Şimdi Ara

Mikami: JRPG'ler Batı'da Asla Popüler Olmadı

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
1.035
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  •  
          Son dönemlerde Japon oyun sektöründeki durgunluk eminim bir çoğunuzun ilgisini çekmiştir. Nintendo dışındaki firmalar genel olarak eski formlarından oldukça uzaklar. Bunu oyunların kalitesine ve sayısına bakarak anlayabiliriz.
     
         Japon oyun devleri son zamanlarda durgunluktan kurtulabilmek için Batıya açılım yapmaya başladı. Bunun en büyük örneği de Square Enix'in Eidos'u satın alması olarak görülebilir. Bu firmalar Japonya'da popüler olup da Batı'da fazla ilgi görmeyen oyunların yerine Batı mantığında geliştirilen oyunlar satarak şirketi ayakta tutmaya çalışıyorlar.
     
         JRPG'ler de Japonya'da büyük ilgi gören ama Batı'da pek de umursanmayan oyun türleri arasına giriyor. Bu tür oyunları Bioware gibi büyük Batılı RPG geliştiricileri de sürekli eleştiriyor.
     
          Bu türün Batı'da popüler olamaması ile ilgili ilginç bir yorum da Resident Evil'ın yaratıcısı Shinji Mikami'den geldi. Mikami, CVG'nin kendisine bu konu ile ilgili sorduğu soruya şöyle yanıt verdi:
     
         "Bence Japon RPG'ler gerçek anlamda Batıda en başından beri asla popüler olmadı. Bence en iyi yorum onların popülerliğinin azaldığı değil, en başından beri çok popüler olmadıklarıdır."
     
          Final Fantasy gibi bazı popüler Japon RPG'lerinin Batı'da oldukça iyi satış rakamlarına ulaştıkları gerçek, ama bu türün diğer türlerin çok gerisinde kaldığını da söyleyebiliriz.
     
    kaynak     
     







  • Çoğunun söylemeye cesaret edemediği şeyi söylemiş adam. FF dediğin oyunda her oyun tekrar tekrar makyajlanıp piyasaya sürülen garip bir oyun açıkçası. Bunca zaman oldu bir arpa boyu yol alamadı grafik dışında.
  • oncelıkle sunu soyleyeyım fınal fantasy hakkında soyledıklerın fınal fantasy hakkında bılgıye sahıp olmadıgın anlamına gelıyor

    shınjı mıkamı cok dogru soylemıs ama soylerkende sunu unutmus bız resıdent evıl 5 ı batılastıralım dedık elımıze yuzumuze bulastırdık keske eskıye donuk yapsaydık sımdı daha ıyı durumda olurduk demesı gerekıyordu bence

    dıger fırmalara gelecek olursak ornek olarak square a enıx ıle bırlestıkten sonra ve ps3 cıktıktan sonra ve bunun netıcesınde actıvıon ı da alarak buyuen square hıc dusunmezmı buyuyecegımıze kuculuyoruz dıye.

    ff13 un neden cok sattıgını soyleyeyım (bosuna oyun ılk cıktıgında japonyoda 10 uzerınde 4 almadı yeterde artar bıle bence) nedenı 3-4 yıl aradan sonra ılk ff oldugu ıcın herkes yenı bır ff beklıyordu o yuzden aldı herkes ne oldugunu bılseydı 1 mılyon anca satardı (o da benım gıbı serı ve arsıv yapanlar)

    eger bır fırma batıya acılıp orada ustunlukten zıyade azda olsa elınde tutmayı planlıyorsa gecmısıne bakarak oyun yapması on




  • un nerde olursa olsun ustunluge kausturacagını bılmelı ve adım atmalı. gecmısı olmayan yada gecmısıne bır cızgı ceken gelecekte cogu seyde zararlı ve basarısız olur (bunuda ben soyluyorum) nede olsa gecmıs gelecegın aynasıdır derler.
  • Zack06
    Bu arada Square Enix Activision'ı değil, Eidos'u aldı.
    Resident Evil konusunda söylediklerine katılıyorum, ama oyun değişmesiydi bu defa aynı kaldı diye eleştirilecekti. Değişmek zorundaydı, değişti ve bizim gözümüzde öldü:( vs vs.
  • kusura bakma dostum yanlıs yazmısım karıstı eyvallah duzelttıgın ıcın

    aslına bakarsan her oyunda degısıme gıdılmesı gerekıyor ama azar azar kısarak yada tam kısacaksan da eskıyı hatırlat kı bıseye benzesın tepeden tırnaga degısıyor o zaman da olmuyor ıste
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.