Şimdi Ara

Tahmin: The Last of Us Part II, 1440p 30 FPS Olacak

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
0
Favori
1.336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  •  
    Sony'nin yayıncılığını yaptığı Naughty Dog'un ise geliştiriciliğini yaptığı hem PlayStation için hem de oyun dünyasının geneli için önemli bir yere sahip olan The Last of Us Part II'nin grafikleri hakkında Digital Foundry bir tahminde bulundu.
     
    Oyunun yayınlanan oynanış videolarını analiz ederek yaptıkları bu tahmine göre oyun, PlayStation 4 Pro'da 1440p ve 30 FPS olarak çalışıyor. Oyun çıktığında da buna yakın bir şekilde görünebileceğini söylüyorlar.
     
    İlk oyunda, gösterdikleri ilk tanıtım videosundaki grafiklere ulaşamasalar da oldukça kaliteli grafiklere sahip bir oyun çıkmıştı karşımıza. Bu oyunda sınırları zorladıklarını videolardan anlayabiliyoruz. Animasyonlar üzerinde oldukça fazla çalışıldığı çok net bir şekilde ortada ve ayrıntılar için özellikle çalışıyorlar gibi.
     
    Ancak bu konularda oyun çıkana kadar net bir tahminde bulunmak oldukça zor bir durum. 21 Şubat 2020'de oyunun nasıl göründüğünü hep birlikte göreceğiz. Analiz videosunu aşağıdan izleyebilirsiniz.
     








  • Bitrate'i çok yüksek bir video almışlar sony'den, yani orijinal oyunu oynarcasına inceleme yapmışlar, tahmin değilmiş anlatılanlar haliyle. Söyledikleri şeyleri toparlayalım:

    - UC4'te olduğu gibi imaj kalitesi ve AA seviyesi muhteşem diyorlar.

    - Biz bu analizi youtube'dan izliyor olduğumuz için göremiyormuşuz ama Motion blur sample değeri çok yüksekmiş ve film greni ile birleşiyormuş. Yani ekranda hayaletlenme benzeri iz bırakmayan ve içerisinde ufak delikler olmayan bir motion blur sisteminden bahsediyor. MoBlur sample'ı, pixellerin AA ile doldurulması gibi düşünebilirsiniz. Ne kadar fazla moBlur sample'ınız varsa o kadar sinematik hareket bulanıklığı görürsünüz, ancak youtube videolarında anlaşılmıyormuş yetersiz bitrate yüzünden.

    - Çevre tamamen Indirect lighting ile aydınlanıyormuş, yani tamamen doğal gün ışığı ile. Örneğin evlerin içi pencereden içeri giren ışık ile aydınlanıyor sadece, sağda solda görünmez ışıklar yokmuş yani. Global Illumination ile aydınatılıyor yani ortam. Render etmesi en zor kısım olduğunu söylüyorlar, genelde insanları parlak objeler ve bir sürü ışık ile büyülersiniz ama TLOU2'de ışıklandırmanın tamamen doğal ışıklar ile kontrol edildiğini söylüyorlar. Ayrıca mikro detaylar çok temizmiş.

    - Animasyonlar arası geçişlerin çok akıcı olduğunu söylüyorlar. Oyun motorlarında karakterlerin bir hareketten diğerine geçişi BlendSpace graph üzerinden ayarlanır. Tek bir animasyon katmanındaki detaylara ise Blend Shape denir. İşte bu blendleme, yani animasyonları birleştirme esnasında ne kadar çok animasyon katmanınız olursa o kadar yumuşak bir geçiş elde edersiniz, oldukça detaylı bir iştir. TLOU 2'de de pek çok animasyon katmanı mevcutmuş.

    Nasıl bir şey olduğunu merak edenler için Basit halini Unreal Engine 4 üzerinden gösteren şu videoyu izleyin:



    - Genel olarak Uncharted 4 ile aynı render teknikleri kullanıldığı anlamı çıkıyor zaten bu analizlerden. Hatasız Screen Space Reflections olduğunu söylüyorlar, UC4'te SSR'ın yanı sıra materyaller üzerinde local reflections özelliği de vardı, böylece ekranın dışında kalan objeler de yansımalara düşüyordu ve hatasız yansıma efektleri elde ediyorduk.

    UC4'ün su görselleri bu yüzden kusursuzdu. Aynı teknik TLOU2'de de kullanılmış işte. Zaten TLOU2'nin grafikleri UC4'ün bir tık üstü görünüyor, yani Downgrade vs. muhabbeti yapana kadar Uncharted 4'ün grafiklerini düşünün aşağı yukarı ne elde edeceğinizi zaten anlarsınız. Teknikler bir parça daha geliştirilmiş durumda, o da PS5'e de gelecek oluşundan ötürü alt yapı hazırlamak gerektiğindendir. PS4 sürümleri de bundan bir parça nasipleniyor haliyle.

    Grafikler hakkında yorum ve analiz istiyorsanız işte size adam gibi grafik teknolojilerinden anlayan Digital Foundry, başkasının sözüne gerek var mı? Kimseyle tartışmanızın bir manası yok bu saatten sonra, downgrade muhabbetleri de tamamen boş. Çünkü downgrade yesin veya yemesin zaten bu neslin konsolundan elde edilebilecek en iyi teknik detaylar üzerinde çalışmış adamlar, bu noktada böyle bir muhabbete girmenin çokta bir manası yok siz elinizdeki malzemenin gücüne göre en iyi randımanı almış olacaksınız zaten.
    E3'de gösterilen grafikleri göremiyorum, ayrıca kusura bakmayın da bu oyunun grafiklerinden daha iyi olan bir sürü oyun var üstelik açık dünya. Ac, Far Cry, Witcher, Dying Light, Forza, Rdr 2 ilk anda aklıma gelenler bu oyundan daha iyi gözüküyorlar üstelik bu oyun koridor tarzı. Bu oyun dramıyla ön plana çıkıyor bence ona yoğunlaşmak gerekiyor.
  • E3'de gösterilen grafikleri göremiyorum, ayrıca kusura bakmayın da bu oyunun grafiklerinden daha iyi olan bir sürü oyun var üstelik açık dünya. Ac, Far Cry, Witcher, Dying Light, Forza, Rdr 2 ilk anda aklıma gelenler bu oyundan daha iyi gözüküyorlar üstelik bu oyun koridor tarzı. Bu oyun dramıyla ön plana çıkıyor bence ona yoğunlaşmak gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AEF248198 -- 2 Ekim 2019; 0:22:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tahmin değil bilgi diyebiliriz youtube daki videoları analiz etmemişler sony ham videoları göndermiş digital foundry ye
  • Oyun ilk videodaki haline göre sağlam downgrade yemiş.İlk gördüğümde oha bu ne demiştim.Muhtemelen o grafikleri ps5 çıkınca ps5 versiyonunda verecekler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Mutlak.Sıfır

    E3'de gösterilen grafikleri göremiyorum, ayrıca kusura bakmayın da bu oyunun grafiklerinden daha iyi olan bir sürü oyun var üstelik açık dünya. Ac, Far Cry, Witcher, Dying Light, Forza, Rdr 2 ilk anda aklıma gelenler bu oyundan daha iyi gözüküyorlar üstelik bu oyun koridor tarzı. Bu oyun dramıyla ön plana çıkıyor bence ona yoğunlaşmak gerekiyor.


    :d

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tfn123

    quote:

    Orjinalden alıntı: Mutlak.Sıfır

    E3'de gösterilen grafikleri göremiyorum, ayrıca kusura bakmayın da bu oyunun grafiklerinden daha iyi olan bir sürü oyun var üstelik açık dünya. Ac, Far Cry, Witcher, Dying Light, Forza, Rdr 2 ilk anda aklıma gelenler bu oyundan daha iyi gözüküyorlar üstelik bu oyun koridor tarzı. Bu oyun dramıyla ön plana çıkıyor bence ona yoğunlaşmak gerekiyor.


    :d
    Okuma yazman yok herhalde bu şekilde anlaşıyorsun sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AEF248198 -- 2 Ekim 2019; 8:18:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mutlak Zero'ya katılıyorum. Çok büyük bir heyecanla beklememe rağmen trailerı izlerken ikide bir görüntü kalitesine bakıyordum youtube'da acaba düşük mü diye. Grafik takıntım yok ama E3'teki gameplayı gördükten sonra bu grafiklerle kesin oynamam gerek demiştim. Garip fakat ben hayal kırıklığına uğradım trailerı izledikten sonra. Joel olmasaydı bende kötü bir tat bırakacaktı.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Habere sıkıntılar var. Bu bir tahmin değil Sony nin DigitalFoundry e gönderdiği işlenmemiş video. Çözünürlük 2560x1440 piksel sayımına göre tıpkı Uncharted 4 te olduğu gibi. Ayrıca grafikten bahseden editör arkadaş çözünürlüğün grafikle ne alakası var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bitrate'i çok yüksek bir video almışlar sony'den, yani orijinal oyunu oynarcasına inceleme yapmışlar, tahmin değilmiş anlatılanlar haliyle. Söyledikleri şeyleri toparlayalım:

    - UC4'te olduğu gibi imaj kalitesi ve AA seviyesi muhteşem diyorlar.

    - Biz bu analizi youtube'dan izliyor olduğumuz için göremiyormuşuz ama Motion blur sample değeri çok yüksekmiş ve film greni ile birleşiyormuş. Yani ekranda hayaletlenme benzeri iz bırakmayan ve içerisinde ufak delikler olmayan bir motion blur sisteminden bahsediyor. MoBlur sample'ı, pixellerin AA ile doldurulması gibi düşünebilirsiniz. Ne kadar fazla moBlur sample'ınız varsa o kadar sinematik hareket bulanıklığı görürsünüz, ancak youtube videolarında anlaşılmıyormuş yetersiz bitrate yüzünden.

    - Çevre tamamen Indirect lighting ile aydınlanıyormuş, yani tamamen doğal gün ışığı ile. Örneğin evlerin içi pencereden içeri giren ışık ile aydınlanıyor sadece, sağda solda görünmez ışıklar yokmuş yani. Global Illumination ile aydınatılıyor yani ortam. Render etmesi en zor kısım olduğunu söylüyorlar, genelde insanları parlak objeler ve bir sürü ışık ile büyülersiniz ama TLOU2'de ışıklandırmanın tamamen doğal ışıklar ile kontrol edildiğini söylüyorlar. Ayrıca mikro detaylar çok temizmiş.

    - Animasyonlar arası geçişlerin çok akıcı olduğunu söylüyorlar. Oyun motorlarında karakterlerin bir hareketten diğerine geçişi BlendSpace graph üzerinden ayarlanır. Tek bir animasyon katmanındaki detaylara ise Blend Shape denir. İşte bu blendleme, yani animasyonları birleştirme esnasında ne kadar çok animasyon katmanınız olursa o kadar yumuşak bir geçiş elde edersiniz, oldukça detaylı bir iştir. TLOU 2'de de pek çok animasyon katmanı mevcutmuş.

    Nasıl bir şey olduğunu merak edenler için Basit halini Unreal Engine 4 üzerinden gösteren şu videoyu izleyin:



    - Genel olarak Uncharted 4 ile aynı render teknikleri kullanıldığı anlamı çıkıyor zaten bu analizlerden. Hatasız Screen Space Reflections olduğunu söylüyorlar, UC4'te SSR'ın yanı sıra materyaller üzerinde local reflections özelliği de vardı, böylece ekranın dışında kalan objeler de yansımalara düşüyordu ve hatasız yansıma efektleri elde ediyorduk.

    UC4'ün su görselleri bu yüzden kusursuzdu. Aynı teknik TLOU2'de de kullanılmış işte. Zaten TLOU2'nin grafikleri UC4'ün bir tık üstü görünüyor, yani Downgrade vs. muhabbeti yapana kadar Uncharted 4'ün grafiklerini düşünün aşağı yukarı ne elde edeceğinizi zaten anlarsınız. Teknikler bir parça daha geliştirilmiş durumda, o da PS5'e de gelecek oluşundan ötürü alt yapı hazırlamak gerektiğindendir. PS4 sürümleri de bundan bir parça nasipleniyor haliyle.

    Grafikler hakkında yorum ve analiz istiyorsanız işte size adam gibi grafik teknolojilerinden anlayan Digital Foundry, başkasının sözüne gerek var mı? Kimseyle tartışmanızın bir manası yok bu saatten sonra, downgrade muhabbetleri de tamamen boş. Çünkü downgrade yesin veya yemesin zaten bu neslin konsolundan elde edilebilecek en iyi teknik detaylar üzerinde çalışmış adamlar, bu noktada böyle bir muhabbete girmenin çokta bir manası yok siz elinizdeki malzemenin gücüne göre en iyi randımanı almış olacaksınız zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 2 Ekim 2019; 7:34:52 >




  • Trolleri ne kudurttun be Naughty Dog

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adam hala grafikte. Kardeşim oyunu oynamadan youtube dan izleyip yorum yapmak moda oldu. Witcher 3 downgrade yedi diye adamlara bi sövmediğiniz kalmıştı. Şimdi oyun ne seviyede... Uc 4 oynamayan adam yorum yapmasın.

    Konuya gelecek olursak 30 fps ne be kardeşim. Niye, niçin, neden. 960p olsun 60 fps olsun...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Grafikler ve animasyonlar inanilmaz ve ONLY ON PLAYSTATION

    Şimdi kudurup ağlayabilirsiniz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1050 ti gücünde gpu ile bu kadar anca

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lextor

    Adam hala grafikte. Kardeşim oyunu oynamadan youtube dan izleyip yorum yapmak moda oldu. Witcher 3 downgrade yedi diye adamlara bi sövmediğiniz kalmıştı. Şimdi oyun ne seviyede... Uc 4 oynamayan adam yorum yapmasın.

    Konuya gelecek olursak 30 fps ne be kardeşim. Niye, niçin, neden. 960p olsun 60 fps olsun...


    Witcher 3 yalnız fena downgrade yemişti. Oyunun kendisi gayet süper olmasaydı şişe geçirileceklerdi.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.