Şimdi Ara

Cities: Skylines, DiRT Rally 2.0 ve Daha Fazlası Xbox Game Pass PC'ye Geliyor

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
490
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  
    Microsoft, geçtiğimiz günlerde konsol tarafında Xbox Game Pass'e gelecek oyunları duyurduktan sonra bugün de PC için Xbox Game Pass'e gelecek oyunları duyurdu.
     
    Eylül ayı sonlarında Konsol ve PC için Xbox Game Pass'e eklenen ve eklenecek oyunlar:
     
    19 Eylül

    Bloodstained: Ritual of the Night (Konsol / PC)
    Jump Force (Konsol)

    26 Eylül

    Bad North: Jotunn Edition (Konsol / PC)
    DiRT Rally 2.0 (Konsol / PC)
    LEGO Worlds (Konsol)
    Cities: Skylines (PC)
    Saint’s Row IV: Re-Elected (PC)
     
    Xbox Live Gold, PC için Xbox Game Pass ve Konsol için Xbox Game Pass aboneliklerini içeren Xbox Game Pass Ultimate şu anda bir ay için 5,90 TL ve iki ay için 11,80 TL.








  • Mesajımda herhangi bir "siz bilmiyorsunuz aslında böyle" demek yerine daha yumuşak olarak "kavram karışmış" dememe rağmen böyle bir cevap almak... Peki sizin seviyenize düşeyim bu seferlik.

    Öncelikle sizin yaptığınız alıntıyla benim yaptığım tanım aşağı yukarı aynı zaten. Burdan İngilizce bilginizin zayıf olduğunu veya okuduğunuzu anlamadığınızı görüyorum. Olabilir insanlık hali, devam edelim.

    Asıl linke gelirsek:
    Öncelikle şunu netleştirelim. Phil Spencer bu modelin kurucusu değil. EA bunu yıllar öncesinden beri yapıyor. Onlive denen bir platform vardı 2010'lu yıllarda, şu anki Stadia gibi. Benim hatırladığım en eski o. Kısacası yıllardır var bu sistem. Yani "bizzat Phil Spencer'ın bir şey söylemesi" şu anda sadece kendi şirketini ilgilendirir. İleride kendisi game pass platformuna insanları zorla geçirtmek için oyunları oraya exclusive yapabilir. Yine şirket kararıdır, sektör takip edebilir veya etmeyebilir, o zaman geldiğinde konuşulur tartışılır. Kıyamet senaryoları üretmenin anlamı yok. Bu birinci nokta.

    İkinci nokta, röportajı baştan sona dikkatlice tekrar okumanızı tavsiye ediyorum. Röportajda hiçbir şekilde "exclusivity" ile ilgili bir konu yok. Türkçe olarak özet geçeyim. Phil Spencer artık oyun yapmanın zor ve riskli olduğunu söylüyor, bu yüzden bir "teşvik" amacı ile kullanıcıların yapımcılara düzenli olarak para vermesini, yapımcıların da oyunlara sürekli içerik getirebileceğini söylüyor. En kritik nokta bundan sonrası: Netflix'in en başta aylık abonelikle arşiv sunan bir platform olduğu, sonradan "sub-based service" modeline geçtiği söyleniyor, ama bunu söyleyen Phil Spencer değil. Devam edelim, sonrasında ise Phil Spencer hikaye bazlı tek kişilik oyunların sub-based service modelinden ilham alarak daha hızlı yapılabileceğini söylüyor, ve kendilerinin şu an içerik doldurmaya odaklandıklarını belirtiyor.

    Yani burada herhangi bir "games as a service" örneği yok. Phil Spencer, "games as a service" modelini bu röportajda övmüyor. Aylık üyelik gerektiren içeriklerin yapımcıları teşvik edebileceğini söylüyor. Haklı veya haksız, konu bu değil. Konu, sizin "games as a service" terimini yanlış bilmeniz, üstüne Game Pass'in reddit ve resetera gibi platformlarda sevilmediğini (ima ederek) iddia etmeniz. Bir konuda haklısınız ama: "Fikir sahibi olmadan, bilgi sahibi olmak gerekiyor, önce kavramları bir öğrenin, sonra tartışırız." Çok ironik...

    Not: Bundan sonraki çevirilerim için para alırım ona göre
  • Microsoft çoştu verdikçe veriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu servisler bir gün zevkli oyuncular için, oyunculuğun sonu olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tek güzel oyun jump force oyunu ha bide cities var ama o oyun hilesiz oynanmaz :D

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: d3vstator

    Bu servisler bir gün zevkli oyuncular için, oyunculuğun sonu olacak.


    bedava sistemde istediğin beğendiğin bir oyun olunca oynuyorsun ne güzel bir sistem bundan zevk alınmıyor mu zevkli oyuncular ne ya :D sanırım para vermeye bayılıyorsun bir oyuna sen dert etme sony ex oyunları oyunculuğu ayakta tutar

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • pislik77 P kullanıcısına yanıt
    Defalarca oyuncular için neden zararlı bir sistem olduğunu anlattık, meraklı isen game as a service diye yabancı forumlarda bir arama yap, bak bakalım Reddit, Resetera gibi yerlerde insanlar neler konuşmuş...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bloodstained: Ritual of the Night vermesi efsane olmuş.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Shadows warrior 2 de geldi pcye. Lego worlds da umarım gelir pcye

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • 429 tl bir oyuna vereceğime aynı paraya aylarca yüzlerce oyun oynarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Microsoft abonelik satmakta 1 numara kim takar yıl da 2-3 tane çıkan ex leri adamlar her ay yüzlerce dolarlık AAA oyun ekliyor kütüphaneye alan memnun satan memnun Microsoft’a para akıyor her yerden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdi fanboy savaşı mı bu ne? Anlamadım.. Şimdi xbox konsolum var ve ayda 6TL verip o sistemde olan oyunları oynamam nasıl oyunculuğun sonu oluyor? Nasıl zararlı bir sistem? Anlamadım ben şimdi.. Sizin kadar da zeki değilim biri anlatsın bana kötü yanı ne bu işin?
  • Redditte övülüyor Xbox game pass sistemi genel olarak. En azından gaming ve pcgaming (oyunculuk konusunda redditteki en aktif 2 sub) gibi subredditlerde. Bunun nedeni de fiyatı.

    Ayrıca "Games as a service" dediğiniz konsept bu anlama gelmiyor. Games as a service bir oyunun yapım ve sonrası için destek stratejisidir, oyun çıktıktan sonra sürekli ücretli ve ücretsiz içerikle oyunu desteklemek anlamına gelir. World of Warcraft güzel bir örnektir, sürekli ücretli ve ücretsiz güncellemelerinin yanında aylık abonelik gerektirir. Redditte bu sistem pek sevilmez dediğiniz gibi, ama konu bu değil, konsept karışmış.

    Eğer Xbox game pass'e çıkan oyunlar sadece oraya özel çıksaydı, evet bu oyunlar için games as a service modelini kullanıyor diyebilirdik. Ancak bu yok, isteyen kullanıcı parasını verip oyunu satın alma özgürlüğüne sahip (aynı durum bir Netflix dizisi için geçerli değildir mesela, o içeriği legal olarak tüketebilmenin tek yolu Netflix üyeliğidir).

    Bu gibi sistemler opsiyonel olduğu sürece ben oyunları daha erişilebilir kıldığından dolayı hem oyuncular için hem yayıncılar için oldukça mantıklı bir sistem olarak görüyorum.




  • Woogyboo kullanıcısına yanıt
    quote:

    Over the last five years we’ve seen the emergence of a new concept: the video game as a service. What this means is the developer’s support for a new title doesn’t stop when it’s launched. They run multiplayer servers so that people can compete online; and they release extra downloadable content (DLC) in the form of new items, maps and storylines – sometimes free, but very often paid for. There’s a clear reason for this model: the costs of mainstream game development are rising faster than potential revenue. To create 1080p and 4K games, teams are bigger and development cycles are longer, and then there’s the cost of maintaining those online servers. It’s expensive, and one way to pay for it is to ensure that players who enjoy a title stay around and keep investing in the experience


    https://www.theguardian.com/technology/2017/apr/27/xbox-chief-netflix-video-games-episodes-subscription-downloads-phil-spencer

    Bak bakalım Xbox One in başındaki adam Phil Spencer The Guardian'a verdiği röportajda ne demiş. Fikir sahibi olmadan, bilgi sahibi olmak gerekiyor, önce kavramları bir öğrenin, sonra tartışırız. Zaten Phil Spencer size gerekli cevabı vermiş...

    Yani bunu ben demiyorum bizzat Phil Spencer diyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İdrak İstimlak -- 25 Eylül 2019; 16:41:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Borderlands 3'ü önümüzde ki aylarda game pass Pc'ye bekliyoruz.Haydi bakalım.
  • Ya İngilizce bilmiyorsun ya da ağır saçmalıyorsun. Spencer ufak bütçeli firmalara Azure sistemi ile online destek olmaktan falan bahsetmiş. Üstüne birçok birinci parti oyun üzerinde çalışıldığını ve single player oyunlara da değer verdiğini falan söylemiş.

    Yani buradan çıkan anlam, gamepass yüzünden yeni oyun falan çıkmayacak artık, oyunculuk bitti falan mı olmalı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alintidaki amaç game as a service terimini Phil Spencer in kullandığını göstermektir, linkini verdiğim röportajda da Netflix tarzı oyun servisi getirme çalışmalarından bu fikrini gerekcelendirerek anlatıyor.

    Burada kimin ne okuduğuna bakacağıniza kendinizin ne anladığını ölçün derim.

    Servis şeklindeki oyunlar bitmeyen, mikro ödemeler, DLC ler içeren, fabrikasyon yapılan oyunlar manasina gelir, yoksa yapımcılar hangi modelle para kazanma durumuna gecebilecekler, bir izah edin, biz de anlayalım. Benim anlattığım bu, yabancı forumlarda tartışılıyor dediğim konu da bu.

    Ben şahsen buradan bakınca yine bilgi sahibi olmayan birinin fikir sahibi olmak gibi bir ağır saçmalama içinde olanın siz oldugunu görüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İdrak İstimlak -- 25 Eylül 2019; 17:31:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dua edinde Ps5 yeni xbox ı ezsin bu nesil olduğu gibi yoksa siz 5 tl ye gamepass zor görürsünüz kan emici microzorttan. 2013 Kasım ı hatırlatmayın isterseniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Persona_Non_Grata -- 25 Eylül 2019; 17:44:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mesajımda herhangi bir "siz bilmiyorsunuz aslında böyle" demek yerine daha yumuşak olarak "kavram karışmış" dememe rağmen böyle bir cevap almak... Peki sizin seviyenize düşeyim bu seferlik.

    Öncelikle sizin yaptığınız alıntıyla benim yaptığım tanım aşağı yukarı aynı zaten. Burdan İngilizce bilginizin zayıf olduğunu veya okuduğunuzu anlamadığınızı görüyorum. Olabilir insanlık hali, devam edelim.

    Asıl linke gelirsek:
    Öncelikle şunu netleştirelim. Phil Spencer bu modelin kurucusu değil. EA bunu yıllar öncesinden beri yapıyor. Onlive denen bir platform vardı 2010'lu yıllarda, şu anki Stadia gibi. Benim hatırladığım en eski o. Kısacası yıllardır var bu sistem. Yani "bizzat Phil Spencer'ın bir şey söylemesi" şu anda sadece kendi şirketini ilgilendirir. İleride kendisi game pass platformuna insanları zorla geçirtmek için oyunları oraya exclusive yapabilir. Yine şirket kararıdır, sektör takip edebilir veya etmeyebilir, o zaman geldiğinde konuşulur tartışılır. Kıyamet senaryoları üretmenin anlamı yok. Bu birinci nokta.

    İkinci nokta, röportajı baştan sona dikkatlice tekrar okumanızı tavsiye ediyorum. Röportajda hiçbir şekilde "exclusivity" ile ilgili bir konu yok. Türkçe olarak özet geçeyim. Phil Spencer artık oyun yapmanın zor ve riskli olduğunu söylüyor, bu yüzden bir "teşvik" amacı ile kullanıcıların yapımcılara düzenli olarak para vermesini, yapımcıların da oyunlara sürekli içerik getirebileceğini söylüyor. En kritik nokta bundan sonrası: Netflix'in en başta aylık abonelikle arşiv sunan bir platform olduğu, sonradan "sub-based service" modeline geçtiği söyleniyor, ama bunu söyleyen Phil Spencer değil. Devam edelim, sonrasında ise Phil Spencer hikaye bazlı tek kişilik oyunların sub-based service modelinden ilham alarak daha hızlı yapılabileceğini söylüyor, ve kendilerinin şu an içerik doldurmaya odaklandıklarını belirtiyor.

    Yani burada herhangi bir "games as a service" örneği yok. Phil Spencer, "games as a service" modelini bu röportajda övmüyor. Aylık üyelik gerektiren içeriklerin yapımcıları teşvik edebileceğini söylüyor. Haklı veya haksız, konu bu değil. Konu, sizin "games as a service" terimini yanlış bilmeniz, üstüne Game Pass'in reddit ve resetera gibi platformlarda sevilmediğini (ima ederek) iddia etmeniz. Bir konuda haklısınız ama: "Fikir sahibi olmadan, bilgi sahibi olmak gerekiyor, önce kavramları bir öğrenin, sonra tartışırız." Çok ironik...

    Not: Bundan sonraki çevirilerim için para alırım ona göre




  • Woogyboo kullanıcısına yanıt
    Madem bedava çeviri yapıyorsunuz, altta kalmak olmaz, hataları, yanlış bilgileri de düzeltmek bizim işimiz olsun.

    Onlive, EA'ın servisi değildi, bağımsız bir girişimdi ve Sony tarafından satın alındı, EA'nın bugüne kadar streaming veya abonelik ile oyun oynatma işi bu nesilde ortaya çıkan bir iş, önceki nesilde böyle bir işin içinde EA yoktu.

    "Phil Spencer hikaye bazlı tek kişilik oyunların sub-based service modelinden ilham alarak daha hızlı yapılabileceğini söylüyor"

    Phil Spencer sizin bu şekilde ifade ettiğiniz gibi değil, tam da benim söylediğim gibi bakın ne demiş

    “The audience for those big story-driven games... I won’t say it isn’t as large, but they’re not as consistent,” says Spencer. “You’ll have things like Zelda or Horizon Zero Dawn that’ll come out, and they’ll do really well, but they don’t have the same impact that they used to have, because the big service-based games are capturing such a large amount of the audience. Sony’s first-party studios do a lot of these games, and they’re good at them, but outside of that, it’s difficult – they’re become more rare; it’s a difficult business decision for those teams, you’re fighting into more headwind.

    Adam bu ifadelerinde önce Bungie'nin Destiny'den, EA'nın FUT'tan kazandığı paralara dem vurmuş ve bunu resmen ağzının suyu akarak ifade etmiş. Adam hikaye tabanlı oyunların devrinin sona erdiğini söylüyor açık, açık, işte yukarıda dedikleri.

    Adam film sektöründe Netflix'in yaptığını, bizim yapmamız lazım diyor. Zaten bu bile işin boyutunu ortaya koymaya yetiyor. Geçen sene Oscar ödülleri sırasında Spielberg'in bir Netflix filminin Oscar'a aday olması nedeniyle yaptığı açıklamaları hatırlayın. Netflix, izleyici için bir kolaylık ama beraberinde sektörde kalitesizliği getirdi, sinema sektöründeki aklı başında herkes bunu dile getiriyor.

    Ben de aynı kalitesizliğin zamanla oyun sektörüne geleceğini savunuyorum. Düşünsenize bir tarafta ücreti ödenerek sahip olunan bir oyun varken, diğer tarafta ayda 5-10 dolar aboneliğe oynanabilen oyunlar olacak. Hangi yapımcı 5 dolara 4-5 sene emek döktüğü bir içeriğin tüketilmesini ister ki? Adamlar doğal olarak hemen tüketilmeyecek, Assassins Creed gibi, Shadow of Mordor gibi oyunlar yapacaklar. Level atlamadan oyunun sonuna gidemeyeceğiniz, bunun için deli gibi zaman harcayacağınız ya da parayı basıp time saver'lar, para ile satılan experience gibi kısa yollarla açıklarını kapatacaklar. Olmadı online içeriğe dayanan, kutu açmalı, kozmetik satmalı oyunlar yapacaklar.

    Allah aşkına böyle bir sistemden kaliteli, hikaye tabanlı, deneysel oyunlar mı çıkar, yoksa benim izah ettiğim gibi oyunlar mı?

    İşte bu yüzden abonelik tarzı servislerle sunulan oyunlar kalitesizliği yanında getirecek. Bakın bu söylem sadece MS hizmetleri için değil, başka bir firma tarafından da getirilse, karşı çıkacağım politikalar olur, isterse bu Sony olsun, kesinlikle aynı şeyi ifade etmekten çekinmem.

    Bonus olarak şu linkleri de bırakıyım, biraz okuyun, İngilizceniz gelişir...
    https://www.reddit.com/r/videos/comments/bhdqgc/games_as_a_service_is_fraud/
    https://www.reddit.com/r/explainlikeimfive/comments/awk3wo/eli5_what_does_games_as_a_service_mean/
    https://www.reddit.com/r/truegaming/comments/ar4ci5/games_as_a_service/
    https://www.reddit.com/r/truegaming/comments/80vrts/games_as_service_will_no_longer_be_games_they_are/
    https://www.reddit.com/r/truegaming/comments/92avwf/is_the_games_as_a_service_model_working_simply/




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İdrak İstimlak -- 25 Eylül 2019; 18:37:44 >




  • Mevcut belli kalitesi olan oyunların Gamepass'e eklenmesi şu an için oyuncular nazarında olumlu gözükse de, ileri de gamepass'e içerik oluşturmak için üretilecek oyunların kalitesinin, bu seviye de olmayacağı öngörmek zor olmasa gerek.
    Şimdilik tadını çıkaralım ama gidişat iyi değil.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.