Şimdi Ara

'EA, Açık Dünyaya Yöneliyor Çünkü Oyuncuları Daha İyi Söğüşlüyorlar'

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
244
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  •  
          Mass Effect: Andromeda'nın serinin en iyi oyunu olmadığı ortada ve yapımcı Bioware Montreal'in EA'in bir başkası stüdyosu EA Motive ile birleşmesine neden olmuştu. Oyundan da kısa süre içerisined senaryo modu desteği çekilmişti. Eski stüdyo çalışanlarından Manveer Heir, işin kaynağında paranın olduğunu söyledi.
     
          Yapmış olduğu röportajda açıklamaları şu şekilde oldu: "EA içerisinde işler gerçekten de bu şekilde yürüyor. Daha çok açık dünya merkezli oyun geliştirmek için yapımcıları zorluyorlar çünkü bu şekilde işi daha kolay paraya dökebiliyorlar. Kullandıkları motto da şu: "Tekrar tekrar gelmelerini sağlayın." Oyuncuların umursadıkları şey mikro ödemelerle kart paketleri almak. O yüzden Mass Effect 3'e kart paketleri ekledik. Yoksa oyuncuların sürekli oyuna geri gelmesini nasıl sağlardık ki? 60-100 saat oynayıp bırakırlardı.
     
         Burada sorun şu, oyun geliştirirken bize ayrılan bütçeleri 100 Milyon Dolar'ın üzerine çıkardık ve buna rağmen oyunlar için iyi bir senaryo modu geliştiremiyoruz. Neden ikisine de sahip olamıyoruz? Neden illa iyi bir Multiplayer ya da iyi bir senaryo olmak zorunda? Bunun nedeni EA ve onun gibi büyük yayıncıların sadece yaptıkları yatırımı ve ondan maksimum kazanç elde etmeyi önemsemesi. Oyuncuların ne istediklerini hiç önemsemiyorlar, oyuncuların neye para ödeyeceğini önemsiyorlar. Bu noktada mikro ödemelerle dönen paranın miktarını bir anlamanız gerekiyor.
     
         Mass Effect 3 ile kart paketleri satarak dünyanın parasını kazandık, o kadar başarılı olduk ki bunun sonucunda Dragon Age'e Multiplayer eklendi. Yani EA'in daha önce Multiplayer modu olmayan oyunlarına Multiplayer'ın gelmesinin sebebi bu, çünkü turnayı gözünden vurduk ve tonla para kaldırdık. Sürekli bir gelir elde etmeyle oyunu tek bir sefer satmayı bir karşılaştırın. Mass Effect Multiplayer kartlarına 15.000$ harcayan adamlar biliyorum."
     
         Açıklamalar bu şekilde. Oyun dünyasının durumu ortada. Eğer yüksek bütçeli oyunlara çok para harcandığı için sahip oluyorsak, bunun karşılığında da her yönüyle iyi yapımlara hayır demeyiz. İsteyen istediği kadar parayı vermekte serbest. Ama sonuçta olay sadece paraya odaklanıyor, herşeyi yoluna uygun yapanlar azalıyor.
     








  • Başlıkta yanlış kelime kullanılmış, "oyunculara" değil de, "oyuncuları" şeklinde olmalı.

    İçerik anlamında oyuncular bu tarz davranışı sonuna kadar hak ediyor. Adamlar demiş zaten, deli gibi para kaldırdık, demekki bu oyuncu milleti para veriyor bu işlere...
  • firma bu sene yine b. ödülünü alacak gibi.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • 15.000$ mı?!!! yani bu durumda adam haklı, kimse kusura bakmasında mikro ödemeler oyun dünyasının geleceği olacak. bok gibi para var resmen.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _GRKM_

    firma bu sene yine b. ödülünü alacak gibi.


    Bu seneki Fifa rezaletinden sonra platin b.. ödülünü alsa anca yeterli olur.

    Kariyer modunu 1 aydır düzeltemediler.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Ulan daha fazla para kazanınca ne oluyor ? hem de oyuncularında sevmediği bir firma veya firmalar ise neden neden neden...
  • EA ve UBI video oyun sektörünün mikrobudur, virüsüdür.
  • Ulan başlayacam sizin açık dünyanıza da, bilmem neyinize de... Dolduramıyorsunuz lan o açık dünyayı işte, neyin zorlaması bu?



    Ayrıca da @BSC Misafiri Activision'u unutmuşsun. Hatta WB Games'i de yazın o listeye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • açık dünyanız batsın yeter arkadaş bıktım vallahi bıktım... eskiden oldugu gibi bölüm bölüm ilerleyen oyunlar nerde yav ?

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Maks kar odaklı olması normal bir durum, en çok parayı o şekilde kazanıyorsa o şekilde iş yapar tabi şirketlerin birinci amacı kar etmek. Bence ortada bir problem varsa bu problemin kaynağı oyuncular, demek ki oyuncular doğru dürüst oyunlara daha çok para yatırsa piyasa doğru dürüst oyunlarla dolup taşacak.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: deadlight54

    Ulan başlayacam sizin açık dünyanıza da, bilmem neyinize de... Dolduramıyorsunuz lan o açık dünyayı işte, neyin zorlaması bu?



    Ayrıca da @BSC Misafiri Activision'u unutmuşsun. Hatta WB Games'i de yazın o listeye.


    Doğrudur kanka kaçmış klavyemden..
  • Hayatımda 1 defa oyun içeriğine para verdim o da metin2'de sağlam bir pvp vardı zamanında edit için 60 tlye yakın para verdim kampanya vardı 2 katı veriyordu yatırdığının oldu 120 tl yada 120 mi ne yatırmıştım 240 mı ne olmuştu neyse yatırdım aldık editleri oyun yine aynı oyun bir gram fazla zevk vermedi ama parayı yatırana kadar neler düşündüm asarım keserim oyunda havam olur filan :D Sonrasında çok pişman oldum bir daha da vermem dedim. Şimdi hızla konuyu değiştiriyorum oyun dünyasındaki asıl sorun oyun yapımının bu kadar pahalı olması bence 100 milyon dolar ve üstü ne demek ya şirket kurarsın o parayla ticarete atılırsın asıl sorun oyun yaparken harcanılan parada eğer oyun yapmak ucuz olursa yapımcı bu işlere bulaşmaz oyunlar eskisi gibi olur. Mesela BF1 bakın oyun süper ama yarım çıkmıştı 4 tane dev dlc sonradan eklenecek 3'ü neredeyse eklendi ama oyun bu dlc'silerle eğlenceli hal almaya başlıyor. Big mutha truckers çok küçükken oynamıştım bu kadar zevkli bir tır oyunu hala yok benim için :D




  • EA,Ubisoft ve Activision gibi hırsız firmaların oyunlarına beş kuruş para vermem.
  • adamlar zorla mı satıyor almasınlar EA ya tam destek veriyorum bulduysan enayi götüreceksin
  • Şimdiye kadar hiçbir oyun içeriğine para vermedim. Sadece oyunun kendisini ve uygun fiyata gelince de ek paketini alırım. Oyun içi para, çöpe para vermek gibi geliyor. Size tavsiyem sadece oyunun kendisini alın.
  • Ben kesinlikle isteyen istediği parayı vermekte serbest argümanına katılmıyorum. Eğer bu tarz bir modele geçiyorlarsa oyunların fiyatlarına düşüşe gitsinler. 60 dolar'ı insanlar tam bir deneyim için veriyor fakat içinde free2play oyunlar gibi bu tarz hala para harcanacak marketler oluyor. Aynı zamanda her oyunu oynayan kişi kendi parasını kazanan, aklı başında insanlar değil. Babasının kartına ulaşan küçük çocuklarda oynuyor bunun yanı sıra kumar bağımlılığı olan ya da bu bağımlılığa yatkın insanlar var. Bu tarz oyun içi ödeme ve lootbox'lar bu tarz insanların bağımlılıklarını hedef alıyor.

    Gördüğümüz gibi bu işin sonu yok ilk başta skin pack olarak karşımıza çıktı insanlar sadece skin oyunu etkilemiyor dedi ki buna da katılmıyorum oyunun içinde olan bir dinamik varsa o oyun deneyiminizi etkiler. Daha sonra online oyunlarda yok %40 fazla damage gibi kartları bile satmaya başladılar ve Shadow of War'da görüyoruz ki Single oyunlara kadar sıçradı. Shadow of War'da da almanıza gerek yok ama Single oyunda hala orada market duruyor ve boost pack gibi şeyler ile kısa zamanda çok seviye atlayabiliyorsunuz. Yani satılan her şeye ulaşabiliyorsunuz ama lootboxlar çok daha kısa ve kolay hale getiriyor. Bu durumda insan oynarken keyif için değil mecburum tarzında hissetmesine neden oluyor. Zaten daha çok lootbox satma uğruna oyunun son kısmında uzun ve gereksiz yere aynı şeyleri yapıp durduğunuz şekilde dizayn etmişler.

    DLC'leri ya da Season Pass'leri oyun için ödemeler ile karşılaştırınca daha iyi buluyorum. İşten, okuldan gelmişsiniz kendinize vakit ayırıyorsunuz sürekli abi 10 dolar at altın 10 dolar at şu silahı al şeyleri ile boğuşuyorsunuz ki zaten oyuna Türkiye şartlarında en az 120 TL vermişsiniz. En azından oyun sayfasına girmediğiniz sürece DLC ve Season Pass'ler gözünüze sokulmuyor.

    Single için daha çok emek harcanıyor ve oyuncular tüketince oyun tarzına göre ya bir kere daha bitiriyor ya da uzun süre sonra tekrar açıyor. Online ve açık dünya oyunlar, oyuncuların tekrar tekrar oynaması için iyi taktikler. Zaten sırf bu yüzden çıkan çoğu oyun açık dünya oluyor. Açık dünyayı geliştir içini bomboş yan görevler, toplanacaklar ile doldur yok açılacak kuleler derken oyun süresini 4 katı kadar uzat hem de adam gibi içerik üretmeden.

    Umarım oyuncu kitlesi 'abi kutudan altın renkli silah çıktı' kısmından iyi bir hikayeyi takdir eden oyunculara dönüşürde bu saçmalıklardan kurtururuz.




  • Aslında oyuncuların isteğini önemsemiyorlar kısmı yanlış, Sebebine gelince oyuncular istemeseler kartları satın almazlar. Benim gibi yaparlar satın alsalar bile bir kenara atarlar gider. Alan razı, veren razı...

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Demek EA bu nedenle Andromeda'yı Origin Access e ekledi :) Yani bir nevi oynaması ücretsiz klasmanı oluyor o zaman. Neyse teşekkürler yine de. Zira oyuna sahibim bu sayede ve 60-100 saat oynayıp bırakırım, eğer senaryo iyi işlendiyse ve dinamikler yeterliyse. İncelemelerine bile bakmadım bir kaç olumsuz yorum duydum diye.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Koyunlari acik dunyaya atacaz orada yolacaz demis adamlar.Bu kadar bos para harcayan oldukca bu vampir sirketler ucuz politikalarina devam eder.Oyun ici dona atlete tonla para gomen insanlar oldukca oyun piyasasindan hicbir beklentim yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çünkü hikayeler tükendi. I. ve II. Dünya Savaşlarından bir hikaye çıkmıyor artık, uzay da sıktı çünkü sadece vurdu kırdı var ve hikaye yazmak çok zor, çünkü dünyayı da yaratmanız gerekiyor. Araba yarışı deseniz, bu sefer de gerçek hayat kurallarına uymalısınız ki, bu kadar yüksek görüntü kalitesinde ve piyasada tutunmuş markalarla rekabet etmek zor. Futbol deseniz, sadece topun fiziğini değiştiriyorlar, başka bir şey yok.

    Böyle bir durumda senaryodan ne kadar para kazanabilirsiniz? Network oyunlarında fazla bir hikayeye ve dünyaya ihtiyaç yok. Temel noktaları hazırlamanız yeterli, bir de hedef verdiniz mi tamam demektir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.