|
Bildirim
|
ubisoft buna şaşırdı
|
Hayatımda ilk defa senden duyuyorum grafik kalitesi düşünce bir şeylerin renginin daha canlı olacağını. Görselliği kısınca color grading niye etkilensin bundan ne alakası var? Yıllardır endüstri standardı modelleme, görsel efekt, post fx, shader programlama ile uğraşırım tek mesleğim budur, yüzlerce CGI ve Bake edilmiş Shader materyali programladım, bir sürü projede Post FX ve color grading düzenledim, ömrümde post fx'lerin grafik kalitesi kısılınca etkilendiğin görmedim. Ben işin programlamasını yapıyorum böyle komik bir şey ne gördüm ne de duydum. Bunlara kanıt olarak aşağıda açtığım bir kaç konu var inceleyin, oyun assetleri, post efektler, motion graphic, shader materyalleri, görsel efektler, modellemeler vesaire hakkında kendi çalışmam olan bazı paylaşımlarda bulundum daha önce:
https://forum.donanimhaber.com/zombi-katliam-arabasi-tasarladim-cgi-oyun-objesi-bol-ss-li--129966316 https://forum.donanimhaber.com/makineli-tufegim-nasil-beyler-3d-aaa-oyun-objesi-olarak--127887271 https://forum.donanimhaber.com/metro-exodus-benzeri-intro-3a-oyunlara-yonelik-motion-graphics-konusu--130876844 Daha onlarcası mevcut hepsini paylaşmıyorum, ben piyasaya bu işi yapıyorum sizin söylediğiniz şeyler gerçekten saçmalık. Yukarı da bir tanesi diyor ki dynamic lightning downgrade yemiş. Ya arkadaş, Unreal Engine 4'te statik ve dinamik ışıklarla sahne render ederim sık sık, ben daha ömrü hayatımda hiçbir oyun motorunda ya da grafik motorunda dinamik ışıkların downgrade edilebilir bir tarafını görmedim, o zaten senin ışık kaynağının hareketli mi yoksa Bake mi olacağını belirten bir alt özellik. Işığın karakteristiği yani, neyini downgradeliyorsun arkadaşım ışığın karakteristiğinin? CGI ve Pyhscally Based materyallar başta olmak üzere sizin texture diye tabir ettiğiniz şeyleri üstünde tutan Shader materyalleri programlıyorum, yukarıda verdiğim konularda karmaşık Shader materyalleri ile ilgili paylaşımda da bulundum inceleyin kafadan atmıyorum yani. Üzerinde yaptığım hiçbir değişiklik color grading'e etki etmiyor, Post FX ayrı bir yerde durur, renkler, exposure bilgisi, color correciton, color grading, lens efektleri ve daha nicesi Post FX box üzerinde tutulur, Shader ve render kalitesinden bağımsız çalışır, birinin üzerindeki artış ya da azalış diğerini etkilemez. Zaten istese de etki edemez k, netice de tasarımcısı benim ve ben ellemediğim sürece render kalitesini kısıtlayacak materyaller geliştirdiğim zaman renkleri parlatamaz bu meret kendi kafasına göre. Siz neye göre konuşuyorsunuz bunları? Yapımcı hususi yeni renk paleti kullanmış oyunda işte, bunun render kalitesi ile ne alakası var? Tamamen yeni bir color grading oluşturmuşlar, bunu oluşturmak için aylar boyunca oturup yüzerlce gerçek mekanın fotoğrafını çekiyorlar, orada gördükleri tonları RAW renk kanallarına bölüyorlar, böylece oyunda olması gereken tonları, gerçek hayatta bu tarz mekanlara ait renk gamutu üzerinden tasarlıyorlar. Sen bunu alıpta aaa bak downgrade yiyince renkler parlamış nasıl diyebiliyorsun hangi akla hizmet? Aylar süren özel çalışma var o Post FX departmanında kardeş... İlk E3 sunumunda henüz konsept tasarımlardaki çevre dizaynı oturmadığı için IBL olarak isimlendirdiğimiz image based lightning sistemi kurulmamış oluyor henüz. Bende projeler üzerinde çalışırken başlangıçta GI ve IBL kullanmam, çünkü Environment'ım daha kabası ile hazır olduğundan Environment Bake etmem, bu sebeple IBL'yi pas geçer sahneyi öyle kullanırım. Bunun etkisi olarak, tek bir directional light ile sahneyi render etmeleri gerekiyor çoğunlukla, bundan ötürü sahnede Global Illumination ve IBL aydınlatma kurulu olmadığı için size tek bir açıdan yoğun bir ışık sızıntısı veriyor sahne. Son sürümünde GI ve IBL artık bölüm tasarımı tamamlandığından ötürü IBL box üzerinde kurulmuş vaziyette, GI ile birlikte sahne indirect lightning denilen ikincil ray'ler ile aydınlatıldığı için açık alanlarda yoğun bir ışık sızıntısı görmüyorsunuz, gerçek hayatta ışık böyle davranır olması gereken noktaya gelmiş ortam şu an. Oyunda kapalı mekanlara girince delik deşik alanlardan yoğun şekilde ışık sızmaya devam edecek zaten, kaldı ki önceki bir kaç oynanış videosunda bol bol vardı aralardan sızan ışık, demek ki mevzu GI ve IBL' de bitiyor. Bundan haberiniz dahi yok, bir şey söylemeyeyim kibirlenmiş olmayayım diyorum ama hem saçmalayıp hemde teknik konulara girdiğiniz zaman bende kayış kopuyor. PS4 oyunları söz konusu olduğundan herkes grafik mühendisi kesiliyor. Sorsan tek bildikleri PC oyunlarındaki Grafik Opsiyonu bölümündeki anlık terimler. :D Hayır işin tekniğinden anladığınız yok, biri diyor ışık downgrade yemiş, öteki diyor grafik kalitesi düşünce renkler parlamaya başlar. :D :D :D Abi saçmalamayın ya, ben size söylediklerimi sabaha kadar 3 ayrı grafik motorundan bir sürü çalışma ile getirir burada yine ıspatlarım yukarıdaki konularım yetmezse. Sizin söylediğiniz teknik şeyler tamamen saçmalık, sektörde sizin söylediklerinize karşılık gelen HİÇBİR ŞEY YOK. Bu teknik detaylardan haberi olarak bu videoyu paylaşan ekip zaten video açıklamasına HUGE UPGRADE diye yazmış. Ayrıca, şu final sürüm ile E3 sürümü yer değiştirseydi, siz yine aynı yorumları yapıyor olacaktınız. Yani final sürümüne ooo çok sinematik süper renkler de parlakmış üstelik diyecektiniz, E3 sürümüne şuna bak renkler falan kısılmış downgrade yemiş diyecektiniz. :D Fikrinizi de biliyorum zikrinizi de... |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
|
|
< Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|