|
Bildirim
|
Bu nasıl bir fanlıktır ya.İnsan rekabet ister ki sektör gelişsin ivme kazansın ama sen farklısın konsol yöneticileri bile TGA da çıkıp konuştular birlikte gerçi senin önüne Sony boş ekran koysa izlersin bu kafayla oyuncuyum diye gezme sağda solda.
|
Bir araba yarışının görsel olarak tek rakibi başka bir araba yarışı olabilir yalnız. Açık dünya olup olmaması türü farklı olanların yanında bir kriter değil, bir araba yarışında, tek bir arabanın sakladığı rigging, script tabanı, animasyon bilgileri ile, third person herhangi bir oyundaki karakterlerinki aynı değil. Görsel efektler ve yapılabilecek işler sayısı da aynı değil. Bütün araba yarışları fotorealistik görünüyor zaten. Forza eğer PS4'e de çıksa grafikleri yine aynı olurdu çözünürlük haricinde. Gran Turismo Sports oyununda da bu gerçek mi diyebileceğiniz yerler var örneğin, onda da araçlar özellikle fotorealistik kalitedeydi. Çünkü o araba yarışı, diğer tür oyunlar kadar sistemi yoracak bir şey yok.
Ben çeşitli ülkelerdeki oyun geliştiren gruplardan tasarım işi alıyorum Artstation üzerinden. Yeni nesil standartları karşılayan, shader programlamaları da dahil yapıp teslim ettiğim araba modelleri de oldu, karakter veya ortam modelleri de oldu, silah tasarımları da oldu. Araba işi geldiği zaman görsel kıstaslarım daha geniş oluyor. O yüzden bana daha geniş bir low - med poly aralığı veriyorlar, daha geniş çözünürlük aralıklarına sahip texture kıstasları veriyorlar, daha karmaşık shader programlamaları yapabileceğime dair izin veriyorlar. Çünkü yaptığım işi teslim ettiğimde, bu iş araçları rigleyen ve scriptleyen, diğer düzenlemeleri yapan, üzerlerine görsel efektleri kurgulayan ekiplere gittiği zaman geniş yeteneklere sahip bir karakter kadar üzerinde çalışması gereken iş yükü olmuyor. Diğer tarz oyunlarda ise bu kıstaslarım daha dar oluyor. Bu da doğrudan sistem performansını etkileyen bir durum. Kullanılan oyun motoruna göre de kıstaslar değişebiliyor. Portfolio'm üzerinden inceleyebilirsin istersen 3A oyun geliştirme ile olan alakamı: https://www.artstation.com/evren01 Bu bahsettiğim şey görsel efektler içinde geçerli, bir araba yarışı oyunundaki görsel efekt sayısı ile bir third person action oyunundaki aynı değil ki. Üzerinde çalıştığımız yüzlerce değişken var, hatta binlerce. ========================== ========================== PC - Xbox cephesinin en iyi grafikli oyunlarından biri olan Gears of War 4'ü baz alır, bunu Uncharted 4 ile, God of War ile ya da diğer ps exc oyunları ile karşılaştırırsın örneğin. Ben UC4 - GEOW4 olarak bir kaç örnek resim atayım. Her ikisi de oyun içinden alınmış yüksek çözünürlüklü ekran resimleri, üstteki 4'lü UC4, alttaki 4'lü GEOW 4: ====== Burada görülüyor ki third person oyunlarda aşağı yukarı benzer görseller verebiliyor her iki konsolda. Ancak PS4 exc oyunları bu konuda 1 tık yukarıda görünüyor. UC4'ten sonra çıkan oyunlarda bu durum daha iyi yerlere taşındı, çok fazla oyun gelmese de açık dünya - third person olarak Spider Man'i baz alabilirsin mesela, Horizon Zero dediğin gibi çok yol katetti açık dünya olmasına rağmen harika grafikleri vardı, aynı tarza sahip olupta yanına yaklaşabilecek pek fazla oyun yoktur grafiksel anlamda. God of War zaten özellikle çevre dizaynında fotorealistik görsellere sahip çoğu yerde. Bunları alıp GEOW 4 ile karşılaştırsam ortaya daha açık ara bir fark çıkar yani. GEOW 4'ü baz aldım çünkü bence Xbox'ın en iyi grafikli oyunlarındandır. Olay kaç pixelde kaç'a upscale edildiği değil, temel çözünürlük zaten 2K olduktan sonra iş Shader programlamaya ve optimizasyona bakar. Bu tekniklerde PS4 konsollar arasında daha üstün bir platform, exclusive oyunlarda daha farklı bir grafik kütüphanesinden faydalanılıyor, sadece DX Shader üzerinden gitmek zorunda değiller. Bu geliştiricilerin çalışma prensibi ile alakalı sistemlerin gücünden ziyade. Sistem gücünün farkını ise, iki platformada çıkan konsol exc oyunlarda görüyoruz. Red Dead 2 mesela, Xbox One'da tartışılmaz daha güzel görünüyor. Başka da verebileceğim pek fazla bir örnek yok. Zaten tüm konsollar amd'nin dandik konsol mimarileri üzerine kurulu, başarılan işlere bakıldığında PS4 exc oyunlarının grafiksel başarısı neyin taraftarı olursanız olun takdir edilesidir. Onun haricinde, hikaye, güzel bir oyun olma, oynaması zevkli bir oyun olması gibi kriterlerde yorumlarınıza bir şey demiyorum. Çünkü herkes bir şeyin fanı olduğundan o konuda internet ortamında laf anlatılabilecek bir insan evladı çıkacağını sanmıyorum. Ama teknik işler zevk işi değildir, sabittir, o yüzden bunun üzerinde konuşmak daha mantıklı geldi bana siz konusunu açtığınız için. |
MS un bu yaptığı son hamleler bence doğru ve güzel hamleler. Peşin fikirli olup, ortaya kötü işler çıkacağını düşünmek doğru değil. Bence bekleyip, sonucunu görmek gerekiyor.
Yalnız birileri Forza serisinin grafiklerini aşırı övmüş ama iş öyle değil. Örneğin FM7 ile GTS karşılaştırması arada GTS lehine ne kadar fark olduğunu ortaya koyan bir DF incelemesi var, isteyen oradan baksın, işkembe-ı kübradan atmasın... |
< Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AEF248198 -- 23 Ocak 2019; 20:48:58 > |
< Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı > |
< Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı > |
< Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı > |
< Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı > |
< Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı > |
< Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |