Şimdi Ara

CHEVROLET - İkinci El - Çekinceler - Gerçekler...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
112
Cevap
7
Favori
7.484
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
27 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İkinci el araç almak gerçekten zor iş. Arzulanan model, motor, yakıt, donanım ve vites kombinasyonunu denk getirmek; onu da istediğiniz fiyat aralığında denk getirmek; hatta belli şehirlerde denk getirmek gerekebiliyor. Acele edilince pahalıya alma ya da çok da içimize sinmeyen bir aracı alma ihtimali her daim mevcut. E beklenince de ilgilenilen aracın satılması, son birkaç ayda olduğu gibi taşıt fiyatlarının aşırı yükselmesi, elindeki aracın eş zamanlı olarak elden çıkaramama gibi durumlar da olabiliyor. Velhasılı çok çok zor bir işin arefesindesiniz demek.

    Chevrolet ise ikinci el pazarında kendine özgü bir yer işgal ediyor.

    Markanın Avrupa ve Türkiye pazarından çekilmesiyle önce elde kalan sıfır kilometre araçlarda, sonra ise ikinci el araçlarda can havliyle satışlar başladı. Araçların piyasası ederlerinin çok çok altına düştü. Bu araç değiştirmek isteyen ya da paraya ihtiyacı olan Chevrolet sahipleri için tabi ki can sıkıcı bir durum ancak araç almak isteyenler için önemli bir fırsat.

    Çince'de "kriz" kelimesiyle "fırsat" kelimelerinin aynı olduğu geyiği döner durur. Ben "Çançinçon"dan başka bir şey duymadığım bu dille ilgili iddiayı doğrulayabilecek kapasitede değilim ancak felsefesine katılıyorum.

    Chevrolet Eski Aveo, Lacetti gibi modellerinde ne yazık ki Renault-Dacia ikilisinin yaptığına benzer bir strateji güttü. Alt gelir grubuna sıfır araç satmak Chevrolet ile mümkün olacaktı. Orta gelir grubunda ise kapı gibi Opel zaten vardı. Ülkede yeni sayılabilecek bir markaya göre fena da satmadılar ama bence "isim" olarak kendilerini "Dacia" ile aynı kefeye koydular. (Aveo'nun çarpışma testinde 1,5 yıldız aldığını eklemek lazım.)

    2009 yılında ise marka strateji değiştirerek kaliteli ürünler üreten bir fiyat/performans markası olma yolunda adım attı. Önce Cruze sonra da Aveo ile güvenliği tam (Her ikisi de Euroncap'tan beş yıldız aldılar ve puanları çok çok yüksek), donanımı iyi, görüntüsü sınıf standartlarında araçlar ürettiler ve bunları Opel'deki kardeşlerinden ucuz fiyatlara sattılar. Cruze'un Astra'dan, Aveo'nun Corsa'dan çok az farkları vardı. Kalite belki bir tık aşağıda ama fiyatlar 5 tık aşağıda.

    Yine iyi satış rakamlarına ulaşıldı ancak önceden yarattıkları algıyı ve önyargıyı aşamadılar. Üstelik benzer kalite benzer maliyet demektir. Benzer maliyetteki malı çok daha düşük fiyata satmak karlılığın azalması anlamına gelir. General Motors karlılığın daha fazla düşmemesi adına Chevrolet'i Avrupa'dan çekti.

    Şu an Chevrolet Cruze, Aveo, Trax ve Captiva emsallerinden 15000-25000 lira arasında ucuza gidiyor. İşte fırsat da tam olarak burada.

    Astra:
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-auto-bayram-dan-2012-model-opel-astra-1.6-otomatik-66000-km-219338699/detay

    Boş donanım, otomatik, 4 parça boyalı. Fiyat: 45000 lira.

    Cruze:http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-chevrolet-2012-orjinal-60.000km-otomatik-vites-124hp-cruze-takas-olur-218794437/detay

    Yukarıdaki Astra'dan daha donanımlı. Az da olsa daha güçlü. Boya falan da yok. Fiyat 34000.

    Örnekler ratgele seçilmiştir. Her ikisi de arama sonucu ortaya çıkanların ortalama fiyatlısıdır. Kilometre benzerdir. Model yılı aynıdır.

    Aradaki 11000 lirayı bulmakta hiç zorlanmayanlar için tabi ki Astra daha idealdir. Astra hızlı satılabilir, parçası ve servisi az farkla da olsa daha rahat bulunur...

    Ancak benim gibi tüm mal varlıklarını ancak ve ancak krediyle alabilen kişiler için? Aynı konfor, aynı motor, aynı şanzıman, aynı kontroller, aynı bakımlar ancak kredi çekilmeyen 11000 lira geri ödenmeyen 13000 lira.

    Tabi ki burada yazının başlarında açıklamaya çalıştığım Avrupa'dan çekilme olayıyla ilgili çekinceler devreye girebilir. Bu çekinceler neler olabilir onları da bir inceleyelim.

    1. Parça ve servis bulamayabilirim

    Yanlış. Opel servisleri 2024 yılına kadar Chevrolet yetkili servisi olarak da hizmet verecekler. Parça bulunduracaklar. General Motors'un resmi açıklaması da böyledir. Bizim tüketici kanunlarımız da böyledir. Uluslararası ticaret kuralları da böyledir.

    2. 2024'ten sonra parça ve servis sıkıntılı olacak.

    Yanlış. Chevrolet motorları birebir Opel motorlarıdır. Opel servisleri hizmet verdiği sürece Chevrolet bakımlarını yapacaklar. Yapmazlarsa Opel özel servisleri parası karşılığında göbek ata ata bakımları yapacaklardır. Parça bulmak ise Chevrolet'in hizmet verdiği ülkelerdeki servis ya da temsilcilere bir mail atmaya bakar. Ülkemizdeki parçacılar ve çıkmacılar da tamamen duygusal (maddi tabi ki) sebeplerden parça tedarikini seve seve yapacaklar. Parçaları ucuza bulma şansınız da sizin internet kullanma becerinizle orantılı olacak.

    Örnek:http://tr.aliexpress.com/item/Headlight-control-switch-OEM-new-GM-Fits-Chevy-CRUZE/32250086617.html

    Bu far anahtarı serviste 300 lira arkadaşlar. Astra uyumlu aynı zamanda. Burada ise 80 liraya geliyor. En fazla 27 gün sürüyor ve aldığınızı onaylamazsanız para karşı hesaba geçmiyor.

    Yani arabalar yeryüzünde bulundukça parça ve servis olacak.

    3. Arabayı satamam. Elimde kalır.

    Yanlış. Arabanın potansiyel müşterilerini enayi yerine koymayan herkes bir şekilde arabasını satacaktır. Astra, Civic, Jetta kadar hızlı olmayabilir piyasası ancak aradaki 15000- 25000 liralık farkın buna değip değmeyeceği size kalmış. Piyasanın 1000 lira altına verilen araba jet hızıyla satılır. Bu diğer araçlar için de böyledir. Chevrolet özelinde ise ucuza aynı konforu sürmek isteyen insanlar her zaman olacaktır. Bu kaçınılmaz.

    4. Arabayı aldığımdan çok düsük fiyata satmak zorunda kalırım.

    Yanlış. Bu arabadan bu şekilde zarar eden insanlar oldu ne yazık ki. Chevrolet ilk çekildiğinde millet galeyan halinde arabayı elden çıkarmaya çalışınca fiyatlar düştü. Bundan sonra alacaklar zaten düşük fiyatlardan alacaklar. Araba kaybedeceği değeri kaybetmiş zaten.

    Umarım bu aracı düşünen arkadaşlar için faydalı bir yazı olmuştur. Aracımın ayrıntılı incelemesini ilerleyen günlerde yayınlayacağım. Şimdilik yalnızca şehir içi tecrübelerim var. Bir hafta sonra 900 kilometrelik bir yolculuk yapacağım Allah izin verirse. Aracın tüm ayrıntılarını o yolculuktan sonra aktarmaya çalışacağım. Şimdilik söyleyebileceklerim bunlar.

    Chevrolet Cruze, hatchbak, LT PLUS donanımlı, Açılır tavanlı, Otomatik, Prins marka tüplü ve WTTC paketli aracımın fotoğraflarını paylaşıyorum. Aynı donanım seviyesindeki Civic ile fiyatlarını karşılaştırmanızı da tavsiye ederim. (Üşenenler için yazayım. 25000 lira fark var.) Allah özenene ve helal kazanana daha iyilerini nasip etsin. Allah araçlarımıza kazasız, belasız binmeyi nasip etsin.
     CHEVROLET - İkinci El - Çekinceler - Gerçekler... CHEVROLET - İkinci El - Çekinceler - Gerçekler... CHEVROLET - İkinci El - Çekinceler - Gerçekler... CHEVROLET - İkinci El - Çekinceler - Gerçekler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi egelidost -- 14 Temmuz 2015; 20:15:54 >







  • Gm urunlerinin hepsi ayni dostum. Cok yakar az kacar.

    En buyuk artisi ise fiyati.

    Fiat reno dusunenler bence bu arabalari dusunseler elli kat daha iyi. Araclarin 2. Eli kesinlikle cok uygun ve piyasalar oturdu. Hayatta hersey algi değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu cruze hb yi cidden beğeniyorum ben.Bence astradan yakışıklı daha sert duruyor özellikle arka taraf. Ama tabi ki görüşler.Hayırlı olsun kazasız belasız binin.Ev almaz isek bizimde ilk bakacağımız araçlardan.
  • 2.0 dizel cruze sahipleri 47-48 istiyor hala.40-45 arası manuel denk gelse düşünürüm ama hala kazık peşinde olanlar var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Emir

    2.0 dizel cruze sahipleri 47-48 istiyor hala.40-45 arası manuel denk gelse düşünürüm ama hala kazık peşinde olanlar var

    Yukarıda dedim ya hocam "Potansiyel alıcıyı enayi yerine koymayan herkes aracını satabilir." diye. Ederi neyse onu isteseler rahatça satarlar aslında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi egelidost -- 14 Temmuz 2015; 16:22:08 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Son günlerde açılan tek satırlık uyduruk konulardan sonra, iyi geldi.

    Emek verilmiş, detaylı düzgün anlatım için teşekkürler .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 14 Temmuz 2015; 16:23:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah razı olsun. İnşallah önce ev sonra da arzuladığınız araba nasip olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    Son günlerde açılan tek satırlık uyduruk konulardan sonra, iyi geldi.

    Emek verilmiş, detaylı düzgün anlatım için teşekkürler .

    Ben teşekkür ederim hocam. Sizin başlattığınız ana konuda aradığım tüm yardımı buldum. Hatta aliexpress'ten verdiğim link de sizden alıntı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu kadar çok satmış bir aracın parça sıkıntısı falan olmaz. Ben yıllarca Saab 900 parçası öyle ya da böyle buldum. Chevrolet mi bulamayacakmışız?

    Arkadaşımın Rover 200'üne kütür kütür parça buluyoruz. Yok öyle bir parça sorunu Türkiye'de. Türkiye'ye gelmemiş MG ZR (modifiyeli Rover 200)'ın disklerini Türkiye'de bulabiliyorsunuz. Araç Türkiye'de hiç satılmamış. Rover 200'ün rezil frenini iyileştirmek için bir modifiye ürünü gibi getiren akıllılar var. Kısaca, parça sorunu olmaz. Ankara'da 15 tane olan Saab 900'de zorlanarak da olsa parça buluyor idiysem, Chevrolet parçası bulmak çocuk oyuncağı olur. Üstelik GM. Parçaların tamamına yakını ortak üretim...

    Gene, ben Opel Frontera'yı sattıysam, Saab'ı yolladıysam, Subaru'yu sattıysam, Chevrolet'i haydi haydi satarım. Chevrolet piyasa arabası idi. Piyasa arabalarına binen insanların temel jargonları ve kaygıları, marka Türkiye piyasasından çekilme kararı alınca piyasada hüküm sürdü. Artık Chevrolet piyasa arabası değil. O yüzden piyasa arabalarına binen insanların kaygıları bizi ilgilendirmemeli. Parçası bulunmaz, son sahabı olursun, çok zarar edersin gibi saçmalamalara kulakları tıkamak lazım.

    Çok para kaybedip kaybetmeyeceğin, alırken aracın fiyatını ne kadar öldürdüğün ile alakalıdır. O hep satış fiyatını düşünür. Sen kuponcu isen, toplam maliyeti düşünürsün. Şimdiye kadar gördüğüm: Türkiye'de tercih edilmeyen güzel otomobiller ikinci elde adama para kaybettirmez. Ölü fiyatına alır, güzelce biner, ölü fiyatına satarsın. Ancak Chevrolet bu "güzel" markalardan biri değil. Sıradan bir araba. Sadece "göreli olarak ucuz araba" olma avantajı var. Değip değmeyeceğine tabii ki alıcısı karar verecek...




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Siz de hep nadir bulunan arabaları tercih etmişsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim de Peugeot ön yargım vardı "asla" almam diyordum sonra gittik aldık Türkiye'de zor işlerden biri ön yargı kırmak fakat bazıları için avantaj(ucuza araç) bazıları için dezavantaj(satış için).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egelidost

    Allah razı olsun. İnşallah önce ev sonra da arzuladığınız araba nasip olur.

    Çok saolun hocam
  • egelidost kullanıcısına yanıt
    Açıklayıcı ve güzel bir yazı olmuş, elinize sağlık.

    Tabi yine de bu yazıyı anlamayıp, kendi düşüncelerini söyleyenler de olacaktır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cruze'un tüpe uyumu nasıl

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coming Soon.

    Cruze'un tüpe uyumu nasıl

    Aynı Astra gibi.

    Bir süre sonra (60-80.000km gibi) yüksek ısıdan dolayı subap deformasyonu olur. 1.000-1.2000TL gibi masraf ile devam edilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Benim de Peugeot ön yargım vardı "asla" almam diyordum sonra gittik aldık Türkiye'de zor işlerden biri ön yargı kırmak fakat bazıları için avantaj(ucuza araç) bazıları için dezavantaj(satış için).

    Ben de Peugeot/Citroen/Renault kesinlikle almam diyordum, Citroen aldım.
  • Bende hatchback araç kesinlikle almam diyordum.Sıfır dizel otomatik hatchback Cruze aldım.Şimdide iyiki almışım diyorum..Tabiki benim alma sebebim bu güçteki ve otomatik bir aracı dengi araçlardan yaklaşık 20.000 tl daha ucuza alabiliyor olmamdı.
    ..Ben aracı Navigasyonlu 7. ekran sinyalli yan aynalar cam filmi ışıklı kapı eşikleri gibi ek donanımlarla 48.500 tl ye aldıgımda 1.6 vs motorlu araçlar üstelik otomatik vites olmayabnlar 65.000 tl lerden başlıyordu
  • Bu konu hakkinda duygu ve dusuncelerimi foruma ve etrafaminda ki insanlara belirtmekten bunalmis herkese " he he " deyip gecistiriyordum.

    Konuda yazdiklariniz durumu cok cok guzel ozetlemis.

    Aklimin almadigi ve beni sinirlendiren nokta insanlarin marka duskunlugu. Yillarca bu forumda Symbol, Sandero tarzi araba alanlar elestirildi, yav bu adamda zaten oylesi bir arabaya binmek icin can atmiyor. Parasi olsa daha iyisini alir, kisitli butce ile is yaptigi icin pahasi daha dusuk araclara yonelmek zorunda kaliyor.

    Cruze aldigimda catlak sesler hic susmadi, arabanin Guney Kore uretimi oldugunu soyleyip dalga gecercesine cumle kuran Astra kullanicisi Jetta duskunu dayima " Jetta Meksika'da uretiliyor, simdi Jetta Meksika mali mi? " dedigimde rengi attigini daha dun gibi hatirliyorum.

    Insanimiz once bazi seyleri asmali sonra bol bol okumali. Millet Proton'a, Saab'a parca bulurken biz neden Cruze'a parca bulamayalim? Aracimin garantisi devam etmesine ragmen yetkili servisi birakip ozel servise gitmeye basladim, faturada kullandiklari parcalarin hepsi Astra'da kullanilan parcalar. O zaman Astra'ninda mi sonu geliyor? Sacmalamayin Allah askina..


    Arac kaybedecegi kadar deger zaten kaybetti, parca sorunu yok, atmosferik Focus kadar gidiyor ve o kadar yakiyor, tuccarsaniz birsey diyemem ama bir ailenin alip uzun yillar guvenle seyahat edebilecegi bir aile otomobili.

    Hepsi bu. Kusursuz araba ne yazik ki hala uretilemedi, hepsinin birbirinden onde yada geride oldugu noktalar var. uretildigi yil segmentinin en yuksek yetiskin koruma puanini (%96) alarak euroncap rekorunu kirdigiinda kimse bas taci yapmadi ama bu basariyi Focus, Golf, Civic, Corolla yapsaydi yerlere goklere sigdirilmayip efsane lakabi ile piyasada un yapardi.

    Ayni durumun Cruze'a gosterilmemesinin tek nedenini marka fanatikligi veya kotu niyetlilik oldugunu dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • supremum01 kullanıcısına yanıt
    Güzel anlatmışsınız. Ben de bir kötü niyet seziyorum doğrusu. Benzer arabaya fazla para veren adam durmaksızın eleştiriyor. Eminim ki bir kez olsun direksiyonuna oturmamıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi egelidost -- 14 Temmuz 2015; 20:54:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oncelikle sunun farkina varmak lazim

    Bu araba uretimden kalkmadi. Bu arabalar halen uretiliyor. Uretilecek de. Sadece turkiyede satilmayacak. Yani fabrika kapanmadi. Cayir cayir uretimi devam ediyor. Bu yuzden arac da parca da uretilmeye devam edecek.

    Bahsi gecen bazi markalarda fabrika kapandi tum otomobil ve yedek parca uretimi durdu. Saab rover vs. Basina gelen bu oldu. Ama chevrolette bu sorun yok. Istersem 2016 model istersem 2017 model alirim. Keyfime kalmis. Getirtirim gumrukten binerim.

    Bir diger mevzu da yetkili servis. 10 sene daha hozmet edecek. Kim zaten 2 yil sonunda garantisi biten araci yetkili servise goturuyor ki. Opel ozel servisleri yeterince var ve araciniza bakacaklardir.

    Dert edilecek birsey yok. Rahat olun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.