Şimdi Ara

God of War: E3 2016 vs. Final Sürümü Grafik Karşılaştırması

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
0
Favori
1.122
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  
       IGN, God of War'un E3 2016'da yayınlanan oynanış videosundaki grafikleri PlayStation 4 Pro'dan alınan final sürümü grafikleri ile karşılaştırdı.
     

    Olimpos Tanrıları’na duyduğu öfkeyi ardında bırakan Kratos, artık İskandinav tanrıları ve yaratıklarının diyarında yaşıyor. Kratos bu acımasız dünyada hayatta kalmak için savaşmalı ve oğluna da sadece hayatta kalmayı değil, aynı zamanda Sparta Hayaleti’nin yaptığı kanlı hataları tekrar etmemeyi de öğretmeli. God of War’un bu görkemli yeni hâli, ikonik serinin tüm niteliklerini, yani vahşi dövüş dinamiklerini, destansı baş düşman mücadelelerini ve nefes kesen boyutunu içinde barındırıyor ve bunları, Kratos’un dünyasını yeniden şekillendiren güçlü ve dokunaklı bir anlatıyla birleştiriyor.
     
    Yeni ve cesur bir anlatım: Saygısını kazanma konusunda kararlı olan oğlunun hocası ve koruyucusu rolünde olan Kratos, adı anıldığında akla gelen ilk şey olan öfkesini dizginlemek için beklenmedik bir fırsatla karşı karşıya. Oğluna bıraktığı karanlık geçmişi sorgulayan Kratos, geçmişindeki kusurları ve dehşeti telafi etmeyi amaçlıyor.
     
    Daha karanlık bir dünya: İskandinav mitolojisinin yabani ormanları, dağları ve diyarlarında geçen bu oyunda; kendi yaratıkları, canavarları ve tanrıları olan tehlikeli ve tamamen farklı bir diyara adım atmaya hazır olun.
     
    Amansız mücadeleler: Yakın çekim serbest omuz arkası kamerayla aksiyon her zamankinden daha yakına taşınıyor ve mücadele, amansız ve kararlı bir hâle bürünüyor. Kratos’un büyülü ve güçlü baltası, ölümcül bir silah olmasının yanında, keşif için de oldukça kullanışlı bir silah. Gardını asla bırakma.
     
       God of War 20 Nisan'da PlayStation 4 için çıkacak.

       Karşılaştırma videosunu aşağıdaki oynatıcıdan izleyebilirsiniz.
     
    Uygun fiyatlarla PSN TR Kart almak için bu adresi ziyaret edebilirsiniz.








  • Hayatımda ilk defa senden duyuyorum grafik kalitesi düşünce bir şeylerin renginin daha canlı olacağını. Görselliği kısınca color grading niye etkilensin bundan ne alakası var? Yıllardır endüstri standardı modelleme, görsel efekt, post fx, shader programlama ile uğraşırım tek mesleğim budur, yüzlerce CGI ve Bake edilmiş Shader materyali programladım, bir sürü projede Post FX ve color grading düzenledim, ömrümde post fx'lerin grafik kalitesi kısılınca etkilendiğin görmedim. Ben işin programlamasını yapıyorum böyle komik bir şey ne gördüm ne de duydum. Bunlara kanıt olarak aşağıda açtığım bir kaç konu var inceleyin, oyun assetleri, post efektler, motion graphic, shader materyalleri, görsel efektler, modellemeler vesaire hakkında kendi çalışmam olan bazı paylaşımlarda bulundum daha önce:
    https://forum.donanimhaber.com/zombi-katliam-arabasi-tasarladim-cgi-oyun-objesi-bol-ss-li--129966316
    https://forum.donanimhaber.com/makineli-tufegim-nasil-beyler-3d-aaa-oyun-objesi-olarak--127887271
    https://forum.donanimhaber.com/metro-exodus-benzeri-intro-3a-oyunlara-yonelik-motion-graphics-konusu--130876844

    Daha onlarcası mevcut hepsini paylaşmıyorum, ben piyasaya bu işi yapıyorum sizin söylediğiniz şeyler gerçekten saçmalık. Yukarı da bir tanesi diyor ki dynamic lightning downgrade yemiş. Ya arkadaş, Unreal Engine 4'te statik ve dinamik ışıklarla sahne render ederim sık sık, ben daha ömrü hayatımda hiçbir oyun motorunda ya da grafik motorunda dinamik ışıkların downgrade edilebilir bir tarafını görmedim, o zaten senin ışık kaynağının hareketli mi yoksa Bake mi olacağını belirten bir alt özellik. Işığın karakteristiği yani, neyini downgradeliyorsun arkadaşım ışığın karakteristiğinin?

    CGI ve Pyhscally Based materyallar başta olmak üzere sizin texture diye tabir ettiğiniz şeyleri üstünde tutan Shader materyalleri programlıyorum, yukarıda verdiğim konularda karmaşık Shader materyalleri ile ilgili paylaşımda da bulundum inceleyin kafadan atmıyorum yani. Üzerinde yaptığım hiçbir değişiklik color grading'e etki etmiyor, Post FX ayrı bir yerde durur, renkler, exposure bilgisi, color correciton, color grading, lens efektleri ve daha nicesi Post FX box üzerinde tutulur, Shader ve render kalitesinden bağımsız çalışır, birinin üzerindeki artış ya da azalış diğerini etkilemez. Zaten istese de etki edemez k, netice de tasarımcısı benim ve ben ellemediğim sürece render kalitesini kısıtlayacak materyaller geliştirdiğim zaman renkleri parlatamaz bu meret kendi kafasına göre. Siz neye göre konuşuyorsunuz bunları? Yapımcı hususi yeni renk paleti kullanmış oyunda işte, bunun render kalitesi ile ne alakası var? Tamamen yeni bir color grading oluşturmuşlar, bunu oluşturmak için aylar boyunca oturup yüzerlce gerçek mekanın fotoğrafını çekiyorlar, orada gördükleri tonları RAW renk kanallarına bölüyorlar, böylece oyunda olması gereken tonları, gerçek hayatta bu tarz mekanlara ait renk gamutu üzerinden tasarlıyorlar. Sen bunu alıpta aaa bak downgrade yiyince renkler parlamış nasıl diyebiliyorsun hangi akla hizmet? Aylar süren özel çalışma var o Post FX departmanında kardeş...

    İlk E3 sunumunda henüz konsept tasarımlardaki çevre dizaynı oturmadığı için IBL olarak isimlendirdiğimiz image based lightning sistemi kurulmamış oluyor henüz. Bende projeler üzerinde çalışırken başlangıçta GI ve IBL kullanmam, çünkü Environment'ım daha kabası ile hazır olduğundan Environment Bake etmem, bu sebeple IBL'yi pas geçer sahneyi öyle kullanırım.

    Bunun etkisi olarak, tek bir directional light ile sahneyi render etmeleri gerekiyor çoğunlukla, bundan ötürü sahnede Global Illumination ve IBL aydınlatma kurulu olmadığı için size tek bir açıdan yoğun bir ışık sızıntısı veriyor sahne. Son sürümünde GI ve IBL artık bölüm tasarımı tamamlandığından ötürü IBL box üzerinde kurulmuş vaziyette, GI ile birlikte sahne indirect lightning denilen ikincil ray'ler ile aydınlatıldığı için açık alanlarda yoğun bir ışık sızıntısı görmüyorsunuz, gerçek hayatta ışık böyle davranır olması gereken noktaya gelmiş ortam şu an. Oyunda kapalı mekanlara girince delik deşik alanlardan yoğun şekilde ışık sızmaya devam edecek zaten, kaldı ki önceki bir kaç oynanış videosunda bol bol vardı aralardan sızan ışık, demek ki mevzu GI ve IBL' de bitiyor. Bundan haberiniz dahi yok, bir şey söylemeyeyim kibirlenmiş olmayayım diyorum ama hem saçmalayıp hemde teknik konulara girdiğiniz zaman bende kayış kopuyor. PS4 oyunları söz konusu olduğundan herkes grafik mühendisi kesiliyor. Sorsan tek bildikleri PC oyunlarındaki Grafik Opsiyonu bölümündeki anlık terimler. :D

    Hayır işin tekniğinden anladığınız yok, biri diyor ışık downgrade yemiş, öteki diyor grafik kalitesi düşünce renkler parlamaya başlar. :D :D :D Abi saçmalamayın ya, ben size söylediklerimi sabaha kadar 3 ayrı grafik motorundan bir sürü çalışma ile getirir burada yine ıspatlarım yukarıdaki konularım yetmezse. Sizin söylediğiniz teknik şeyler tamamen saçmalık, sektörde sizin söylediklerinize karşılık gelen HİÇBİR ŞEY YOK.

    Bu teknik detaylardan haberi olarak bu videoyu paylaşan ekip zaten video açıklamasına HUGE UPGRADE diye yazmış. Ayrıca, şu final sürüm ile E3 sürümü yer değiştirseydi, siz yine aynı yorumları yapıyor olacaktınız. Yani final sürümüne ooo çok sinematik süper renkler de parlakmış üstelik diyecektiniz, E3 sürümüne şuna bak renkler falan kısılmış downgrade yemiş diyecektiniz. :D Fikrinizi de biliyorum zikrinizi de...
  • Son hali harika

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Upgrade var oyunda, downgrade bekleyenler yasta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değişiklik var da iyi yönde mi kötü yönde mi anlamadım:)

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • ubisoft buna şaşırdı
  • Genelde oyun şirketleri ilk görsellerde grafikleri kökleyip oyuncuları etkiler, çıkmaya yakın da downgrade yaparak oyuncularda hayalkırıklığı yaratırlardı. Bu sefer tam tersi olmuş sanki.
  • Bazı mekanlar değişmiş ama aynı sahnelerde daha temiz ve renkli görüntü olmuş baya güzel ilerlemiş sadece mağara girişinde ki değişim sanki ordan detay kısmışlar gibi geliyor insana
  • Ilk hali ham olmasina rağmen daha sağlam. Konsept video'da ki kalite, kıyafet ve saç, sakal uçuşmalar kısılmış, ışıklandırmalar daha kötü, yansımalar uçmuş gitmiş. Birisi film gibi görünüyorken diğeri oyunum ben diye bağırıyor. Atmosfer daha zayıf. Kaplamalar diğer videonun kalitesinden belki daha iyi görünüyor ama ilk gösterilen daha iyi bir sistemde oynatılmış ya da render vs. İlerlemiş görsel işçilik detayları dışında 2016 videosu hala daha iyi.
  • bana bariz şekilde e3 versiyonu daha iyi gibi geldi
  • Oyun güzel mi güzel gerek böyle kıyaslamalara ...
  • cCc PS4 cCc
  • Upgrade var diyen arkadaşların gözleri görmüyor sanırım oyun çok güzel görünüyor her şekilde ama yapmayın etmeyn yani

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Bazı yerlerde upgrade var, bazı yerlerde downgrade. Ama genele bakıldığı zaman , e3 videosu daha iyi duruyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Downgrade var diyenler gözlük numaralarını kontrol etsinler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çoğu yerde downgrade var ama olsun hala harika duruyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • e3 sunumu sinematik bir sahneymiş havasında. final halinin oyun olduğu daha bir belli. bu kötü bişey değil tabi benim gördüğüm detaylar bu şekilde
  • E3 2016 daki film tadindaymis ve inanilmaz guzel efektler varmis ozellikle ruzgar efekti harikaymis...final surum ise ben oyunum diye bagiriyor..ayrica kontrast basilmis..downgrade yok degil var ama bilerekten ziyade tercihler arasinda kalindigi icin yapilmis..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bazı yerler daha iyi görünüyor final sürümünde, bazı yerler ise daha kötü görünüyor. Çevredeki çer - çöp yerlerdeki taşların sayısını falan artırmışlar, geometrik detaylar daha iyi olmuş. Çevreye ilişkin model anlamında kesinlikle gelişim var.

    Grafiksel olarak ışık açısı ve ışık rengi değişmiş baş tarafda o da sanki downgrade gibi geliyor insana, oysa ki değil son oynanış videolarında çok pastel çok net görüntüler vardı ortamlarda. Oralardaki kalitenin de düşük olması lazımdı eğer downgrade olsa. Girdiğiniz ortama göre farklı tonlar, farklı ışık açıları göreceksiniz zaten sürekli olarak.

    Yakın çekimde kratos'un sakalları yeni sürümde daha güzel gözüküyor ama rüzgarda dalgalanma gitmiş o sahnede. Bu da oyunun başka yerinde rüzgarda dalgalanmaların olmayacağı anlamını taşımaz ama her oyunda rahatlıkla yapılabilen basit bir efekti ne amaçla kaldıracaklar yoksa. Değişimler tercihen olmuş oyunun her yerini gördüğümüzde ağzımızın suyu akacaktır iyice. İncelemelerde bu sinematik sunuma özellikle puan veren siteler mevcut.

    Şu halde bile piyasada görsel anlamda karşısında durabilecek pek fazla rakibi yok.




  • E3 teki goruntu daha filmvari duruyor. Daha icine ceken bi havasi var sanki. Simdiki hali fazla renkli olmus gibi...
  • Adamlar yılın oyununu yapmışlar bazıları hemen kötüleme moduna geçmiş yok atmosfer zayıfmış kaplamalar kötüymüş, bırakın bu işleri ya
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.