. Ama ilk oyunun çok sayıda bug içermesi ve anlatıldığından çok daha basit yapılı bir oyun olması yüzünden satışları düşük, eleştirileri kötüydü. 2. oyun ile bu eksikleri düzeltebilirdi belki, yazık olmuş. Umarım Rage'de kullanılan güzel fikirlerden(araç kullanımı mesela) Fallout'da yararlanmayı bilir Bethesda. Aslında id'den küçük bir grubun da Fallout'un belki de tek kötü yanı olan FPS dinamikleri üzerinde çalışması da çok güzel olurdu ama beklentileri yüksek tutmayalım.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Doom 4'ün yeni versiyonuna başladı ve "HER KESİMDEN" oyuncunun yüksek beklentilerini karşılayacak bir yapım olması üzerinde duruldu.

    İNŞALLAH buradaki "HER KESİMDEN" sözcüğünü diğer firmalar başta EA gibi abartmadan yaparlar.
  • Her kesim falan derken umarım sıradana bağlamaz.Eski old school havası istiyorum çok fena.Az önce doom 3 bitti hatta şimdi resurrection of evil'a başlayacam sonrada lost missions.Umarım call of dutyleştirmezler oyunu.Her oyun olduğu gibi kalsın.Hatta iron sight, nişan alma falanda olmasın klasik haliyle kalsın, umarım HP, armor sistemi yine olduğu gibi kalır eski oyunlardaki gibi.

    Edit : Umarım çok açık alan yoktur.Quake 4'deki gibi rayına oturturlarsa dadundan yinmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Babblebabble -- 3 Nisan 2013; 19:00:26 >
  • Sadece Xbox infinity e gelebilir muhtemelen...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doom 4 geç gelsin umrumda degil ama doom gibi gelsin 2017 de gelsin.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Umarım yeni nesil bol quick time'lı FPS'lere özenip yada daha geniş kitlelere ulaşma hevesine düşüpte Doom markasını değiştirmeye kalkmazlar da eski Doom oyunları tanından yeni nesil bir Doom oyunu görebiliriz.
  • 2015 den önce çıkmaz.
  • O değil de oyunlar üzerinden zaman geçtikçe değer mi kazanıyor ? Doom 3 ilk iki oyunun aynısı diye,çok tek düze diye yerden yere vurulup,bunun yanı sıra yine de muhteşem grafikleri ve atmosferi sayesinde yüksek puanlar alan bir oyun değil miydi ? İsteyen eski incelemelere bakabilir aşağı yukarı aynı görüşteler onlarda.Yani inşallah Doom 4 farklı gelir.O old school dediğiniz olay ne anlamadım Doom için ? Hadi ilk iki oyunu neyse onlarda bi hava vardı oyun oynadığımız hissini veren bununla birlikte eğlendiren oyunlardı ancak Doom 3'e bir sanat eseri gibi yaklaşılması çok yanlış.İnşallah Daikatana gibi olmaz çünkü çok övdüler bu oyunu.Muhteşem birşey istemiyoruz biz sadece accıcık farklılık istiyoruz hepsi bu.Yoksa teknik açıdan üst düzey olacaktır zaten gözlüktür falan bunlara gerek yok.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • ageof98 2004 yılında sen doom 3 ü oynarken korku hissini çaresizlik hissini yaşamadın mı hiç ? O zamana göre grafikleri harikaydı oyunun , aldığı puanlarda ortada metacritic puanı 87 olan bir oyuna kim kötü diyebilir ? İlk 2 oyun diyorsunda onlara oyun demeye bin şahit lazım windows 95 zamanında ki oyundan bahsediyorsun oyunda mouse yok autoaim her silahla düşmanlara tek atıyorsun ve o oyunda hava vardı diyorsun ? Nasıl bir kafa bu pixel pixel olan oyun iyi fakat 2004 yılında sistem toplatan doom 3 kötü öylemi tamam kardeşim haklısın sen. Doom 3 e birde tek düze dedin ya diyecek bir şey yok yani bunun üstüne . id firmasına güvenim tam benim RAGE faciasını saymazsak tabi o oyunda da idtech5 i kullanan ilk oyundu motoru verimli kullanamadılar acemiydiler fakat şimdi DOOM 4 de muazzam şeyler yapacaklar . Neler yapacaklarını ve ne yapmak istediklerini aşağıdaki linkten bakabilirsin.

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Doom_4 Yapılış Amaçları kısmına bak sonra konuşalım




  • Dediklerimi tam anlamıyla anlamadan fanboylukla atar yapmışsın.Ben atmosferi grafikleri falan kötü mü dedim ? Ya da grafikleri ? Bi önce adam akıllı oku cevap yazacaksan.Evet tek düze sürekli anahtar peşinde koşup açtığımız odalardaki canavarları öldürerek ilerliyordukk.Bu da bilinen bi eksisiydi zaten oyunun.İlk 2 oyunda old school havası vardı dedim ayrıca ne anlayışsız bir insanmışsın sen ? Ayrıca ayarlarına bi göz atarsan mouse aktifleşitirebiliyor belki yardım etmiş olurum :) Ve belli ki senin için tek önemli şey grafikmiş.Doom'un ilk oyunlarından zevk almayan adam Doom 3'ü sadece grafik için oynuyor demektir.Bu arada sistem toplatması bir oyunun her zaman kaliteli grafiklere sahip olduğu manasına gelmez.Optimizasyonu kötü de olabilir ama çok şükür Doom 3 iyiydi.Sen kendine sistem toplatan oyunlar oynamaya devam et ben de oyun oynamaya devam ediyim.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Uçuk bir sistem isteyen bir FPS oyunu ortaya çıkarmak

    Bu maddeye dikkatini çekmek isterim ayrıca

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ageof98

    Dediklerimi tam anlamıyla anlamadan fanboylukla atar yapmışsın.Ben atmosferi grafikleri falan kötü mü dedim ? Ya da grafikleri ? Bi önce adam akıllı oku cevap yazacaksan.Evet tek düze sürekli anahtar peşinde koşup açtığımız odalardaki canavarları öldürerek ilerliyordukk.Bu da bilinen bi eksisiydi zaten oyunun.İlk 2 oyunda old school havası vardı dedim ayrıca ne anlayışsız bir insanmışsın sen ? Ayrıca ayarlarına bi göz atarsan mouse aktifleşitirebiliyor belki yardım etmiş olurum :) Ve belli ki senin için tek önemli şey grafikmiş.Doom'un ilk oyunlarından zevk almayan adam Doom 3'ü sadece grafik için oynuyor demektir.Bu arada sistem toplatması bir oyunun her zaman kaliteli grafiklere sahip olduğu manasına gelmez.Optimizasyonu kötü de olabilir ama çok şükür Doom 3 iyiydi.Sen kendine sistem toplatan oyunlar oynamaya devam et ben de oyun oynamaya devam ediyim.

    Gece maçtan sonra sinirlenmiştim yazını yalnış okumuşum pardon . Fanboyluk yapmam ben fakat senin söylediklerinde hatalı . Anahtar peşinde koştuğumuz doğru 1. oyundan itibaren böyledir genel FPS anlayışında vardır bu olay anahtar değildir de bir vanadır o bir semboldür kapıyıo açman için araştırman gerekir buda tek düze ilerleme mantığını ortadan kaldırır . doom 1. zamanında 3-4 çeşit anahtar vardı hepside yan yana olurdu ve sen o oyuna old school demişsin tamam kardeşim haklısın . Optimizasyondan bahsetmişsin 2004 yılında yapılan doom 3 ün grafikleri o zamana göre devrim niteliği taşıyordu ve iyide sistem istiyordu bunun optimize ile alakası yok kartın yetersiz ise sen o oyunu iyi bir şekilde oynayamazsın nasıl BF3 ü HD4850 de ULTRA da açamıyorsan o zamanda bu öyleydi ha açarsın ama doom 3 ü doom 1 gibi oynarsın Benim için önemli olan tek şeyin grafik olduğunu tek mesajda çözdüğün için seni tebrik ediyorum ayrıca sezilerin çok kuvvetliymiş . Oynadığım ve sahip olduğum oyunları bilmeden bu cevabı vermen de manidar. Ben yazını yanlış okuduğum için o cevabı vermiştim sana hatta viki sayfasını atmıştım .

    Doom 1 ve 2 de mouse olayının DOOM 3 BFG edition la birlikte geldi diye biliyorum zira 95 yılında ne yaptığımı açıkcası hatırlamıyorum .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hoid -- 4 Nisan 2013; 12:36:19 >




  • Evet uçuk bir sistem isteyecek ama optimizasyonunun iyi olacağını pek sanmıyorum RAGE çıktığında da çok iyi bir sistem istiyordu ve oyunda yok denilecek kadar az optimize vardı geç yüklenen kaplamalar vs de bunun tuzu biberi idi ama adamlar idtech5 ilk defa kullandıkları için acemi idiler . Şimdi yaptıkları oyun uçuk bir sitem isteyecektir fakat ben mevcut sistemimle rahatça oynayabileceğim . Bu tür oyunların yapılmasının arkasında aslında ekran kartı üreticileri yatıyor . CRYSİS 3 neden optimize özülrü çünkü nvidi adiyor ki öyle bir oyun yap ki şu seri kartlar çabilsin insanlar kart alsın . Bu yüzden TITAN ve gtx690 gibi ekran kartları var piyasa da , DOOM 4 de bundan ziyadesiyle yararlanacaktır bundan emin olabilirsin. Uçuk bir sistem isteyeceğinden adım kadar eminim bu yarın BF4 çıktığında oda optimizasyon özürlüsü olarak gelecektir öyle her kesin yine oynayamayacak yorumları okursan PC de yine ekran kartı aldıracak adamlar yazılarını görebilirsin. Ne yazık ki PC de işler böyle yürüyor sen apram yok alamam diyorsan gider konsol alırsın onunla takılırsın . VALVE firmasını insanların çok sevmesinin sebebi orta seviye grafik sunup hemen hemen her PC de oyunlarının çalışıyor olmasıydı fakat yeni motorları üstün grafik sunacak ve çoğu insan bundan hoşnut kalmayacak bundan kaçış yoktur. Sistem yenilemek zorundadır insanlar eğer PC de oyun oynamak istiyorlarsa . Optimizasyonda bir yere kadardır bunuda belirteyim.

    Örnek vereyim VALVE den 2004 de çıkan half-life 2 yi bilmem ne kartıyla oynayan bir insan portal 2 yi o kartla o derece de oynayamaz zira source enginın gelişmiş versiyonudur portal 2 . Şİmdi yeni yaptıkları grafik motoruyla sunacakları grafikleri görünce analrsınız ne demek istediğimi ha optimize olur o seni bi yere kadar götürür fakat kartın iyi değilse oynamazsın oyunu umarım anlatabilmişimdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hoid -- 4 Nisan 2013; 12:47:38 >




  • Üstteki mesajda haklısın o genel nvidia veya diğer firmaların klasiği.Önceki mesajın hakkında zaten benim dediklerimi demişsin ve galiba hala maçın siniri üzerinde :) Ben diyorum ki old school demek özellikle bir fps için açtığın kapıdakileri vur mantığında olur.Quake de böyle oldu Doom da.Ha Half Life ile bu anlayış değişti ki ben HL öncesinden bahsediyorum.Hem optimizasyonun kötü olması falan filan onu ben genel olarak söyledim yoksa 3. oyunun grafikleri muazzamdı nasıl Crysis 3 yeni nesili açtıysa bu dönemlerde, O zamanda Far Cry HL2 Doom 3 gibi oyunlarda aynısını yaptı.Yani oyun kötü demedim tek düze dedim yani bir süre sonra sıkıyor oyun.Hep aynı şeyleri yapıyorsun isterse genel Fps anlayışı olsun.CoD'da da durum böyle mesela insan bir süre sonra beziyor.Neyse boşuna tartışmaya gerek yok sen sinirin geçince bi tekrar oku yatışırsın büyük ihtimal :)

    Bu arada Mouse olayı benim bildiğim 98 moduyla birlikte geldi.95'de olmayabilir.Ama 98'de çok iyi hatırlıyorum cf,zıplama eğilme gibi hareketler bile vardı ve autoaim kapalıydı.Hatta yere ve yukarıya da bakabiliyordun.Demo versiyonu nette dolaşıyor birkaç işlemle orjinal de yapılıyor diye biliyorum hatta arada sıkılınca oyna böyle maçlardan sonra :)


    Edit:Valve'ın sevilmesinin sebebi önceki oyunlarda olmayan fizik tabanlı bulmacalar,neredeyse hiç script ve ara videonun kullanılmaması,Freeman ile bütünleşmemiz gibi etmenlerdi.Yani özgür ve özgün bir yapımdı.Ve bir de G-man var :)

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >




  • Hastasıyım! Çıksın da hemen alıp oynayalım...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.