Şimdi Ara

Kojima, Japon Oyun Sektörünü Eleştirdi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
1.660
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  •     Japonya'da haftalık yayın yapan Famitsu dergisine konuşan Metal Gear Solid'in yaratıcısı Hideo Kojima, Japon oyun sektöründeki firmaları küreselleşme konusunda saplantılı olmakla suçladı.
     
         "Dünya çapında başarılı olmaya ihtiyacımız var mı?" sorusunu soran Kojima bunu yine kendisi şu sözlerle yanıtladı: "Bu gerçekten de merak ettiğim bir şey. Herkes sürekli deniz aşırı (Amerika ve Avrupa) pazarları düşünüyor, ama kimse gerçekten başarılı olmak için ne gerektiğini düşünmüyor. Önceki oyunlarımız ve animelerimizle dünya çapında başarıyı yakaladığımız için, küresel olarak etkin olma düşüncesi konusunda saplantılıyız, çünkü bu günlerde bu başarıların hiç biri yok."
     
         Bir oyun geliştirmeye başladığınızda önemli olanın milletler olmadığını söyleyen Kojima'ya göre Japon oyun geliştiricilerinde bu konuda anlayış eksikliği var; çünkü ona göre dünyanın en iyi takımını kursak bile eğer çevremizdekiler ne dediğimizi anlamıyorsa başarılı olamayız.

         Batı ve Japonya arasındaki kalite farkının gittikçe arttığını söyleyen Kojima, çok sayıda yetenekli Japon'un deniz aşırı ülkelerde çalıştığını ve bu kişilere yeterli parayı vermediğinizde onlara ulaşamayacağınızı belirtiyor Bunun için de bir Hollywood starı ile Japon film yıldızının aldıkları ücretlerin örneğini veriyor.
     
         Batı ve Japonya arasındaki kültürel farklılıklara da dikkat çeken Kojima, Amerikalıların ellerinde silahlarla uzaylıları öldürdükleri oyunlardan hoşlandıklarını, Japon geliştiricilerin Amerikalıların bu tür oyunları neden sevdiğini anlamadıkları sürece başarılı olamayacaklarını söylüyor.
     
        Buna karşılık da Amerikalıların da kadınsı bir görünüme sahip erkek karakterlerin ellerinde dev kılıçlarla savaşmasının garip geldiğini vurgulayan Kojima'ya göre kültürel farklılıklar küreselleşme karşısında gerçekten de büyük rol oynuyor.
     








  • Adam haklı beyler dağılın.
  • Forumlarda birçok kişinin yazdığı Japon oyun sektörünün geride kalma nedenlerini en sonunda Kojima gibi bir oyun dahiside söyledi.

    Japon oyun sektörü uzun yıllardır gerilemede ve kendilerine çeki düzen vermedikçe bugünlerini arayacaklar.
  • quote:

    Batı ve Japonya arasındaki kalite farkının gittikçe arttığını söyleyen Kojima, çok sayıda yetenekli Japon'un deniz aşırı ülkelerde çalıştığını ve bu kişilere yeterli parayı vermediğinizde onlara ulaşamayacağınızı belirtiyor


    aynı durum bizler içinde geçerli, asıl beyinlere gerekli değeri vermezsen beyin göçü olur böyle.
  • Pinky_Demon'la birlikte Japon yapımı oyunları eleştirdiğimizde eksileri basanlar nerede acaba? :))
  • @CRUISER Japon yapımı oyunları şahsen çok severim. Herkes sadece tek bir oyun gördükten sonra Japon oyunları iğrençmiş ya diyip geçiyorlar ama aslında çok farklı çeşitde Japon oyunları var. Bir tanesini sevmediğin hiçbirini sevmeyeceğini göstermez. Bu arada Silent Hill, Resident Evil, Metal Gear Solid, Devil May Cry, Legend Of Zelda vb tüm dünyanın sevdiği oyunlar da Japon oyunlarıdır. Ayrıca Pinky ağır Xbox fanboyu, kendisine cevap vermek istemiyorum :p
  • Bir oyun geliştirmeye başladığınızda önemli olanın milletler olmadığını söyleyen Kojima'ya göre Japon oyun geliştiricilerinde bu konuda anlayış eksikliği var; çünkü ona göre dünyanın en iyi takımını kursak bile eğer çevremizdekiler ne dediğimizi anlamıyorsa başarılı olamayız.
    Kojima burada haklı eğer bu söylediklerinde samimi ise Osmanlıdan beri Japonya ya büyük sempati duyan Türk milletini de düşünsün ve bundan sonraki projelerinde dublaj demiyorum en azından Türkçe altyazı bulundursun.Adama kaç gündür de tweet atıyorum bu konuda ve de mgs3:snake eater da Türkiye bayraklı surat boyası da istiyoruz diyorum inşallah ciddiye de alınırız.
  • Kojimanın bu sözleri bana Capcom çağrıştırıyor.Avrupa amerika pazarında fazladan oyun satabilmek için kendi bünyesinde ki alışdığımız oyunları başdan aşağını değiştiriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

    @CRUISER Japon yapımı oyunları şahsen çok severim. Herkes sadece tek bir oyun gördükten sonra Japon oyunları iğrençmiş ya diyip geçiyorlar ama aslında çok farklı çeşitde Japon oyunları var. Bir tanesini sevmediğin hiçbirini sevmeyeceğini göstermez. Bu arada Silent Hill, Resident Evil, Metal Gear Solid, Devil May Cry, Legend Of Zelda vb tüm dünyanın sevdiği oyunlar da Japon oyunlarıdır. Ayrıca Pinky ağır Xbox fanboyu, kendisine cevap vermek istemiyorum :p


    Benim de iğrenç Japon oyunlarından kastım dama tahtasında ne idüğü belirsiz bonibon şekeri görünümlü savaşçıların olduğu veya buna benzer oyunlar. (Japon oyunlarının maalesef çoğu bu tarz) Aslında benim de en sevdiğim oyunlardan birkaçı Japon yapımıdır. Ninja Gaiden, Shadow of the Colossus, Lost Odyssey, Final Fantasy gibi.. Bu oyunlar zaten dünyaya ayak uydurmuş oyun firmalarının eserleri.




  • anime gibi oyun yapıyorlar.. çizgi film gibi.. vuruş anımasyonlarında çıkan çok farklı şeyler her japon oyununda var.. bunlar avrupaya hitap etmeyen şeyler... karşındakının ne ıstedıgını bılmeden.. kendı vızyonunu avrupa oyuncusuna yedırmeye çalışıyorsun... olmaz... ne oynadığımıza bir bak ona göre oyun yap..
  • Avrupa gerçeküstü şeyleri sevmiyor.Yani yerçekimi yokmuş gibi davranılması,zorlama sevimlilik,kız görünümlü erkekler vs. Mesela FF12'deki elemanda böyle kız gibi birşeydi.Ben bi o ana karaktere ısınamadım.Yan karakterlere daha çok ısınmıştım.

    Dediğim gibi gayri ciddi saçma sapan işler yerine ciddi birşeylere yönelip şu kız çocuğu oyun stilinden vazgeçerlerse çok iyi işler çıkar.Sonuçta japonlar zeki insanlar.
  • amerikalılar gitsin; japonlar gelsin.
    dünyayı japonlar yönetsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bernhard

      Japonya'da haftalık yayın yapan Famitsu dergisine konuşan Metal Gear Solid'in yaratıcısı Hideo Kojima, Japon oyun sektöründeki firmaları küreselleşme konusunda saplantılı olmakla suçladı."Dünya çapında başarılı olmaya ihtiyacımız var mı?"sorusunu soran Kojima bunu yine kendisi şu sözlerle yanıtladı: "Bu gerçekten de merak ettiğim bir şey. Herkes sürekli deniz aşırı (Amerika ve Avrupa) pazarları düşünüyor, ama kimse gerçekten başarılı olmak için ne gerektiğini düşünmüyor. Önceki oyunlarımız ve animelerimizle dünya çapında başarıyı yakaladığımız için, küresel olarak etkin olma düşüncesi konusunda saplantılıyız, çünkü bu günlerde bu başarıların hiç biri yok."  Bir oyun geliştirmeye başladığınızda önemli olanın milletler olmadığını söyleyen Kojima'ya göre Japon oyun geliştiricilerinde bu konuda anlayış eksikliği var; çünkü ona göre dünyanın en iyi takımını kursak bile eğer çevremizdekiler ne dediğimizi anlamıyorsa başarılı olamayız.Batı ve Japonya arasındaki kalite farkının gittikçe arttığını söyleyen Kojima, çok sayıda yetenekli Japon'un deniz aşırı ülkelerde çalıştığını ve bu kişilere yeterli parayı vermediğinizde onlara ulaşamayacağınızı belirtiyor.Bunun için de bir Hollywood starı ile Japon film yıldızının aldıkları ücretlerin örneğini veriyor. Batı ve Japonya arasındaki kültürel farklılıklara da dikkat çeken Kojima, Amerikalıların ellerinde silahlarla uzaylıları öldürdükleri oyunlardan hoşlandıklarını, Japon geliştiricilerin Amerikalıların bu tür oyunları neden sevdiğini anlamadıkları sürece başarılı olamayacaklarını söylüyor.     Buna karşılık da Amerikalıların da kadınsı bir görünüme sahip erkek karakterlerin ellerinde dev kılıçlarla savaşmasının garip geldiğini vurgulayan Kojima'ya göre kültürel farklılıklar küreselleşme karşısında gerçekten de büyük rol oynuyor.



    Oyun için söylediklerin doğru ama animede batı etkisine girip özgün olmaktan çıkarsanız o zaman düşüş olur.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.