Şimdi Ara

'Oyun Tasarımının Gerçek Anlamı Yıllardır Kayıp'

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
198
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  •     Yıllarca Capcom'da çalıştıktan sonra ayrılıp kendi bağımsız firmasını kuran Keiji Inafune bildiğiniz gibi Resident Evil, Street Fighter, Megaman, Onimusha ve Dead Rising gibi onlarca büyük yapımda önemli görevler üstlendi.
     
        Son dönemlerde batılı geliştiricilerle yakın ilişkiler kuran Keiji Inafune oyun sektörünün bugünkü haline bazı eleştirilerde bulundu. Inafune'ye göre oyun tasarımı dediğimiz şeyin anlamı yıllardır yok.
     
        "Bence oyun tasarımının gerçek anlamı yıllardır kayıp. Eğer oyun tasarımcılına hevesleniyorsanız, büyük bir firmaya girdiğinizde siz şöyle denilecektir: Bizim şablonumuz bu. Senin işin bu şablonu daha gösterişli hale getirmek."
     
         "Bu gerçek oyun tasarımı değil. Neyse ki bağımsız yapımcılar bu konuda daha iyiler. Her ne kadar bağımsızların hepsi yenilikçi şeyler geliştirmeseler de öyle. Buna karşın bağımsızlarda yeni yollarla, yeni tarz oyunlar geliştirme konusundaki arzunun daha fazla olduğunu görüyorum. Bu tarafta daha fazla yaratıcı var, bağımsızlar bu tür referansların artması ve türlerin yayılması konusunda endüstrimize daha iyi fırsatlar sunuyor. Tanrım, umarım oyun endüstrimiz bu tür çabaları destekler. Oyun oynamak için daha geniş çeşitliliğe sahip oyunlara ihtiyacımız var."
     
        Inafune'nin açıklamaları aslında hiç de yabana atılır cinsten değil. Electronic Arts, Ubisoft ve Activision gibi firmaların geliştiricilere, tasarımcılara ne kadar büyük baskı yaptığına yıllardır şahit oluyoruz.
     
         Keiji Inafune diğer taraftan Batılı bir geliştirici olsaydı, tıpkı Minecraft'ta olduğu gibi Megaman 30 milyon sattıktan sonra emekliliğe ayrılabileceğini, ama Japonya'da işlerin farklı yürüdüğünü belirtiyor. Hatta Minecraft'ı Japonya'da geliştirseydi Notch'un yakaladığı fırsatları hiç yakalayamayacağını da söyledi.
     
        Inafune bu durumdan şikayetçi olmadığını; çünkü bu olumsuz durumların kendisini oyun geliştirme konusunda daha fazla kamçıladığını da vurguladı. Yani Mighty No: 9 ve Recore gibi oyunlar konusunda umutsuz olmak için bir neden yok.









  • Oyun yapımcılığı ruhunu kaybetti,artık para odaklı ve kar amacının,yaratıcılıktan,ruhdan önce geldiği zamanları yaşıyoruz.
  • Farklılık her zaman iyidir.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • şu dandik rpg oyun simulatörleriyle kendi oyununuzu yapın rekor kırar ciddiyim bak yani ;karakter yaratacaksın büyüyebileceksin annen ile babanla konuşup okula gidebileceksin misal ilk öğretimi bitirip işe atılabileceksin yada okumaya devam edeceksin hatta biraz daha komplekse sokun sınavla alınsın adam gibi eğitmezseniz karakteri sınavı geçemesin sürünsün okulda fazla inek olursa dalga geçilsin kız tavlayamasın falan yani biraz zeka biraz da yaratıcılık istiyor oyun yaratmak şu halde bile sadece bunları bile yapsanız milyonlarca satar hele birde türkçe ve ingilizce seçeneği olursa dünya da bile yer eder yani sizden heavy rain yapmanızı istemiyor kimse bunun gibi ciddi çalışmalar istiyoruz grafik de bir yere kadar çok mu zor bu bahsettiğimi 10 yaşındaki çocuk bile yapar programla sen neden yapmıyorsun diyebilirsiniz ben işsizin biriyim zekam var hatta odtülüyüm ama zamanımı aptal aptal anime film ve oyun ile geçiriyorum benim hobim de bu kafa var ama sadece akıl vermeye yarıyor benimki üşengecim ama bu demek değil ki ileriyi göremiyorum şu bahsettiğim şeyin birazcık gelişmişi dünyayı sallar tetris,sanalbebek,minecraft,farmville etkisi yapar zengin eder adamı 1 dolara bile satsa?




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.