Şimdi Ara

Epic Games Mağazası'nın Erişime Açılmasından Sonra PC'deki Dijital Oyun Satışı Azalmış

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
136
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • '' 
     
    PC platformunda bildiğiniz gibi Steam uzun zamandır rekabet olmadan ilerliyordu. Evet, neredeyse her yayıncı şirketin kendi mağazası vardı ancak Steam'le çok da rekabet ettikleri söylenemez. Epic Games'in ise bu işe dahil olması ile birlikte, işler hiç de beklediğimiz gibi olmamış. 
     
    Epic Games ilk kez tam bir yıl boyunca (2019) erişime açık kaldı ve insanlar aynı Steam'de olduğu gibi oyunlarını Epic Games'ten de alabildi. Hatta aynı konsollarda olduğu gibi; Steam, Epic Games gibi uygulamaların sadece birinde çıkan özel oyunlar oldu. Bu durum ister istemez bir rekabet yarattı. Ancak NPD Group'tan analist Mat Piscatella'nın söylediğine göre bu rekabet bu sefer oyuncuları mutlu etmemiş.
     
    Hem NPD Group'un hem de ESA'in raporuna göre, PC platformundaki bu rekabet oyuncuların dijital satışlarda daha az para harcamasını sağlamış. Rapora göre oyuncular 2018 yılına göre 2019'da daha az para harcamış. 2018 yılında ise bir önceki yıla göre %2 artış varmış.
     
    Sizce bu durumun sebebi nedir? Bu tarz bir rekabetin olmasından memnun musunuz?
     








  • rekabet mi ? Epic iyi hoş arada indirimler beleş oyunlar veriyor ama özel anlaşmalarla bu sefer kendisi tekel oluyor. Bir çok oyun steam yerine epic üzerinden çıkış yaptı normalde satması gereken oyunların bir çoğu da bu yüzden satılmadı reddit ve bir çok forum üzerinden bu özel anlaşmalar yapıldığı için oyun almayacağını söyleyen oyuncu doluydu ne bekleniyor ki ??
  • pc nin en büyük dezavantajı bu, konsolda tek bir hesabın vardır tek bir kütüphane tüm oyun geçmişin başarımların elinin altındadır pc de fifa için ayrı hesap cod için ayrı witcher için ayrı o hesapları unutursun tam oyun hevesin gelir uygulamanın güncellenmesini beklersin vs vs insanları soğutuyor
  • rambocuk'a katılıyorum.
  • Bence bu durumla hiçbir alakası yok düşüşün. Dönemsel olarak artışlar ve düşüşler olabilir, zaten 2017-2018 arasındaki artış da %2 imiş. 2019 için düşüş yüzde kaç belirtmemiş ama tahmini %10'u geçmez. 2020'de ise %10 falan artış olacaktır büyük ihtimal o zaman ne diyecekler?
  • Bu koleksiyon işi steam ile başladı ve birçok oyuncu steam kütüphanesinde oyunlarını saklıyor.
    Şimdi alternatif kütüphaneler arttıkça oyuncular buna tepki vermesi çok normal.
    Steamin tekelleşmesi de tabi iyi bir durum değil fakat oyunların tek bir kütüphane de buluşması gerekiyor.
    Asıl sorun ise artık her mağazanın kendine özel oyun ayarlaması.

    Aslında bunun microsoftun çatısı altında yapılması uygun olabilir. Daha farklı alternatiflerde üretilebilir.
  • Kimse gidip Steam hesabında onlarca oyun varken, yeni çıkan ne idüğü belirsiz bir Çinli şirketin açtığı platformdan oyun almak istemez. Üstüne bu platform gidip daha önceden sizin oyunlarınızı sürekli almış olduğunuz platform olan Steam'a çıkacak oyunları para verip kendi platformuna özel yapıyorsa, bu sefer oyuncular yapımcı firmayı ve epic'i cezalandırmak için bile gidip o platformdan alışveriş yapmaz. Ki görünen o ki tablo Epic'in beklediğinden de kötü, geçen açıklamış oldukları satış rakamları da bunu destekler nitelikte.
  • Exclusive oyunlar etkilemiştir ama 10 dolarlık indirim kuponları ve bedava dağıtılan oyunlarda var. Epic yüzünden kimsenin zarar ettiğini sanmıyorum. Ki adamlar silah zoruyla yaptırmadı bu anlaşmaları.

    Asıl önemli olan haziran ayında pc for gamepass betasının başlaması. Gears 5 ve outer worlds gibi iki önemli marka ilk günden gamepasse geldi.

    Origin access premier ve uplay+ da var.

    Oyun satış rakamlarının yavaş yavaş düşmesi anormal değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kataaay

    Kimse gidip Steam hesabında onlarca oyun varken, yeni çıkan ne idüğü belirsiz bir Çinli şirketin açtığı platformdan oyun almak istemez. Üstüne bu platform gidip daha önceden sizin oyunlarınızı sürekli almış olduğunuz platform olan Steam'a çıkacak oyunları para verip kendi platformuna özel yapıyorsa, bu sefer oyuncular yapımcı firmayı ve epic'i cezalandırmak için bile gidip o platformdan alışveriş yapmaz. Ki görünen o ki tablo Epic'in beklediğinden de kötü, geçen açıklamış oldukları satış rakamları da bunu destekler nitelikte.
    Yeni çıkan ne idüğü belirsiz dediğin firma valve’dan önce kurulmuş haberin var mı bu abartılı steam fanatikliğini anlamak gerçekten zor.

    https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Epic_Games

    https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Valve



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dark dragon -- 27 Ocak 2020; 0:42:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet4428

    Bu koleksiyon işi steam ile başladı ve birçok oyuncu steam kütüphanesinde oyunlarını saklıyor.
    Şimdi alternatif kütüphaneler arttıkça oyuncular buna tepki vermesi çok normal.
    Steamin tekelleşmesi de tabi iyi bir durum değil fakat oyunların tek bir kütüphane de buluşması gerekiyor.
    Asıl sorun ise artık her mağazanın kendine özel oyun ayarlaması.

    Aslında bunun microsoftun çatısı altında yapılması uygun olabilir. Daha farklı alternatiflerde üretilebilir.
    Aynen sebebi bu bence. İnsanlar daha önce oynamış ve bir daha oynamadığı oyunları bile arşiv için Steam'den satın alıyordu. Steam'e ciddi rakip çıkınca yarın öbür gün Steam gider başkası gelir, bizim arşiv işi de yalan olur düşüncesi oluştu bence insanlarda. Bu da sırf arşiv için gereksiz satın alımları azalttı.




  • Arvcilik muhabbetleri. Yorumlarda gayet güzel belirtilmiş. Bununla alakalı ekstra bir şey yazmayacağım ancak tekelleşme konusuna biraz değinmek istiyorum.

    Tekelleşme kötü bir şey net. Ancak her şeyde olduğu gibi bunda da istisnalar var. Steam de bu istisnalardan biri. Steam hem sektöre hem oyunculara çok şey kattı. Türk oyuncuları için de çölde vaha! Neden Steam'in tekel olmasını istemeyen bir topluluk var merak ediyorum. Harbiden oyunculara ne zararı var Steam'in tekel olmasının? Bir sır vereyim; Steam'den daha tekel olan platformlar var. Örneğin Epic. örneğin Origin. Biz kelime anlamı dışlayıcı olan exculusive anlayışından kurtulmaya çalışıyoruz Epic bunu PC platformunda yaygınlaştırmaya çalışıyor. Microsoft Xbox oyunlarını PC'ye yağdırıyor, Sony Playstation oyunlarını ufaktan getirme hazırlığında ama Epic mızmız çocuk gibi "hayır benim" diyor. Steam Half-Life 2 dışında hiçbir zaman oyunculara şart koşmadı. Ben oyuncuyum aga beni ben ilgilendirir, firmalar değil.




  • Hem arşiv fikri etkili hem de 2019 yılında pek oyun çıkmadı. Bence en iyisi hala dvd bu arada
  • dark dragon kullanıcısına yanıt
    Ne idüğü belirsiz olan şey Epic Store, Epic Games değil kardeş. Taaa 360 döneminden beri oyunlarını oynadığımız firma zaten. Ancak Epic Store olayı farklı işte. Ne Unreal Engine ile ne de Epic ile aynı kefeye konulabilir. Bunun en temel nedenlerden birisi de bu firmanın Çinli yatırımcılar ve Çin bazlı yaptığı uygulamalardır. Reddit'de birçok başlık vardı bu konuyla ilgili kişisel bilgi ve terchilerinizin Çin devleti tarafından saklandığına dair. Dersen ki bunu Amerikalı şirketler de yapıyor, olay o kadar basit değil işte. Çin'deki kişi haklarına karşı tutum, kişi özel alanına karşı bakış açıları vs. çok kötü bir durumda, her yol var adamlarda. Amerika'da en azından kamuoyu diye bir şey var, her ne kadar bazı şirketler gidip kişisel bilgilerinizi ve ilgilerinizi belirli ölçülerde satıp kullansa da bunun bir sınırı var ve sınır aşıldığında işleyen bir yargı var. Çin'de böyle bir durum söz konusu değil, adamlar her türlü pisliği yapabilirler kişisel tercih ve bilgilerinizi kullanarak. Tam olarak bu nedenden ötürü de Epic Store benim gözümde ne idüğü belirsiz bir store sayılır ve genel olarak Epic Games'de öyle sayılır.

    Bu arada lütfen Epic Games Amerika merkezli bir şirket deme, şu an Çinliler ile bağlantıları ortada olan bir şirket. Tam olarak nedeni bu yani.




  • BulaBaba kullanıcısına yanıt
    Steamin sorunu zaten hiçbir şey yapmamaları. Ea, ubisoft, activision, bethesda gitmiş adamların umrunda değil.

    Epic geldi biraz ortalık kızıştı da ea geri döndü. Bethesda geri adım attı. Ubisoft oyunları için uplayden farklı bir kütüphane doğdu.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.