|
Bildirim
|
429 tl bir oyuna vereceğime aynı paraya aylarca yüzlerce oyun oynarım.
|
Defalarca oyuncular için neden zararlı bir sistem olduğunu anlattık, meraklı isen game as a service diye yabancı forumlarda bir arama yap, bak bakalım Reddit, Resetera gibi yerlerde insanlar neler konuşmuş...
|
Bu servisler bir gün zevkli oyuncular için, oyunculuğun sonu olacak.
|
Mesajımda herhangi bir "siz bilmiyorsunuz aslında böyle" demek yerine daha yumuşak olarak "kavram karışmış" dememe rağmen böyle bir cevap almak... Peki sizin seviyenize düşeyim bu seferlik.
Öncelikle sizin yaptığınız alıntıyla benim yaptığım tanım aşağı yukarı aynı zaten. Burdan İngilizce bilginizin zayıf olduğunu veya okuduğunuzu anlamadığınızı görüyorum. Olabilir insanlık hali, devam edelim. Asıl linke gelirsek: Öncelikle şunu netleştirelim. Phil Spencer bu modelin kurucusu değil. EA bunu yıllar öncesinden beri yapıyor. Onlive denen bir platform vardı 2010'lu yıllarda, şu anki Stadia gibi. Benim hatırladığım en eski o. Kısacası yıllardır var bu sistem. Yani "bizzat Phil Spencer'ın bir şey söylemesi" şu anda sadece kendi şirketini ilgilendirir. İleride kendisi game pass platformuna insanları zorla geçirtmek için oyunları oraya exclusive yapabilir. Yine şirket kararıdır, sektör takip edebilir veya etmeyebilir, o zaman geldiğinde konuşulur tartışılır. Kıyamet senaryoları üretmenin anlamı yok. Bu birinci nokta. İkinci nokta, röportajı baştan sona dikkatlice tekrar okumanızı tavsiye ediyorum. Röportajda hiçbir şekilde "exclusivity" ile ilgili bir konu yok. Türkçe olarak özet geçeyim. Phil Spencer artık oyun yapmanın zor ve riskli olduğunu söylüyor, bu yüzden bir "teşvik" amacı ile kullanıcıların yapımcılara düzenli olarak para vermesini, yapımcıların da oyunlara sürekli içerik getirebileceğini söylüyor. En kritik nokta bundan sonrası: Netflix'in en başta aylık abonelikle arşiv sunan bir platform olduğu, sonradan "sub-based service" modeline geçtiği söyleniyor, ama bunu söyleyen Phil Spencer değil. Devam edelim, sonrasında ise Phil Spencer hikaye bazlı tek kişilik oyunların sub-based service modelinden ilham alarak daha hızlı yapılabileceğini söylüyor, ve kendilerinin şu an içerik doldurmaya odaklandıklarını belirtiyor. Yani burada herhangi bir "games as a service" örneği yok. Phil Spencer, "games as a service" modelini bu röportajda övmüyor. Aylık üyelik gerektiren içeriklerin yapımcıları teşvik edebileceğini söylüyor. Haklı veya haksız, konu bu değil. Konu, sizin "games as a service" terimini yanlış bilmeniz, üstüne Game Pass'in reddit ve resetera gibi platformlarda sevilmediğini (ima ederek) iddia etmeniz. Bir konuda haklısınız ama: "Fikir sahibi olmadan, bilgi sahibi olmak gerekiyor, önce kavramları bir öğrenin, sonra tartışırız." Çok ironik... Not: Bundan sonraki çevirilerim için para alırım ona göre |
Şimdi fanboy savaşı mı bu ne? Anlamadım.. Şimdi xbox konsolum var ve ayda 6TL verip o sistemde olan oyunları oynamam nasıl oyunculuğun sonu oluyor? Nasıl zararlı bir sistem? Anlamadım ben şimdi.. Sizin kadar da zeki değilim biri anlatsın bana kötü yanı ne bu işin?
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı > |
< Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı > |
< Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İdrak İstimlak -- 25 Eylül 2019; 16:41:55 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İdrak İstimlak -- 25 Eylül 2019; 17:31:12 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Persona_Non_Grata -- 25 Eylül 2019; 17:44:45 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İdrak İstimlak -- 25 Eylül 2019; 18:37:44 > |
|