Şimdi Ara

TOGED Çocukların Dijital Oyunlardaki Güvenliği Konusundaki Çalışmaları Hızlandırıyor

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1
Cevap
0
Favori
45
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  •  
          Dijital oyun sektörünü çeşitli yönleriyle ele almak ve önümüzdeki dönemler için bir yol haritası çıkarmak amacıyla sektörün önde gelen isimleri ve akademisyenler, Uluslararası Çocuk ve Bilgi Güvenliği Etkinlikleri kapsamında Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun ev sahipliğinde Ankara'da 9-11 Ekim tarihleri arasında bir araya geldi.
     
          Etkinliklerde yapılan çalıştayların sonuçlarının da paylaşıldığı sempozyumun odak noktası, Türkiye'de etkili bir yaş sınıflandırması olmamasıydı. TOGED'in davetiyle etkinliğe katılan PEGI Operasyonel Direktörü Dirk Bosmans, yaptığı konuşmada aralarında BTK, Gençlik ve Spor, Milli Eğitim ile Aile Bakanlıkları yetkililerinin yanı sıra pek çok akademisyenin ve oyun sektöründen ismin yer aldığı konuklara PEGI başta olmak üzere dünya çapındaki yaş sınıflandırma sistemlerini anlattı. Gerek çalıştaylar gerek sempozyum sırasında tüm kurum temsilcilerince altı çizilen konu, ülkemizin PEGI gibi bir sisteme olan ihtiyacı oldu.
     
          Sempozyum boyunca öne çıkan diğer bir görüş ise, çocukların sağlıklı oyun alışkanlıkları edinebilmesi ve oyunlardan güvenli şekilde en çok faydayı sağlamalarında en büyük rolün ailelere düşmesi idi. Konuyla ilgili olarak Dirk Bosmans, "PEGI sisteminin tek başına ailelerin bu konudaki rolünü üstlendiğini düşünmeyin. PEGI, anne veya babanın yerini almaz. PEGI'nin amacı ailelere ve çocuklara doğru seçimleri yapabilmeleri için ihtiyaç duydukları bilgi, eğitim ve araçları sunmak," dedi.
     
           Etkinlik kapsamında dijital oyunları ve oyun sektörünü çeşitli açılardan inceleyen bir çok çalıştay düzenlendi. Bunlar arasında Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği (TOGED) tarafından düzenlenen Elektronik Spor (e-Spor), Dijital Oyunların Üretim Süreçleri ve Dijital Oyun Sektörü, Dijital Rekabet ve Topluluk Yönetimi başlıklı çalıştaylar, konu hakkında derinlemesine bilgi sunan tartışmalara sahne oldu.
     








  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.