Şimdi Ara

AF , MSAA , FXAA , Tessellation , Resolution , Motion Blur , VSYNC vb. Nedir/Ne İşe Yarar? Detaylı..

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
24
Favori
36.283
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
21 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forumda, oynadığımız oyunlarda sıkça karşılaştığımız ' Anti-Aliasing, Anisotropic Filtering ' gibi grafik kalitesini arttıran terimlerin karşılığını açıklayan, ne işe yaradığını anlatan ayrıntılı bir kaynak bulamadım. Bende kendi bilgilerimle, araştırmalarımla ve edindiğim kaynaklardan bu tarz konular hakkında kafasında soru işareti olan veyahut hiç bilmeyen, siz değerli forum üyelerini sade anlaşılır bir dille, çok teknik bilgi kullanmadan aydınlatmak istedim. Kesinlikle diğer forumlardan alıntı, çalıntı değildir. Beğenilir uygun bulunursa üst konu yapılmasını rica ederim. Eksik gördüğünüz kısımları, bilgileri veya konuları düzeltebilir, ekleyebilirim.
    Umarım faydalı olur.

    AF / Anisotropic Filtering (Eş yönsüz Süzme)

    Anisotropic filtering yada Türkçe adı ile eş yönsüz süzme, üç boyutlu bilgisayar grafiklerinde kamera açısına bağlı olarak dokunun iz düşümünün dik olmadığı durumlarda ve farklı açılardan bakıldığında yüzeyler üzerindeki görüntü kalitesini yükseltmek için kullanılan bir metottur.

    İki doğrusal ve üç doğrusal süzme’de olduğu gibi aliasing etkilerini ortadan kaldırırken, bir yandan buğulanmayı azaltma ve uç görüntüleme açılarında detayların korunması tekniklerinde iyileştirme sağlar.

    1990′ların sonlarına doğru tüketici seviyesi grafik kartlarında standart özellik haline gelmiştir ve oldukça yaygındır. Günümüzde eş yönsüz süzme modern grafik donanımında yaygındır; hem sürücü ayarları veya grafik uygulamalarında kullanıcılar tarafından ve programlama arayüzlerinde video oyunları tarafından seçilir kılınmıştır.

    Daha açıklayıcı olmak gerekirse;
     AF , MSAA , FXAA , Tessellation , Resolution , Motion Blur , VSYNC vb. Nedir/Ne İşe Yarar? Detaylı..

    Resimden de görüldüğü üzere, AF görüntüde benzeşmeyen bulanık kısımları düzeltmeye yarar. Ancak günümüz standartlarında bunun sınırı hemen hemen her video oyunda 16x olarak sınırlandırılmıştır. Bu sınırlandırmanın sebebi benzeşen görüntünün tekrar ayrışmasını önlemektir.

    Anti-Aliasing (Yumuşatma)

    Kendi aralarında ikiye ayırdım. Çünkü MSAA yarı yarıya performans kaybı yaparken FXAA %2 civarı performans kaybı yaşatır. Maksimum grafik kalitesi için ikisini bir arada kullanmak mümkündür.

    Not: Oyunlarda psikolojik sınır minimum(en düşük) fps de 23.97, average(ortalama) fps de 30, maximum(en fazla) fps de 60 fps olarak kabul edilir. Her ekran kartının performansı aynı olmaz. Buna bağlı olarak kare/saniye oranı 23.97 nin altına inerse görüntü bize takılıyormuş hissiyatı verir. Bu durum oyun performansından ve görsel şölenden alınan zevki minimuma indirir. FPS deki düşüşün en büyük sebebi MSAA dır.

    FPS:(Frames per second, saniye başına ekrana aktarılan fotoğrafların sayısıdır.)

    (Ekran kartına binilen yük fazla olacağından, üst seviye grafik seviyelerinde ancak ultra seviye kartlar bu durumun altından kalkabilir. Ortalama seviye kartlarda MSAA kapalı modda FXAA kullanmanızı tavsiye ederim. Veyahut kendi göz zevkiniz ve isteğiniz doğrultusunda Off/2x/4x MSAA(Anti-Aliasing), FXAA (Anti-Aliasing Post / Post Anti-Aliasing) High/Medium/Low/Off gibi kombinasyonlar yaparak kullanabilirsiniz. Bana göre çok üst seviye kartlar oyun için para tuzağı olsada((yanlış anlaşılmasın)) benimle aynı görüşte olmayan, bilgisayarında ultra seviye kartı bulunan, para sıkıntısı olmayan, bu tarz konuları kafaya takmam diyen kullanıcılar, bütün grafik ayarlarını sonuna kadar kökleyebilirler.)


    FXAA (MLAA) / (Morphological Anti-Aliasing) Fast Approximate Anti-Aliasing (Hızlı Pixel Benzeştirme Tekniği / Morfolojik Yumuşatma)

    Bilgisayar grafiği ve görüntü işleme konularında sıkça kullanılan ve görüntünün daha yumuşak hatlar ile görülmesini sağlayan yöntemdir. Aslında basit bir interpolasyon yöntemidir ve işlem yapılan ortamdaki renk farklılıklarını yumuşatmak için renk geçişi çok yüksek olan imgecikler (pixel) arasında orta noktalara orta renkleri koyarak yumuşatma işlemi yapar. Oyunlarda ise her nesnenin incelendikten sonra benzer renklerin, birbirine benzetilmesiyle yumuşatma sağlanır. Ancak hareket eden nesnelerde MSAA kadar etkili değildir. Ekranı hafif bulanıklaştırır.

     AF , MSAA , FXAA , Tessellation , Resolution , Motion Blur , VSYNC vb. Nedir/Ne İşe Yarar? Detaylı..

    Yukarıdaki resimde görüntüdeki imgecikler benzeştirilerek yumuşak bir görüntü kazanımı amaçlanmıştır.

    MSAA / Multisampling Anti-Aliasing (Köşe Yumuşatma Tekniği)

    Bu işlem yine günümüz bütün video oyunlarında kullanılır. Opsiyoneldir. Grafiklerin köşelerindeki tırtıkları azaltmaya yarar.

    Bu özelliği aktif hale getirdiğimizde kare/saniye oranında yarı yarıya ya yakın düşüş meydana gelir. Bunun sebebi MSAA nın hareket eden nesnelerede etki etmesidir. MSAA netliği bozmaz. Ekranı FXAA kadar bulanıklaştırmaz. FXAA tüm görüntüdeki imgecikleri benzeştirirken (bulanıklığın sebebi de budur), MSAA yalnızca cisimlerin köşelerindeki tırtıklarla, ayrıntılarla ilgilenir.

    Uzun lafın kısası MSAA ayrıntıya, FXAA yüzeye çalışır.

    Daha ayrıntılı anlatmak gerekirse;

    FXAA - MSAA Comparasion (Skyrim)
    Farkı anlamak için 720p de tam ekran izleyin.

     AF , MSAA , FXAA , Tessellation , Resolution , Motion Blur , VSYNC vb. Nedir/Ne İşe Yarar? Detaylı..

     AF , MSAA , FXAA , Tessellation , Resolution , Motion Blur , VSYNC vb. Nedir/Ne İşe Yarar? Detaylı..



    Tessellation (Mozaik Döşeme)
    Bir görüntüyü mozaik döşemek için o görüntüyü renderlemek gerekir. Bkz: Rendering

    Tessellation DirectX 11 in nimetlerindendir. Tessellation düz mantık ince ayrıntı desek yanlış olmaz. Tessellation uygulanmış grafiklerde kabartılar söz konusudur. Baktığınızda ekstra ayrıntı, parlama, gölgeler, çıkıntı-girintiler vb. öğeler mevcuttur. Grafiği gerçeğe yakına yaklaştırır.

    (Çok hoşuma giden bir özellik. Böyle güzel bir özellik bedeli ile geliyor tabii ve büyük ölçüde performansa etkiyor. Arcade oyunlarda tessellation ne kadar fark edilmese de RPG tarzı oyunlarda verdiği keyif yadsınamaz.)

    Resimlerle daha ayrıntılı açıklayayım:

     AF , MSAA , FXAA , Tessellation , Resolution , Motion Blur , VSYNC vb. Nedir/Ne İşe Yarar? Detaylı..
     AF , MSAA , FXAA , Tessellation , Resolution , Motion Blur , VSYNC vb. Nedir/Ne İşe Yarar? Detaylı..
     AF , MSAA , FXAA , Tessellation , Resolution , Motion Blur , VSYNC vb. Nedir/Ne İşe Yarar? Detaylı..
     AF , MSAA , FXAA , Tessellation , Resolution , Motion Blur , VSYNC vb. Nedir/Ne İşe Yarar? Detaylı..
     AF , MSAA , FXAA , Tessellation , Resolution , Motion Blur , VSYNC vb. Nedir/Ne İşe Yarar? Detaylı..
     AF , MSAA , FXAA , Tessellation , Resolution , Motion Blur , VSYNC vb. Nedir/Ne İşe Yarar? Detaylı..

    Zevk ve tercih meselesi, güzel bir teknoloji.



    Resolution (Çözünürlük)

    Çözünürlük, ekran, gözlük camı, vb. maddelerdeki küçültme oranına denir.

    Çözünürlük sistemleri şöyledir:
    VGA (640x480)
    SVGA (800x600)
    XGA (1024x768)
    SXGA (1280x1024)
    sxga+ (1400x1050)

    Çözünürlük arttıkça ekran küçülür, çünkü piksel sayısı artar. Pixeller daha geniş bir alana sahip olur. Çözünürlük değiştiği zaman bilgisayar ekranında simgelerin büyüklüğü de değişir. Ekran değerleri, piksel/inç cinsinden ifade edilir ve ekran tiplerine göre değişiklik gösterir. Piksel/inç değeri aynı olan ekranlarda görüntü oranı da aynıdır. Renk ve görüntü kalitesi ise ekran kartıyla ilgilidir. 1366x768 çözünürlük pek çok ekran için özellikle laptoplarda standarttır. Ancak teknolojinin gelişmesiyle beraber bu standartlar 1920x1080 e kadar yükseldi.

    Çözünürlük oyun performansına büyük ölçüde etki eder. Basit bir matematik hesabı ile:

    1920x1080: 2.073.600 pixel => Bu çözünürlükte oynadığımız oyundan 30 fps alıyorsak,
    1366x768: 1.049.088 pixel => Bu çözünürlükte oynadığımız oyundan 55-60 fps alırız.

    Bunun sebebi hesaplanan pixel oranıdır. Sanıldığının aksine 1080p mükemmel görüntü demek değildir. Görüntünün netliği ve güzelliği az önce anlattığım inch/pixel oranı ile belli olur. 130 ekran tv ye 320p görüntü bağladığınızda tv nin görüntüyü yayma özelliği açıksa, tv ye biraz yakınlaştığımızda pixeller gözle görünür hale gelirler. Aynı tv ye HD yayın verirseniz çok dibine girmedikçe pixelleri göremezsiniz. Dibine girersenizde pixellerin ne kadar minik olduğunu görürsünüz. Sıradan bi insanın bu pixelleri gözleriyle sayması mümkün değildir.
    Tam tersi durumda çok ufak bir ekrana yüksek çözünürlüklü HD bir filmi ufacık bir ekranda oynattığızda, pixeller sıkıştırma yapmaya başlayacak ve görüntü yine bozulacaktır. Bu yüzden her montiör FULL HD görüntü desteği vermez. Ekran boyutuna göre maximum çözünürlük sunarlar.

    Ek olarak, 1920x1080 çözünürlükte bir oyunu maximum grafik ayarları ile oynatamıyorken, 1366x768 çözünürlükte maximum ayarlarda oynatmanız normal bir durumdur. Az önce bahsettiğimiz gibi, ekran kartı o görüntüyü 2milyar pixele yaymak yerine, 1milyar pixele yayıyor ve sonuç olarak grafik efektlerinden kazanmış oluyoruz.

    Ayrıca 1080P maximum çözünürlük demek değildir. Bundan çok yüksek değerlere çıkılabilir. Bu oran yalnızca günümüz standartları çerçevesi altında makuldur.

    Öte yandan 23'' Full HD bir monitör üzerinden gidersek, çözünürlük Full HD ye yaklaştıkça netlik artar, Full HD den aşağıya düştükçe netlik azalır diyebiliriz.

    Aşağıdaki resim çözünürlük hakkında küçük bir örnek olabilir:
     AF , MSAA , FXAA , Tessellation , Resolution , Motion Blur , VSYNC vb. Nedir/Ne İşe Yarar? Detaylı..


    Peki 1080i, 1080p bunların arasındaki fark nedir diye soranlar olabilir. Biraz karışık bir konu olsada hazır değinmişken genel ve basit bir bilgi vereyim:

     AF , MSAA , FXAA , Tessellation , Resolution , Motion Blur , VSYNC vb. Nedir/Ne İşe Yarar? Detaylı..

    i yani interlaced terimi ile kastedilmek istenen şudur, televizyonda yayınlanan video yatay tarama hatlarında gösterilmektedir. Bu toplam tarama hatlarının yarısında videonun yarısı gösterilmekte daha sonra bizim beynimiz ve gözlerimizin fark edemeyeceği hızda ardında (saniyenin 30'da 1'i) diğer yarısı diğer tarama hatlarında gösterilmektedir. Böylece bir defalık interlaced sinyal ile görüntünün sadece yarısı gönderildiği için band genişliği korunmaktadır. Peki 720'i ile 1080'i arasındaki fark nedir? 1080i de daha fazla yatay hat bulunduğu ve bundan dolayı diğer resmin geliş süresi kısaldığı için 720i’ye göre daha kaliteli bir görüntü elde edilir.

    p yani progressive scan (sequential scanning)’de ise görüntünün tamamı saniyeden 60'da bir hızla gelir ve sonra yerini diğer görüntüye bırakır. Böyle olunca interlaced’da resimlerin değişmesi esnasında meydana gelen küçük titremeler ortadan kalkar ve daha net bir görüntü elde edilir.

    Interlaced da görüntü 1,3,5,7,9 vs,sonra ise 2,4,6,8,10 satır şeklide atlanarak oluşturulur. Progressive işlemede ise tüm sahne sıra ile 1,2,3,4,5 şeklinde ardışık olarak oluşturulur. Bu yüzden görüntü hızlı ve canlıdır 1080i'ye göre.

    1080p dediğimiz zaman => 1080 adet yatay tarama hattının her birinde 1920 piksel bulunmaktadır.

    Böylece bir televizyon veya monitörün ortalama çözünürlüğü yatay tarama hattı ile piksel sayısının çarpımı olarak değerlendirilebilir.

    Az önce anlattığım gibi yukarıdaki örnekten yola çıkacak olursak 1,080 x 1,920 piksel = 2,073,600 piksel olacaktır.

    Bu değerler arasındaki farklar ve sizin bu farkları fark etmeniz, tv ekranına olan uzaklığınızdan, tv’nin ekran boyutuna kadar değişiklik gösterebilir. Bunun yanında büyük ekranlı bir televizyon ile küçük ekranlı bir televizyonun ekranlarındaki piksel sayısı aynıdır. Bir televizyon daha büyük ekranlıysa aynı çözünürlükte ekranında daha çok piksel olacak diye bir kural yoktur. Sadece büyük ekranlı bir televizyonda piksellerin boyutu artar ve artan piksel boyutunda küçük ekranlı bir televizyonda yakaladığınız netliği yakalamanız için belirli bir uzaklıkta oturmanız gereklidir.

    720p ile 1080p arasındaki farkı eğer ekran büyük değilse net olarak göremezsiniz, ekran büyüdükçe
    aralarındaki fark daha net seçilebilir.
    1080i ve 1080p açısından değerlendirirsek duran bir nesnedeki kalite birbirinin aynı gibi görünse de görüntü kalitesi açısından asıl fark
    nesne harekete geçtiği zaman ayrıntılar 1080i’de bulanıklaşmaya başlar ve hareket eden nesnelerdeki ayrıntıyı en iyi 1080p verir.

    Farkını şu resimden görebiliriz:



    Motion Blur (Bulanıklaştırma)

    Motion-blur, kelime anlamıyla "hareket-izi" demektir. Grafiksel işlemlerde hareketin başlangıç nokta doğrultusuna (hareketin ters yönünü gösteren) silikleşerek kaybolan görsel kuyruk izidir.

    Oyunlarda grafik hatalarını örtmekte kullanılan özel bir yöntemdir. Yeni nesil oyun konsollarında bu özellik donanım destekli olarak verilir.

    Sinema sektöründe 24 fps sahnelerde hızlı heraket sahnelerinde görüntünün akışını kaybetmemek için kullanılan, yaklaşık yüz yıllık bir tekniktir.

    Bir görselle açıklarsak:

     AF , MSAA , FXAA , Tessellation , Resolution , Motion Blur , VSYNC vb. Nedir/Ne İşe Yarar? Detaylı..


    VSYNC (Dikey Senkronizasyon)

    Bu özellik yüksek fpslere ulaşan oyunlarda oluşan yırtıkların giderilmesi için bütün oyunlarda mevcuttur. Vertical synchronization a yalnızca çok yüksek fpslerde ihtiyaç duyarız. Yine sanıldığının aksine çok yüksek fps iyi bir oyun deneyimi anlamına gelmez.

    Bu durumu faydalı bir video ile açıklığa kavuşturalım:

    VSYNC Demo

    Görüldüğü gibi VSYNC yalnızca yüksek fpslerde oluşan yırtılmaları önleyerek, fpsyi oynanabilir seviyeye getiriyor.
    Yeni teknoloji oyunlarda (Örnek vermek gerekirse, Need For Speed: The Run) fps sınırlandırılması konularak piyasaya sürülüyor. Böylece screen tearing yani ekranda yırtılmaların önüne geçilmiş oluyor. Bir diğer faydası da oyun oynarken ani fps yükselme ve düşüşlerini önleyerek kasılma dediğimiz olayı azaltıyor. İyi optimize edilmiş yeni nesil oyunlarda VSYNC gerekli değildir.

    Görsellerle açıklık getirmek gerekirse, işte screen tearing;

     AF , MSAA , FXAA , Tessellation , Resolution , Motion Blur , VSYNC vb. Nedir/Ne İşe Yarar? Detaylı..

    Vsync kimi oyunlardaki performans/optimizasyon kıtlığı (spike) nedeniyle de faydalı olabilmektedir. Optimum sonuç için vsync Hertz odaklı çalıştığından komut ile monitörün yenileme hızı düşürülmelidir.

    Screen Space Ambient Occlusion (Ortam Tıkanıklığı Gidericisi)

    2007 yılında Vladimir Kajalin tarafından üretildi. Vladimir Crytek'te çalışırken firma bu tekniği dünyada ilk defa Crysis oyununda kullanmıştır. Şimdilerde ise
    HBAO, HBAO+, HDAO gibi gelişmiş varyasyonları çıkarıldı fakat bir o kadarda performans canavarı olduğu aşikar.

    Kısaca ortamdaki birbiri ile benzeşen renkleri ayıran, cisimleri detaylandıran teknik diyebiliriz. Her cismin gölgesini, parlamasını, renk tonlarını vb. ayarlarını yapar. Örneğin bir yarış oyununda arabanın ön tamponuna baktığınızda ön tamponun, arabanın rengiyle aynı olduğunu görürürüz. İşte AO burda devreye girer. Arabanın tamponun renderler. Onu düz bir cisimmiş gibi değilde gerçekten bir tamponmuş hissini verir. Resimle açıklayalım;

     AF , MSAA , FXAA , Tessellation , Resolution , Motion Blur , VSYNC vb. Nedir/Ne İşe Yarar? Detaylı..
     AF , MSAA , FXAA , Tessellation , Resolution , Motion Blur , VSYNC vb. Nedir/Ne İşe Yarar? Detaylı..
     AF , MSAA , FXAA , Tessellation , Resolution , Motion Blur , VSYNC vb. Nedir/Ne İşe Yarar? Detaylı..

    Yukarıdaki resimlerden de anlaşıldığı gibi AO ekstra gerçeklik kazandırır. Tıpkı özensiz kabataslak çizilen bir resmin, tekrar ele alınarak ayrıntı kazandırılması gibi...
    Tessellation ile karıştırılmamalı. AO da bir render tekniğidir.

    TXAA (GEÇİCİ KENAR YUMUŞATMA): FİLM KALİTESİNDE OYUN GERÇEK OLDU

    http://www.nvidia.com.tr/object/txaa-anti-aliasing-technology-tr.html



    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Çeşitli sitelerden, kitaplardan, tecrübelerimden ve gördüğüm eğitimlerden öğrendiklerimle sizleri bilgilendirmeye çalıştım. Merak ettiğiniz, görmek istediğiniz bir konu olursa, bu başlığa ekleyerek bilgi vermeye çalışırım. Ayrıca bu konular hakkında daha detaylı bilgiye sahip olan arkadaşlar konuyu zenginleştirebilirler.

    İyi forumlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 410 -- 8 Haziran 2015; 13:22:55 >







  • emeğine sağlık.bence teselation cok onemlı.ornegın duvar kaplaması atıyorsun ama bu duvar oyunda düm düz oluyor.gercege yakın bır duvar ıstıyor isen bu duvarda bulunan taşların çıkıntılar vs olmalı.bunuda tesellation ile yapabiliriz.grafik motoru ile uğraşıyorum gerçekten kaplama kalitesi iyi olsa bile oyuncu bakışında FPS yaklaşıldığı zaman cismin grafik kalitesi + tesellation ile yüzek pürüzlüğü görüntüye ayrı bir şölen katıyor.
  • Gerçekten güzel bir rehber olmuş. Benim merak ettiğim bir şey var. Ben oyunları 1440x900 çözünürlükte oynuyorum. Şimdi bazen bilgisayarı fps anlamında zorlayan oyunlar oluyor.

    Atıyorum 1024x768+High ayarlar(MSAA dışında) mı tercih edilmeli? Yoksa 1440x900+Low ayarlar mı tercih edilmeli? Tabii oyundan oyuna çok fark eder ama sizin görüşünüzünü merak ettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barman

    Gerçekten güzel bir rehber olmuş. Benim merak ettiğim bir şey var. Ben oyunları 1440x900 çözünürlükte oynuyorum. Şimdi bazen bilgisayarı fps anlamında zorlayan oyunlar oluyor.

    Atıyorum 1024x768+High ayarlar(MSAA dışında) mı tercih edilmeli? Yoksa 1440x900+Low ayarlar mı tercih edilmeli? Tabii oyundan oyuna çok fark eder ama sizin görüşünüzünü merak ettim.

    Bu soruyu sormak için konu açmayı düşünüyordum birkaç gün önce Ben de 1440x900'de oynuyorum ve aynı şeyi ben de merak ediyorum




  • Güzel yazı ama 30 fps bile rahatsızlık veriyor bana ne 24ü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • güzel bir yazı olmuş.bayağı bilgilendim.rica etsem Screen Space Ambient Occlusion ve MLAA nın da ne olduğunu bulursanız ekleyebilir misiniz? MLAA,FXAA gibi birşeymiş heralde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @kımyasal hocam bende seviyorum tessellation ama çok kastırıyor. Ekran kartlarının Türkiye fiyatlarıda bu iken bütçesi kısık olanlara uygun bir teknoloji değil :)

    @barman, @psycho90 Maximum çözünürlüğe alındıktan sonra ayarların ona göre ayarlanması gerekir. Çünkü monitörün orjinal çözünürlüğü dışındaki çözünürlüklerde ekran kartı, pixelleri ekrana sığdırmak için ekrana yayar. Buda hoş bir görüntü vermez. İlk tercihiniz çözünürlük olmalı kanaatimce. Ayrıca fazla çözünürlük alanı daha geniş görmenizi sağlar. Dediğin gibi oyundan oyuna da değişebiliyor. 1440x900 monitörde 1366x768 de uygun olabiliyor. Ama yinede göz zevkinize göre tercih yapabilirsiniz. Sonuçta kutsal kitabı yok bu işin.

    @OnLiNe MaNaGeR Teşekkür ederim. 23.97 nin altına aniden düştüğü için rahatsızlık verir. Ama sen düştüğünü görmezsin. Gerçi oyundan oyuna da değişiklik gösterebiliyor. Ama normal şartlarda genel durum bu. Örnek vermek gerekirse bluray filmlerleri 23.976 FPS ile izleriz. Neden 30 değil diye soracak olursanız diskteki yerden kazanmak için FPS, insan gözünün algıladığı en düşük alt sınır ile belirlenmiştir.

    @mehmet 52 Teşekkür ederim. Yakın zamanda eklerim.

    @potur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 410 -- 18 Eylül 2012; 1:43:28 >




  • faydalı bi yazı. merak edenler aradıkları cevapları bulabileceklerdir.
  • Teşekkürler.
  • faydalı bir yazı olmuş, teşekkürler
  • @410 saol hocam bi kaç konuyu merak ediyordum maşallah eline sağlık hepsini örneklerle sunmuşsun
  • aslında bu konuyu yöneticiden izin alıp dahili bileşenlere açsanız daha çok kişi faydalanır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kule_genclik

    @410 saol hocam bi kaç konuyu merak ediyordum maşallah eline sağlık hepsini örneklerle sunmuşsun

    Yardımı dokunduysa ne mutlu :)
  • @410
    eline emeğine bilgine sağlık.
    çok detaylı bir anlatım olmuş gerçekten teşekkür ederim. sağolasın.
  • güzel açıklamalar yapmışsın eyvallah
  • sağol faydalı rehber.
    Ben mesela şimdi hitman obsolition gtx 670 ekran kartımla 1080p ultra ayarlarda msaa kapalı oynadığımda 60 fps alabiliyorum ama msaa yı açtığımda bu rakam 28 fps lere kadar düşüyor bence full hd olduktan sonra msaa nın pek bir faydası yok göle gözle göürülür bir fark olmuyor ama 30 fps kaybediyorum
  • Güzel rehber olmuş sagolun yakında TXAA'yıda eklersiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AL[e]N

    Güzel rehber olmuş sagolun yakında TXAA'yıda eklersiniz.

    Hocam TXAA yanlış olmasın duyumlarıma göre nVidianın yeni geliştirdiği bi teknoloji. FXAA ve MSAA nın geliştirilmiş versiyonu. FXAA türevi değil. Kartı çok yormayan ama daha yumuşak görüntü elde etmeyi sağlayan bi sistem. Şuan 1x TXAA olarak kullanılıyor. Super Sampling de diyorlar. Yeni jenerasyon Yani bildiğimiz anti-aliasing. Ama geliştirilmiş hali.

    Bütün bu aliasing sistemleriyle oluşturulması beklenen realistic görüntü oluşturma projesi var. O yüzden bu kadar çok efekt üzerinde ve tırtıkları azaltma üzerinde çalışıyorlar.

    MSAA daha derin azaltıyor. Yani zoom yaptığında da görüntü aliased modda oluyor. FXXA yüzeye çalışıyor. TXAA da anti aliasing in kartı yorma derecesini azaltmışlar. Hemde grafik iyileştirmeleri daha iyi. Bu sistem cryengine3 ile geldi diye biliyorum.

    umarım yardımcı olmuştur

    http://hothardware.com/image_popup.aspx?image=big_txaa-nv.jpg&articleid=1892&t=a

    Burdaki resimden bakabilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 410 -- 27 Kasım 2012; 1:03:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 410

    quote:

    Orijinalden alıntı: AL[e]N

    Güzel rehber olmuş sagolun yakında TXAA'yıda eklersiniz.

    Hocam TXAA yanlış olmasın duyumlarıma göre nVidianın yeni geliştirdiği bi teknoloji. FXAA ve MSAA nın geliştirilmiş versiyonu. FXAA türevi değil. Kartı çok yormayan ama daha yumuşak görüntü elde etmeyi sağlayan bi sistem. Şuan 1x TXAA olarak kullanılıyor. Super Sampling de diyorlar. Yeni jenerasyon Yani bildiğimiz anti-aliasing. Ama geliştirilmiş hali.

    Bütün bu aliasing sistemleriyle oluşturulması beklenen realistic görüntü oluşturma projesi var. O yüzden bu kadar çok efekt üzerinde ve tırtıkları azaltma üzerinde çalışıyorlar.

    MSAA daha derin azaltıyor. Yani zoom yaptığında da görüntü aliased modda oluyor. FXXA yüzeye çalışıyor. TXAA da anti aliasing in kartı yorma derecesini azaltmışlar. Hemde grafik iyileştirmeleri daha iyi. Bu sistem cryengine3 ile geldi diye biliyorum.

    umarım yardımcı olmuştur

    http://hothardware.com/image_popup.aspx?image=big_txaa-nv.jpg&articleid=1892&t=a

    Burdaki resimden bakabilirsin.

    Doğru açıklamışsınız ben amd destekliyor zannediyordum amaa nvidianın teknolojiymiş umarım en kısa zamanda amdde buna benzer bir şey sunar




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.