Şimdi Ara

Mount & Blade II: Bannerlord'un Görevleri Detaylandırıldı

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
207
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • TaleWorlds Entertainment yayınladığı yeni geliştirici blogunda Mount & Blade II: Bannerlord'daki görevleri detaylandırdı.

    Mount & Blade II: Bannerlord, onu istediğiniz şekilde ele alıp oynamanıza olanak sağlayan devasa bir sandbox oyunudur. Bu, takip etmek zorunda olduğunuz tekdüze, doğrusal bir hikaye konusu olmadığı anlamına gelir. Bununla birlikte oyun size, Kalradya civarındaki eşraf ile ilişkilerinizi geliştirebileceğiniz ve aynı zamanda da cüzdanınızı doldurabileceğiniz yollar öneren görevler sunar.
     
    Sandbox bir oyun olduğundan, bu görevleri kısa, keyifli ve daha önemlisi tekrarlanabilir olacak şekilde tasarlıyoruz. Ama bu demek değildir ki bu görevlerdeki eylemlerinizin oyun dünyasında bir etkisi olmayacak: kesinlikle olacak! Aslında size teklif edilecek görevlerin çoğu, oyunda o sırada gerçekleşen bir duruma doğrudan yanıt olarak üretilir. Eğer bir grup haydut, bir yerdeki ticarete engel oluyorsa ve kendilerine bir sığınak yapmışlarsa, o bölgenin eşrafı sizden o bölgedeki haydutları dağıtmanızı isteyebilir. Haydut sığınağını temizlemek size yalnızca bir miktar para getirmekle ve size o görevi veren bölge eşrafı ile iyi ilişkiler kurmanızı sağlamakla kalmayacaktır: o bölgede, yerel ekonomiye bir artı olarak geri dönecek ticaret de özgürce işlemeye devam edecektir.
     
    Bu yüzden görevler, oyunun ana özelliklerinden biri olarak düşünülmese ve size göre bir şey olmadığında kolaylıkla gözardı edilebilse de, oyun dünyasında oldukça önemli bir etkiye sahipler ve birçok durumda avantaj olarak kullanılabilirler.
     
     
     
    Bannerlord’u geliştirirken ilk hedeflerimizden biri, oyunculara açık ve anlaşılır bir şekilde bilgi sunmaktı. Oyuncuların kullanım kılavuzunu ezberlemelerine ve oyunun verdiği bilgilerin fazlalığı altında ezilmelerine gerek kalmadan, oyunu anlamalarını ve oyunun sunmak istediklerini deneyimleyebilmelerini istedik. Bunu yapmak için de Warband’de var olan birçok sahnenin tekrar üzerinden geçmeye karar verdik (ve elbette ki yenilerini de ekleyerek!). Görev ekranı, üzerinden geçilmesi gerekenlerden bir tanesiydi.
     
    Warband’de görevler, Notlar ekranından görülebilir ve izlenebilirdi. Bu ekran, oyuncunun görevi tamamlayabilmesi için gerekli tüm bilgileri içeriyordu ancak biraz basite indirgenmişti. Bannerlord’da bu bilgileri açık bir şekilde gösterecek ekranı oyuncuya bilgileri iletmeye yardımcı olacak görsel öğeler kullanarak yeniden tasarladık. Bunun da ötesinde, yeni tasarımın ilk bakışta daha kolay anlaşılır olduğunu ve Warband’in baştan sona metin bazlı Notlar ekranı tasarımının büyük bir iyileştirmesi olduğunu düşünüyoruz.
     
    Tabii bununla da kalmadık. Warband’de bir görev bulmak, başlı başına bir görev olabiliyordu. Size verecekleri bir görevleri vardır umuduyla bütün haritayı dolaşarak, farklı oyuncu dışı karakterlerle konuşmak zorunda kalıyordunuz. Bannerlord’da size teklif edecekleri bir görevleri bulunan karakter portrelerine bir ünlem işareti ekledik. Ayrıca, bir görev sırasında etkileşim kurmanız gereken karakter portrelerini belirlemeniz için de özel bir simge koyduk. Bu tür değişikliklerin, bir görev bulmak için içine düşülen bıktırıcılığı ortadan kaldırmalarının yanında, oyuncuya anlaşılır bir şekilde bilgi verme amacımıza uygun çalıştıkları kanısındayız.
     
     









  • Dolar 15TL olmadan çıkarın diyorum şunu artık?
  • Haydutlar ve ticarete etkileri paragrafında bahsettikleri herşey warband da vardı zaten ?
  • Bu oyunda doların bir etkisi olmaması lazım. Sonuçta çıkan oyun Türkiye kökenli bir firmanın oyunu. Steam için sabit kur üzerinden satacakları kesin zaten ama konsollarda da fiyat konusunda yardımcı olması gerek TaleWords'ün.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kataaay

    Bu oyunda doların bir etkisi olmaması lazım. Sonuçta çıkan oyun Türkiye kökenli bir firmanın oyunu. Steam için sabit kur üzerinden satacakları kesin zaten ama konsollarda da fiyat konusunda yardımcı olması gerek TaleWords'ün.
    Niye?



    Adamlar oyunu dolar üzerinden satacak , normalde etkiler.



    Şunu yaparlar tahminen , Steam üzerinde Türkiye'den alımlar ROW olmaz buna binayen de bir nebze fiyat düşük tutulur.



    Çoğu yayıncı Türkiye , Rusya gibi alım gücü düşük ülkelerde bu yöntemi uyguluyor zaten.



    Ha , konsol tarafında bu iş zor çünkü PSN ve Xbox bildiğim kadarıyla Avrupa ayağına bağlı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***

    Niye?



    Adamlar oyunu dolar üzerinden satacak , normalde etkiler.



    Şunu yaparlar tahminen , Steam üzerinde Türkiye'den alımlar ROW olmaz buna binayen de bir nebze fiyat düşük tutulur.



    Çoğu yayıncı Türkiye , Rusya gibi alım gücü düşük ülkelerde bu yöntemi uyguluyor zaten.



    Ha , konsol tarafında bu iş zor çünkü PSN ve Xbox bildiğim kadarıyla Avrupa ayağına bağlı.

    Alıntıları Göster
    Zaten Paradox gibi birçok firma Steam için dolar kurunu 1.5'e sabitlemiş durumda. Talewords'de bunlardan birisi. Ki onlardan farkı Türkiye kökenli olması. Tabi ki konsollarda PC gibi avantajlı bir fiyat olamaz ama diğer oyunlar gibi normal dolar-euro kuru ile çarparak da satmamaları gerek. Sonuçta olay en sonunda yapımcının takdirine kalıyor fiyatlandırma konusunda. Mesela şu an EA oyunlarının fiyatı 360 TL'ye sabitlenmiş, Ubisoft oyunları 340 TL'ye, Capcom oyunlarıysa 400'e. Bu oyunları fiyatıysa yurt dışında sabit 60 dolar. Elbet Londra merkez buna bir ölçü koyar ama olabildiğince esnek davranmaları gerek TR PSN ve Xbox Store için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kataaay

    Bu oyunda doların bir etkisi olmaması lazım. Sonuçta çıkan oyun Türkiye kökenli bir firmanın oyunu. Steam için sabit kur üzerinden satacakları kesin zaten ama konsollarda da fiyat konusunda yardımcı olması gerek TaleWords'ün.
    oyunun yapımı yine dolara bağlı, oyunun yapımında kullanılan hiç bir şey yerli değil ki.

    ha diğer oyunlar kadar acımasız bir fiyat vermeyecekleri de kesin tabii. Özel fiyatlandırma yapılabilir.
  • Bende tam olarak onu kast ediyorum zaten. Diğer firmalara oranla özel fiyatlandırma. 60 dolarlık oyunu gidip 100 TL'ye satamaz adamlar haklı olarak. Ama gidip 500 TL'ye de satmayacaklarını belirtiyorum. PC için fiyat sabit zaten.
    quote:

    Orjinalden alıntı: BlackLead

    oyunun yapımı yine dolara bağlı, oyunun yapımında kullanılan hiç bir şey yerli değil ki.

    ha diğer oyunlar kadar acımasız bir fiyat vermeyecekleri de kesin tabii. Özel fiyatlandırma yapılabilir.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • kataaay kullanıcısına yanıt
    Umarım dediğin gibi olur konsollarda ama ben zor görüyorum.



    Hele şu son fiyat artışlarını görünce.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BSC Misafiri

    Haydutlar ve ticarete etkileri paragrafında bahsettikleri herşey warband da vardı zaten ?


    Yavv çaktırmaaaaa...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BlackLead

    oyunun yapımı yine dolara bağlı, oyunun yapımında kullanılan hiç bir şey yerli değil ki.

    ha diğer oyunlar kadar acımasız bir fiyat vermeyecekleri de kesin tabii. Özel fiyatlandırma yapılabilir.

    Oyunun motoru Türkler yapmadı mı?

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Aslında warbanddan hiçbirşeyi değiştirmedik. Kingdom come delivarenceden de biraz kopya çektik. Alın yeni oyun diye oynayın enayiler demişler. Şaşırmadım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BSC Misafiri

    Aslında warbanddan hiçbirşeyi değiştirmedik. Kingdom come delivarenceden de biraz kopya çektik. Alın yeni oyun diye oynayın enayiler demişler. Şaşırmadım


    Kingdom Come Deliverence adlı oyundan neyi kopya çekmiş olabilirler acaba?

    KCD çizgisel bir oyun konu üzerinde ilerleyip oyunu bitiriyorsun ve tekrar ediciliği oldukça az.
    Bunun aksine M&B serisi sandbox bir oyun yapısı kullanıyor. Tarihi dönemleri aynı olması dışında hiç bir benzerlikleri yok bu iki oyunun.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BSC Misafiri

    Haydutlar ve ticarete etkileri paragrafında bahsettikleri herşey warband da vardı zaten ?


    Yoktu. Çünkü Warband'da karakter dışındaki NPC'lerin ekonomi ile bir işleri yoktu. NPC'ler para kullanıp ordu veya ticaret yapmıyorlardı. NPC'lerin üzerinde sürekli rastgele ordu oluşuyordu. Şimdiki sistemde Ekonomi gerçekten oyun içerisinde rol alacak ve ülkelere kervanlarını soyarak gerçekten zarar verebileceksin.

    Görev sistemi de bu yüzden şehir ekonomisine etkisi olacak. Warband'da görevi aldıktan sonra haritada rastgele haydut oluşuyordu. Şimdi ise şehir çevresinde haydut var ise o şehir o haydutları etkisiz hale getirmen için görev oluşturacak.

    Blog yazısını doğru düzgün okumadan gereksiz yorumlar yapmayınız.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.