Şimdi Ara

AMD, Resident Evil Village Ray Tracing için Radeon RX 6800 XT Öneriyor

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
190
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  
    Geçtiğimiz hafta AMD, Resident Evil Village'ın PC'de Ray Tracing ile AMD FidelityFX destekleyeceğini duyurmuştu ve oyunun AMD tarafındaki önerilen PC sistem gereksinimleri açıklandı.
     
    Ray Tracing olmadan Radeon RX 5700 ekran kartı ve Ray Tracing ile Radeon RX 6800 XT ekran kartı öneriliyor.

    İşlemci iki türlü de aynı öneriliyor. Ryzen 5 1600.
     
    RAM miktarı belirtilmemiş.
     
    Resident Evil Village'ın çıkışında Nvidia ekran kartlarında Ray Tracing desteği sunup sunmayacağı henüz belli değil. AMD anlaşmalı Godfall için Nvidia ekran kartlarında Ray Tracing desteği oyunun çıkışından üç ay sonra gelmişti.

    Resident Evil Village PlayStation 5, Xbox Series, PlayStation 4, Xbox One ve PC için 7 Mayıs'ta çıkacak.








  • Işın izleme mi dir nedir zamanın da 3d ve vr gibi yok olup gidicek bom boş gereksiz teknolojiler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Deswaaa -- 9 Mart 2021; 10:8:43 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Deswaaa

    Işın izleme mi dir nedir zamanın da 3d gibi yok olup gidicek bom boş gereksiz performans kaybı


    Hocam sizin niye herşey hakkında böyle çöp yorumlarınız var? Herhangi bi konuya damlayıp boş, çöp vs yazmanız baydı baya. Rtx görsel olarak cyberpunkta, minecraftta ne kadar farkediyor bir bak istersen. Keşke herkes her konuda fikrini belirtmek zorunda hissetmese.
  • BSC Misafiri B kullanıcısına yanıt
    Ben beğenmek zorun da diyilim fikrimi de söylerim bu çöp teknolojiler yüzün den zaten ekran kartıları gelişim gösteremiyor nvidia rtx 2000 serisin de ışın izleme diye diye milleti keklediler sen beğene bilirsin saygı duyarım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Deswaaa -- 9 Mart 2021; 13:24:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deswaaa

    Ben beğenmek zorun da diyilim fikrimi de söylerim bu çöp teknolojiler yüzün den zaten ekran kartıları gelişim gösteremiyor nvidia rtx 2000 serisin de ışın izleme diye diye milleti keklediler sen beğene bilirsin saygı duyarım

    Ray tracing geleceğin teknolojisidir. Gelecekte standart olacak bir sistem için, yok olup gidecek demek, mantıksızdır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HDR için konuşsan hadi neyse hdr min pek bir katkısı yok oyunlara ( benim için en azından ) ama Ray Tracing oyunların geleceğidir. Çoğu oyun yapimcilarinin açıklamasına bakarsanız yeni nesilin grafik sicramasindan daha çok ISIKLANDIRMA da bir dönüm noktası olacağı konusunda hemfikirler.
    Iğrenç grafikli bir oyunu alıp güzelce isiklandirin oyun harika durur. Yok çok iyi grafikli oyunda ışıklandırma kullanmayın oyun çok dönük yapay aşırı eksik gorunur ki
    Ray Tracing şu an yeni bir şey çıkana kadar ışıklandırma olayının üst , tepe noktasıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yok olup gitmez ama şu an için çokta elzem bir şey değil bence. İleride daha önemli bir hale gelebilir tabi.
  • Bu oyunun görsellerine bakıyorum çok rahat RX 590 altından kalkar gibi gözüküyor..
  • R5 1600 6800XT için çok zayıf kalmaz mı?
  • RTX'i Black Ops'ta denedim imzamdaki sistemle 1440p'de. Harbiden bir şeye benzetmedim. Şu ana kadar kıl, tüy ve birkaç efekt haricinde Nvidia'nın elle tutulur bir şey yaptığını görmedim. Artık oyundan mı kaynaklı (hani rekabetçi diye efekti mi güzel yapmadılar) yoksa her oyunda mı öyle bilmiyorum ama ben beğenmedim. Üstüne üstlük neredeyse 144 FPS sabitken 70 civarına düşürdü. Yarı yarıya performans kaybı da cabası. Teknoloji dediğin böyle olmaz ki...


    Edit: Ha bu arada vıcık vıcık ışıktan önce tüm oyunlarda en ufak ve en gereksiz eşyanın kaplamasını bile 10x zoomla cam gibi gözükecek şekilde yapsınlar ve kartları o şekil yetkin bir hale getirsinler, bu benim için vıcık vıcık ışıklardan daha önemli. 2020'de çıkan oyuna bakıyorsun, son ayarlarda hâlâ patates kaplamalı yerler var. Bu mu yeni nesil grafikler? Ok kib bye.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Babblebabble -- 9 Mart 2021; 15:44:23 >
  • En son 3. oyun zaten 9 gb vram istiyordu bu oyunları oynayacaksanız inanıyorum ki 16 gb vram lazım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rindaman -- 9 Mart 2021; 21:35:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deswaaa

    Işın izleme mi dir nedir zamanın da 3d ve vr gibi yok olup gidicek bom boş gereksiz teknolojiler

    Bu saydığınız teknolojilerin tutmamasının sebebi yanında hep bir külfet getirmesi örn.3D için gözlük istemesi örn. VR için pahalı kasklar her yerden sarkan kablolar vs. fakat ray tracing dediğiniz şey ekran kartının içine entegre bir teknoloji RTX'i görmek için ekstra bir cihaz veya alet gerektirmiyor bu yüzden çok çabuk yayılıp standart olacaktır şuan sürekli reklamı yapılıyor çünkü yeni,ileride ekran kartı alırken RTX varmı diye sormayacağız bile standart hale gelecek.

  • Ben daha yeni nesil grafik namına bir cacık göremedim..Zaten ışıklandırmalar,yansımalar falan klasik yöntemlerlede üst düzey bir noktaya gelmişti, RDR 2, Last of us gibi oyunları oynayanlar bilirler..Bence yeni nesilin önceliği artık hayvan gibi doku kaliteleri olmalı..Bunu yaptıktan sonra zaten ışıklandırmalar her türlü halledilir..Gerçek gibi gözüken bir oyun için ben Ray Tracing'e ihtiyaç olduğunu düşünmüyorum..Özellikle Lineer oyunlarda..
  • Ray Tracing çok geç kaldı ... Öyle geç kaldı ki statik veya önceden pişirilip entegre edilmiş (pre-baked light) sistemleri inanılmaz görselliklere, bayağı optimize tekniklere eriştiler.


    Şu anda RDR 2 ve Last of Us II kadar ışıklandırması iyi olan oyun yok mesela, ama hepsi pre-baked.


    Ray Tracing geçen neslin başında falan gelse şu anda, sular seller gibi kullanıyor olabilir, yapımcıları pek çok külfetten kurtarmış olabilirdik (pre-baked ışıklandırmanın çok fazla sanatçı emeği gerektirmesi).


    Ama herkes ortam kapatmayı da, ekran boşluğu yansımalarını da, cubemapleride, probe sistemlerini de bir şekilde halletti. Telefon oyunlarında bile var artık bu sistemler.


    Dolayısı ile Ray Tracing'in çok ama çok fazla uğraşması gerekiyor, istediği para-performans oranını kompanse edebilmek için.


    Gece, gündüz olmuyor maalesef. Biraz doğru ışıklandırma, yok koyu olan yerin açık renge dönüşmesi, etrafa bir tık renk veren objelerden seken renkler, birde klasik yansımalar falan oyunun tüm çehresini baştan aşağı değiştiremiyor. Biraz daha atmosferik, biraz daha doğruya yakın yapması 1000 dolarlık ekran kartlarını günahsız kılmıyor.


    Bu şekilde giderse (konsollar ve amd DLSS benzeri bir sistem ile gelmez ise) pek çok yapımcının stok-statik ışıklandırma yöntemleri ile devam edeceğini düşünüyorum.


    60 fps mevzusu, çözünürlüğü itti zaten geriye, neredeyse tüm oyunlar oldu 1440p. Birde Ray Tracing, oldu sana ps3 ... 1080i oynarız oyunları. 720x1080 falan böyle interpolasyonlu :))




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Antikaruh -- 9 Mart 2021; 20:30:18 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ReflexAction

    Bu saydığınız teknolojilerin tutmamasının sebebi yanında hep bir külfet getirmesi örn.3D için gözlük istemesi örn. VR için pahalı kasklar her yerden sarkan kablolar vs. fakat ray tracing dediğiniz şey ekran kartının içine entegre bir teknoloji RTX'i görmek için ekstra bir cihaz veya alet gerektirmiyor bu yüzden çok çabuk yayılıp standart olacaktır şuan sürekli reklamı yapılıyor çünkü yeni,ileride ekran kartı alırken RTX varmı diye sormayacağız bile standart hale gelecek.


    Ray tracing için Rtx destekli pahalı ekran kartları gerekiyor. Yazılım yardımı ile Ray Tracing desteğine sahip oyunlar var ama ne hikmettir ki çeşitli bahanelerle yaygınlaşmıyor. Oyun yapımcıları da donanım üreticileride danışıklı dövüş şeklinde işin içerisinde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Antikaruh

    Ray Tracing çok geç kaldı ... Öyle geç kaldı ki statik veya önceden pişirilip entegre edilmiş (pre-baked light) sistemleri inanılmaz görselliklere, bayağı optimize tekniklere eriştiler.


    Şu anda RDR 2 ve Last of Us II kadar ışıklandırması iyi olan oyun yok mesela, ama hepsi pre-baked.


    Ray Tracing geçen neslin başında falan gelse şu anda, sular seller gibi kullanıyor olabilir, yapımcıları pek çok külfetten kurtarmış olabilirdik (pre-baked ışıklandırmanın çok fazla sanatçı emeği gerektirmesi).


    Ama herkes ortam kapatmayı da, ekran boşluğu yansımalarını da, cubemapleride, probe sistemlerini de bir şekilde halletti. Telefon oyunlarında bile var artık bu sistemler.


    Dolayısı ile Ray Tracing'in çok ama çok fazla uğraşması gerekiyor, istediği para-performans oranını kompanse edebilmek için.


    Gece, gündüz olmuyor maalesef. Biraz doğru ışıklandırma, yok koyu olan yerin açık renge dönüşmesi, etrafa bir tık renk veren objelerden seken renkler, birde klasik yansımalar falan oyunun tüm çehresini baştan aşağı değiştiremiyor. Biraz daha atmosferik, biraz daha doğruya yakın yapması 1000 dolarlık ekran kartlarını günahsız kılmıyor.


    Bu şekilde giderse (konsollar ve amd DLSS benzeri bir sistem ile gelmez ise) pek çok yapımcının stok-statik ışıklandırma yöntemleri ile devam edeceğini düşünüyorum.


    60 fps mevzusu, çözünürlüğü itti zaten geriye, neredeyse tüm oyunlar oldu 1440p. Birde Ray Tracing, oldu sana ps3 ... 1080i oynarız oyunları. 720x1080 falan böyle interpolasyonlu :))

    Heh hocam ağzını yiyem ya. Bir oyundan ne istediğini bilen bir oyuncu daha... Tamam teknoloji güzel bir şey eyvallah ama kayıpsız veremedikten sonra kıymeti nedir ki? RTX açtıktan sonra %40-%70 performans kaybı yaşayacaksam bu teknolojinin anlamı nedir? Onu daha fazla akıcılığa ulaştıran "daha iyi" ekipmanı satın almam mı? Eğer sadece buysa thanks, but no thanks. Adım gibi eminim ki yıl olmuş 2021, daha hâlâ bizim gibi oyuncuların aradığı şey raw power/graphics orantısı %100 AMD, Resident Evil Village Ray Tracing için Radeon RX 6800 XT Öneriyor 





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.