Şimdi Ara

Multijet ve JTD lere Chiptuning , PowerBox ..

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
148
Cevap
1
Favori
26.882
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konunun uzmanı olarak sorularınızı yanıtlayabilirim..



  • Bende 1.9 doblo var bu chip tunıng in fiyatları ne kadardan başlıyo ve bu motora neler yapılabilir???
  • quote:

    Orjinalden alıntı: osmanlı13

    Bende 1.9 doblo var bu chip tunıng in fiyatları ne kadardan başlıyo ve bu motora neler yapılabilir???



    1.9 JTD Doblolara Sadece Elektronik Modüler uygulama ile..2 farklı yöntem için değerler vereyim..

    1. RAPID Exp sadece basınç sensörü soketinden bağlanır. Pro ya göre daha az güç ama daha fazla tork kazandırır..(120 Hp & +%25 Tork) 350€+KDV
    2. RAPID Pro Enjektör ateşleme sinyallerini işler ve optimum ateşlemeyi sağlar..Güç grafiği çok iyidir..( 125 Hp & +%20 Tork) 580€+KDV
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Konunun uzmanı olarak sorularınızı yanıtlayabilirim..


    1.3 multijete tavsiyeleriniz nelerdir?

    1-garanti kapsamından düşermi?
    2-motor ömrüne zararı var mı?
  • Kit kolay sökülüp takılabildiğinden Servis kiti göremez..
    Motor ömrüne hiç bir etkisi yoktur..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Kit kolay sökülüp takılabildiğinden Servis kiti göremez..
    Motor ömrüne hiç bir etkisi yoktur..


    daha ayrıntılı bir cevap verseydiniz daha makbule geçerdi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    quote:

    Orjinalden alıntı: osmanlı13

    Bende 1.9 doblo var bu chip tunıng in fiyatları ne kadardan başlıyo ve bu motora neler yapılabilir???



    1.9 JTD Doblolara Sadece Elektronik Modüler uygulama ile..2 farklı yöntem için değerler vereyim..

    1. RAPID Exp sadece basınç sensörü soketinden bağlanır. Pro ya göre daha az güç ama daha fazla tork kazandırır..(120 Hp & +%25 Tork) 350�+KDV
    2. RAPID Pro Enjektör ateşleme sinyallerini işler ve optimum ateşlemeyi sağlar..Güç grafiği çok iyidir..( 125 Hp & +%20 Tork) 580�+KDV

    ? işareti yerine ne gelmeli
    ?=dollar=euro=arabistan riyali=?




  • Enteresan..Halbuki o işaretler benim ekranımda Euro €€ işareti olarak görünüyor..Tarayıcınızın dil desteğini gözden geçirin...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: neska20

    daha ayrıntılı bir cevap verseydiniz daha makbule geçerdi



    Tamam..

    Bu tip modüllerin montajı ve demontajı bir iki soketi yerinden çıkartıp takmak dan ibaret olduğundan servise giderken modülü çıkartıp öyle girin..Çıkınca yine takarsınız..

    Verdiğim artı güç değerleri motorun herhangi bir ekstra yük altına girmeden kaldırabileceği güçlerdir..Motorun misalen 15 milyar devirlik ömrü varsa, bu 15 milyar deviri asla eksiltmez..Belki bu deviri daha çabuk tüketmenizi sağlayabilir ama asla eksiltmez..
  • G
    Ü
    N
    C
    E
    L
  • 1.3 multijet palio için chip uygulaması ne kadara mal olur ve ne kadar bir güç artışı sağlar?
    bilgi verirsen sevinirim
    tabi bir de adres,telefon...
    palio aldırmayı düşünüyorum da..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bucakli

    1.3 multijet palio için chip uygulaması ne kadara mal olur ve ne kadar bir güç artışı sağlar?
    bilgi verirsen sevinirim
    tabi bir de adres,telefon...
    palio aldırmayı düşünüyorum da..



    1.3 Multijet Fiat palio 70 Hp için Ara beyin uygulaması ile _+18 Hp..ve %25 tork artışı sağlanabilir..Ortalama 350€+KDV gibi bir maliyeti var..
    Aracın kalkışı hatrı sayılır oranda gelişiyor..Nerden baksanız 2-3 sn düşüyor 0-100..
  • Tüm Donanimhaber üyelerinin ve Cümle İslam Aleminin Mevlid Kandilini kutlar Sağlığa, Mutluluğa ve huzura vesile olmasını en içten dileklerimle Cenab-ı Hak 'tan niyaz ederim..
  • albea 1.3 multijet için bu sistem ne kadar mal olur ve chip dediğimiz beyine yazılım yükleme işini ne kadar halledebiliriz.birde beyine yüklenen yazılımla tam olarak %30 güç artışı alınarak 70+21 hp toplamda 91 hp ye ulaşıldığını sölüyorlar multijetler için ama dediğim değerler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: muratde35

    albea 1.3 multijet için bu sistem ne kadar mal olur ve chip dediğimiz beyine yazılım yükleme işini ne kadar halledebiliriz.birde beyine yüklenen yazılımla tam olarak %30 güç artışı alınarak 70+21 hp toplamda 91 hp ye ulaşıldığını sölüyorlar multijetler için ama dediğim değerler.



    700 ytl karşılığında ister Box ile ister Chip ile Aracınızı 90 hp civarına çıkartabilirsiniz..Sistemlerin birbirine göre avantajları ve dezavantajları olduğundan bunun muhasebesini sizler yapmalısınız..
  • o muhasebeyi yapamıyorum işte siz biraz açsanız.
  • Çok özür dilerim..Tuning Show 2007 , Automechanica derken biraz foruma ara vermek zorunda kaldım..Fuarlar baya meşgul etti beni..

    Fiat larda Kullanılan Common Rail Motorlara uygulanan Arabeyin ler temelde 2 çeşittir..

    1.Sistem Rail Basınç Sensörünün Motor Kontrol Ünitesine İlettiği Basınç Sinyalini Değiştirerek Railde Normalden Biraz daha Fazla Basınç Bulunmasına Sebep Olur..Böylelikle Enjektörün Açık Kaldığı Zaman İçerisinde Püskürttüğü Yakıt Bir Miktar Artar, Ve de Püskürtme Daha Fazla Basınç ile gerçekleşeceğinden Daha Şiddetli Bir Yanma Oluşur..Bu Sistem 2. sine Nazaran Daha Fazla Ekstra Tork Kazandırır..Turbonun Devreye Girmeye Başladığı Motor Devri Daha Aşağılara Düşer..Özellikle Düşük Hacimli Dizel Motorlarda Çok Can Sıkan Turbo Devreye Girene Kadarki Ölülük Bu Sistem İle Bir Hayli Azalır..

    2.Sistem Enjektör Soketlerinden Sisteme Dahil Edilir ve Modül Enjektörler ile Motor Beyni Arasında Bir Köprü Olur..Motor Beyninin Enjektörlere Gönderdiği Ateşleme Sinyallerini Belirli Pariteler Doğrultusunda Optimize Ederek Püskürtme Zamanını ve Miktarını Tekrar Düzenler..Böylece Beraberinde Ekstra Güç ve Tork Getirir..Bu Sistem 1.sine Kıyasla Daha Fazla Güç Kazandırır..Fakat Multijet Motorlarda 1 iş Zamanında 8 e varan(ön,2.ön,Pilot,yardımcı ana,ana,Post,v.s.) püskürtme yapıldığından bütün bu püskürtme zamanlarını ve miktarlarını ayarlıyamaz ve modülün kullanılması önerilmez..

    Arabeyin uygulamaları Motorlara çok kolay monte ve demonte edilebildiğinden Garanti Dahilindeki Araçlarda Daha Sık Kullanılırlar..Genelde Devreye Alıp Çıkartmak İçin Bir Swich Kumandası Bulunur Sistemlerde..Bazılarında Birkaç Modda Çalıştırabilmek için Multi Pozisyonlu Swich ler hatta Uzaktan Kumandalar Kullanılır..

    Chiptuning ise Motorun Çalışması Esnasında Başvurduğu Parametrelerin Depolandığı ROM un kopyalanıp mevcut parametreleri performans ve ekonomi yönünde optimize ederek tekrar overwrite yapılmasıdır..Günümüzde bu işlem Aracın Seri Haberleşme Portu OBD2 den Can Hattına Dahil olunarak Gerçekleştirilmektedir..Kaput dahi kaldırılmaz..Bu bahsettiğim parametrelerden en önemlileri Tork ve Duman Limitörleridir..Bu limitörler devreden alınarak motorun tork ve güç eğrisi naturel haline getirilir..Bundan sonra birtakım püskürtme miktarı,zamanı,basıncı, turbo basıncı parametreleri işlenerek Sağlıklı Güç arttırımı sağlanır..İdeal Sıkıştırma Oranı ve Püskürtme Miktarı Sağlandığı müddetçe Motor için hiçbir sakıncası yoktur..Herzaman geriye dönülebilir..Sadece Geriye dönebilmek için Uygulama merkezini ziyaret etmeniz gerekir..Genelde Geriye dönmek istediğinizde sizden ekstra ücret istenmez..Yükleme esnasında mutlaka orjinal software i bir flash bellekte diskette veya cd de isteyin..uygulama merkezinin arşivinde mutlaka saklanır ama sizde de bir kopyası bulunsun..

    Okuduğunuz üzere Arabeyin uygulaması bir kandırmacadan ibaret Chip tuning ise gerçek motor parametrelerinin optimizasyonu sonucu dengeli, stabil, kararlı ve sağlıklı bir güç artışı sağlanır..Güçlendirme işlemi Belirli standartlar çerçevesinin içerisinde kaldığı müddetçe motor sağlığını asla tehlikeye atmaz..

    Bütün modifikasyon işlemleri araç yürürüne normalden biraz daha fazla yüklenilmesine neden olduğundan aracınızın periyodik bakımlarından biraz daha fazlasını yaparak periyodik bakımların aralarına birer koruyucu bakım ilave etmeniz motor ve aktarma organlarının ömrünü hatrı sayılır oranda uzatacaktır..




  • G
    Ü
    N
    C
    E
    L
  • Arkadaşlar Konu Güncelliiğini Korumaktadır..
  • fiyatlarınız bence çok pahalı maliyeti nedirki bunun?Bende 1.9 jtd var makul bir fiyat olsa tuning yaptırmayı düşünürdüm.
    350x1.18=413
    413x 1.765=728 ytl civarı eder.Bence değmez.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.