Şimdi Ara

David Cage: Devam Oyunları Yaratıcılığı Öldürüyor

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
274
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  •      Fahrenheit, Omikron: The Nomad Soul ve Heavy Rain gibi önemli macera oyunlarına imza atan Quantic Dream'den David Cage şu an ise Beyond: Two Souls üzerinde çalışıyor. Bu ünlü yapımcı devam oyunlarına karşı olduğunu açıkladı.
     
         Biraz da her yıl karşımıza çıkan Call of Duty ve Assassin's Creed gibi oyunlara laf atan David Cage, çoğu insanın başarılı bir oyunun devamını istediğini, oyun yayıncılarının da her yıl Noel zamanında "aynısından daha fazla" vererek oyuncuları tatmin edip kasalarını doldurduklarını, bunun da yaratıcılığa ve yeniliğe engel olduğunu söyledi.
     
         Aslında David Cage bütün devam oyunlarına karşı değil diyebiliriz, o sadece her yıl benzer şeyleri oyunulara sunan şirketlere karşı. Tabi bu durumdan hiç şikayetçi olmayan oyuncuların da bund sorumluluk payı olduğunu söyleyebiliriz.









  • Açıkçası günümüzde oyunların tek titizlendiği nokta görsellik onun dışında yaratıcılıklarını kullandıkları yerler sınırlı , kaldı ki devam oyunlarında eksik yönlerini tamamlama gereği bile duymuyor bazı firmalar tabi ki bu yakarışlar sadece oyunseverlerin kendi aralarında fısıldaması gibi bir şey EA , Ubisoft , Activision gibi piyasada maddi ağırlığı bulunan firmalar bu düşünceleri aksetmiş olsa oyunlar için daha umut verici ortam oluşur...

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Son yıllarda zaten oyunlar birbirinin kopyası halinde devam ediyor. Zorla serileri devam ettirmeye çalışarak ve zorla heryıl yeni oyun yayınlama sevdasıyla yanıp tutuştukları için önümüze hiç yeni tür oyun çıkmıyor.
    Ben hala rts ile fps açılı aynı oyunu ne zaman görürüm diye bekliyorum. 1 kişi strateji oynarken diğer 10 kişi fps türünde onun askerleri olsun isterdim. 5 yıldır bekliyorum ama ayrıntılı ve güzel bir oyun çıkmadı. Aynı şekilde mmo oyunları için açık dünya, npc ve görev olmadan tamamiyle oyuncuya bırakılan build/craft/hunt karışık bir oyun arıyorum o da yok. Oyundaki derin-ince ayrıntıya değinen bir firma şuanda yok. Yaratıcı firma da çok az ve yer edinemiyolar. Çünkü oyuncular vasat oyunları beğeniyorlar, çünkü çoğu oyuncu ince hesap yapıp, sık elemek yerine boş zaman geçirmeyi tercih ediyor.
  • Kesinlikle haklı.Beyond Two Souls,Heavy Rain,Last of Us gibi oyunların devamı gelmemeli,15 saatlik bir film gibi tadı damağımızda kalmalı ve yeni bir fikir,yeni bir konsept,yeni bir hikaye ile oyuncuların karşısına çıkmalılar.

    Tabi devam oyunu yapılmasın demiyorum,bakın God of War serisine,Grand Theft Auto'ya,Uncharted'a,HALO'ya...Hepsinin de devam oyunları en az 3 yıl arayla çıkıyor ve üstüne yeni şeyler,yeni fikirler ekliyor.

    Xbox Live'ın en çok oynanan listesinin başında "öldür ve ilerle" tarzı saçma sapan bir oyun yer alıyor tabi bunu da 12-13 yaşındaki Amerikan,İngiliz veletleri oynuyor ve hallerinden oldukça memnunlar.Her sene aynı oyunu oynayıp malum firmaya para kazandırmakta da sakınca görmüyorlar.

    Oyun dünyasını oyuncular bu hale getirdi ve Gabe Newell,David Cage gibi kurtarıcılara ihtiyacı var.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Cage endüstri ile ilgili çok nadir yanlış şeyler söylüyor. Sony bu adamı kaybetmez inşallah.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Bu adamı seviyorum ya bi de Molyneux ile Notch

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • bi bakıma haklı adam :D

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • cok dogru soyluyor evet oyun sektoru yaratıcılık acısından geri gıdıyor ama hakıketen quantıc dream yaratıcı heavy raın cok tutulmadı ama yaratıcı farklı bır deneyım.uzun zamandır bunu soyluyoruz bu dırect x11 ve x11.1 gıbı kalıplar oldugu surece bu hep boyle gıdıcektır.oyun yapmak basıt seneryo zaten yok yaz kalıba gıtsın bır de o muhendıslere soyleyınde open gl kullansınlar ben rage cok begendım farklı sılahlar yaratıklar vurulunca verılen tepkıler cok gercekcı.
  • Eğlence açısından bakacak olursak ;oyuncunun yaş,kültür,eğitim ve zevk meseleleri kişiden kişiye değişir.
    İlk çıkan konsol ve video oyunlarının çeşitli ,birbirinden farklı olmasının sebebi oyun firmalarının oyuncuları tam olarak çözememelerindendi.
    Ama şimdi firmaların çoğunluğunun amacı sadece para kazanmak olduğu için fps(call of duty,battlefield) ,futbol(fifa,pes vesair)oyunları yada oyuncu için marka halini(assasins creed,need for speed,street fighter,resident evil gibi) oyunları piyasa sürüyorlar.
    Çünkü artık çoğu oyuncu yenilikçi oyundan ziyade standartlaşmış ve aynı zamanda sıradanlıkla şişirilmiş ,hikayesi yavan ve sığ kalan ,multi mod ve dlc çılgınlığının zirvesine doğru yolalmış olduğundan ,azınlıkta kalan diğer oyuncular ve aynı durumdan muzdarip olan yenilikçi firmalar içinde bulunduğumuz bu dönemden şikayetçidir.
    Ama bu üretken fikirlere sahip olan firmalar eğer yeterince desteklenir ve temcit pilavı gibi ısıtıp aynı oyunları önümüze getiren firmalara "yahu arkadaşım bıkmadınmı? Aynı fonttan. Yenilen biraz."deyip.
    O ürünlerden uzak durmazsak, sadece bu ve benzer yazıları okuyup, "ne olacak bu oyun dünyasının hali?"gibisinden olduğumuz yerde hayıflanmaktan öteye geçemeyiz.
    Saygılar.




  • Bir kez de yanlış bir şey söyle be adam!
  • Çok doğru söylüyor Bay Cage.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Bugün Walking Dead Episode 1'i oynadım. Bir sürü oyun PC'mde yüklü ve devam etmem için beni bekliyorken devam etmiyorum ama Walking Dead'i şu an insin de oynayayım diye bekliyorum.

    Oyunların 100lerce adam öldürülüp ilerlenen bir kargaşadan uzaklaşması lazım. Yoksa seriler bile fena değil ama o kadar çok boş iş yapıyoruz ki bayıyor bir noktada.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • .

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.